Ga naar inhoud

Mercedes S klasse 2021


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Totaal geen onzin! belast morgen een tesla op zijn vermogen en er is niemand die daar nog zal met rijden.
Idem met hybrid, een 4 tal vrienden rijden met een x5 45e en allemaal geven ze eerlijk toe dat ze liever een zware diesel hadden.
Idem met mijn GLE, ik had (ook al heb ik er nog niet met gereden) veel liever de 400 diesel besteld.
 
 

Dat begrijp ik, maar dat subsidiëren van elektrische auto’s is niet enkel in BE, en dat doet de overheid om deze te promoten. Dit is er nu eenmaal, en daar kijken vele kopers naar, ook de rijken. Wat als... daar koop je vandaag niks mee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Het punt is gewoon dat de wereld aan het veranderen is, en dat we door regelgeving gewoon verplicht worden om elektrische auto's te gaan kopen. In heel veel landen gaan ze nu elektrische auto's subsidiëren, om deze ommekeer te versnellen. Zelfs in Duitsland, waar ze jaren de elektrische auto's hebben weggelachen, koopt nu al 1 op 5 mensen elektrische auto (hybride of EV). Vooral de rijken zijn daar gevoelig aan, en zullen elektrisch kopen als dat beschikbaar wordt in wat ze willen kopen. Het is zelfs zo dat vele rijken net de eersten zijn om te besparen als ze kunnen...

En inderdaad, particulieren kopen dat niet, omdat het te duur is, en omdat er nog weinig beschikbaar is.  Maar, de Chinezen die niet geslaagd zijn met hun benzine-auto's in Europa, gaan de aanval inzetten met hun elektrische auto's, die mooi gaan zijn, veilig gaan zijn, goed afgewerkt gaan zijn, en vooral, goedkoper gaan zijn. Deze auto's gaan ook verkocht worden, net als tesla, via een e-platform. Als de Duitsers zich niet snel gaan heruitvinden, dan gaan ze nog klappen krijgen, want 5% van de jobs zijn afhankelijk van de auto-industrie.

Correctie.

En dat de particulier niet, als een hond op een hete frikandel, op de EV (of Hybride) trein sprint is omdat de gemiddelde particulier ietsje langer dan 3j met zijn auto doet.
En die e-platformen, dat lust de gemiddelde vlaming nog niet want daar kunnen ze niet bedelen voor een korting. Hier loopt geen kat rond die zijne auto catalogusprijs betaald heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Hybride of electrische auto koop je in Belgie enkel omdat het goedkoop is. 
En een S moet niet goed verkopen of betaalbaar zijn. Een S moet exclusief zijn. Punt. Paupers, Johnny's en fils-a-papas moeten daar niet mee rondrijden. 

Zet morgen een S500 V8 in de showroom, en daarnaast een S500 EV. Welke gaat het meest verkocht worden denk je?
Mensen kopen een S omdat het de meest betrouwbare en comfortabele grote auto op de markt is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Correctie. En dat de particulier niet, als een hond op een hete frikandel, op de EV (of Hybride) trein sprint is omdat de gemiddelde particulier ietsje langer dan 3j met zijn auto doet.

En die e-platformen, dat lust de gemiddelde vlaming nog niet want daar kunnen ze niet bedelen voor een korting. Hier loopt geen kat rond die zijne auto catalogusprijs betaald heeft.

 

Een particulier koopt idd liever een benzine of diesel, waarvan ‘m niet weet of ‘m dat over 3 jaar nog verkocht krijgt? Ik dacht niet.

Mensen weten vandaag niet wat ze moeten kopen, maar als er betaalbare elektrische auto’s op de markt komen, die ze thuis kunnen laden met hun zonnepanelen, dan ben ik eens benieuwd of ze nog een benzine gaan kopen. Ok, vandaag is er nog onzekerheid, maar die gaat heel snel verdwijnen, en dan is het maar te hopen dat de Duitsers voldoende aanbod hebben...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is ook niet waar.

Er waren interessante modellen, en die zijn dan oninteressant geworden tot de nieuwe modellen op de markt kwamen (alle hybrides < 99g CO2, zoals de eerste Panamera Hybrid)

Was / is nu ook niet bepaald de grote volumes é,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat er meer privé s klasses rondrijden dan Tesla's [emoji3] 

[mention=332]William Blake[/mention]

Nu nog wel ja.

 

Het ging om de verhouding privé/zakelijk. Die cijfers wil ik wel eens weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was / is nu ook niet bepaald de grote volumes é,
 

Hoeveel Panamera’s worden er vandaag nog verkocht nu ze de Taycan hebben?
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, BMWMB said:


Zet morgen een S500 V8 in de showroom, en daarnaast een S500 EV. Welke gaat het meest verkocht worden denk je?
Mensen kopen een S omdat het de meest betrouwbare en comfortabele grote auto op de markt is.

Zet morgen beide modellen op gelijke voet qua taks en die S500 wordt enkel nog in V8 verkocht.

Plus, zoals gezegd, bij een S-klasse kijk je niet naar verkoopsvolumes. Als ik met een S rij, dan wil ik liefst zo weinig andere S-klasses op de weg zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, neen. Ik ben al aan het nadenken over de opvolger over anderhalf jaar, en wil elektrisch blijven rijden. Een elektrische S-klasse had zeker kans gemaakt, maar dat ga ik kunnen vergeten, want die gaat er niet komen.

En over dat fiscale ben ik niet begonnen.

En ik post dat niet in elk topic.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Denk dat er meer privé s klasses rondrijden dan Tesla's :D 

@William Blake

10% is ongeveer privé aangekocht, de rest zakelijk en hoofdzakelijk 350d/400d.

Paar jaar terug ook vooral S500e, maar toen de bij de facelift de S560e niet meer fiscaal interessant zat steeg de dieselverkoop opnieuw.

1 uur terug, The Swede zei:

Plus, zoals gezegd, bij een S-klasse kijk je niet naar verkoopsvolumes. Als ik met een S rij, dan wil ik liefst zo weinig andere S-klasses op de weg zien. 

da's dan pech, want de S verkoopt een pak beter dan de 7 en A8 wereldwijd, denk zelfs maal 2 of 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Maverick zei:

Totaal geen onzin! belast morgen een tesla op zijn vermogen en er is niemand die daar nog zal met rijden.

Idem met hybrid, een 4 tal vrienden rijden met een x5 45e en allemaal geven ze eerlijk toe dat ze liever een zware diesel hadden.

Idem met mijn GLE, ik had (ook al heb ik er nog niet met gereden) veel liever de 400 diesel besteld.

 

 

Je kan natuurlijk ook een hybride kopen met deftige motor. Dan heb je geen problemen. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, tuscani zei:

Je kan natuurlijk ook een hybride kopen met deftige motor. Dan heb je geen problemen. :D

Die zijn er amper hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, BMWMB said:


Hoeveel Panamera’s worden er vandaag nog verkocht nu ze de Taycan hebben?

Enige wat bij een Taycan nog van die "Porsche" overblijft, is het logo. :fp:  Je zei eerder van "wel willen maar niet kunnen" ? Wel, dit is hoe ik de Taycan juist zou beschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, dragonfly zei:

Die zijn er amper hoor

dan moeten ze niet zagen. Ik bedoel dat niet verkeerd, maar als je weet dat je niet content gaat zijn, dan koop je dat toch niet? Puur fiscaal gezien ok misschien, maar toch ook enkel als je je er mee kan verzoenen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, RRD said:

Het is alsof je je 24/7 aan het verdedigen bent voor jezelf dat je met zo'n kot rijdt.

De directheid van een Hollander :inlove:

Maar ge slaat inderdaad nagels met koppen. 

1 hour ago, BMWMB said:

Eindelijk nuttige info hier.

Zoals RRD reeds zei: stop met zagen. Dit is een autoforum waar we ook nog es graag over mooie mechaniek en autos praten en dromen. Niet een plek waar we ons moeten beperken tot vervoermiddelen die passen binnen de beperkingen opgelegd door de fiscus, je vrouw of het familiaal bedrijf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, tuscani said:

dan moeten ze niet zagen. Ik bedoel dat niet verkeerd, maar als je weet dat je niet content gaat zijn, dan koop je dat toch niet? Puur fiscaal gezien ok misschien, maar toch ook enkel als je je er mee kan verzoenen. 

Jij rijdt natuurlijk wel eerder met een wagen waar hybride waar de hybride aandriving er niet zozeer is om puur fiscale reden maar ook om de auto goed tot zijnrecht te laten komen.

Als je met een Q7 galant vooruit wil komen, moet je ofwel een bakbeest van een V8 in het vooronder hebben, en dan is het verbruik van die orde dat het gewoon niet leuk meer is, of je moet een (redelijk stevige) diesel hebben die zijn gebrek aan power bij het "van de lijn komen" kan compenseren met het gebruik van een dikke electromotor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid