Ga naar inhoud

Porsche 997 of 964


The Swede

Als tweede (/derde) wagen. Welke kies je?  

54 leden hebben gestemd

  1. 1. 997 of 964 - 2WD, Manueel, Coupe, Atmo.

    • 964 - Carrera 2
      25
    • 997 - Carrera 3.6 of 3.8
      29


Aanbevolen berichten

Ik heb de indruk dat ik regelmatig de bemerking hoor dat een goeie 997 meer dan 60-70k moet kosten.

Als ik hier efkes rondkijk, dan zie ik dergelijke exemplaren staan en die zien me er niet onredelijk of afgeleefd uit.

https://www.autoscout24.ch/fr/d/x-occasion?vehid=9244200

https://www.autoscout24.ch/fr/d/x-occasion?vehid=9160179

https://www.autolina.ch/auto/x/3372667

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, The Swede zei:

Ik heb de indruk dat ik regelmatig de bemerking hoor dat een goeie 997 meer dan 60-70k moet kosten.

Als ik hier efkes rondkijk, dan zie ik dergelijke exemplaren staan en die zien me er niet onredelijk of afgeleefd uit.

Omdat iedereen het over de MK2 heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, The Swede said:

Satnav is ook bij een tweedehands Boxster (of gelijk welke auto) binnen de twee jaar out-of-date dat je je GSM gebrui

Ik heb zelfs geen navi :D 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Timo zei:

Omdat iedereen het over de MK2 heeft.

... en de GT3 en de 992 ... 🥱

Om eerlijk te zijn, ik vind de pre-facelift mooier dan de mk2. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

... en de GT3 en de 992 ... 🥱

Om eerlijk te zijn, ik vind de pre-facelift mooier dan de mk2. 

50k chf is ook wel aan de prijs, sowieso wetende dat die een pak lager stonden maar goed we zijn 2022 en niet 2019

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als waardevast het belangrijkste criterium is, lijken officieel onderhoudsboekje en voldoen aan alle eventuele terugroepacties me het belangrijkste. En originele staat. Opties zoals navi en dergelijke alleszins niet. Misschien nog sportzetels, lederen dash en stuurkolom.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Laten we de discussie makkelijk houden: stel dat dit budget bij de koper reeds inhoudt dat hij weet dat een dergelijk voertuig ook een zeker onderhoud etc meebrengt.

Want anders komen we nooit uit de discussie uit en komen we er weer AM-style bij uit dat je een nieuwe wagen moet kopen want dat heb je geen kosten...

Ik weet niet waarom je bij de Cayman of Boxster plots komt. De vraag was niet hoe economisch Porsche te rijden, wel "welke 911 van de 997 of 964 reeks zou je nemen opdat hij redelijk waardevast zou zijn?". Buiten het feit dat een Cayman en Boxster niet zo waardevast zijn, zijn dat ook totaal andere autos waar je bvb je kleine niet even kan in meenemen als je ergens heen gaat. 

Ga er gewoon van uit van "ja, je wil in de 911 boot springen", "nee, je gaat geen 170k aftikken voor een nieuwe" en ook voor een 997 of 964 is er een redelijkheid bij het budget (want anders komen ze hier weer af met GT3 RS of GT2's met delivery kms op de klok). 

OK, dan voor mij een 964.

Het verschil tussen 992 en 997 qua grip/rijden/interactie is er, maar tussen een 997 en een 964 zal dat er ook zijn.
Voor mij persoonlijk dan opnieuw in het voordeel van de 964 (kleiner, lichter, meer puur, volledig analoog).
Als het dan toch om rijplezier gaat, lijkt me dat (voor wat voor mij rijplezier is) de betere keuze.
En een beetje #dedication helpt om met zoiets ook een wat langere trip te doen. 't Is niet dat je daar na 400 km geradbraakt uit stapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uwe kleinen, veel succes om die achteraan in een oudere 911 te proppen. Voor een kort ritje zal dat wel lukken.

Ik wens je alvast veel succes met de zoektocht naar een goede 911 met 50.000 Euro. Niet qua aankoop, maar om te onderhouden en rijdende te houden. Maar als ik je hoor zal dat geen probleem zijn. Dan kies ik voor jou de 997. Zeker omdat je kind mee moet.

Mjjne kozijn heeft een 997, zeer knappe auto. Maar hij heeft er al de nodige klodden en kosten aan gehad. Maar das zijn probleem :biggrin:

Wat waardebehoud betreft zal de 964 beter scoren denk ik, wegens puurder en luchtgekoeld. Al zal een 997 ook niet veel verliezen.

Wel 2 opmerkingen. De bij manier van spreken “4 dagen op een jaar “ met een cabrio in België rijden is bullshit. Als het niet regent leg ik dat ding open. En de waarde van de 981 boxster blijft mooi stabiel, zeker mijn 2016 black edition. Die zitten zelfs in het vaarwater van een moderne 718. En mijn gevoel is dat ze misschien nog licht gaan stijgen. Niet dat dat mij een hol kan schelen want ik ga er nog wat kilometers bij zetten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Ik heb zelfs geen navi :D 

Ik gebruik dat nochtans regelmatig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, binnenmuisarchitekt said:

Ik gebruik dat nochtans regelmatig.

Ik ging geen 1500 euro leggen voor een systeem dat in 2016 al vervangen was in de 991 door een modernere variant met Carplay edm, maar nog niet in de Boxster, dat op dat moment al 5 jaar (ver)oude(rde) tech was. 

Compleet voorbijgestreefd, toen al.

Als ik wil navigeren hang ik er of mijn telefoon of mijn Garmin GPS in (dat laatste voor een rondrit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als economisch van geen belang is en je wil een 911, dan zou ik persoonlijk richting 991 gaan. Zoals de vader van Benoît de zijne. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, binnenmuisarchitekt said:

Wat waardebehoud betreft zal de 964 beter scoren denk ik, wegens puurder en luchtgekoeld. Al zal een 997 ook niet veel verliezen.

Van elke generatie worden er meer gemaakt dan van de vorige, dus puur daarop gebaseerd zal een oudere altijd beter zijn qua waardebehoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik ging geen 1500 euro leggen voor een systeem dat in 2016 al vervangen was in de 991 door een modernere variant met Carplay edm, maar nog niet in de Boxster, dat op dat moment al 5 jaar (ver)oude(rde) tech was. 

Compleet voorbijgestreefd, toen al.

Als ik wil navigeren hang ik er of mijn telefoon of mijn Garmin GPS in (dat laatste voor een rondrit).

Ji hebt nieuw gekocht, das iets anders, of was dat een okkazie? Nee toch 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Uwe kleinen, veel succes om die achteraan in een oudere 911 te proppen. Voor een kort ritje zal dat wel lukken.

Wel 2 opmerkingen. De bij manier van spreken “4 dagen op een jaar “ met een cabrio in België rijden is bullshit. Als het niet regent leg ik dat ding open. 

Mijn kleine is 2 jaar oud… dat past nog gemakkelijk in een 911 om es naar Zürich of zo te rijden.

En hier is het wel meestal nat en/of koud. (Ik woon niet in België). 
Plus, zelfs als het warm is, ben ik geen cabriofan. Enige plek waar ik cabrio rij is zuid Frankrijk. Ge kunt er toch nooit meer dan 50km/u en dan rij ik eerder een R129.

Eens het sneller gaat, stoort het lawaai van een cabrio me echt. Je kan onmogelijk op het rijden concentreren met al die herrie en turbulentie.

36 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

En als economisch van geen belang is en je wil een 911, dan zou ik persoonlijk richting 991 gaan. Zoals de vader van Benoît de zijne. 

Is die nog altijd niet verkocht??

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ekreteiP zei:

@tuscani wordt aan de kassa gevraagd! Graag een paar leesbrillen meebrengen om te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit ervaring kan Ik zeggen dat mijn kids het zalig vonden om achteraan in de 911 te zitten. Ze vonden het een geweldig panoramisch dak😀. Die fase zijn ze wel snel ontgroeid.

Wat kosten betreft, de mijne gaat jaarlijks, ongeacht de gereden kilometers (soms heel weinig) op onderhoud. Meestal combineer ik dat met wat preventief onderhoud (riemen, bougies, verdeler,….) Dat maakt het redelijk betaalbaar en geeft een zekere gemoedsrust. Een 964 is iets duurder in onderhoud wel.

Wat het waardebehoud betreft, enkele de politiek kan beslissen dat hij ooit wordt verkocht, en dat zal dan aan dumpingprijzen zijn wegens niet meer toegelaten tot het verkeer😀 Ik trek mij het waardebehoud dan ook niet aan..wegens niet relevant.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Uwe kleinen, veel succes om die achteraan in een oudere 911 te proppen. Voor een kort ritje zal dat wel lukken.

Ik wens je alvast veel succes met de zoektocht naar een goede 911 met 50.000 Euro. Niet qua aankoop, maar om te onderhouden en rijdende te houden. Maar als ik je hoor zal dat geen probleem zijn. Dan kies ik voor jou de 997. Zeker omdat je kind mee moet.

Mjjne kozijn heeft een 997, zeer knappe auto. Maar hij heeft er al de nodige klodden en kosten aan gehad. Maar das zijn probleem :biggrin:

Wat waardebehoud betreft zal de 964 beter scoren denk ik, wegens puurder en luchtgekoeld. Al zal een 997 ook niet veel verliezen.

Wel 2 opmerkingen. De bij manier van spreken “4 dagen op een jaar “ met een cabrio in België rijden is bullshit. Als het niet regent leg ik dat ding open. En de waarde van de 981 boxster blijft mooi stabiel, zeker mijn 2016 black edition. Die zitten zelfs in het vaarwater van een moderne 718. En mijn gevoel is dat ze misschien nog licht gaan stijgen. Niet dat dat mij een hol kan schelen want ik ga er nog wat kilometers bij zetten.

Zag vandaag met 4 graden nog een 997turbo cabrio rijden, met dak open! Zo hoort dat 🙂 

Ben maandag ook nog op pad geweest met dak open, zalig toch 🙂 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, saabi zei:

Ik trek mij het waardebehoud dan ook niet aan..wegens niet relevant.

Makkelijk praten als geld geen rol speelt. Ik denk dat je hier familie hebt…

57 minuten geleden, msxx zei:

Zag vandaag met 4 graden nog een 997turbo cabrio rijden, met dak open! Zo hoort dat 🙂 

Ben maandag ook nog op pad geweest met dak open, zalig toch 🙂 

Buiten het feit dat ik nooit eerst een snelle versie zou kiezen om ze dan te compromitteren met een traag maken aspect… of dat ik een cabrio zou kopen en dan extra vermogen zou willen terwijl ik dat met het dak naar beneden toch niet kan gebruiken… ben ik, zoals hoger gezegd, echt geen fan van cabrio rijden. Als ik geconcentreerd rij, dan vind ik de turbulentie en het lawaai van open rijden erg storend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Makkelijk praten als geld geen rol speelt. Ik denk dat je hier familie hebt…

Buiten het feit dat ik nooit eerst een snelle versie zou kiezen om ze dan te compromitteren met een traag maken aspect… of dat ik een cabrio zou kopen en dan extra vermogen zou willen terwijl ik dat met het dak naar beneden toch niet kan gebruiken… ben ik, zoals hoger gezegd, echt geen fan van cabrio rijden. Als ik geconcentreerd rij, dan vind ik de turbulentie en het lawaai van open rijden erg storend. 

Ieder zijn ding. Maar vermogen is op binnenwegen perfect te benutten.

Hoge snelheden en autobahn is een andere zaak natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, The Swede zei:

Makkelijk praten als geld geen rol speelt. Ik denk dat je hier familie hebt…

Geld hebben is niet mijn hoogste doel….maar wat is het nut de geldwaarde op iets te plakken als het niet verzilverd wordt…’t is maar een cijfer dan. 

Om te antwoorden.. ik heb hier geen familie en heb mogelijks andere offers gebracht om mijn autopassie te beleven…maar dat is elk voor zichzelf uit te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, msxx said:

Ieder zijn ding. Maar vermogen is op binnenwegen perfect te benutten.

Hoge snelheden en autobahn is een andere zaak natuurlijk

En we lullen hier over beleving, maar rijd eens met uwe open flat-six een road trip. Dan is het "storend" 

t is gene diesel he :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

En we lullen hier over beleving, maar rijd eens met uwe open flat-six een road trip. Dan is het "storend" 

t is gene diesel he :D 

Als derde auto is een cabrio toch juist ideaal :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid