Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

Autoforum, dus ik post een foto van de auto... daarop is een fractie van m'n zweet te zien.  🤨

Na een valpartij met de koersfiets wou ik mijn fiets nog naar de dealer brengen voor herstelling 🤦‍♂️
Ik ben onderweg -gelukkig op tijd- kunnen stoppen, want ik verloor het bewustzijn.
Ontwaakt in de auto en in een plas zweet. 🥴

Soms kan je goed vallen, soms eens slecht, dit was zo'n 'slechte' val waarbij de fiets onderuit gemaaid werd en ik op m'n schouder viel. M'n hoofd maakte daarbij een 'pendulum swing' tegen het asfalt .. dat kan je niet tegenhouden, dan is een helm een dankbaar iets om te hebben. 1 a 2 weken van de hersenschudding moeten bekomen toen.

IMG_0842.thumb.JPG.1b8a1639574d8f01b88c3956ee0a088a.JPG

 

  • Whut?! 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/9/2022 om 11:27, Logic zei:

Autoforum, dus ik post een foto van de auto... daarop is een fractie van m'n zweet te zien.  🤨

Na een valpartij met de koersfiets wou ik mijn fiets nog naar de dealer brengen voor herstelling 🤦‍♂️
Ik ben onderweg -gelukkig op tijd- kunnen stoppen, want ik verloor het bewustzijn.
Ontwaakt in de auto en in een plas zweet. 🥴

Soms kan je goed vallen, soms eens slecht, dit was zo'n 'slechte' val waarbij de fiets onderuit gemaaid werd en ik op m'n schouder viel. M'n hoofd maakte daarbij een 'pendulum swing' tegen het asfalt .. dat kan je niet tegenhouden, dan is een helm een dankbaar iets om te hebben. 1 a 2 weken van de hersenschudding moeten bekomen toen.

IMG_0842.thumb.JPG.1b8a1639574d8f01b88c3956ee0a088a.JPG

 

Woow, maar dat klinkt wel niet goed.

Waarom buiten bewustzijn gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren mijn Canyon Roadlite 7 van de hand gedaan.  Ben nu aan het uitkijken naar eerder een stadsfiets.

Momenteel kijk ik naar een Scott sub comfort of sport. Iemand bekend met de grote verschillen tussen de 2 modellen? Scheelt toch 400 euro onderling als je de twee 20 modellen vergelijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, mrbbs zei:

Gisteren mijn Canyon Roadlite 7 van de hand gedaan.  Ben nu aan het uitkijken naar eerder een stadsfiets.

Momenteel kijk ik naar een Scott sub comfort of sport. Iemand bekend met de grote verschillen tussen de 2 modellen? Scheelt toch 400 euro onderling als je de twee 20 modellen vergelijkt.

Mogelijks kan @Jokke_vlo de verschillen duiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tjeu zei:

Mogelijks kan @Jokke_vlo de verschillen duiden.

Zie alvast dat het stuur een stuk sportiever is. Verder zie ik een verschil in parts maar wat dat dan wil zeggen is mij niet duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 4 weken wachten (idpv de gecommuniceerde 2 weken), deze zaterdagnamiddag de nieuwe (en eerste) ebike voor mijn wederhelft gaan ophalen: Gazelle Ultimate C8 HMB+ 500w

Meerwaarde zijn voor mij toch wel de aluminium spatborden, nooit gedacht dat ik daarover enthousiast kon worden. Zelf al een kleine afstand ermee gereden om te kunnen vergelijken met mijn Canyon Precede met klassieke versnellingen en ben wel onder de indruk van die Nexus 8 en carbon belt. Verschil is duidelijk merkbaar.

Hier zal mijn vrouw veel plezier op hebben, heeft afgelopen weekend al meer gefietst dan de afgelopen 10 jaar samen 
Onderstaande foto doet hem niet veel eer aan maar verrast van de sportieve look + sportief stuur.
Happy wife = happy ... 

IMG_5125.thumb.JPG.0b746d30fe7982bc53dcbbc2c43f61a7.JPG

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Fred zei:

Is er een reden waarom die stuurpen loodrecht omhoog staat?

Iets rechtere zithouding.  Bij mijn dochter ook zo gezet, ze vond dat rustiger.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, tuscani said:

Iets rechtere zithouding.  Bij mijn dochter ook zo gezet, ze vond dat rustiger.  

In Nederland is dat bij momenten hilarisch. Sommigen hun stuur staat bijna op schouderhoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Fred zei:

Is er een reden waarom die stuurpen loodrecht omhoog staat?

Dat valt toch mee? Standaard is het volgens onderstaande foto. Mijn vrouw is 1m80 en zit graag rechtop dus hebben deze nog iets rechter laten zitten. 

Gazelle Ultimate C8+ HMB Belt kopen? | Elektrische fiets

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Fred zei:

Als het medisch niet anders kan geen probleem mee maar indien niet ... Ziet er toch niet bepaald flatterend uit voor gelijk welke fiets.

Ja want zo'n elektrische fiets ziet er anders wel sexy uit, en straalt echt snelheid uit. :D

bij zo'n ding is dat toch vooral je zo comfortabel mogelijk verplaatsen? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, tuscani zei:

Ja want zo'n elektrische fiets ziet er anders wel sexy uit, en straalt echt snelheid uit. :D

bij zo'n ding is dat toch vooral je zo comfortabel mogelijk verplaatsen? 

 

De fiets blijft de natuurlijk de fiets maar kwa looks wel een groot verschil wanneer die stuurpen loodrecht omhoog staat of als ze in een hoek staat 😛 Maar als het om anatomische redenen moet dan is het natuurlijk zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de beslissing voor een zwarte ST3 Pinion ook gevallen. De ST2 mag binnenkort dus op zoek naar een nieuwe eigenaar. Ongelooflijk hoe m'n vrouw aan het genieten is van het WW verkeer sinds ze met een spedelec rijdt. 

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was snel van mijn ST1X vanaf, binnen het halfuur had ik 5 oprecht geinteresseerden die allemaal mijn vraagprijs wilden geven.
Feit dat de accu nog 1,5 jaar garantie had en pas nieuw banden + remblokjes zal misschien ook wel geholpen hebben 🙂

In de loop van volgende maand heb ik ook mijn ST3 pinion (wit)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag afgelopen weekend de Fuell Flluid S1 in de krant staan, dat ziet er ook wel een mooie fiets uit. De vraag is uiteraard of het ook goed rijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Ritsuke zei:

Hier is de beslissing voor een zwarte ST3 Pinion ook gevallen. De ST2 mag binnenkort dus op zoek naar een nieuwe eigenaar. Ongelooflijk hoe m'n vrouw aan het genieten is van het WW verkeer sinds ze met een spedelec rijdt. 

 

 

3 uren geleden, Fille zei:

Ik was snel van mijn ST1X vanaf, binnen het halfuur had ik 5 oprecht geinteresseerden die allemaal mijn vraagprijs wilden geven.
Feit dat de accu nog 1,5 jaar garantie had en pas nieuw banden + remblokjes zal misschien ook wel geholpen hebben 🙂

In de loop van volgende maand heb ik ook mijn ST3 pinion (wit)

Tot nu toe super tevreden over de ST3 pinion. Ligt als een blok op de weg en toch nog beweeglijk genoeg. Gezien ik weg kon met een medium en large heel blij met de keuze voor de medium. Bijkomstig voordeel is dat mijn vriendin hem ook kan gebruiken de dagen dat ik hem niet nodig heb.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid