CAS 7.285 Geplaatst: 13 december 2022 Delen Geplaatst: 13 december 2022 3 uren geleden, gewoon ik zei: * baantjes inrijden waar je met een fiets doorkan (perfect legaal, is fietspad), maar waar je met de auto niet inmag of doorkan. Ze moeten die fietspaden maar zo breed niet maken! https://maps.app.goo.gl/Lvp7sMizN8SbW47M8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 14 december 2022 Delen Geplaatst: 14 december 2022 Dat er in Gent wat gefietst wordt, daar verschiet ik niet van. Maar die de stad publiceert, die vind ik wel extreem straf... https://stad.gent/nl/mobiliteit-openbare-werken/nieuws-evenementen/gentenaar-kiest-ook-voor-langere-afstanden-steeds-vaker-de-fiets Quote Ruim 6 op de 10 verplaatsingen gebeuren te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer. Binnen de R40 is dat meer dan 7 op de 10. Quote Als de afstand minder dan 3 kilometer is, kiest de Gentenaar in 83 procent van de gevallen voor een duurzame verplaatsing Quote Opvallend is nog de sterke stijging bij de keuze voor de fiets voor afstanden tussen 10 en 15 kilometer. Daar zit de elektrische fiets wellicht voor iets tussen. Quote In 2012 had een Gents gezin gemiddeld 1,23 auto’s, vorig jaar was dat maar 1,02 auto's. In die periode is het aantal Gentse gezinnen zonder auto bovendien verdubbeld naar 24 procent. Binnen de R40 heeft zelfs 38 procent van de gezinnen geen auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hazen 3.307 Geplaatst: 14 december 2022 Delen Geplaatst: 14 december 2022 De Gentenaar kiest daar in vele gevallen niet voor. Auto's worden weggepest en dat dwingt men naar alternatieven te kijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 14 december 2022 Delen Geplaatst: 14 december 2022 (aangepast) 52 minuten geleden, Hazen zei: De Gentenaar kiest daar in vele gevallen niet voor. Auto's worden weggepest en dat dwingt men naar alternatieven te kijken. Quote Tot slot vindt 75 procent van de Gentenaars dat zijn buurt vlot bereikbaar is met de wagen. en Quote Gentenaars zijn tevreden over de bereikbaarheid van hun buurt. Ze geven ook aan dat autovrije gebieden fijner zijn om in te wonen en zones 30 en fietsstraten veiliger zijn. Daar wordt je dus in tegengesproken. Het sluit ook aan met wat hier algemeen in het topic staat. Waar we vroeger de auto als de heilige graal van vrijheid zagen, zien we nu de omgekeerde tendens, waarbij wie minder en minder de wagen gebruikt zich net bevrijd voelt. Dat schreef @binnenmuisarchitekt hier vorige week nog en werd door anderen beaamd. Het is dan ook niet vreemd dat de mensen in dit onderzoek dat zelfde gevoel onderschrijven. 14 december 2022 aangepast door Tjeu Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hazen 3.307 Geplaatst: 14 december 2022 Delen Geplaatst: 14 december 2022 Sorry, niet heel het artikel uitgelezen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet mis maar het is voor mij wel een reden om niet in een stad te gaan wonen. Ik fiets zelf heel graag en zal dat doen omdat ik daar plezier uit haal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.559 Geplaatst: 14 december 2022 Delen Geplaatst: 14 december 2022 6 uren geleden, Tjeu zei: Dat er in Gent wat gefietst wordt, daar verschiet ik niet van. Maar die de stad publiceert, die vind ik wel extreem straf... https://stad.gent/nl/mobiliteit-openbare-werken/nieuws-evenementen/gentenaar-kiest-ook-voor-langere-afstanden-steeds-vaker-de-fiets Toch zo raar niet, mijn auto staat ook soms gans het weekend stil. En ik heb hier verschillende buren die hun auto weg deden de laatste jaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 15 december 2022 Delen Geplaatst: 15 december 2022 8 uren geleden, Ugeken zei: Toch zo raar niet, mijn auto staat ook soms gans het weekend stil. En ik heb hier verschillende buren die hun auto weg deden de laatste jaren. Ik heb toch het gevoel dat "auto per gezin" hier eerder als "auto per adres" of zelf "auto geregistreerd per adres" gelezen mag worden. 38% van de gezinnen geen wagen vind ik moeilijk te geloven. Het ruikt naar scheeftrekking door studenten adressen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.329 Geplaatst: 15 december 2022 Delen Geplaatst: 15 december 2022 Ik vind dat wel zot. Wij hebben 3 weken met 1 wagen moeten overbruggen en dat vond ik al een ramp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hazen 3.307 Geplaatst: 15 december 2022 Delen Geplaatst: 15 december 2022 Als 1 van de 2 standaard met de fiets gaat werken is dat geen probleem, doen wij hier thuis ook. De ene auto rijdt hooguit 100km/maand. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.329 Geplaatst: 15 december 2022 Delen Geplaatst: 15 december 2022 Het zou bij ons in de vrije tijd meer issues geven . Woon-werk is makkelijk op te lossen met fietsen of OV. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.638 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 Vraagje, Vermoed dat er hier wel zijn die hun fietsen soms meenemen op een fietsdrager? Ik ga een trekhaak laten monteren op de BMW en daarop dan een fietsendrager van het merk Thule. Op de fiets van mijn vrouw staat zowel vooraan als achteraan een mand en als ik onze 2 fietsen zo dicht mogelijk naast elkaar zet gaat dit zeer krap worden op zo een drager voor 2 fietsen. Dus vroeg ik mij af of ik niet beter een fietsdrager koop voor 3 fietsen die dus breder is, waardoor ik de 2 fietsen op die manier verder van elkaar kan plaatsen op die drager. Wat denken jullie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 Hoe verwacht je dat die manden er nog uit gaan zien naar paar honderd kilometer aan +120 km/h? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.638 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 4 minuten geleden, Tjeu zei: Hoe verwacht je dat die manden er nog uit gaan zien naar paar honderd kilometer aan +120 km/h? Aaa kweet niet, kunnen die daar niet tegen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redfive 167 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 24 minuten geleden, toere zei: Aaa kweet niet, kunnen die daar niet tegen? Kijk ook eens naar Uebler (ipv Thule). Zeer goede en eenvoudige bevestiging op de trekhaak. Let wel als het electrische fietsen zijn, dat, mocht je een 3 fietsen drager nemen (hebben wij ook) dat die het verste vd trekhaak staat wel voor een zwaardere belasting zal zorgen voor die haak. Batterij er zeker uitnemen dan. Ook zou ik de mandjes wegnemen als dat eenvoudig kan. En ook niet rapper dan 110 km/h met die dingen achterop. Die pakken toch wel wat wind nl. Versie voor 2 fietsen kan ook he, gewoon de tweede andersom zetten? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 41 minuten geleden, toere zei: Aaa kweet niet, kunnen die daar niet tegen? Meestal niet. Is een beetje zoals met een regenbroek voor de fiets op de snelweg gaan rijden met de motorfiets. Die waait in flarden uit elkaar. Het kunnen natuurlijk heel sterke mandjes zijn, die niet stuk gaan. Maar hou er ook rekening mee dat ze wel wind zullen vangen en de belasting op de fietsendrager zullen vergroten. Zou het niet aanraden. Dat gaat goed, tot het plots een helemaal fout gaat. Demonteren dus. En dan heb je je initiële probleem ook niet. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.047 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 20 minutes ago, Redfive said: Kijk ook eens naar Uebler (ipv Thule). Zeer goede en eenvoudige bevestiging op de trekhaak. Let wel als het electrische fietsen zijn, dat, mocht je een 3 fietsen drager nemen (hebben wij ook) dat die het verste vd trekhaak staat wel voor een zwaardere belasting zal zorgen voor die haak. Batterij er zeker uitnemen dan. Ik ben niet 100% tevreden van Thule, maar hun opvouwbare drager is wel een enorm gemak. Gemakkelijk te verplaatsen en te stockeren. Je loopt niet met zo een breed lomp ding rond. 20 minutes ago, Redfive said: En ook niet rapper dan 110 km/h met die dingen achterop. Die pakken toch wel wat wind nl. Ik ben met de mtb achterop aan 150 naar het zuiden van Frankrijk gereden, zonder enig probleem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 603 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 Mijn mountainbike is paar weken geleden stuk gegaan. Een Trek fiets met alu frame, voor en achtervering, 27 versnellingen etc etc Was dan eens gaan zien voor een nieuwe fiets, ja wadde wat een prijzen! Elektrische fiets hoeft niet maar je kan dat al beter wel nemen als je ziet naar de prijzen. Ik doe minder dan 1000 km op een jaar. Het is dat ik momenteel op project zit dat ik eens met de fiets kan gaan. Als ik volgend jaar bv verder van huis werk, dan zal die fiets weer jaren stof staan vergaren of toch tot er weer een project komt dichter bij huis. Dus ik wil eigenlijk geen 2000 euro uitgeven maar ik wil zo onderhoudsvriendelijk gaan, dus vind ik een fiets met een riem ipv ketting wel interessant. Als ik een fiets koop hoop ik die voor 10 of 20 jaar te houden, ik zit nu nog maar aan de 3e fiets in mijn leven. Was gisteren eens met Cowboy C4 gaan testrijden. Maar die is 1) veel te klein en 2) veel te hard (vanwege geen voorvering). Prijs is ook tegen de 3000 euro. Het is wel gemakkelijk met de krachtsensor en riem. Je hoort niets kraken, je moet niet denken aan op of afschakelen, heeft brede banden die niet in tramsporen geraken en de fiets op zich ziet er nog sportief en modern uit. Wat ik verder ook ontdek is dat op ibike/lucien of op bike republic hun website je bv niet genoeg kan filteren. bv riem aandrijving, maat van de fiets. Ik ben bijna 2 meter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 2 uren geleden, toere zei: Vraagje, Vermoed dat er hier wel zijn die hun fietsen soms meenemen op een fietsdrager? Ik ga een trekhaak laten monteren op de BMW en daarop dan een fietsendrager van het merk Thule. Op de fiets van mijn vrouw staat zowel vooraan als achteraan een mand en als ik onze 2 fietsen zo dicht mogelijk naast elkaar zet gaat dit zeer krap worden op zo een drager voor 2 fietsen. Dus vroeg ik mij af of ik niet beter een fietsdrager koop voor 3 fietsen die dus breder is, waardoor ik de 2 fietsen op die manier verder van elkaar kan plaatsen op die drager. Wat denken jullie? Soms kun je ze wel wat verschuiven zodat het past. De eene een beetje meer naar links de andere wat meer naar rechts. Op sally haar fiets hingen ook draagtassen, maar die konden er net tussen gepropt worden. Ik had ze wel extra bevestigd aan het frame met spanbandjes. Om het loskomen te voorkomen. Wel opletten dat je een drager hebt voor elektrische fietsen. Want niet elke drager is daar geschikt voor. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.047 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 17 minutes ago, Liquid Li0n said: Mijn mountainbike is paar weken geleden stuk gegaan. Een Trek fiets met alu frame, voor en achtervering, 27 versnellingen etc etc Was dan eens gaan zien voor een nieuwe fiets, ja wadde wat een prijzen! Elektrische fiets hoeft niet maar je kan dat al beter wel nemen als je ziet naar de prijzen. Wat is er aan stuk gegaan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redfive 167 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 45 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik ben niet 100% tevreden van Thule, maar hun opvouwbare drager is wel een enorm gemak. Gemakkelijk te verplaatsen en te stockeren. Je loopt niet met zo een breed lomp ding rond. Ik ben met de mtb achterop aan 150 naar het zuiden van Frankrijk gereden, zonder enig probleem. Uebler kan je ook heel compact opvouwen. En 1 mountainbike is nog iets anders dan 2 elec fietsen.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.047 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 1 minute ago, Redfive said: Uebler kan je ook heel compact opvouwen. Ik heb op hun site gekeken maar die is "uebler"-slecht en ik vond daar geen opvouwbare. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.047 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 Ik bedoel maar, wat voor een zever onderverdeling is dit: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 603 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 (aangepast) 19 minuten geleden, ir_fuel zei: Wat is er aan stuk gegaan? goeie vraag. Er zijn verschillende spaken stuk, wiel lijkt uitgesleten en die tandwielen of als je trapt, trap je soms door. Verder is de fiets eigenlijk ook te klein. Zadel zakt altijd in de buis na even te rijden als je deze op hoogte vastzet. Eigenlijk zou je alles moeten kunnen overbouwen naar een groter frame en riem ipv ketting monteren. Want schijfremmen + 27 versnellingen (valt natuurlijk weg bij gebruik van een riem) + voor en achtervering zijn wel aangenaam. 9 januari 2023 aangepast door Liquid Li0n Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.638 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 1 uur terug, Redfive zei: Kijk ook eens naar Uebler (ipv Thule). Zeer goede en eenvoudige bevestiging op de trekhaak. Let wel als het electrische fietsen zijn, dat, mocht je een 3 fietsen drager nemen (hebben wij ook) dat die het verste vd trekhaak staat wel voor een zwaardere belasting zal zorgen voor die haak. Batterij er zeker uitnemen dan. Ook zou ik de mandjes wegnemen als dat eenvoudig kan. En ook niet rapper dan 110 km/h met die dingen achterop. Die pakken toch wel wat wind nl. Versie voor 2 fietsen kan ook he, gewoon de tweede andersom zetten? Electrische fietsen ja. Mandjes kunnen eraf maar zou toch gemakkelijker zijn dat ze erop blijven staan want waar moet ik die gaan steken als we met de auto + fietsen op reis gaan? Koffer is al zo klein Niet rapper dan 110 km/uur? Heb de 2de andersom geplaatst maar kan ze niet dicht genoeg zetten op een drager van 2. Dus dacht ik van zo 1 te kopen waar er 3 op kunnen en in de midden dan geen te plaatsen, dan staan ze zowieso een stuk verder van elkaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.638 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 1 uur terug, Tjeu zei: Meestal niet. Is een beetje zoals met een regenbroek voor de fiets op de snelweg gaan rijden met de motorfiets. Die waait in flarden uit elkaar. Het kunnen natuurlijk heel sterke mandjes zijn, die niet stuk gaan. Maar hou er ook rekening mee dat ze wel wind zullen vangen en de belasting op de fietsendrager zullen vergroten. Zou het niet aanraden. Dat gaat goed, tot het plots een helemaal fout gaat. Demonteren dus. En dan heb je je initiële probleem ook niet. Zijn denk wel sterke manden maar achteraan de Cabrio gaan ze natuurlijk veel wind pakken. Moest het nu een monovolume zijn zou dit ook al een groot verschil maken denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.