Ga naar inhoud

Mercedes S klasse 2021


D Squaloid

Aanbevolen berichten

52 minutes ago, BMWMB said:

S500 krijgt de motor van de E53AMG, niet?

Als ik een S-klasse zou kopen, dan moet het een hybride zijn, mits gebrek aan een volelektrische. Er zou een S580e komen, met 500pk, en een batterij van bijna 30kW, waarmee je dan 100km elektrisch kan rijden. Ik ben geen liefhebber van hybride, want ik vind het 'willen en niet kunnen', maar met zo'n grote batterij zou ik toch wel zeker 50% van mijn kilometers elektrisch kunnen rijden. En het voordeel is dat als je eens wat verder rijdt, je onderweg niet hoeft te laden. 

30 kWh?

Dat is evenveel als in sommige full electrics.

Wat gaat dat wegen? 2.6 ton? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, BMWMB zei:

S500 krijgt de motor van de E53AMG, niet?

Als ik een S-klasse zou kopen, dan moet het een hybride zijn, mits gebrek aan een volelektrische. Er zou een S580e komen, met 500pk, en een batterij van bijna 30kW, waarmee je dan 100km elektrisch kan rijden. Ik ben geen liefhebber van hybride, want ik vind het 'willen en niet kunnen', maar met zo'n grote batterij zou ik toch wel zeker 50% van mijn kilometers elektrisch kunnen rijden. En het voordeel is dat als je eens wat verder rijdt, je onderweg niet hoeft te laden. 

Beter ineens op de S73e AMG wachten dan. V8 + electro en 800pk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, RRD zei:

Beter ineens op de S73e AMG wachten dan. V8 + electro en 800pk.

Waar gaan we heen, dat is niet meer bruikbaar op de baan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Order, dat is hier AM. Hier kopen we autos om in gezien te worden. Niet om dat vermogen te gebruiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Order66 zei:

Waar gaan we heen, dat is niet meer bruikbaar op de baan.

Ik zie niet in waarom niet, sowieso standaard 4M.

Zo'n Panamera Turbo hybride spel heeft toch ook al 680pk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee. Fysisch zou je kunnen zeggen dat het nog bruikbaar is als die wagen zijn vermogen aan de grond krijgt. 

Nu hebt ge zelf met die 760i vorig jaar gereden. Die had "maar" 585pk en dat was al belachelijk snel. Waar zie je je nog gebruik maken van die 800pk en hoop Nm's ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, RRD zei:

Ik zie niet in waarom niet, sowieso standaard 4M.

Zo'n Panamera Turbo hybride spel heeft toch ook al 680pk?

Dat is de pk race die de merken onder elkaar voeren. Ben je daarvan onder de indruk? Persoonlijk niet. Probeer dat eens in het reguliere verkeer aan te spreken. Ok, het zijn vast bakken die veel wegen (Panamera 2400kg!) en dan kan je wel wat pk gebruiken. Op rechte stukken. En dan nog. Zo een zware wagen moet voor de rest toch geen optimaal rijplezier beleven als er wat bochtenwerk aan te pas komt. Dan ben je beter af met een lichtere wagen met een,pak minder pk. 

Maar voor mij is het allemaal prima hoor. Leuk voor aan de toog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Order66 said:

Dat is de pk race die de merken onder elkaar voeren. Ben je daarvan onder de indruk? Persoonlijk niet. Probeer dat eens in het reguliere verkeer aan te spreken. Ok, het zijn vast bakken die veel wegen (Panamera 2400kg!) en dan kan je wel wat pk gebruiken. Op rechte stukken. En dan nog. Zo een zware wagen moet voor de rest toch geen optimaal rijplezier beleven als er wat bochtenwerk aan te pas komt. Dan ben je beter af met een lichtere wagen met een,pak minder pk. 

Maar voor mij is het allemaal prima hoor. Leuk voor aan de toog!

En op het forum ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

30 kWh?

Dat is evenveel als in sommige full electrics.

Wat gaat dat wegen? 2.6 ton? :D 

GLE heeft 31.2 kwh batterij en weegt inderdaad 2600 kg, zot eigenlijk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, BMWMB said:

Tja, het is omdat ze nog steeds niet in staat zijn om onmiddellijk een volelektrisch model uit te brengen.

 

Da’s nergens voor nodig. Een S is een reiswagen voor mensen met geld. 

Enige reden waarom iemand electrisch rijdt in Vlaanderen, is omdat hij wil sparen op taks en brandstof. 
En als je op centen moet kijken, dan moet je niet de pretentie hebben een S te willen kopen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, BMWMB zei:

Tja, het is omdat ze nog steeds niet in staat zijn om onmiddellijk een volelektrisch model uit te brengen.

 

Eigenlijk is dit wel waar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Da’s nergens voor nodig. Een S is een reiswagen voor mensen met geld. 

Enige reden waarom iemand electrisch rijdt in Vlaanderen, is omdat hij wil sparen op taks en brandstof. 
En als je op centen moet kijken, dan moet je niet de pretentie hebben een S te willen kopen.

Wat een onzin!

Het is daarom zeker dat de hybride zoveel wordt verkocht...

Laat morgen eens een volledig elektrische S uitkomen, met zoals mijn Tesla om en bij de 450-500pk, en een actieradius van +400km, en voldoende laadpunten door heel Europa. Heel zeker dat deze beter zal verkopen dan diesel of benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt is gewoon dat de wereld aan het veranderen is, en dat we door regelgeving gewoon verplicht worden om elektrische auto's te gaan kopen. In heel veel landen gaan ze nu elektrische auto's subsidiëren, om deze ommekeer te versnellen. Zelfs in Duitsland, waar ze jaren de elektrische auto's hebben weggelachen, koopt nu al 1 op 5 mensen elektrische auto (hybride of EV). Zelfs de rijken zijn daar gevoelig aan, en zullen elektrisch kopen als dat beschikbaar wordt in wat ze willen kopen. Het is zelfs zo dat vele rijken net de eersten zijn om te besparen als ze kunnen...

En inderdaad, particulieren kopen dat niet, omdat het te duur is, en omdat er nog weinig beschikbaar is.  Maar, de Chinezen die niet geslaagd zijn met hun benzine-auto's in Europa, gaan de aanval inzetten met hun elektrische auto's, die mooi gaan zijn, veilig gaan zijn, goed afgewerkt gaan zijn, en vooral, goedkoper gaan zijn. Deze auto's gaan ook verkocht worden, net als tesla, via een e-platform. Als de Duitsers zich niet snel gaan heruitvinden, dan gaan ze nog klappen krijgen, want 5% van de jobs zijn afhankelijk van de auto-industrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Wat een onzin!

Het is daarom zeker dat de hybride zoveel wordt verkocht...

Laat morgen eens een volledig elektrische S uitkomen, met zoals mijn Tesla om en bij de 450-500pk, en een actieradius van +400km, en voldoende laadpunten door heel Europa. Heel zeker dat deze beter zal verkopen dan diesel of benzine.

Totaal geen onzin! belast morgen een tesla op zijn vermogen en er is niemand die daar nog zal met rijden.

Idem met hybrid, een 4 tal vrienden rijden met een x5 45e en allemaal geven ze eerlijk toe dat ze liever een zware diesel hadden.

Idem met mijn GLE, ik had (ook al heb ik er nog niet met gereden) veel liever de 400 diesel besteld.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Maverick said:

Totaal geen onzin! belast morgen een tesla op zijn vermogen en er is niemand die daar nog zal met rijden.

Idem met hybrid, een 4 tal vrienden rijden met een x5 45e en allemaal geven ze eerlijk toe dat ze liever een zware diesel hadden.

Idem met mijn GLE, ik had (ook al heb ik er nog niet met gereden) veel liever de 400 diesel besteld.

Met dank.

Ik vraag me inderdaad af hoeveel dikke wagens er hier morgen nog zouden rondrijden moesten ze niet voor de helft door de rest van de belastingsbetalers worden betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, BMWMB said:

Wat een onzin!

Het is daarom zeker dat de hybride zoveel wordt verkocht...

Laat morgen eens een volledig elektrische S uitkomen, met zoals mijn Tesla om en bij de 450-500pk, en een actieradius van +400km, en voldoende laadpunten door heel Europa. Heel zeker dat deze beter zal verkopen dan diesel of benzine.

Een Hybride of electrische auto koop je in Belgie enkel omdat het goedkoop is. 

En een S moet niet goed verkopen of betaalbaar zijn. Een S moet exclusief zijn. Punt. Paupers, Johnny's en fils-a-papas moeten daar niet mee rondrijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

 

Ik vraag me inderdaad af hoeveel dikke wagens er hier morgen nog zouden rondrijden moesten ze niet voor de helft door de rest van de belastingsbetalers worden betaald.

Dat zou ik nu ook niet zeggen, tot een klein jaar terug hadden we nog niet echt fiscaal interessante hybride modellen. Wat je nu dus ziet rijden is veelal "dik" betaald aan taxen.
 

Denk wel een ander landschap te zien binnen dit en 3 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Maverick said:

Dat zou ik nu ook niet zeggen, tot een klein jaar terug hadden we nog niet echt fiscaal interessante hybride modellen. Wat je nu dus ziet rijden is veelal "dik" betaald aan taxen.

Dat is ook niet waar.

Er waren interessante modellen, en die zijn dan oninteressant geworden tot de nieuwe modellen op de markt kwamen (alle hybrides < 99g CO2, zoals de eerste Panamera Hybrid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid