Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto


msxx

Aanbevolen berichten

1 minute ago, Tjeu said:

De maatschappij lijkt daar andere vooroordelen over te hebben. 

Waar heb jij het over. Ik doe dat continu, posten in de 2 talen, en mijn postcode staat daar bij. Nog nooit rare reacties op gehad. Ik zie trouwens heel veel advertenties zo.

1 minute ago, Tjeu said:

Wat voor een keer, in tijden van scammers en fishing langs alle kanten, ook niet zo erg is. 

phishing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niets zo leuk toch al van die zoekertjes die in Antwerpen of Zelzate staan, maar het blijkt een hollander te zijn in het noorden van nederland. "ik verzend niet naar het buitenland, als je het wil kom je erom" 

Melding van valse advertentie aan zijn rekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gewoon ik zei:

niets zo leuk toch al van die zoekertjes die in Antwerpen of Zelzate staan, maar het blijkt een hollander te zijn in het noorden van nederland. "ik verzend niet naar het buitenland, als je het wil kom je erom" 

Melding van valse advertentie aan zijn rekker.

Ik doe dat ook wel.  :oops:    Ik woon in Gent (2dehands.be) én in Sas van Gent (marktplaats.nl).  En ik verzend ook nooit, 't is komen kijken, handje contappje en meepakken. 

Nog nooit vervelende reacties over gehad, maar ik ben dan ook open in hoe 't zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Ik doe dat ook wel.  :oops:    Ik woon in Gent (2dehands.be) én in Sas van Gent (marktplaats.nl).  En ik verzend ook nooit, 't is komen kijken, handje contappje en meepakken. 

Nog nooit vervelende reacties over gehad, maar ik ben dan ook open in hoe 't zit.

Er is een verschil tussen 10km of 400km.

De helft van die apen woont in randstad of verder weg. Blijf daar en hou je shit.

Ik ga eerlijk zijn, ik haak af tenzij ik het echt moet hebben. En zeik je erover, dan is het fake ad.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, gTa said:

Ik doe dat ook wel.  :oops:    Ik woon in Gent (2dehands.be) én in Sas van Gent (marktplaats.nl).  En ik verzend ook nooit, 't is komen kijken, handje contappje en meepakken. 

Nog nooit vervelende reacties over gehad, maar ik ben dan ook open in hoe 't zit.

Ik verkoop nu ook geen moto's of zeilen, maar hier gaat 95% van wat ik verkoop gewoon weg met BPost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik verkoop nu ook geen moto's of zeilen, maar hier gaat 95% van wat ik verkoop gewoon weg met BPost.

In mijn geval was het een vulpen. Gaat perfect per post, maar dat ging die hollandse teveel gekost hebben. Er was rond de 300km verschil met opgegeven woonplaats en de werkelijke plek.

Ze kon hem opeten. Dag nadien was het offline van 2dehands. 

 

Toen ik nog een aambeeld zocht, was er een die in Terneuzen zat en dat stond in zijn tekst (er stond Zelzate) duidelijk omschreven. Is 20km ofzo. Dat is nu geen voorwerp dat je even in een envelop duwt. Maar die mens was eerlijk en open erover. Ben nog bij die mens geweest, maar al die aambeelden waren veel te schoon voor mij als beginner (plus de prijs was er ook naar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

succes!

Doet me hard denken aan de k1100rs die ik kocht destijds, van een zwaantje uit Leuven, die er ook steeds prima zorg voor gedragen haf. Km stand had ik geen schrik van, en terecht.

Moest ik baan motoren niet afgezworen hebben zolang ik jonge kinderen heb, ik zou interesse hebben 🙂 (al heb ik later bij de fazer wel gemerkt dat ik eerder voor lichtere motoren ben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autoscout24, 2dehands.be (gratis) en marktplaats.nl (betalend). Allez-allez.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

wa doede gij in Ieper ?

Dat was gisteren, in de voormiddag in Zonnebeke naar een baby-ontbijt/borrel geweest en dan er ineens maar een dagje Ieper van gemaakt 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, GTX zei:

Lap, nu wil ik een oude Honda :inlove:

IMG_20240526_161919.jpg

IMG_20240526_160044.jpg

Heb je erop gezeten? Meestal is de goesting dan snel over. Zit erg laag, zwaartepunt onverwachts hoog, stuur is doorgaans te smal en staat ook veel te ver, waardoor de motor veel te lang en lomp aanvoelt. Is een periode met weinig fijn rijdende motoren. Maar qua looks wel jammie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tjeu zei:

Heb je erop gezeten? Meestal is de goesting dan snel over. Zit erg laag, zwaartepunt onverwachts hoog, stuur is doorgaans te smal en staat ook veel te ver, waardoor de motor veel te lang en lomp aanvoelt. Is een periode met weinig fijn rijdende motoren. Maar qua looks wel jammie!!

Nee dat niet, denk dat de eigenaar het niet leuk zou gevonden hebben 🙂

Maar ik kan je wel snappen, ik had hem zien manoeuvreren bij het keren en had al iets van "oei..". Wat zijn wel fijne motoren van die periode?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, GTX zei:

Nee dat niet, denk dat de eigenaar het niet leuk zou gevonden hebben 🙂

Maar ik kan je wel snappen, ik had hem zien manoeuvreren bij het keren en had al iets van "oei..". Wat zijn wel fijne motoren van die periode?

Er zullen er wel zijn, maar ik ben er eigenlijk nog geen tegen gekomen. Ik laat alles van jaren 80 links liggen. 

Als ik toch echt iets zou moeten kopen uit die jaren, dan zou ik voor een bmw boxer gaan. Die hadden een wel nog cava ergonomie en waren qua remmen ook niet extreem slecht.

Maar liefst van al sla ik gans die periode over. E

In de jaren 70 waren de motoren eleganter, in de jaren 90 waren ze betrouwbaarder en namen ze een gigantische sprong qua frame, vering en remmen winkel. Jaren 80 heeft voor mij persoonlijk weinig 'nut'.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Tjeu zei:

Er zullen er wel zijn, maar ik ben er eigenlijk nog geen tegen gekomen. Ik laat alles van jaren 80 links liggen. 

Als ik toch echt iets zou moeten kopen uit die jaren, dan zou ik voor een bmw boxer gaan. Die hadden een wel nog cava ergonomie en waren qua remmen ook niet extreem slecht.

Maar liefst van al sla ik gans die periode over. E

In de jaren 70 waren de motoren eleganter, in de jaren 90 waren ze betrouwbaarder en namen ze een gigantische sprong qua frame, vering en remmen winkel. Jaren 80 heeft voor mij persoonlijk weinig 'nut'.

Ik heb nog altijd het plan om iets oud te kopen en volledig van scratch op te bouwen. Maar dan moet het iets zijn waar ik een klik mee heb want naast veel tijd gaat daar ook veel geld inkruipen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
8 uren geleden, Tjeu zei:

Er zullen er wel zijn, maar ik ben er eigenlijk nog geen tegen gekomen. Ik laat alles van jaren 80 links liggen. 

Als ik toch echt iets zou moeten kopen uit die jaren, dan zou ik voor een bmw boxer gaan. Die hadden een wel nog cava ergonomie en waren qua remmen ook niet extreem slecht.

Maar liefst van al sla ik gans die periode over. E

In de jaren 70 waren de motoren eleganter, in de jaren 90 waren ze betrouwbaarder en namen ze een gigantische sprong qua frame, vering en remmen winkel. Jaren 80 heeft voor mij persoonlijk weinig 'nut'.

Eigenlijk moet ik dit herformuleren. Het zijn vooral de jappen die heel hard naar lang en laag gingen. De Europese merken deden iets minder mee. Al hebben de sportieve britten er ook wel wat van, maar in de niet sportieve modellen (Bonneville bijvoorbeeld) was het allemaal nog wel ok. 

Blijft wel dat de jaren 80 me niet boeien. Wat niet wil zeggen dat het geen boeiende periode was, zeker niet. Het was een zeer boeiend decenia op gebied van motorblokken ontwikkeling, alles was plots mogelijk... Of er werd toch vanalles gebrobeerd. Alleen lag veelal de focus puur daarop en blijven frame, vering en remmen nog deels in de jaren 70 steken. 

Net dat is zo leuk aan de jaren 90 motoren (vind ik zelf). Frame, vering en remmen namen grote sprongen voorwaarts, waardoor je een veel homogener, veiliger en fijner rijdend geheel kreeg, zonder het leuke van de jaren 80 te verliezen. Veel van de toppers van de jaren 90 draagden immers nog steeds een blok in het vooronder dat zijn oorsprong in de jaren 80 vond. Denk maar aan de Bandit, GSX, GS, GSX-F, VFR, CB, NTV, GTS, XJR, ZR, (speed triple),... Stuk voor stuk oerdegelijke en vaak echt dikke blokken die in de jaren 90 eindelijk het frame, de randorganen en ergonomie kregen om echt uit te kunnen blinken.

Dus jaren 80 zeker boeiend, maar voor mij eerder als overgangs fase naar de leukste periode: 1992 - 2007. Wat mij betreft de absolute sweetspot qua verhouding karakter/analoog/begeersterend/oldschool edoch betrouwbaar, voldoende veilig en degelijk.  

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, GTX zei:

Ik heb nog altijd het plan om iets oud te kopen en volledig van scratch op te bouwen. Maar dan moet het iets zijn waar ik een klik mee heb want naast veel tijd gaat daar ook veel geld inkruipen :D

Zie hierboven. Ik zou voor jaren 90 gaan. Daar zijn ook nog wat meer onderdelen van beschikbaar. Ga je ouder, dan kan het bij momenten al een heel moeilijke zoektocht worden.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En geen uitgestorven merken, of zeldzame modellen. Ik heb destijds voor mijn Cagiva Elefant al stevig moeten zoeken voor sommige onderdelen, en fora afschuimen om te weten welke onderdelen van andere auto's/moto's passen (luchtfilter van een Fiat seicento bv)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Zie hierboven. Ik zou voor jaren 90 gaan. Daar zijn ook nog wat meer onderdelen van beschikbaar. Ga je ouder, dan kan het bij momenten al een heel moeilijke zoektocht worden.... 

Dan moet het ene van mijn geboortejaar zijn, 1993 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, GTX zei:

Dan moet het ene van mijn geboortejaar zijn, 1993 :D

Rmx 250 of vfr 750 zijn wel twee boeiende opties. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, GTX zei:

Ik heb nog altijd het plan om iets oud te kopen en volledig van scratch op te bouwen. Maar dan moet het iets zijn waar ik een klik mee heb want naast veel tijd gaat daar ook veel geld inkruipen :D

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/honda-others-pc16-clubmann-benzine-zwart-442e571a-fb44-4272-8bdc-4a7a9f5c3103?utm_source=android-share

Kilometerstand: 24.969 km
Bouwjaar: 02/1993
Verkoopprijs: € 4.999,-
 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-bandit-400-gsf-benzine-zwart-a295cc83-fb90-4780-8c5d-9e519b49d187?utm_source=android-share

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-dr-800-sr-43-b-benzine-zwart-c780d995-885e-49a3-846c-fdfdb66f2fa0?utm_source=android-share

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/piaggio-others-vespa-cosa-2-piaggio-benzine-blauw-c5dedbb5-401a-447b-a0f2-1d4086709ae7?utm_source=android-share

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/honda-transalp-benzine-a5dd79cf-2e99-4c62-996d-e57419d388aa?utm_source=android-share

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/yamaha-tdm-850-benzine-d9058df8-89e1-483a-ab7c-a9f046a3ad55?utm_source=android-share

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/yamaha-xtz-750-super-tenere-benzine-zwart-73e7cb48-5e92-4ff8-abd7-fa8b0e7a038e?utm_source=android-share

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/honda-cb-750-rc42-seven-fifty-benzine-grijs-1bd71644-9093-47e9-a08d-ebd1ebe4fd7c?utm_source=android-share

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/kawasaki-zxr-400-kawasaki-zxr-400l-nur-13-747km-gelaufen-benzine-blauw-c8780c58-8814-4cfc-8086-5bd080abf0ec?utm_source=android-share

 

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/honda-cb-1000--benzine-bruin-4a10711a-8468-4d79-85e5-d0cd17e648d6?utm_source=android-share

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/honda-xrv-750-standard-benzine-zwart-fb2f9d12-8074-4ada-b356-7f630bbdff6a?utm_source=android-share

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/yamaha-vmax-1200-benzine-rood-5cb854c6-2db6-47e2-9eb4-f26d0b97c92f?utm_source=android-share

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/ducati-900-ss-benzine-rood-dfaf785d-aa5d-4080-9c62-4f6445ea86a7?utm_source=android-share

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/aprilia-rs-125-rs-125-extrema-benzine-2-t-d3988525-cc42-40b9-b649-c0ba022a3fd7?utm_source=android-share

 

1993 heeft best wat te bieden!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat nog geen makkelijke beslissing worden eens het zover is :D

De Kawa ZXR400 stond al op de shortlist maar er staan er bij waar ik totaal nog niet aan gedacht had! Zoals de DR800 en de XRV750, die spreken mij ook wel enorm aan gezien hun bruikbaarheid. 

De RS125 lijkt mij ook enorm leuk én 125cc, geen gedoe met de keuring dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik voor iets gaan met zo weinig mogelijk kuipen. Dus naked of allroad.
Mijn ervaring met kuip werk van die leeftijd is niet schitterend, en moeilijk om als DIY-er mooi resultaat te boeken om kuipwerk te restaureren. Kunststof dat bros wordt en breekt, glasvezel panelen die er niet echt meer uitzien, montagepunten die afgebroken zijn,...
 

DR800, Honda NX650 (dominator), Honda TransAlp, Yamaha Tenere zouden op mijn shortlist staan.
Beetje afhankelijk van het beoogde gebruik. Redelijk wat autostrade dan zou ik resoluut voor >1 cyl gaan. Indien vooral lokale B-wegen is een 1-cyl (dominator, DR800 etc.) zeker ook een optie.
XRV750 AT zeker ook fan van, maar beetje overhyped vind ik, prijzen zijn niet mis.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid