Jump to content
Nathan264

LPG VOLVO 264

Recommended Posts

Nathan264    5
Nathan264

Goeiedag

 

Ik heb een volvo 264gl die ik graag terug op de weg wil krijgen. Er zit een lpg instalatie in maar heeft ooit een backfire gehad en rijdt daardoor nu alleen op benzine.

Weet iemand of het mogelijk is om hem terug op lpg te laten rijden na een backfire? De motor is nog steeds goed.

 

Mvg Nathan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    493
Ian

Normaalgezien wel. Maar denk dat je er best eens mee bij een LPG-specialist gaat om het systeem na te kijken en af te stellen om toekomstige backfires te vermijden. Kan ook zijn dat er tijdens de backfire iets losgeschoten is bvb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bompa    11,206
Bompa

Welkom! Als fan van het merk ben ik heel erg benieuwd naar foto's. Stel gerust jouw wagen voor in een topic.

Jammer genoeg geen ervaring met LPG. @Frekkel, jij?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Frekkel    8,040
Frekkel

Een beetje. Maar dat zal nog zo'n oud systeem zijn en daar ken ik minder van. Dat mengsysteem of benzine afsluiter oid zal kapot zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    493
Ian

Dikke boot. Deze week ook nog één zien rijden denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krikkie    3,300
Krikkie
1 uur geleden, Nathan264 zei:

Ja echt een zalig ding met z'n V6.

Amerikaan? En daarna Hollander waarschijnlijk (lpg) 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bompa    11,206
Bompa

Geen amerikaan, want die hadden de gestandaardiseerde dubbele rechthoekige koplampen. Tenzij hij terug omgebouwd werd.

Maar als je dat denkt omwille van de bumpers: die waren standaard zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bompa    11,206
Bompa

Propere 264! Alleen geen fan van de velgen. Gelukkig heeft hij de optie die elke 200-reeks moet hebben, een schuifdak :inlove:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krikkie    3,300
Krikkie
2 minuten geleden, Bompa zei:

Geen amerikaan, want die hadden de gestandaardiseerde dubbele rechthoekige koplampen. Tenzij hij terug omgebouwd werd.

Maar als je dat denkt omwille van de bumpers: die waren standaard zo.

Ging inderdaad af op de bumpers, kilometerteller is ook in km/u... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bompa    11,206
Bompa

Volvo was toen erg op de Amerikaanse markt gericht, en eigenlijk wilden ze maar 1 bumper plaatsen voor alle markten. Vandaar. Het ontwerp van de 740 kort nadien was voor die tijd ook typisch Amerikaans.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CAS    3,977
CAS
15 uren geleden, Ian zei:

Dikke boot. Deze week ook nog één zien rijden denk ik.

Het is een tank! Zelfs Volvo wist dit en zette dit op het dashboard:

21 uren geleden, Nathan264 zei:

 

96335953_566681424052270_2447085134751465472_n.jpg

 

Zoom maar in! Temperatuur TANK staat er. 

  • Like 3
  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nathan264    5
Nathan264
Op 7/5/2020 om 18:28, Krikkie zei:

Amerikaan? En daarna Hollander waarschijnlijk (lpg) 😁

Nee hoor haha puur belg. Maar ik ben een student dus het moet betaalbaar blijven met een verbruik van 18l/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nathan264    5
Nathan264
23 uren geleden, Bompa zei:

Propere 264! Alleen geen fan van de velgen. Gelukkig heeft hij de optie die elke 200-reeks moet hebben, een schuifdak :inlove:

Ook de standaardvelgen heb ik liggen 😉

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alexis    3,901
Alexis

Toffe kar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • The Swede
      By The Swede
      Met deze corona crisis, zie ik, als fan van (voornamelijk) youngtimers ook opportuniteit.
      Economische onzekerheid en vooral een crash van markten als Italie en Spanje (waar er nogal wat staan), zou tot (aanzienlijk) lagere prijzen moeten leiden, 
      Deze crisis treft ook de kleinere zelfstandige. En dat is toch vaak de man die normaal wat extra cash heeft om zich de luxe van een oldtimer of plezierwagen te kunnen veroorloven. 
      Ikzelf ga in de volgende 6 maand de markt toch in 't oog houden om te kijken of ik 1 of enkele koopjes kan vinden.
      Wat is jullie mening? Gaan de prijzen serieus naar beneden gaan? Of gaan de verkopers gewoon op hun autos blijven zitten ?
      En denk je zelf ook wat extra te proberen vinden? Of ga je zelf ook van aankopen afzien?
    • The Swede
      By The Swede
      @Jules_W maakte in een ander topic een opmerking die me aanzette deze "poll" hier te zetten. 
      Hij zei dat de oldtimers tegenwoordig overpriced waren. Puur logisch gezien, betekent dat dat er een reële prijs bestaat en dan een marktprijs op dit moment die hoger ligt. 
      Dat riep de vraag op "Wat is die marktprijs dan eigenlijk?" (en hoe erg zijn de oldtimers dus overpriced?).
      In werkelijkheid wordt de prijs van een oldtimer uiteraard bepaald door hoe gegeerd het model is op de markt. Gezien de markt niet gereguleerd is en er geen minimumprijzen zijn, kan het economisch dus niet dat de prijzen hoger liggen dan waar vraag en aanbod mekaar vinden.  
      Soit, overpriced bestaat dus misschien niet, maar ik hoor er hier regelmatig zeggen dat er te zotte prijzen worden gevraagd. Dus wil ik wil de economische theorie achterwege laten en vragen wat jijzelf vindt een redelijke prijs is voor een bepaalde oudere wagen. Met redelijke prijs, bedoel ik "aan deze prijs zou jij bereid zijn er 1 te kopen". (subjectieve oefening, enkel voor de lol). 
      Gezien "youngtimers" tegenwoordig redelijk hot zijn en dacht ik hieronder dit lijstje te zetten van redelijk klassieke modellen waarbij ik me afvraag wat jij denkt hun "eigenlijke waarde" is. (Punt is niet te bediscuteren wat de huidige prijs is voor een redelijke auto. Dat kunnen we allemaal online vinden)
      Als guideline: Neem een auto in redelijke staat, i.e. geen duidelijk weggeroest wrak of ene waar de motor/boite/... kapot is, of die 450000km heeft. Maar ook geen auto met 5000km waar de stickers van de fabriek nog ophangen.
      (Ik ben efkes gaan kijken wat tegenwoordig "gangbaar" is als vraagprijs (hieronder in italics) en zocht daarvoor als voorbeeld, via autoscout voor wagens met maximaal 200'000km, en tot maximum 1992 want oldtimer) 
      Audi Ur-Quattro:                     (45000-75000)
      BMW E30 M3:                          (40000-50000)
      BMW E34 M5:                          (19000-30000)
      Mercedes 190E 2.5-16 (manueel):          (18000-25000)
      Mercedes 500E:                      (25000-35000)
      Mercedes R129 (mainstream 300SL-24 of 500SL):      (10000-20000)
      Porsche 911 964 C2 Coupe (manueel):                     (45000-70000) 
       
      Ben geinteresseerd om te zien wat dit geeft
    • tuscani
      By tuscani
      https://www.polestar.com/nl-be/polestar-2/configurator/534EDPI1E00072800RF8000_00000001150__1150#summary
      Aangezien er een configurator bestaat en je kan bestellen (levering 2020) mag er een topic bij nieuwe wagens vermoed ik?
      2 elektromotoren (achter- en vooras), Vermogen 300 kW / 408 pk, Koppel 660 Nm
      Bereik doel: 500 km (WLTP)
      Batterijen: 78 kWh in 27 modules
      0 tot 100 Kilometer per uur : 4,7 sec
      prijs begint vanaf 59000€

       

       

    • XavierBE
      By XavierBE
      Ik kan wat hulp gebruik van de Porsche kenners / liefhebbers.
      Mijn vader verkoopt binnenkort zijn Porsche 911 Targa (small body) uit 1976. Ik wil er een eerlijke prijs voor betalen, maar heb geen idee van waarde.
      Deze zal in orde gezet worden en herspoten worden in "een" originele kleur uit 1976 voor deze verkocht wordt.
      Bijgevoegd een foto waarbij enkele stickers uit gephotoshopt zijn. Dus zal er ongeveer zo uit zien bij verkoop (buiten de kleur dan).

      Rekening houdende met volgende zaken kan ik er moeilijk een prijs op plakken.
      - Km-stand van rond de 240.000 km.
      - De wagen heeft een 3.2L motor (origineel was een 2.7L dacht ik, maar de 3.2L is betrouwbaarder).
      - Heeft waarschijnlijk een recentere G50 versnellingsbak ipv de originele 915.
      - Zal het interieur krijgen van een Porsche 911 SC.
      - Niet originele lak.
      - Komt met goeie soft top en hard top.
      - Originele Fuchs wielen.
      - Motor is in orde, wagen rijdt goed.

      Volgende zaken kunnen waarschijnlijk met klein budget terug origineel gebracht worden:
      - Spiegels zijn van een ouder Porsche 911 model en niet elektrisch verstelbaar.
      - Side skirts ontbreken.
      - Motorkap is van een recentere 964.
      - Sport stuurtje ipv origineel stuur

      Hoeveel schatten jullie de wagen?

    • Rikske
      By Rikske
      Heeft het zin om de optie Four-C actieve vering te nemen in combinatie met het sportchassis van de R-design uitvoering?
      Ben al naar een paar garages geweest om te testen maar ze konden mij daar niet helpen, die optie is 850€ dus ook niet het einde van de wereld.
      En ik neem aan als daar iets aan stuk gaat dat dit vrij prijzig zal worden om te repareren?
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions