Ga naar inhoud

Mercedes S klasse 2021


D Squaloid

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, William Blake zei:

Hoezo gelijkaardig met Benz?

Tot 20 duim is het 10 graden, 21 duim is 4.5 graden

Vorige generaties ;-). 
 

/edit: bij Benz komen er dikkere motoren en bij “ons” gaat het bergaf :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Jan zei:

Vorige generaties ;-). 
 

/edit: bij Benz komen er dikkere motoren en bij “ons” gaat het bergaf :lol:

223 is de eerste S met achterasbesturing.

Curieus naar de specs van de V12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dus. Wat een ding.
 
Rest de vraag: is dit nu comfortabeler dan een GLS Maybach? Ik zou liever in iets hoog en en uitstappen, en dus zou mij dat meer comfort geven. Nee?
FCD96894-8597-4FB9-AFEB-3722B31F8F68.thumb.jpeg.2268aec927a2391ce877309af627787f.jpeg
Comfortabel in en uitstappen maar alles wat daarna volgt is een grotere strijd met de natuurwetten voor de GLS. Ze moeten al slecht hun huiswerk gedaan hebben bij MB mocht de S niet comfortabeler zijn.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Jules_W said:

Doe mij toch maar de gewone S 😅

Mij ook. De tweede generatie Maybach gebaseerd op de W222, vind ik de enige smaakvolle. De rest makat het nogal potsierlijk,

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, josenjef zei:

Comfortabel in en uitstappen maar alles wat daarna volgt is een grotere strijd met de natuurwetten voor de GLS. Ze moeten al slecht hun huiswerk gedaan hebben bij MB mocht de S niet comfortabeler zijn.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

En stiller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, D Squaloid said:

Ja dus. Wat een ding.

Rest de vraag: is dit nu comfortabeler dan een GLS Maybach? Ik zou liever in iets hoog en en uitstappen, en dus zou mij dat meer comfort geven. Nee?

 

On 11/16/2020 at 9:41 PM, Phil said:

In zijn segment...

Een auto kan nooit in alles uitblinken. Een 911 is scherper, een GLS is ruimer, een Phantom is comfortabeler, etc.

Ik weet niet waarom men de GLS wil vergelijken met een S. Buiten die letter S in de naamgeving van het model en de marketingzever dat dit nu de "S onder de SUV's is", is daar dus niks van aan.

De GLS is gewoon een grote GLE. Punt. Een erg goede grote wagen. Beetje zoals de 7 ook een erg goede grote BMW is. Een S rijdt gewoon totaal andrs en tapt een geheel ander vaatje. Gewoon niet vergelijkbaar.  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Jan said:

Vorige generaties ;-). 
 

/edit: bij Benz komen er dikkere motoren en bij “ons” gaat het bergaf :lol:

Wie is "ons" ? @Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

En stiller.
Omdat het een grotere klankkast is? Berline heeft sowieso voordeel van het gescheiden koffervolume natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jef, nog es, ga alsjeblief een GLS en S niet proberen vergelijken. De GLS werd nooit gebouwd als "Sonderklasse". Het is een grote SUV voor de yanks en andere waar Mercedes gewoon goed werk leverde. Maar geen beter werk dan BMW met de X7 of LAnd Rover met de Range. 

Een S is een heel andere rijervaring. Dat is een wagen waar elk detail gewoon juist zit en luxe en comfort bevordert. Probeer eens enkele weken een S te rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, josenjef zei:

Omdat het een grotere klankkast is? Berline heeft sowieso voordeel van het gescheiden koffervolume natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

En groter frontaal oppervlakte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens enkele weken een S te rijden. 

Dat zou ik wel eens willen doen. Aangezien ik zo kan genieten van de rust, de stilte en het comfort van de Tesla, begin ik mij af te vragen of zo’n S niet iets voor mij is. Bij mij blijft parten spelen dat zo’n S het imago heeft van een kar voor oude mannen. [emoji3526]
Wanneer kunnen we ‘m in de showroom bewonderen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jef, nog es, ga alsjeblief een GLS en S niet proberen vergelijken. De GLS werd nooit gebouwd als "Sonderklasse". Het is een grote SUV voor de yanks en andere waar Mercedes gewoon goed werk leverde. Maar geen beter werk dan BMW met de X7 of LAnd Rover met de Range. 
Een S is een heel andere rijervaring. Dat is een wagen waar elk detail gewoon juist zit en luxe en comfort bevordert. Probeer eens enkele weken een S te rijden. 
Voor alle duidelijkheid, ik volg volledig dat de S ongeëvenaard is op dat vlak. Maar ik zoek gewoon naar wat onderbouw voor dat statement.

Ik merk in mijn omgeving dat SUV's een hoge aantrekking hebben. Dus ik begrijp wel dat mensen een GLS met een S willen vergelijken of zelfs als alternatief zien.

Mijn enige rijervaring met een S is met een W140 toen ik 16 was [emoji16] maar ooit wil ik er is eentje.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, BMWMB zei:


Dat zou ik wel eens willen doen. Aangezien ik zo kan genieten van de rust, de stilte en het comfort van de Tesla, begin ik mij af te vragen of zo’n S niet iets voor mij is. Bij mij blijft parten spelen dat zo’n S het imago heeft van een kar voor oude mannen. emoji3526.png
Wanneer kunnen we ‘m in de showroom bewonderen?

Midden december.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

 

Ik weet niet waarom men de GLS wil vergelijken met een S. Buiten die letter S in de naamgeving van het model en de marketingzever dat dit nu de "S onder de SUV's is", is daar dus niks van aan.

De GLS is gewoon een grote GLE. Punt. Een erg goede grote wagen. Beetje zoals de 7 ook een erg goede grote BMW is. Een S rijdt gewoon totaal andrs en tapt een geheel ander vaatje. Gewoon niet vergelijkbaar.  

Het feit dat er een Maybach GLS is schept op zich ook al verwachtingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, josenjef said:

Voor alle duidelijkheid, ik volg volledig dat de S ongeëvenaard is op dat vlak. Maar ik zoek gewoon naar wat onderbouw voor dat statement.
 

Ik dacht dat ik ondertussen wel al duidelijk heb gemaakt dat ik geen statements maak over hoe gene wagen rijdt tegenover zonder daar echt mee gereden te hebben.

En als je dit forum de laatste 18 maand gevolgd hebt, dan zal je gemerkt hebben dat ik een hele tijd met zowel de S450, de S560 en de S350d heb rondgereden evenals ik recent 2 maand met een GLS350d rondreed. 

De onderbouw voor mijn statement is dus simpel: ik weet uit ervaring dat de GLS nog niet aan de enkels van de S komt als auto. 

56 minutes ago, Jules_W said:

Het feit dat er een Maybach GLS is schept op zich ook al verwachtingen. 

Marketing he... de mensen geloven alles en zijn ook bereid er voor te betalen :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Audi S8 zei:

 

 

2021-mercedes-maybach-s-class.jpg

Oei. Ze hebben hier vast diep over nagedacht maar dat moeten transparante glazen zijn, geen ondoorzichtig metaal. Desnoods transparant aluminium als het niet mag breken. Verder is de aandacht voor detail vast een plezier op zich om te ontdekken. Ik wil eens aan al die knopjes voelen en zien hoe intuitief de interfaces zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tiep zei:

Geen van de twee velgen op de Maybach versie is echt knap en stijlvol op een sobere manier 😞 

Stijlvol en sober ... dat is voor West-Europa. West-Europa wil geen Maybach S. De woestijnlanden en het verre oosten, daar willen ze zo'n Maybach. Daar krijgt "stijlvol en sober", indien al van toepassing (I doubt it), een héél andere invulling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga es vragen of die gasten die mijn autos verzorgen nog genen S binnen gaan krijgen. Wil daar echt wel es een tijdje mee rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid