Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
30 minuten geleden, GTX zei:

En wat heb ik gewonnen? :D

Ik vind het echt een machtig ding. Daarnet moest ik even googlen om de juiste schrijfwijze te zoeken en ik kwam weer enkele foto's tegen. De uitstraling van dat blok :inlove:

Zoals je ze vaak/meestal ziet, heb ik er toch een pak bedenkingen bij.

image.png.18c92bc29867c0266a58fd536058d485.png

Dat vind ik écht niet knap.

Het helpt al om 'm terug helemaal standaard te zetten (geen extra chroom, geen windscherm) en de buddy-seat er af te nemen.

image.jpeg.92f1240881e56c702f0579312e27877f.jpeg

(hier wel met een aftermarket seat)

Maar dan nog vind ik dat niet zo waauw.

Mods die naar mijn gevoel een heel pak helpen zijn een ander stuur (vooral lager, waardoor de gestrektheid van de moto geaccentueerd wordt), de achtertrein een anderhalve inch lager (kortere dempers/veren achterin) en een minder klassieke kleurencombo.

Een dead stock (behalve uitlaat) exemplaar met een fancy kleurtje alleen al kan een heel andere uitstraling geven.
Zie je goed op deze video, imo, en het toont ook meteen mooi wat voor 'n kolos dat ding is:

Je kan echt alle (stijl)richtingen uit met dat ding.
Het is geen bike die massaal gemod wordt, maar er zijn er toch wel wat.

image.png.d88e16ffc3f5b7e57a6dd27bd13391c1.png

image.png.cef5320d51d78984dea60eebedeaf572.png

image.png.3164856c6b3c221c485ce4945bdac4b5.png

image.png.edc19f184026f54b5d5267789f597984.png

image.png.c35bed894befca9f375fdc584ecca78a.png

image.png.e3a37f091f56d1bd3f1af0ae13d28ede.png

image.png.35e5eeb6038cbdb12fd2c8cb8b35c9ab.png

image.png.06535632cac13f6903c6289755a29459.png

image.png.db4d5045fc27e83d52bd2c44393b37be.png

Maar dat zijn nu ook niet meteen de richtingen die 'k uit wil gaan.
Heb wel een bepaald concept in m'n hoofd, nog geen foto's van gevonden dus er zullen er niet veel die richting uit willen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Enfin ja bon, midlife crisis has officially arrived. :lolz:

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Geplaatst:
Zojuist, gTa zei:

Enfin ja bon, midlife crisis has officially arrived. :lolz:

Welkom

• Grappig 2
Geplaatst:

Persoonlijk vind ik als je dat type moto wil een HD moet nemen.

Geplaatst:

Zalig. Benieuwd wat je er van gaat maken.

Geplaatst:

Waarom geen Rune dan trouwens?

Geplaatst:
4 uren geleden, Niko80 zei:

Persoonlijk vind ik als je dat type moto wil een HD moet nemen.

Gelukkig ben ik niet zo'n lemming :D

Ik schreef net: ik doe net graag een beetje anders dan de meesten. Iederéén rijdt Harley.
Oké, ze zijn enorm te personaliseren (en dat moet je ook doen, want anders kom je op elke meeting 3-4 dezelfde tegen. Zelfs van de superdure versies: meetings staan er vol van.)
Bijkomend is HD niet zo'n topkwaliteit en behalve enkele erg recente modellen rijden ze ook niet zo bijster goed. (Maar dat boeit niet: je flaneert daar vooral mee.)

Een F6C heeft een fucking flat six ❤️  Daar komt geen enkele Milwaukee V-twin bij in de buurt, zeker niet qua sound en werkingssouplesse.

Geplaatst:
3 uren geleden, DDke zei:

Waarom geen Rune dan trouwens?

Ik vind ze maar zozo qua looks ... idem met de F6C stock, maar die kan je makkelijk een andere stijlrichting uit duwen. Bij een Rune gaat dat eigenlijk niet.
Motorisch ook heel wat minder emotioneel (erg gedempt). En ze zijn duur....

Geplaatst:

Zat er gisteren nog aan te denken dat het zo een F6C ging worden. 

Hoe zit dat qua versnellingsbak geluid bij die dingen? Zelf nooit de 1500 gereden, wel de 1800 eerste generatie en facelifts. Ik vond het versnellingsbak geluid te overheersend, zoals bij een Pan 1300 ook. Bij de laatste 1800, de huidige, is dat opgelost en dat maakt hem zoveel beter klinken. 

Nu, bij oudere honda's heb ik dat nooit eerder gehoord, dus verwacht dat nu ook niet bij de 1500, maar vraag het mij dus wel af. 

Mijn tweede gok was een MGX geweest  Ook echt retecool in het echt. Toch zeker voor de carbon liefhebbers. 

Geplaatst:
43 minuten geleden, Tjeu zei:

Zat er gisteren nog aan te denken dat het zo een F6C ging worden. 

Hoe zit dat qua versnellingsbak geluid bij die dingen? Zelf nooit de 1500 gereden, wel de 1800 eerste generatie en facelifts. Ik vond het versnellingsbak geluid te overheersend, zoals bij een Pan 1300 ook. Bij de laatste 1800, de huidige, is dat opgelost en dat maakt hem zoveel beter klinken. 

Nu, bij oudere honda's heb ik dat nooit eerder gehoord, dus verwacht dat nu ook niet bij de 1500, maar vraag het mij dus wel af. 

Mijn tweede gok was een MGX geweest  Ook echt retecool in het echt. Toch zeker voor de carbon liefhebbers. 

MGX is maf :inlove:   Ik overweeg dat nog altijd, eigenlijk. Mocht ik ooit moeten scheiden van mijn Griso (i sincerely hope not) en ik vind niet meteen een goeie nieuwe, dan zou een MGX zeker kunnen.

Qua v.bak bij de 1500 ... ik lees vooral dat ze boterzacht schakelen. Koppeling intrekken, je moet bijna 't pedaal niet beroeren en hij trekt/valt vanzelf in 1.
Heb een 2 jaar terug hier een kerel in de omgeving gesproken (passeerde op zijn F6C) toen hij vertrek (stock pipes, dus niet erg luid) en schakelde hoorde ik eigenlijk niks.

Ik kom van een moderne BMW ... schakelt er iets nukkiger en luider van N naar 1 en van 1 naar 2 dan dat? :D

Geplaatst:
1 uur geleden, gTa zei:

Gelukkig ben ik niet zo'n lemming :D

Ik schreef net: ik doe net graag een beetje anders dan de meesten. Iederéén rijdt Harley.
Oké, ze zijn enorm te personaliseren (en dat moet je ook doen, want anders kom je op elke meeting 3-4 dezelfde tegen. Zelfs van de superdure versies: meetings staan er vol van.)
Bijkomend is HD niet zo'n topkwaliteit en behalve enkele erg recente modellen rijden ze ook niet zo bijster goed. (Maar dat boeit niet: je flaneert daar vooral mee.)

Een F6C heeft een fucking flat six ❤️  Daar komt geen enkele Milwaukee V-twin bij in de buurt, zeker niet qua sound en werkingssouplesse.

Overdrijven is ook een vak he

Ik ben nog nooit een 2de van de mijne tegengekomen. En het chassis van de Tourings is sinds 2017 best OK. 
Het is geen GS, maar een HD pakt best wel een bocht tegenwoordig ze. 
De mijne heeft trouwens ABS, bochten ABS, TC, bochten TC, Hill Hold, TMC en Linked brakes. De tijd van de knuckleheads is al effe voorbij ze

Geplaatst:

Heet van de naald: tenzij ik me bijzonder hard in de luren laat leggen (ik heb nog niks betaald, no worries) door iemand die een hele charade op poten zet ... heb ik zonet een F6C gekocht. ❤️

Ik kan dat beter anders verwoorden, bijvoorbeeld om een niet nader genoemde Zwitser met raadselachtige woonplaats te treiteren: 'k heb ne flat six gekocht in Genève! :D

Duimen voor goede afloop!

Komende week geraak ik daar niet (2 extreem drukke dagen op 't werk, dan mee naar de operatie (niks ergs, buisje wegnemen) van mijn jongste zoon + de dag erna thuis om hem te pamperen, vrijdag ben ik wel "vrij" maar zaterdag is dan zijn verjaardagsfeestje dus dan wil ik ook thuis zijn).
Dus hoogstens volgende zondag vertrekken om 'm maandag op te pikken.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
14 minuten geleden, DDke zei:

Overdrijven is ook een vak he

Ja en neen. Ik leg wat nadruk, omdat ik mijn standpunt zo probeer te motiveren, ok.

Maar feit is: op een rondrit of meeting of whatever waar veel 'choppers' bijeen komen, zijn 19 van de 20 moto's een Harley-Davidson. (Ik snap het: ik zou er ook zó eentje, of twee of drie, kopen. Ik heb er echt niks tegen. All & only "want"s here!)
En als je dan op de drukke rondritten of meetings (ik deed er de voorbije 2 jaar toch een stuk of 8, samen met de club (Blue Knights), waarop heel veel chapters aanwezig zijn, alsook andere LE MC) rondkijkt, zie je van veel nieuwe coole Harleys vaak meerdere exemplaren.

Met Road King Specials, Street Glides en Road Glides b.v. kan je bwvs "de straat leggen". Zeker de FLHRXS'kes: witte, zwarte, ... moeilijk om géén foto te nemen met 20 bikes op waarop er géén 2 van die staan. Ik vind ze machtig, maar ... het is toch een beetje het Volkswagen/BMW van de tuningmeeting, bij wijze van spreken.
Doet niks af van de competenties van die bikes, au contraire.

Maar het is wel één en al Harley en je moet door de sheer numbers waarmee die dingen rondrijden toch al wat je best gaan doen om een "unieke" bike te hebben.

14 minuten geleden, DDke zei:

En het chassis van de Tourings is sinds 2017 best OK. Het is geen GS, maar een HD pakt best wel een bocht tegenwoordig ze.
De mijne heeft trouwens ABS, bochten ABS, TC, bochten TC, Hill Hold, TMC en Linked brakes. De tijd van de knuckleheads is al effe voorbij ze

Ik beweer niks anders. Heb hoger al hetzelfde toegegeven. Begrijp me niet verkeerd: ik heb niks tegen HD. Met wat meer ruimte en een automotive budget dat in de komende 1-2 jaar niet nog 4 of 8 wielen moet bekostigen, ging ik morgen een MY24 Low Rider S in sharkskin halen.

Een F6C is ondertussen dik 25 jaar oud, meer zelfs als je 't concept bekijkt. Zéér weinig kans dat dat nog met de allernieuwste HD mee kan, op quasi elk vlak. (Behalve sound en raffinement, dan :D   Maar een HD koop je ook niet als je een geraffineerde aandrijflijn wil. :D )
Geen ABS, geen tractiecontrole, geen hill hold, geen linked brakes, een aparte carburateur per cilinder, simpele v.bak met 5 vitessen, geen brandstofmetertje, geen boordcomputer, geen heated grips, geen cruise control, geen ... niks. ❤️

Geplaatst:
9 uren geleden, gTa zei:

Duimen voor goede afloop!

Things turned bananas. Wil geen bewijs van eigendom doorsturen, wil geen identiteit geven (om koopcontract op te maken), wil geen adres voor pick-up opgeven tenzij telefonisch op het moment dat ik er bijna ben (Genève, blijkt nu net in Frankrijk nog te zijn, tegen Genève aan), wil géén van de stappen van https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F1707 doorlopen, neemt niet op als ik bel, ... Jammer, schone moto anders.

Dus: ik heb juste nix gekocht!

• Verdrietig 4
Geplaatst:
34 minuten geleden, gTa zei:

Things turned bananas. Wil geen bewijs van eigendom doorsturen, wil geen identiteit geven (om koopcontract op te maken), wil geen adres voor pick-up opgeven tenzij telefonisch op het moment dat ik er bijna ben (Genève, blijkt nu net in Frankrijk nog te zijn, tegen Genève aan), wil géén van de stappen van https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F1707 doorlopen, neemt niet op als ik bel, ... Jammer, schone moto anders.

Dus: ik heb juste nix gekocht!

Fransen op Leboncoin

Geplaatst:
12 uren geleden, gTa zei:

Ik kom van een moderne BMW ... schakelt er iets nukkiger en luider van N naar 1 en van 1 naar 2 dan dat? :D

Van N naar 1 kennen ze bij Yamaha anders ook wel wat van..... (begin jaren 2000). De KLAKs die je daar soms uit kreeg waren echt afgrijselijk. 

Geplaatst:

Bon, de twee vrouwen in mijn leven (mijn madam en mijn moeder) willen een Vespa aan zee. Ik ken daar niks van. Dus ik zoek hier een eerste hulp.

Absoluut géén naäperij: het moet een originele Piaggio Vespa zijn. Moet ook new'ish zijn, geen dingetje van 15 laat staan 35 jaar terug. Een 50 cc'tje is OK, wel 45 per uur.

Zijn er dingen waarop ik moet letten? Goeie/slechte reeksen? Etc. Danke!

Geplaatst:
Op 31/5/2024 om 13:01, msxx zei:

in je living te zetten'.

Aja

FB_IMG_1635308529517.jpg

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
1 uur terug, gTa zei:

Bon, de twee vrouwen in mijn leven (mijn madam en mijn moeder) willen een Vespa aan zee. Ik ken daar niks van. Dus ik zoek hier een eerste hulp.

Absoluut géén naäperij: het moet een originele Piaggio Vespa zijn. Moet ook new'ish zijn, geen dingetje van 15 laat staan 35 jaar terug. Een 50 cc'tje is OK, wel 45 per uur.

Ne plastieken dus. Geen idee, gts was leuk maar was wel een 300. 

Geplaatst:
17 uren geleden, gTa zei:

2dehands dan vermoed ik?
Hoe oud max? Schoonpa komt hier morgen eten, ik zal het hem dan is vragen. 

Geplaatst:
23 uren geleden, gTa zei:

Pak gewoon een recente Lambretta, is in alles net iets beter en dat is geen overbodige luxe...

Geplaatst:
6 uren geleden, Dawud zei:

2dehands dan vermoed ik?
Hoe oud max? Schoonpa komt hier morgen eten, ik zal het hem dan is vragen. 

Ja, initieel wel. Niet te oud, paar jaartjes. Laat ons zeggen 2020 en jonger.

Thanks!

Geplaatst:
57 minuten geleden, Tjeu zei:

Pak gewoon een recente Lambretta, is in alles net iets beter en dat is geen overbodige luxe...

Wat een rommelige site. Je vindt bijna geen info? Geen prijzen, etc.

Geplaatst:
1 uur geleden, gTa zei:

Wat een rommelige site. Je vindt bijna geen info? Geen prijzen, etc.

Dingen zijn te duur om nieuw te kopen. 

Als ik me niet vergis ligt het blok wat meer naar voor in de Lambretta, is het frame stijver en de vering wat plusher. Ik heb er zelf nog niet mee gereden, maar dat zijn alvast wel de zaken die me stoorden bij vespas. Denk niet dat er qua scooter iets mottiger rijdt dan een Vespa. Bij de PX vergeef je hem dat wegens het karakter, maar bij al wat automatiek is niet, dan is het immers een scooter gelijk een andere en moet die meekunnen, wat ze niet doen. 

Geplaatst:

Ik heb nooit met een andere scooter gereden, maar ik vond dat die 300 GTS die ik gehad heb steengoed reed. Zo goed dat het gevaarlijk werd

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid