Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
8 uren geleden, msxx zei:

Wel benieuwd naar 'de nieuwe'  

Het zal niet echt jouw ding zijn, vrees ik. :D

7 uren geleden, DDke zei:

114 of 117 ci? :D

Close but no cigar.

Ik vind Harleys echt oprecht wijs (hello midlife) en er is niet zo héél veel dat me tegenhoudt, met name om een '24 Low Rider S in sharkskin te halen...

image.thumb.png.e8b896b39151662dee32577c68f6870a.png

(+ nog de ST-koffers in sharkskin + nog voor ca. 3.400 EUR aan toebehoren om nog wat details 'on point' te zetten + nog voor een dikke 3.000 EUR aan Jekill & Hyde pijperij)

... behalve:

1. Ik rijd niet zo graag met datgene waar iedereen mee rijdt. En "iedereen" rijdt Harley.
  2. Gelet op "alle" wielgerelateerde plannen ga ik geen ei-zo-na-30k EUR hangen aan een "zondagritjesmoto".

Ik heb vandaag m'n K13R afgezet bij m'n dealer voor z'n beloofde oliewissel. Er stond daar een BMW buiten die eigenlijk ook zeer nauw aansluit (qua looks) bij wat ik zoek: de R18 Roctane.

image.thumb.png.6c5d6e5f88b587d0b5ac249f3602010d.png

image.thumb.png.80f48bf679755aa8b127df904e76fde7.png

Zelfs het jongste lid van mijn smaakpanel was mee :D

image.thumb.png.b239dd84590adc7ddd0197b20f1733d5.png

Maar die was er niet wild van ... en kruist blijkbaar de vingers dat ik niet die moto zou kopen. :D (Binnenin had-ie zéér gedecideerd de vernieuwde F 900 Rallye in geel/zwart met rood kader aangewezen als de te kopen moto. :inlove: )

Nieuw tikt een Roctane (met de accessoires die ik wil, incl. Jekill & Hyde uitlaten ten bedrage van 4,4k EUR *slik*) stevig doorheen de 30k EUR, opnieuw.
De R18 verkoopt helemaal niet denderend en je kan ze wel met mooie korting krijgen, maar de Roctane is helaas de uitzondering.
Niettemin een mooi aanbod gekregen van m'n dealer, maar ik ga dat toch niet doen.

Trouwens: al een R18 gereden (als vervangmoto) en het is zeer vreemd: dat rijdt te modern voor de looks, maar anderzijds heb je toch niet de ground clearance die je dan alsnog verwacht.
Maar vooral: mijn beloved Guzzi heeft me geleerd dat ik he-le-maal verlekkerd ben op analoog rijden, op pure, niet afgevlakte, mechanische gevoel.
Nu, qua hoek: ik heb niet veel ervaring met zo'n midlife crisis "zondagsrit" krengen dus ik ga mogelijks later moeten toegeven dat al de rest (en ook datgene wat ik ga kopen) ook wel mankeert op dat vlak. (Eigenlijk zeker van.) But anyway!

Dus! Het wordt iets anders...

Tipje van de sluier: de Sophia Loren - Jayne Mansfield foto zal perfect van toepassing zijn, waarbij (quasi) alle Harleys dan Sophia zijn en ikke Jayne. :D

Maar ik heb nog niks gekocht, dus momenteel is 't allemaal blaat-blaat. Wel in schriftelijke dialoog momenteel met een verkoper van eentje in Genève. Goesting in dat spel. Als het telefoongesprek vanavond mij een ordentelijk beeld geeft en ik ben overtuigd, spring ik morgen in Renske haar slee met m'n kar erachter en heb ik hier tegen zondagavond mogelijks iets anders.

• Verdrietig 1
Geplaatst:
15 uren geleden, gTa zei:

Sold!

Allez 'k heb nog geen voorschot gehad en de overeenkomst bepaalt dat ik nog een oliewisseltje doe en laat keuren voor verkoop ... dus hopen dat er daar nu niks meer fout gaat :D

'k Ga ze missen ... en toch laat ik ze gaan met hele warme gevoelens. Ze gaat naar een gepassioneerde nieuwe eigenaar die ze gaat vertroetelen. Doet deugd om te zien.

Voorschot is binnen, getekende koopovereenkomst evenzeer. K13R is binnen bij dealer voor de nog toegezegde oliewissel.
Volgende week (of de week daarna) naar de keuring voor verkoop. Koper is vanaf morgen voor 10 dagen met vakantie in 't buitenland.

It's a done deal!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@msxx je bent triest, maar rest assured: de Guzzi is een machtige bochtenridder, hoor. Ik verlaat het bochten pikken allerminst.   Gewoon verbreden van inzetbereik. Over enige tijd komt er mogelijks nog een 3e bij en dat zal dan wel een middleweight (reis)enduro zijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De Griso ziet er heel capabel uit, alhoewel ik mijn twijfels heb bij de wendbaarheid:-)

Geplaatst:
4 uren geleden, gTa zei:

...

Tipje van de sluier: de Sophia Loren - Jayne Mansfield foto zal perfect van toepassing zijn, waarbij (quasi) alle Harleys dan Sophia zijn en ikke Jayne. :D

Triumph Rocket?

Boss Hoss?

V-Max?

Goldwing?

Geplaatst:

Die Goldwing zonder topboxerij? K16 Bagger?

Geplaatst:
2 uren geleden, msxx zei:

De Griso ziet er heel capabel uit, alhoewel ik mijn twijfels heb bij de wendbaarheid:-)

Dat moet niet onderdoen voor de K13R, op dat vlak. Het is een "ouder" rijdende motorfiets, véél nukkiger, geen ABS, geen tractiecontrole, ... dus je rijdt er voorzichtiger mee (allez, ik toch).
Ze heeft verrassend veel bodemvrijheid en kan erg mooie hoeken aan (rechts altijd, links enkel als je de "lepel" van de zijstandaard afmonteert). 't Is dus écht geen straf, integendeel.
Mogelijks wel als je (zoals jij) moto's zoals een moderne KTM of Ducati ten volle kan gebruiken en ergens ook een bijzonder capabele motorfiets verwacht op dat vlak. Ik ben wat gematigder (en een minder goede rijder).

Het geheel echter, is echt bonkers wijs. ❤️  'k Hoop dat ze gauw klaar is (motor is eruit, bourrages moesten vervangen worden) want ik wil rijden. :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De passie moet er zijn, al de rest is op de tweede plaats

Geplaatst:
1 uur geleden, DDke zei:

Triumph Rocket?

Boss Hoss?

V-Max?

Goldwing?

52 minuten geleden, 3000 zei:

Die Goldwing zonder topboxerij? K16 Bagger?

Negatief.

:D

Een Rocket ... 'k weet 't niet. Nog nooit op gezeten, laat staan gereden. Geen lelijke bike, maar ik voel de klik niet. Ook niet bij de video's ervan (o.a. die van Schaaf).

Boss Hoss :lolz:  no thanks :D

V-Max, daar zeg je nog zoiets. Bestaat daar iets recenters van dan de ouwe (begin de jaren '90 denk ik?) die toen zo bonkers krachtig was?
Was de B-King ook niet zoiets?

Goldwing, no thanks. Zo'n verkuipt ding is toch m'n slag niet. (Al vind ik de laatste generatie zonder topcase wel nog iets hebben, to be honest. 't Is dat wat je bedoelt, denk ik, @3000?)

K16B is een hele goeie gok, maar ik heb dat ook gereden en dat is het écht niet. Motor is prachtig, techniek en bike en whatnot ook allemaal ... alleen ... dat ding ligt veel te laag, een béétje bocht en SCHRAAP. Teleurstellend.

Zou als 3e nog wel ooit een K16GT overwegen. Bijvoorbeeld een gesoingeerde pre-facelift Sport, zilver/zwart met rood biesje, bij voorkeur met Akra's en misschien zelfs een Remus collecteurke, hé *kuch* Jokke? :D

Geplaatst:
Zojuist, msxx zei:

De passie moet er zijn, al de rest is op de tweede plaats

Agreed.

En de "chopper" die ik beoog te halen (welk exemplaar 't ook wordt want ik heb er enkele in 't vizier): het is een zware ketel die van bij z'n lancering werd geroemd owv z'n rijcapaciteiten. Ding rijdt rondjes rond Harleys.

Blijft een kolos natuurlijk, maar bon, met wat ik daarmee beoog te gaan doen is dat meer dan perfect.

Geplaatst:

Met een Diavel kan je uit de voeten op een bergpas

Geplaatst:

Ah ja, een Diavel AMG edition

Geplaatst:

Je had de goldwing ook als f16c zonder kuipwerk. 

En  je hebt ook de honda x11, maar dat is eerder een ander genre, dan dat je op het oog hebt merk ik aan de tips. 

Geplaatst:

Diavel is denk ik wel een goeie gok. Past alleen niet in de categorie chopper vind ik. 

Geplaatst:
49 minuten geleden, DDke zei:

Diavel is denk ik wel een goeie gok. Past alleen niet in de categorie chopper vind ik. 

Eens, maar je kan er vlot mee rijden en geweldig blok. Dat zou ik nog snappen.  

Geplaatst:

Honda F6C Valkyrie Flat six? Daar sprak je ook al lang van.

Geplaatst:

Ben nu wel benieuwd eigenlijk

Geplaatst:
4 uren geleden, GTX zei:

Honda F6C Valkyrie Flat six? Daar sprak je ook al lang van.

Ding ding ding, we have a winner

Standaard zijn ze maar meh, vind ik. Maar met wat juist gekozen mods worden ze wel te pruimen.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
15 minuten geleden, gTa zei:

Standaard zijn ze maar meh, vind ik. Maar met wat juist gekozen mods worden ze wel te pruimen.

Serieus? Die wil ik wel eens zien!

Rijdt dat echt rondjes rond een recente HD? 

Geplaatst:

image.jpeg.b6dda80c74ad77b9470ca3867b1f0c82.jpeg

Naar het schijnt valt de draaicirkel nog wel mee op deze manier.

• Grappig 5
Geplaatst:
4 minuten geleden, DDke zei:

Serieus? Die wil ik wel eens zien!

Rijdt dat echt rondjes rond een recente HD? 

Recent: don't know. (HD heeft de laatste 5-tal jaar een serieuze sprong in de hedendaagse tijd gemaakt.)

Toen in die tijd (1997-2003) damn right. Véél meer vermogen, even veel koppel, veel betere wegligging, veel meer hellingshoek mogelijk, etc.

Geplaatst:
6 minuten geleden, jan.van.gent zei:

image.jpeg.b6dda80c74ad77b9470ca3867b1f0c82.jpeg

Naar het schijnt valt de draaicirkel nog wel mee op deze manier.

Staat ook op de shopping-list, een KERN-Stabi X5H met de specifieke adapter voor de F6C.

Geplaatst:

Even een eigen videootje bovenhalen van mijn beklimming van de Col de la Bonnette in 2017.

Vanaf ietsje voor 15:00 minuten zie je me naar een andere moto toe rijden, rijder draagt een (wapperend) geel hesje.

Da's mijn eerste rencontre met een F6C. Wist toen zelfs niet eens van 't bestaan af van dat ding, heb dat pas thuis na de reis opgesnord wat 't kon zijn.

Ik vond de klank machtig mooi. ❤️

En die peet die ging er stevig mee door! Ben owv sound een minuutje ofzo achter 'm blijven hangen.
(Kan niet zo lijken op video maar ik ging daar toch met een redelijk drafje omhoog...)

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
4 minuten geleden, gTa zei:

Staat ook op de shopping-list, een KERN-Stabi X5H met de specifieke adapter voor de F6C.

Ik wil ook zo’n ding. Maar ik heb zooo weinig plaats over in mijn garage he…

Geplaatst:
2 uren geleden, gTa zei:

En wat heb ik gewonnen? :D

Ik vind het echt een machtig ding. Daarnet moest ik even googlen om de juiste schrijfwijze te zoeken en ik kwam weer enkele foto's tegen. De uitstraling van dat blok :inlove:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid