Ga naar inhoud

Porsche 997 of 964


The Swede

Als tweede (/derde) wagen. Welke kies je?  

54 leden hebben gestemd

  1. 1. 997 of 964 - 2WD, Manueel, Coupe, Atmo.

    • 964 - Carrera 2
      25
    • 997 - Carrera 3.6 of 3.8
      29


Aanbevolen berichten

Waarom dat de markt niet instort, is een goeie vraag. 
Ik denk dat er geld in gestopt is. Veel mensen hebben daar goed aan verdiend.
Veel particulieren houden hun duur betaalde oldtimer bij.
Sommige handelaars proberen volgens mij nog (mindere) exemplaren te vinden om voor een dikke prijs te verkopen. Of exemplaren te importeren.
Als er dan een particulier zijn oldtimer wil verkopen wil hij daar de prijs voor die huidig gehanteerd wordt. Hij heeft tijd. Waardoor sommige kisten jaren blijven staan.
Als er mensen zijn die per se geld nodig hebben, worden die auto’s volgens mij heel snel opgepikt via handelaars of garages. 
Maar de prijzen zitten volgens mij wel op hun top. Geen idee of er nog fluctuaties gaan komen of heropleving.
Ik begrijp het alvast niet zo goed, waarom de prijzen eigenlijk niet zakken. Maar ik kijk natuurlijk specifiek naar 964’s.
Blijkbaar willen mensen nog steeds >50 k geven voor een auto van 30 jaar, met >200.000 km, zonder historiek, zonder garantie.
 
 


Spaargeld brengt niks op, oldtimers wel


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verleden leert ons dat V8 en v12 ferrari’s; 911’en en Mercedes S en SL’s een prima investering zijn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voor een fatsoenlijke 500 met acceptabele km-stand betaal je +20k. Dat zijn toch al prijzen? De W140 idem, dat kocht je 10 jaar geleden voor 2-3000€...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie een heel pak R129 in Europa staan voor 10-11k. Probleem is dat die wagens nog es minstens 10k-12k kosten om goed te zetten, alleen houden ze de prijzen van de andere wagens “laag”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Al die spellen die al jaren te koop staan en geen koper vinden bedoel je?

So true.

Je ziet al die E34 M5, R129, M3 e30 en 190E 2.x-16 staan voor 20k of meer. Maar ze staan er lang.

Nochtans is de prijs gerechtvaardigd indien de eigenaar echt de wagen tip-top zette (met nieuwe rubbers in de ophanging en motorruimte, nieuwe dempers, remmen, etc). Want daar ben je direct duizenden aan kwijt.

Probleem is dat ik dan liever een auto koop mét werk eraan en dan zelf die kosten maak. Dan weet ik tenminste dat alles inderdaad vervangen is en er onderdelen van de juiste kwaliteit werden gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, The Swede zei:

So true.

Je ziet al die E34 M5, R129, M3 e30 en 190E 2.x-16 staan voor 20k of meer. Maar ze staan er lang.

Nochtans is de prijs gerechtvaardigd indien de eigenaar echt de wagen tip-top zette (met nieuwe rubbers in de ophanging en motorruimte, nieuwe dempers, remmen, etc). Want daar ben je direct duizenden aan kwijt.

Probleem is dat ik dan liever een auto koop mét werk eraan en dan zelf die kosten maak. Dan weet ik tenminste dat alles inderdaad vervangen is en er onderdelen van de juiste kwaliteit werden gebruikt.

Heb mijne op tijd verkocht :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, The Swede said:

So true.

Je ziet al die E34 M5, R129, M3 e30 en 190E 2.x-16 staan voor 20k of meer. Maar ze staan er lang.

Nochtans is de prijs gerechtvaardigd indien de eigenaar echt de wagen tip-top zette (met nieuwe rubbers in de ophanging en motorruimte, nieuwe dempers, remmen, etc). Want daar ben je direct duizenden aan kwijt.

Probleem is dat ik dan liever een auto koop mét werk eraan en dan zelf die kosten maak. Dan weet ik tenminste dat alles inderdaad vervangen is en er onderdelen van de juiste kwaliteit werden gebruikt.

Maar de waarde van de auto staat niet recht evenredig in verhouding tot de investering die je doet, op vlak van herstelling. Veel mensen maken de mooie redenering om aankoop + kosten +10% = verkoop te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Al die spellen die al jaren te koop staan en geen koper vinden bedoel je?

 

1 uur terug, The Swede zei:

So true.

Je ziet al die E34 M5, R129, M3 e30 en 190E 2.x-16 staan voor 20k of meer. Maar ze staan er lang.

Nochtans is de prijs gerechtvaardigd indien de eigenaar echt de wagen tip-top zette (met nieuwe rubbers in de ophanging en motorruimte, nieuwe dempers, remmen, etc). Want daar ben je direct duizenden aan kwijt.

Probleem is dat ik dan liever een auto koop mét werk eraan en dan zelf die kosten maak. Dan weet ik tenminste dat alles inderdaad vervangen is en er onderdelen van de juiste kwaliteit werden gebruikt.

 

Tja, als je spreekt over E34 M5, 190E en E30's etc.. Dat zijn ook niet de auto's die ik aanhaalde in mijn voorgaande post. Imo zijn dat geen goede investeringen. In principe is een oldtimer waard wat de gek er voor geeft, maar die goudzoekers blijven indd lang staan. Oud en cool is niet gelijk aan waardevol als investering. Beperk je tot Ferrari, 911 en S/SL-klasses; Misschien defenders daar ook nog bij doen en je krijgt altijd je geld terug. Dat is al tientallen jaren zo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, Jules_W said:

 

 

Tja, als je spreekt over E34 M5, 190E en E30's etc.. Dat zijn ook niet de auto's die ik aanhaalde in mijn voorgaande post. Imo zijn dat geen goede investeringen. In principe is een oldtimer waard wat de gek er voor geeft, maar die goudzoekers blijven indd lang staan. Oud en cool is niet gelijk aan waardevol als investering. Beperk je tot Ferrari, 911 en S/SL-klasses; Misschien defenders daar ook nog bij doen en je krijgt altijd je geld terug. Dat is al tientallen jaren zo. 

De R129 is een SL, jongeman ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

De R129 is een SL, jongeman ;)

😂

De post hieronder gaat daar toch over? Ik zal hem even voor je aanpassen

7 uren geleden, Jules_W zei:

Voor een fatsoenlijke R129 SL500 met acceptabele km-stand betaal je +20k. Dat zijn toch al prijzen? De W140 idem, dat kocht je 10 jaar geleden voor 2-3000€...

Ik wil het als je over de waarde van r129 hebt niet hebben over een 320 oid hé, alleen de 5- en 600 zijn dan interessant. Acceptabele km-standen zijn sub 150k btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ the swede.  Waarom een ouder model? Jij lijkt me iemand van trappen en gaan met die car ( ik ben ook zo)  , en geen zin hebt in af en toe zever/pannes met die oudere auto’s

het enige wat ik zou begrijpen is dat hij minder puur is, maar daar krijg je een pak efficiëntie voor in de plaats denk ik.

Als je die nieuwe 992 ziet , is toch om duimen en vingers bij af te likken 😍, een gewone s is denk ik al meer dan voldoende , Power zat ,alle nieuwe snufjes ,. Zetelventilatie , nieuwe pdk, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Bart said:

het enige wat ik zou begrijpen is dat hij minder puur is, maar daar krijg je een pak efficiëntie voor in de plaats denk ik.

En dat is dan beter? Het gaat hier niet over een S klasse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

En dat is dan beter? Het gaat hier niet over een S klasse.

Ik ben denk ik een autoliefhebber , maar met oudere auto’s heb ik weinig . Tenzij je het bekijkt als een investering , maar voor de rest ???

de overgang van luchtgekoeld naar water ,kan ik begrijpen dat je nog een luchtgekoelde wilt, maar alles daarna is toch een beetje eenheidsworst met technologische evolutie om de 4 jaar. 

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan het feit nog dat een purist dikwijls manueel wil en dit op veel moderne (sportieve) modellen zelfs niet meer bestaat.

Daarnaast is efficiëntie dikwijls ook minder rijdersauto, dus ook weer minder puur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Bart said:

Ik ben denk ik een autoliefhebber , maar met oudere auto’s heb ik weinig . Tenzij je het bekijkt als een investering , maar voor de rest ???

de overgang van luchtgekoeld naar water ,kan ik begrijpen dat je nog een luchtgekoelde wilt, maar alles daarna is toch een beetje eenheidsworst met technologische evolutie om de 4 jaar. 

"oudere auto's"

Een 997 rijdt helemaal niet als een oldtimer. Als je dat eenheidsworst met technologische evolutie noemt zou ik je eens aanraden van met een 996, 997 en 991 te gaan rijden en dan nog te durven zeggen dat het eenheidsworst met technologische evolutie om de 4 jaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, flupke73 said:

nee, atmo of turbo is een wereld van verschil

de eerste is puur maar mist de geweldige push v/d turbo

Er zijn goedkopere manieren om een push van de turbo te ervaren, dan een 992 kopen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

"oudere auto's"

Een 997 rijdt helemaal niet als een oldtimer. Als je dat eenheidsworst met technologische evolutie noemt zou ik je eens aanraden van met een 996, 997 en 991 te gaan rijden en dan nog te durven zeggen dat het eenheidsworst met technologische evolutie om de 4 jaar is.

Ok de overstap naar de turbo kan je nu nog wat speciaal noemen maar de rest, gewone evolutie vind ik.


en nu gaan er waarschijnlijk veel kwaad reageren , maar ik hou niet van atmosferische motoren , ok dat is lineair in vermogen , maar je hebt ook weinig koppel onderin wat ze tam doet aanvoelen, geef mij maar turbo geweld .
Voor ik m’n vrouw hare 718s kocht, eerst es met de vorige generatie gaan rijden, behalve de sound vond ik aan de vorige vrij weinig positief. De 2,5 uit de 718s nu rijd pakken vlotter bij normaal gebruik ( gebruik als  normale wagen voor de openbare weg)
 

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, ir_fuel said:

Al die spellen die al jaren te koop staan en geen koper vinden bedoel je?

idd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid