Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, msxx zei:

Gaat niet goedkoper worden 😉 

Mja, tis ne moeilijke zo. Het blijft een "oudere " bike. En voor dat geld ( zelfs minder) ga ik dan eerder naar een nine T.  Misschien ook nog iets veiliger wegens wat hulpmiddelen.  :D

Ben vooral goed aan het bijlezen, en eigenijk lees ik veel dat de laatste generatie s4r, hetzelfde blok van de s4rs heeft. Enkel geen ohlins vering, maar wat je ook leest is dat de ohlins ook niet echt de betere is dan tussen de 2.  Dus qua rijeigenschappen staan ze gelijk.  En dan kom je soms wel een s4r tegen voor minder geld.  Hier 30km verder bv staat eentje, maar kmstand is wat hoger en onderhoudsbeurt is ook afwezig. En liefst ook geen rode. Ik hou het dus wat in de gaten. 

https://www.2dehands.be/v/motoren/motoren-ducati/m2070101396-s4r-998

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, tuscani zei:

Mja, tis ne moeilijke zo. Het blijft een "oudere " bike. En voor dat geld ( zelfs minder) ga ik dan eerder naar een nine T.  Misschien ook nog iets veiliger wegens wat hulpmiddelen.  :D

Ben vooral goed aan het bijlezen, en eigenijk lees ik veel dat de laatste generatie s4r, hetzelfde blok van de s4rs heeft. Enkel geen ohlins vering, maar wat je ook leest is dat de ohlins ook niet echt de betere is dan tussen de 2.  Dus qua rijeigenschappen staan ze gelijk.  En dan kom je soms wel een s4r tegen voor minder geld.  Hier 30km verder bv staat eentje, maar kmstand is wat hoger en onderhoudsbeurt is ook afwezig. En liefst ook geen rode. Ik hou het dus wat in de gaten. 

https://www.2dehands.be/v/motoren/motoren-ducati/m2070101396-s4r-998

 

Het argument van 'oudere bike' snap ik wel. In praktische zin, als je er kilometers mee wilt doen, of wilt reizen, of ... 100% mee eens. Maar voor een 1.000km per jaar mee te doen zou dat geen argument zijn, voor mij 🙂 

Het vergelijk met de andere advertentie welke je toont, dat is er niet. Een Ducati zonder onderhoudsgeschiedenis, die wil je niet 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/17/2024 at 9:32 PM, tuscani said:

Toeval was dat er zondag, tijdens het kuisen van mijne stoep, net een rode voorbij kwam. Met vrouwelijke rijdster en zonder voorspatbord. Beide zichten was voor mij een eerste keer. :D

Zijn echt van die modellen waarvoor je blijft omkijken. Beetje zoals een avantime of A2. 

Zoals een Multipla.

Ik vond/vind hem afgrijselijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kriebelt het soms om een breder inzetbare motor te kopen, a la KTM 690 enduro, of de gasgas of Husqvarna varianten.

Daarmee kan je zowel allroad trips doen, TET rijden, als in de zomer de minder zware enduro ritten.
In de winter, zelfs met volwaardige cross noppen, is het gewicht te veel (ongeveer 45 kg zwaarder dan mijn KTM EXC 250) de boosdoener om echte enduro ritten mee te pikken.
Maar je hebt dan wel een moto die op de baan ook deftig rijdt, lange onderhoudsintervallen voor op reis,...

image.png.111354ed4c9c002fb76d0162de640815.png

 

Maar dan komt het besef dat met 2 kleine kindjes er gewoon geen tijd is voor TET reizen of meerdaagse allroad trips 😞
En mag ik blij zijn dat ik 1x per maand in de ardennen geraak, en dan is een KTM 250 2-takt toch wel een pak meer fun dan zo iets vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, jan.van.gent zei:

Hier kriebelt het soms om een breder inzetbare motor te kopen, a la KTM 690 enduro, of de gasgas of Husqvarna varianten.

Daarmee kan je zowel allroad trips doen, TET rijden, als in de zomer de minder zware enduro ritten.
In de winter, zelfs met volwaardige cross noppen, is het gewicht te veel (ongeveer 45 kg zwaarder dan mijn KTM EXC 250) de boosdoener om echte enduro ritten mee te pikken.
Maar je hebt dan wel een moto die op de baan ook deftig rijdt, lange onderhoudsintervallen voor op reis,...

image.png.111354ed4c9c002fb76d0162de640815.png

 

Maar dan komt het besef dat met 2 kleine kindjes er gewoon geen tijd is voor TET reizen of meerdaagse allroad trips 😞
En mag ik blij zijn dat ik 1x per maand in de ardennen geraak, en dan is een KTM 250 2-takt toch wel een pak meer fun dan zo iets vrees ik.

Kove 450? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, tuscani zei:

Mja, tis ne moeilijke zo. Het blijft een "oudere " bike. En voor dat geld ( zelfs minder) ga ik dan eerder naar een nine T.  Misschien ook nog iets veiliger wegens wat hulpmiddelen.  :D

Ben vooral goed aan het bijlezen, en eigenijk lees ik veel dat de laatste generatie s4r, hetzelfde blok van de s4rs heeft. Enkel geen ohlins vering, maar wat je ook leest is dat de ohlins ook niet echt de betere is dan tussen de 2.  Dus qua rijeigenschappen staan ze gelijk.  En dan kom je soms wel een s4r tegen voor minder geld.  Hier 30km verder bv staat eentje, maar kmstand is wat hoger en onderhoudsbeurt is ook afwezig. En liefst ook geen rode. Ik hou het dus wat in de gaten. 

https://www.2dehands.be/v/motoren/motoren-ducati/m2070101396-s4r-998

 

Hoe kan de S-versie met Öhlins slechter zijn dan de standaard versie?

+ Je kan qua rijden/beleving/.... zo'n Ducati S4RS toch compleet niet vergelijken met een BMW R nineT??

De Ducati zal enkel maar stijgen in waarde, zeker als je de "S" neemt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, tuscani zei:

Mja, tis ne moeilijke zo. Het blijft een "oudere " bike. En voor dat geld ( zelfs minder) ga ik dan eerder naar een nine T.  Misschien ook nog iets veiliger wegens wat hulpmiddelen.  :D

Ben vooral goed aan het bijlezen, en eigenijk lees ik veel dat de laatste generatie s4r, hetzelfde blok van de s4rs heeft. Enkel geen ohlins vering, maar wat je ook leest is dat de ohlins ook niet echt de betere is dan tussen de 2.  Dus qua rijeigenschappen staan ze gelijk.  En dan kom je soms wel een s4r tegen voor minder geld.  Hier 30km verder bv staat eentje, maar kmstand is wat hoger en onderhoudsbeurt is ook afwezig. En liefst ook geen rode. Ik hou het dus wat in de gaten. 

https://www.2dehands.be/v/motoren/motoren-ducati/m2070101396-s4r-998

 

https://www.motoverte.be/produit/ducati-monster-996-s4r-senna/

Een mooie Senna, niet teveel kilometers en nog een jaar garantie op ook.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, CharlesV zei:

Kove 450? 

Vind ik een schitterende moto. Maar een KTM 690 (of zijn rode of witte broer) zit rond zelfde prijsklasse, en ongeveer zelfde droog gewicht.
Dan liever de 690 wegens mechanisch zeer betrouwbaar, lange onderhoudsintervallen etc.

De Kove is echt ook eerder rally raid minded. Terwijl zo goed als alle mensen met een 690 er ook een rally toren op bouwen, zou ik dat net niet willen. Hoge snelheid secties (lang gestrekte grind paden in Portugal/Marokko etc.) kom ik toch nooit tegen. Ook de ridicuul grote tanks zou ik bijzonder weinig aan hebben.

Enfin, allemaal theoretisch denkwerk, want gaat er toch niet van komen. Ik had een CRF450X en die verkocht omdat ik lichter wou (zoals mijn WR250F), dus vrij zeker dat ik het me snel ga bekopen. Light is right :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen is zo zot van die Kove, maar ik moet eerst nog zien of die wel zo betrouwbaar is als ze beweren 😅 Voor de rest vind ik het ook een dik ding, en dat aan zo'n prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Greg zei:

Iedereen is zo zot van die Kove, maar ik moet eerst nog zien of die wel zo betrouwbaar is als ze beweren 😅 Voor de rest vind ik het ook een dik ding, en dat aan zo'n prijs.

Ben ook benieuwd naar deftige reviews. Tot nu toe altijd van die korte video'tjes...

edit, dit is wel een goeie video: 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een performante 450 die Kove 450, met onderhoudsintervallen van 2000 km. Je hebt dan eigenlijk een moto met onderhoudsintervallen die wel meer uit elkaar liggen dan bij een enduro maar nu ook niet zoals een allroad, maar met het gewicht van een moto zoals een 690. Buiten echte rally raids/wedstrijden met onderhoud in bivouac, zie ik het voordeel niet van de kove, ondanks dat het een zeer coole moto is voor een mooie prijs.

Voor de gemiddelde allroad rijder in belgie is de ktm 690 interessanter denk ik.  Maar de kove ziet er wel zeer cool uit. 

Of de kove 800X als alternatief voor een tenere/tuareg.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/4/2024 om 22:03, gTa zei:

Door die annonce ben ik wat beginnen bijlezen. Er groeide namelijk (aan een hels tempo) een koopgoestingske. :D 

Maar 't is toch niet je reinste "use & forget" oldie, zo'n K1. Zeker niet om ermee te forenzen in de binnen- en randstad.
Fragiele bodypanelen, zeer duur om te vervangen. Warmteproblemen bij snelheden onder de 80 km/u.
Bepaalde aandachtspunten bij gebruik voor kortere ritten. Miezerige kwaliteit van die eerste ABS-systemen.

Leuk hebbeding, maar niet meteen de meest ideale daily use oldie, denk ik. 't Koopgoestingske is al bijna weer helemaal weg. :D 

Die van mijn vader is binnen ( al bijna 8 maand ondertussen, zeg nooit dat het niet dringend is :D ) om weer in orde te zetten. Hij is al zo lang ik weet op zoek naar 2 kleine afdekpaneeltjes voor achteraan, zijn bijna niet te vinden. 

Net eens zitten zoeken achter foto's, maar vind er niet meteen. Als hij terug is zal ik er eens een paar maken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid