Ga naar inhoud

Hout van een oude wagen zelf renoveren / herstellen


The Swede

Aanbevolen berichten

Is dat 2-componenten vernis? Zoja, way to go. Zoneen adviseer ik u ten sterkste om in de toekomst wel met een 2CP variant te werken. 

22 uren geleden, The Swede zei:

Wees voorzichtig dat je het hout niet beschadigt door te aggressief met de schraper om te gaan. Dus geduldig stukje per stukje gaan en goed de warmte van het strijkijzer gebruiken.

Nog belangrijker is dat je het hout niet verbrand met je strijkijzer, dan is het game over. 

Zalig wel dat je dat documenteert, hier zou een sub forum voor moeten zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moeilijkste eigenlijk is de boel stofvrij te houden en tussen vernislagen te schuren. Nu net de derde laag opgelegt. Zal es schuren en fotoke maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar ik moet wel toegeven dat ik bij een tweedehands onderdelen handelaar in Gavere al een ander paneel had gevonden om dat van ons te vervangen in de W124.
(Maar dat was echt geluk dat ik het juiste onderdeel vond zonder barsten, want de meeste hadden ook barsten). 
Dan zat ik met dat oude onderdeel nog. Verkopen voor 20 euro? Dus dacht ik dit maar te proberen. 
 

Ah, bij Demuynck. Daar ligt een hoop onderdelen samen. :D


PS: ik heb hier nu nog altijd geen foto's gezien van uw S124. :(
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Jules_W zei:

Is dat 2-componenten vernis? Zoja, way to go. Zoneen adviseer ik u ten sterkste om in de toekomst wel met een 2CP variant te werken. 

Nog belangrijker is dat je het hout niet verbrand met je strijkijzer, dan is het game over. 

Zalig wel dat je dat documenteert, hier zou een sub forum voor moeten zijn. 

Vanaf dat het een 2K is, is het strikt genomen geen vernis meer. 

Bootfora volgeschreven over de mooiste glans, maar een 2K staat daar niet bij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, The Swede said:

Het moeilijkste eigenlijk is de boel stofvrij te houden en tussen vernislagen te schuren. Nu net de derde laag opgelegt. Zal es schuren en fotoke maken.

kan goed werken in de badkamer. handdoeken weghalen, vloer vegen en water vernevelen in de lucht. stofdeeltjes vallen dan uit de lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, teus_ said:

kan goed werken in de badkamer. handdoeken weghalen, vloer vegen en water vernevelen in de lucht. stofdeeltjes vallen dan uit de lucht.

Ik ben al es gescheiden en ben net weer hertrouwd... en ik wil dat ook nog even zo houden :D

 

Er is me ondertussen wel al opgevallen dat je de venis echt wel serieus moet laten drogen. Las van een paar gasten dat je telkens maar een uur moest laten drogen, wat afschuren en de volgende laag op leggen. Maar dat lukt lekker niet. Als ge dat ding na 2-3 uur vastpakt, dan plakt het nog aan uw handen. Geduld dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, The Swede zei:

Ik ben al es gescheiden en ben net weer hertrouwd... en ik wil dat ook nog even zo houden :D

 

Er is me ondertussen wel al opgevallen dat je de venis echt wel serieus moet laten drogen. Las van een paar gasten dat je telkens maar een uur moest laten drogen, wat afschuren en de volgende laag op leggen. Maar dat lukt lekker niet. Als ge dat ding na 2-3 uur vastpakt, dan plakt het nog aan uw handen. Geduld dus. 

Hangt ook veel af van temperatuur waar je in werkt. 

Hier thuis 8 a 9u gewacht per laag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, CAS said:

Hangt ook veel af van temperatuur waar je in werkt. 

Hier thuis 8 a 9u gewacht per laag. 

Rond de 24 C. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, The Swede said:

Ik ben al es gescheiden en ben net weer hertrouwd... en ik wil dat ook nog even zo houden :D

ja, just

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:  Fcuking klassieker die scene. :D

 Ik heb twee voordelen:

1. ik ben aan haren W124 bezig.

2. haar hobby is oude meubels restaureren. Dus er ligt hier altijd wel een schuurmachien en een nest verfborstels in de weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minutes ago, CAS said:

Is nochtans zeer gunstige temperatuur. 

Trouwens, foto's van die bootjes?

Hoe warmer, hoe beter?

(Sorry, geen fotos publiek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gewoon ik zei:

Vanaf dat het een 2K is, is het strikt genomen geen vernis meer. 

Bootfora volgeschreven over de mooiste glans, maar een 2K staat daar niet bij. 

Akkoord. Met 2CP kan je zeker dezelfde glans krijgen, je hebt alleen niet die mooie vloei die je met een 1 componenten vernis hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/19/2020 at 7:22 PM, Jules_W said:

Tocht heeft meer invloed op droging dan warmte

Vandaag aan verder doen. Als ik het buiten leg gaat het wel rap droog zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hier met een gewoon potje vernis van xyladecor een beuken tafel vernist. op een paar uur was dat al droog.
zal wel ergens een voordeel zijn dat je bootvernis een langere verwerkingstijd heeft, maar ik weet niet waarom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/18/2020 at 8:38 PM, Jules_W said:

Is dat 2-componenten vernis? Zoja, way to go. Zoneen adviseer ik u ten sterkste om in de toekomst wel met een 2CP variant te werken. 

2K vernis is wel toxische vuiligheid he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, ir_fuel said:

2K vernis is wel toxische vuiligheid he.

 

27 minutes ago, teus_ said:

hoe giftiger, hoe beter het werkt

 

Vandaar dat jullie me dat hier warm aanbevelen :P

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/3/2020 om 00:13, ir_fuel zei:

2K vernis is wel toxische vuiligheid he.

Calvo is reeds op de hoogte van dit topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Jules_W said:

Calvo is reeds op de hoogte van dit topic

Het kan Calvo geen reet schelen dat jij kanker krijgt van die 2K lak.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is hier een stuk minder makkelijk dan ik dacht. Makkelijk oneffenheden waar de vernis wat dikker is. Dus altijd weer opschuren en laagje bijdoen.

Maar heb de indruk dat dit de processie van Echternach is soms :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid