Ga naar inhoud

Het grote elektrische fietsen-topic


3000

Aanbevolen berichten

Just now, toere said:

Moest het nu een monovolume zijn zou dit ook al een groot verschil maken denk ik. 

Niet speciaal. Je hebt veel turbulentie achteraan bij zo een ding.

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Ik ben niet 100% tevreden van Thule, maar hun opvouwbare drager is wel een enorm gemak. Gemakkelijk te verplaatsen en te stockeren. Je loopt niet met zo een breed lomp ding rond. 

Ik ben met de mtb achterop aan 150 naar het zuiden van Frankrijk gereden, zonder enig probleem.

Opvouwbaar hoeft niet voor mij. 

Achterop welke auto? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, tuscani zei:

Soms kun je ze wel wat verschuiven zodat het past. De eene een beetje meer naar links de andere wat meer naar rechts. Op sally haar fiets hingen ook draagtassen, maar die konden er net tussen gepropt worden.  Ik had ze wel extra bevestigd aan het frame met spanbandjes. Om het loskomen te voorkomen. 

Wel opletten dat je een drager hebt voor elektrische fietsen.  Want niet elke drager is daar geschikt voor.  😉

 

Zijn redelijk grote manden dus kan de fietsen niet dicht genoeg zetten.

Drager die ik wil is voor 60kg dacht ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als dat voor een rondrit ergens is, zijn die klodden niet nodig.

 

Nu begrijp ik ook wel waarom een stadsfiets meer dan10kg weegt. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, toere said:

Zal puzzelen worden voor alles in de auto te krijgen voor onze zomervakantie😅

Als je die manden in de koffer steekt kan er ook gerief daar in he.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als je die manden in de koffer steekt kan er ook gerief daar in he.

Straks eens proberen, twijfel zelfs of die in de koffer kunnen, die is echt zot klein hoor. Heb meer koffer in de Porsche😅

Kan ze op de achterbank kwijt he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Mijn mountainbike is paar weken geleden stuk gegaan. Een Trek fiets met alu frame, voor en achtervering, 27 versnellingen etc etc
Was dan eens gaan zien voor een nieuwe fiets, ja wadde wat een prijzen! Elektrische fiets hoeft niet maar je kan dat al beter wel nemen als je ziet naar de prijzen. 

Ik doe minder dan 1000 km op een jaar. Het is dat ik momenteel op project zit dat ik eens met de fiets kan gaan. Als ik volgend jaar bv verder van huis werk, dan zal die fiets weer jaren stof staan vergaren of toch tot er weer een project komt dichter bij huis. 

Dus ik wil eigenlijk geen 2000 euro uitgeven maar ik wil zo onderhoudsvriendelijk gaan, dus vind ik een fiets met een riem ipv ketting wel interessant. Als ik een fiets koop hoop ik die voor 10 of 20 jaar te houden, ik zit nu nog maar aan de 3e fiets in mijn leven.

Was gisteren eens met Cowboy C4 gaan testrijden. Maar die is 1) veel te klein en 2) veel te hard (vanwege geen voorvering). Prijs is ook tegen de 3000 euro. Het is wel gemakkelijk met de krachtsensor en riem. Je hoort niets kraken, je moet niet denken aan op of afschakelen, heeft brede banden die niet in tramsporen geraken en de fiets op zich ziet er nog sportief en modern uit.

Wat ik verder ook ontdek is dat op ibike/lucien of op bike republic hun website je bv niet genoeg kan filteren. bv riem aandrijving, maat van de fiets. Ik ben bijna 2 meter.

https://www.canyon.com/nl-be/hybride-fietsen/commuter-fietsen/commuter/commuter-7/2798.html?dwvar_2798_pv_rahmenfarbe=GY

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, walter zei:

Wow nice find. Eigenschappen die ik wil met de prijs die ik in gedachte had. Ik ga dit eens beter bekijken morgen en eens wat over googlen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch wel duidelijk verschilleke in autonomie op dit moment :tct:

Deze morgen met 4 graden wel stuk minder. 

Ik heb het gevoel dat het al 6 maanden nat ligt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Wow nice find. Eigenschappen die ik wil met de prijs die ik in gedachte had. Ik ga dit eens beter bekijken morgen en eens wat over googlen. 

 

2 uren geleden, bud wijzer zei:

Buiten de S volledig uitverkocht blijkbaar, en ook niet geveerd...

Regelmatig bekijken, er is regelmatig terug voorraad. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier uiteindelijk ook 'geplooid' en mij een speedpedelec gekocht. Was een beetje de combinatie van wat beweging hebben, een vaste woon-werk resitijd en de brandstofkosten die mij overtuigd hebben.

Wou een fiets met riem, achtermotor en vering. Daardoor is de keuze al beperkt, en ze hadden een Kettler Veloci 2.0 in stock staan aan een mooie prijs. Aankoop gedaan begin oktober, maar ze waren papieren, sleutels en lader verloren... Heeft tot eind december geduurd eer ik hem eindeljk mocht gaan halen.

Nu al 2 dagen mee op schok, en eigenlijk positief verrast. Het is echt wel relax rijden. Kan mooi op snelheid blijven (80% van traject is fietssnelweg), wegligging en demping zitten goed. De regen stoort ook niet zo hard als verwacht, iets dat met de koersfiets echt niet leuk is.

Moet wel nog wat aanpassen om mijn zithouding goed te krijgen. Het stuur is alvast een pak te breed (ook gewoon om er mee door een deur/poort te geraken, zeker met die spiegel).

qCI4E3ZsahhqerK2HVHWJIHd_lqq1OlEdhd9oKQB9TdDfzozpM4vjXS_dYT-QCXFgaf4MmitF-Ggo92tyw_0j1sV756Kgm0mj0_H9TK4Zn_jdtiUvmG1wb7SkWUwwkKZFoEwfr6adaPnJ6LOiVvQ0Vz4a_FTjUXrY9er4IPQXpP6CqhASG0ctZRG1AsOdEwMTCy2tL2AKwH0YGpo2IXVC0-oxD8CQo5Z1XzrNhbTB05lEnEg8xXz6PLZr9Lq7kRp85QSDhgGUlzvIgkKpauXaL_nOHqbBNcwG1kaW4soMKl1EBJbpgaOOpzx3S6x2IobAkViMqFWTRU43xOs6Rum1PBYs9hd8qiEQWX_dFiWbO9IJNZVF2sSwMCp-v7H7p782MF-Z_KxSO6VnN3_zzjJLHPq2QN6GTWMt-96AchWgEFcjEkYZZj2rg72jy2KJzCHpLv--mtzNK_UDJLOxSvfY45qKsg5arA8qeAhtYYlOxVPZKKSYXxVOjBP1bedPqDs_WZFG4Bt26_DIfx8-1E_bBVGNfcYXMEdK-j59dU_Or3gvZfq5qol92bytG0UbcnlF_WwcBtU7j0-zgVanLIIidplU9TTowQZbHnaCK7RqejXJsIHhyYJeUxxbnI1PvQ-yt45lnUy9ejZ23EJ0DjN_om32NE4_w8wU69JXNeNjjXokS_1Z9MmRNb1OO-DFuVmP4XrLJdTNmlJyjQIOgtuukJzcXlSnHH04l3wJrEvrjxjAauu5JbU_B_e9XtOuzPKLB1i719jo6y-k8kjU7sdcWbpbRx-7lov73At8O2vzmM00P5saYJTTj7ctkXopbYx1wbq_Q2VsQNoK0BIUQe_TtSXFtJgvx56nwbyyClGA6K1SSxG8dh5R-PJ5NGHk8ixPK6WmClA1RAJIW9ayXzQSC3Dr97TLYBa5iUzwjnl4fsXMA=w1779-h1339-no?authuser=0

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, walter zei:

 

Regelmatig bekijken, er is regelmatig terug voorraad. 

is idd het enige spijtige dat deze geen voorvering heeft. Dat gaat dan zo hard zijn als een Cowboy fiets.

Wat ik merk op bikerepublic en lucien/ibike websites dat je, als je boven de 4000 a 5000 euro gaat, je in grote maten, vaak bij een pedelec uitkomt.

Maar buiten de verplichte verzekering en aankoop nummerplaat zie ik niet veel extra kosten. 

Al lijken veel gewone e-bikes al pedelec proof (waarmee ik bedoel, lijken op een pedelec en mss ook wel qua remmen of motor) en kan je na de garantie gewoon de begrenzing weghalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Soundstorm zei:

Hier uiteindelijk ook 'geplooid' en mij een speedpedelec gekocht. Was een beetje de combinatie van wat beweging hebben, een vaste woon-werk resitijd en de brandstofkosten die mij overtuigd hebben.

Wou een fiets met riem, achtermotor en vering. Daardoor is de keuze al beperkt, en ze hadden een Kettler Veloci 2.0 in stock staan aan een mooie prijs. Aankoop gedaan begin oktober, maar ze waren papieren, sleutels en lader verloren... Heeft tot eind december geduurd eer ik hem eindeljk mocht gaan halen.

Nu al 2 dagen mee op schok, en eigenlijk positief verrast. Het is echt wel relax rijden. Kan mooi op snelheid blijven (80% van traject is fietssnelweg), wegligging en demping zitten goed. De regen stoort ook niet zo hard als verwacht, iets dat met de koersfiets echt niet leuk is.

Moet wel nog wat aanpassen om mijn zithouding goed te krijgen. Het stuur is alvast een pak te breed (ook gewoon om er mee door een deur/poort te geraken, zeker met die spiegel).

qCI4E3ZsahhqerK2HVHWJIHd_lqq1OlEdhd9oKQB9TdDfzozpM4vjXS_dYT-QCXFgaf4MmitF-Ggo92tyw_0j1sV756Kgm0mj0_H9TK4Zn_jdtiUvmG1wb7SkWUwwkKZFoEwfr6adaPnJ6LOiVvQ0Vz4a_FTjUXrY9er4IPQXpP6CqhASG0ctZRG1AsOdEwMTCy2tL2AKwH0YGpo2IXVC0-oxD8CQo5Z1XzrNhbTB05lEnEg8xXz6PLZr9Lq7kRp85QSDhgGUlzvIgkKpauXaL_nOHqbBNcwG1kaW4soMKl1EBJbpgaOOpzx3S6x2IobAkViMqFWTRU43xOs6Rum1PBYs9hd8qiEQWX_dFiWbO9IJNZVF2sSwMCp-v7H7p782MF-Z_KxSO6VnN3_zzjJLHPq2QN6GTWMt-96AchWgEFcjEkYZZj2rg72jy2KJzCHpLv--mtzNK_UDJLOxSvfY45qKsg5arA8qeAhtYYlOxVPZKKSYXxVOjBP1bedPqDs_WZFG4Bt26_DIfx8-1E_bBVGNfcYXMEdK-j59dU_Or3gvZfq5qol92bytG0UbcnlF_WwcBtU7j0-zgVanLIIidplU9TTowQZbHnaCK7RqejXJsIHhyYJeUxxbnI1PvQ-yt45lnUy9ejZ23EJ0DjN_om32NE4_w8wU69JXNeNjjXokS_1Z9MmRNb1OO-DFuVmP4XrLJdTNmlJyjQIOgtuukJzcXlSnHH04l3wJrEvrjxjAauu5JbU_B_e9XtOuzPKLB1i719jo6y-k8kjU7sdcWbpbRx-7lov73At8O2vzmM00P5saYJTTj7ctkXopbYx1wbq_Q2VsQNoK0BIUQe_TtSXFtJgvx56nwbyyClGA6K1SSxG8dh5R-PJ5NGHk8ixPK6WmClA1RAJIW9ayXzQSC3Dr97TLYBa5iUzwjnl4fsXMA=w1779-h1339-no?authuser=0

Proficiat!

Coole keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren naar Lucien (vroegere iBike) geweest en daar raden ze de Norta aan. Is dat omdat ze er meeste commissie op pakken of niet maar nu moet ik toegeven, ik heb al wel wat liggen googlen en fietsen met
riem en naafversnelling,
voorvering,
maat 60 of groter,
deftige batterij,
deftige NM motor,
smartphone koppeling,
is altijd een pittig prijskaartje

Bij Riese en Muller en Koga is een fiets met die uitrusting +5000 euro. Gewoon absurd als je er over nadenkt.

Op de website van Gazelle, als je daar kiest voor bovenstaande filtering op hun website zit je onder de 5000. Zelfs een speed pedelec zit in die lijst dan.

Weet niet of de link werkt naar de vergelijkings site:
https://www.gazellebikes.com/nl-be/?compareitems=MUJQVS1WMywxQk5TLVY0LDFCT0wtVjI

Ultimate C5 HMB
€ 3.999
Ultimate C380 HMB
€ 4.299
Ultimate Speed 380 (speed pedelec)
€ 4.899

Enige verschil tussen die C380 en Speed 380 is dat die laatste nog niet is uitgerust met dat Bosch Smart systeem (smartphone koppeling) en 10 nm meer in de motor heeft. Qua grootte van remmen en dergelijke is die C380 eigenlijk al zoals een speed pedelec, dus na garantie de begrenzing er af en je hoeft niet te vrezen dat die fiets hogere snelheden niet aankan.

Bij die Norta heb je de B-4040 en deze is een gewone elektrische fiets maar heeft wél die 85nm motor. Prijs die tussen de 2 Gazelle Ultimate 380's valt, namelijk 4579 euro en op de koop toe krijg je daar nog een 100 lumen dimlicht en 150 lumen grootlicht én AXA slot bij. Dus best wel straf wat ze aanbieden eigenlijk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid