Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Interessante info, merci!

Ik heb ook liever dat ze een SP kopen en er dan 35 mee rijden hoor. 

Lukt inderdaad perfect. Je bent enkel verplicht om een helm te dragen ... wat meer dan verstandig is om het zwak uit te drukken. Deze middag met de Stromer eens op het gemakje naar huis gefietst. Lukt evengoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Fred zei:

Lukt inderdaad perfect. Je bent enkel verplicht om een helm te dragen ... wat meer dan verstandig is om het zwak uit te drukken. Deze middag met de Stromer eens op het gemakje naar huis gefietst. Lukt evengoed.

Collega in kwestie zou inderdaad wel een helm dragen als 't 35 kan ipv 25. Da's al een goed voornemen. En inderdaad, vanmorgen reed ik achter een SP die heel de tijd tussen de 32 en 38 reed. Ideaal voor mij :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is er aan te merken dat de school begonnen is, alsook het gevecht tussen de SUV's om het dierbaarste bezit vlak voor de schoolpoort te kunnen afzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/9/2022 om 07:00, Fred zei:

Na zes jaar met een gewone ebike rondgereden te hebben tijd voor een upgrade 😀

IMG_5992.JPG

Ik wens het je van harte toe, maar ik word echt kwaad van die foto 😂 Mijn ST3 LE is nog steeds niet geleverd, terwijl die in principe voor maart was en al zeker voor de witte en zwarte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Lotuzzz zei:

Collega in kwestie zou inderdaad wel een helm dragen als 't 35 kan ipv 25. Da's al een goed voornemen. En inderdaad, vanmorgen reed ik achter een SP die heel de tijd tussen de 32 en 38 reed. Ideaal voor mij :D

Fietsen er hier echt nog mensen zonder helm? Nu ja, natuurlijk ken ik het antwoord op die vraag want zie genoeg wat er op de baan rondrijdt. Maar mijn verstand kan daar niet bij. Ik zet zelf een helm op voor die 600 meter naar de bakker.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Roger zei:

Fietsen er hier echt nog mensen zonder helm? Nu ja, natuurlijk ken ik het antwoord op die vraag want zie genoeg wat er op de baan rondrijdt. Maar mijn verstand kan daar niet bij. Ik zet zelf een helm op voor die 600 meter naar de bakker.

Is zoals de veiligheidsgordel indertijd he. Ik denk dat we intussen wel aan de critical mass zitten om het verder te laten overhellen.

Dat het niet verplicht is, is intussen onbegrijpelijk. Gemiddelde snelheden stijgen alleen maar, 't is ook drukker op de fietspaden...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook mijn handtekening gezet voor een ST3LE, zoals die van @Fred.
Zal voor ergens in oktober zijn.

 

3 uren geleden, Roger zei:

Ik wens het je van harte toe, maar ik word echt kwaad van die foto 😂 Mijn ST3 LE is nog steeds niet geleverd, terwijl die in principe voor maart was en al zeker voor de witte en zwarte.

Als ik het vroegere Stromer forum lees, zou dit vooral te maken omdat uw LE de ABS uitvoering standaard heeft.
ABS zou alles wat vertragen. Leveringen zijn wel bezig momenteel, daarstraks stonder er 3 ST3LE's bij mijn FM.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even verdergaan over kinderfietsen tussendoor. Het is een woom geworden. Op een frog 40 (14inch) met zadel op laagste kon hij net net aan de grond met de tippen van zijn schoenen. De woom 2 net niet plat op de grond. 

Stuur is ook beetje gedraaid richting hem zodat hij er beter aankan en mooier op de fiets zit.

Ja het is echt een klein manneke voor zijn leeftijd.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Roger zei:

Fietsen er hier echt nog mensen zonder helm? Nu ja, natuurlijk ken ik het antwoord op die vraag want zie genoeg wat er op de baan rondrijdt. Maar mijn verstand kan daar niet bij. Ik zet zelf een helm op voor die 600 meter naar de bakker.

Ik heb mijn moeder (70) ook al tig keer gezegd dat ze een helm moet dragen. Gaat er niet in. Ze lijkt het niet nodig te vinden, ook al neemt de zekerheid op de fiets af.

Mijn schoonouders (75) dragen pas recent een helm. Reden; schoonmoeder is moeten uitwijken voor een andere fietser en in de gracht beland. Gelukkig zonder veel erg, maar het is duidelijk geworden dat een helm een must is.

Zelf dragen we hier altijd een helm. Voor de eigen veiligheid en bovendien kun je je kinderen niet verplichten altijd een helm te dragen wanneer je dat zelf niet doet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, thiva zei:

 

Zelf dragen we hier altijd een helm. Voor de eigen veiligheid en bovendien kun je je kinderen niet verplichten altijd een helm te dragen wanneer je dat zelf niet doet. 

Applaus! Je ziet dat zo vaak, enkel de kinderen. Die helmen van tegenwoordig voel je toch amper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/8/2022 om 12:48, binnenmuisarchitekt zei:

Hier ondertussen al 3 weken dagelijks naar het werk en de 1000 km gepasseerd. Zalig.

Geen noemenswaardige problemen. Behalve dat ik toch regelmatig eens in een put rijd en dan mag stoppen om de boel herop te starten. Ik vraag me af of een verende voorvork en/of zadel dat zou kunnen verminderen.

Beestje ziet wel af. Ook in het fietsenrek. Een duw hier, een kras daar. Gelukkig is zo'n Stromer heel robuust. Nadeel van de dikke banden is dat ze niet in zo'n gleuf kunnen.

De zijspiegel gebruik ik eigenlijk verrassend veel, maar komt vrij sterk naar buiten. Al eens aangetikt in een smal baantje door een camionetje van de post (na een goede tik met zijn spiegel, reed meneer gewoon door). Misschien een kleinere spiegel installeren.

Eigenlijk gebeurt er dagelijks wel iets op de weg:

*Mensen die uit een straat komen met hun auto en gewoon op het fietspad blijven staan. Ik rijd er dan naartoe en stop op 5 cm van hun deur.

*Mensen die in een bocht van een klein baantje gewoon afsnijden, terwijl ik kom afgereden

*Elektrische steps die gewoon in het midden van het fietspad worden achter gelaten

*Mensen die nog nooit een fiets in hun leven gezien hebben en het bestaan ervan ontkennen

*gigantische putten in de weg

Mensen lachen altijd met een elektrische fiets, dat je niks meer moet doen. Wel, ik ben het daar niet mee eens. Alles hangt af hoe aktief je zo'n fiets gebruikt. Ik doe elke dag in totaal 400 hoogtemeters. Dat ding gaat niet vanzelf naar omhoog. Tegen het einde van de week voel ik dat echt wel. Als je dat constant op de hoogste stand zet, dan zal je uiteraard "minder" inspanning moeten leveren. Ik ben daarom ook content dat ik een ST1 heb gekocht. Ik moet nog altijd iets doen. En dat is wat ik wil en zoek. Ik wil graag in beweging zijn en blijven.

Wat zijn jullie tips voor als het kouder wordt? Laagjes? Een buff?

Spiegel oplossing:

Bekijk Mirage Fietsspiegel Minor Bar-end E-bike 50 Mm Links/rechts Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/mirage-fietsspiegel-minor-bar-end-e-bike-50-mm-links-rechts-zwart/9200000130863335?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

 

6E3CCB00-8615-44B8-91C3-0F28C68A24C8.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Fille zei:

Vandaag ook mijn handtekening gezet voor een ST3LE, zoals die van @Fred.
Zal voor ergens in oktober zijn.

 

Als ik het vroegere Stromer forum lees, zou dit vooral te maken omdat uw LE de ABS uitvoering standaard heeft.
ABS zou alles wat vertragen. Leveringen zijn wel bezig momenteel, daarstraks stonder er 3 ST3LE's bij mijn FM.

 

De rode launch edition heeft geen abs standaard. Enkel de rode kleur en zwaarste batterij standaard.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Fred zei:

De rode launch edition heeft geen abs standaard. Enkel de rode kleur en zwaarste batterij standaard.

Klopt. En ik heb het ook niet genomen dus dat kan al niet de reden zijn. Mijn fietsenboer weet enkel dat hij nog niet in productie is, en krijgt verder weinig informatie van Stromer. Ik vind het nu al een kutmerk.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/2/2022 at 9:00 PM, Lotuzzz said:

Applaus! Je ziet dat zo vaak, enkel de kinderen. Die helmen van tegenwoordig voel je toch amper.

Da is. Hoe idioot is dat.

En bij de "sportieve fietser" (mtb of koersfiets) zie ik enkel nog helmlozen bij de ouwe garde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Da is. Hoe idioot is dat.

En bij de "sportieve fietser" (mtb of koersfiets) zie ik enkel nog helmlozen bij de ouwe garde.

Minder en minder. Darwin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lotuzzz zei:

Minder en minder. Darwin.

Idd!

Toen ik nog naar school reed met een B-klasse scooter was een klasgenootje met een A-spel gevallen. Geen helm op en 6 weken in het ziekenhuis gelegen.

Nadien reed die weer rond zonder helm. Begrijp je toch niet hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk? Ik zet een helm op tijdens het mtb, en met geluk, want al een paar keer tegen een serieuze laag hangende tak gebotst.  

Maar gewoon op straat zet ik eigenlijk geen op,  terwijl mijn kinderen het wel moeten doen met het naar school fietsen. Dat zit er idd nog niet in bij mij, al protesteren de kinderen nu wel al eens,waarom zij wel en ik niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

Eerlijk? Ik zet een helm op tijdens het mtb, en met geluk, want al een paar keer tegen een serieuze laag hangende tak gebotst.  

Maar gewoon op straat zet ik eigenlijk geen op,  terwijl mijn kinderen het wel moeten doen met het naar school fietsen. Dat zit er idd nog niet in bij mij, al protesteren de kinderen nu wel al eens,waarom zij wel en ik niet. 

Wat zeg je dan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lotuzzz zei:

Wat zeg je dan :D

Dat we het idd beter ook zouden doen. 

Maar het zit nog niet genoeg ingeburgerd. Bij een elektrische zou ik ook een dragen,  bij een gewone fiets heb ik precies die "klik" niet. ze dragen de helm  voor naar school te gaan of als ze op daguitstap zijn met de chiro. Als we samen weg zijn, niet meer, omdat het anders idd hypocriet zou zijn.  Ik weet het ze kunnen ons evengoed dan overhoop rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, tuscani zei:

Dat we het idd beter ook zouden doen. 

Maar het zit nog niet genoeg ingeburgerd. Bij een elektrische zou ik ook een dragen,  bij een gewone fiets heb ik precies die "klik" niet. ze dragen de helm  voor naar school te gaan of als ze op daguitstap zijn met de chiro. Als we samen weg zijn, niet meer, omdat het anders idd hypocriet zou zijn.  Ik weet het ze kunnen ons evengoed dan overhoop rijden. 

Hier ook hoor, draag zelf ook geen. Rij ook niet elektrisch en geen koersfiets. Heb er zelf geen. Draag er al zo vaak een (op de moto), dat ik er op de fiets een 'afkeer' van heb.

Als ik s morgens aan station toe kom, ben ik alvast niet in de minderheid (geen excuus, maar stellen dat een helm dragen de standaard is, lijkt me ook niet correct)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na samen met mijn vrouw aangereden geweest te zijn op de koersfiets, door een scooter, een paar jaar geleden is een helm voor ons een no brainer geworden. Vooral voor mij was het toen een live saver.

Zowel op de koersfiets als ook op de E-bike dragen wij hem nu steevast.

Het stoort mij ook allerminst, en in de zomer vind ik het zelfs lekker tegen de zon. Helmen zijn tegenwoordig zo licht en comfortabel, dat er echt geen uitvlucht meer is om geen te dragen imo.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid