Ga naar inhoud

Porsche 997 of 964


The Swede

Als tweede (/derde) wagen. Welke kies je?  

54 leden hebben gestemd

  1. 1. 997 of 964 - 2WD, Manueel, Coupe, Atmo.

    • 964 - Carrera 2
      25
    • 997 - Carrera 3.6 of 3.8
      29


Aanbevolen berichten

Moeilijke.

Eigenlijk zou ik qua rijden de 964 moeten nemen. Die rijdt bij (veel) lagere snelheden al tof. Een 997 is al een auto waar je behoorlijk stevig mee "moet" rijden voor het écht leuk wordt. En daar is steeds minder plaats en (vooral) tolerantie voor.

Ik vrees wel een beetje de 964-gekte. Gelukkig hebben we wel Simoni hier die een encyclopedie is vwb ouw Porsches, maar toch: 'k denk dat ik bij een 964 veel kieskeuriger zou zijn om er eentje binnen m'n goesting te vinden. Of nee, anders gezegd: m'n goestingskes zouden veel verder gaan.

 

Doe me maar een 997.

(En absoluut de pre-facelift, die vind ik een hééél pakske knapper dan de facelift.)

Ik vind 'm elke dag mooier en mooier, 't is een fantastisch ogende auto.
Als je de (onzinnige) "da's een 911 van 2 generaties terug dus da's een wannabe-bak"-gedachte los kan laten: waauw.

Qua rijden ... 't is ondertussen al eventjes geleden ... en zelfs al is een GT3 met al z'n mechanische grip en stabiliteit en z'n Mezger eigenlijk "de enige juiste" ... een Carrera S is nog heel wat mee dan een M3 van die tijd, nog een echte sport-auto met een beer van een flat six en een capabel en leuk weggedrag in de basis, geen versportiefde versie van een gewone wegauto.

Zo mag-ie komen:

$_57.jpg

$_57.jpg

Liefst met de Carrera Sport velgen, maar zeker ook deze Carrera Classics of de Sport Designs met fijne spaakjes mogen ook.

Deze hier, in dat fantastische seal grau metallic, met de std achterlichten, het antenneke, de achterruitwisser, de kleine spiegeltjes nog, mooi stalen schuifdakje, ...

De 997 z'n interieur blijft ook prachtig, vind ik. De 996 z'n interieur vind ik vreselijk (altijd gevonden, eigenlijk), de 997 blijft er zelfs vandaag nog "modern" uit zien.
Enkel de ICE is vandaag wel verouderd, maar dat boeit niet echt.

Heerlijk. :inlove: Doe me die maar.

$_20.jpg

Heerlijke auto ook om een reeks wielensets voor te halen:

$_57.jpg

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gTa zegt, dit is inderdaad één van die wagens die twee generaties ouder mag zijn... you just don’t care.

En voor degene die dacht slim te zijn, mij te citeren en het interieur op te brengen als zijnde “je zit erin”: ga es in een 996 en een 997 zitten. Het verschil is gigantisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, gTa said:

Doe me maar een 997.

(En absoluut de pre-facelift, die vind ik een hééél pakske knapper dan de facelift.)

Alleen zijn de motoren van de facelift een hééél pakske betrouwbaarder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gTa zei:

Moeilijke.

Eigenlijk zou ik qua rijden de 964 moeten nemen. Die rijdt bij (veel) lagere snelheden al tof. Een 997 is al een auto waar je behoorlijk stevig mee "moet" rijden voor het écht leuk wordt. En daar is steeds minder plaats en (vooral) tolerantie voor.

Ik vrees wel een beetje de 964-gekte. Gelukkig hebben we wel Simoni hier die een encyclopedie is vwb ouw Porsches, maar toch: 'k denk dat ik bij een 964 veel kieskeuriger zou zijn om er eentje binnen m'n goesting te vinden. Of nee, anders gezegd: m'n goestingskes zouden veel verder gaan.

 

Doe me maar een 997.

(En absoluut de pre-facelift, die vind ik een hééél pakske knapper dan de facelift.)

Ik vind 'm elke dag mooier en mooier, 't is een fantastisch ogende auto.
Als je de (onzinnige) "da's een 911 van 2 generaties terug dus da's een wannabe-bak"-gedachte los kan laten: waauw.

Qua rijden ... 't is ondertussen al eventjes geleden ... en zelfs al is een GT3 met al z'n mechanische grip en stabiliteit en z'n Mezger eigenlijk "de enige juiste" ... een Carrera S is nog heel wat mee dan een M3 van die tijd, nog een echte sport-auto met een beer van een flat six en een capabel en leuk weggedrag in de basis, geen versportiefde versie van een gewone wegauto.

Zo mag-ie komen:

$_57.jpg

$_57.jpg

Liefst met de Carrera Sport velgen, maar zeker ook deze Carrera Classics of de Sport Designs met fijne spaakjes mogen ook.

Deze hier, in dat fantastische seal grau metallic, met de std achterlichten, het antenneke, de achterruitwisser, de kleine spiegeltjes nog, mooi stalen schuifdakje, ...

De 997 z'n interieur blijft ook prachtig, vind ik. De 996 z'n interieur vind ik vreselijk (altijd gevonden, eigenlijk), de 997 blijft er zelfs vandaag nog "modern" uit zien.
Enkel de ICE is vandaag wel verouderd, maar dat boeit niet echt.

Heerlijk. :inlove: Doe me die maar.

$_20.jpg

Heerlijke auto ook om een reeks wielensets voor te halen:

$_57.jpg

 

Het interieur van de 996 is anders. Dat van de 993 is mooier. Het interieur van de 996 doet me enorm denken aan het interieur van de eerste Boxster. Voor zo'n 997 als hierboven smelt ik. Mooie grijze kleur. Dikke velgen op de laatste foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, ir_fuel said:

Alleen zijn de motoren van de facelift een hééél pakske betrouwbaarder.

Tell us more :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, The Swede said:

Tell us more :)

De 3.8 uit de 997 Carrera S durft al nekeer kapot gaan, en dat zijn direct dure beesten om te fixen (de 3.4 uit de Cayman S ook trouwens).

De facelift heeft een compleet nieuw blok met directe injectie en dat is pakken betrouwbaarder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, ir_fuel said:

De 3.8 uit de 997 Carrera S durft al nekeer kapot gaan, en dat zijn direct dure beesten om te fixen (de 3.4 uit de Cayman S ook trouwens).

De facelift heeft een compleet nieuw blok met directe injectie en dat is pakken betrouwbaarder.

Twee vraagjes:

1. is dat hetzelfde met de 3.6? (zelf heb ik die motor altijd "leuker" gevonden omdat hij beter klonk, nl. dieper bij lage toeren vs het metaalachtige van de S)

2. Klinkt een Carrera S met directe injectie nog even goed? (ik denk hierbij aan het feit dat de BMW 530i na het krijgen van directe injectie een stuk minder goed klonk).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Alleen zijn de motoren van de facelift een hééél pakske betrouwbaarder.

Ja, herinner me dat ... maar ... Is het verschil (nu nog, zo veel jaren later, terwijl die bakken al "allemaal" vele tienduizenden km achter de kiezen hebben en een onderhoudshistoriek hebben die bijzonder divers kan zijn) nog altijd zo groot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, The Swede zei:

Wat liep er eigenlijk fout aan die motoren? Ontwerpfout? En waarom de 3.8S en niet de 3.6?

Kolbenkipper googlen, dan vind je een hoop informatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Speedhunter zei:

Het uurtarief niet vergeten.

Bij de @Frekkel gaan. 
 

Edit admin: De rest doet er niet toe. 

aangepast door Ritsuke
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Frekkel said:

Moh, ik wist niet dat uwe Roemeen ook frekkel noemde.

Ik noem tegenwoordig elke sloebergaragist "frekkel". :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/11/2019 om 11:52, The Swede zei:

Netflix & Chill... Op mijn leeftijd betekent dat "madame kijkt naar aflevering 4723 van Suits op Netflix terwijl gij ernaast zit en op uwen telefoon tweedehands auto websites zit af te speuren".

Het leven van een getrouwde man he :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid