Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden, DDke zei:

Ik heb nooit met een andere scooter gereden, maar ik vond dat die 300 GTS die ik gehad heb steengoed reed. Zo goed dat het gevaarlijk werd

Grootste die ik heb gereden was de 250 en die had net als de kleinere een veel te lichte en vage voorkant. 

Geplaatst:

@gTa, als het is om naar te kijken, is er weinig mis mee. Als het is om te rijden, dan zijn er sowieso betere dingen. Ik ben niet meer mee met de modernste scooters, maar vroeger wel veel dingen gereden. Mijn top lijstje van 50cc scooters: 

SR50 (met voorsprong)

Nitro/Aerox

Ovetto/Neos

Die laatste 2 had je ook in 80 of 100cc versie. 

Als het groter mag zijn (125cc - 250cc), dan mogen de vaak over het hoofd gezien Italjet Dragster 180, Gilera Runner 180, Leonardo 125 en 250 niet ontbreken. 

Kort door de bocht doe je met een Aprilia qua scooter nooit een slechte zaak. Rijden echt fijn. 

Vandaar dat ik met Lambretta afkwam. Stijlvol als een Vespa, maar technisch ietsje beter en vooral je ziet ze niet op elke hoek. Zijn ook iets groter en dus comfyder. Wel zwaarder en dus trager in hun klasse. 

Geplaatst:
1 uur geleden, Tjeu zei:

Grootste die ik heb gereden was de 250 en die had net als de kleinere een veel te lichte en vage voorkant. 

Ik ben sowieso iemand die het altijd beetje moeilijk heeft om grip voorwiel te vertrouwen. Op die Vespa had ik daar net zero probleem mee. 
Ik heb nooit met een andere recente Vespa gereden, behalve die elektrieken. En daar zat ik voor de neus van de dealer bij het indraaien van de straat al direct tegen de grond

Geplaatst:

Het gaat dienen om max 10 keer per jaar een retourtje Delhaize te doen voor klein gerief, of om naar de bakker of traiteur in Middelkerke te rijden, of om eens naar Nieuwpoort te bollen (mijn moeder) om iets te gaan eten. Meer niet.
De verwachtingen inzake rijgedrag liggen bijzonder laag en ik vrees dat in dit geval looks en 'gekend merk' veel belangrijker zijn. En de beide dames zeggen "Vespa" + "en het moet een guitige zijn".
Dus dan wordt het een guitige Vespa. Moet een 50cc'tje zijn, klasse B wel. Dan schiet er niet veel meer over, heb al wat online zitten zien.

Geplaatst:
2 uren geleden, Tjeu zei:

@gTa, als het is om naar te kijken, is er weinig mis mee. Als het is om te rijden, dan zijn er sowieso betere dingen. Ik ben niet meer mee met de modernste scooters, maar vroeger wel veel dingen gereden. Mijn top lijstje van 50cc scooters: 

SR50 (met voorsprong)

Nitro/Aerox

Ovetto/Neos

Die laatste 2 had je ook in 80 of 100cc versie. 

Als het groter mag zijn (125cc - 250cc), dan mogen de vaak over het hoofd gezien Italjet Dragster 180, Gilera Runner 180, Leonardo 125 en 250 niet ontbreken. 

Kort door de bocht doe je met een Aprilia qua scooter nooit een slechte zaak. Rijden echt fijn. 

Vandaar dat ik met Lambretta afkwam. Stijlvol als een Vespa, maar technisch ietsje beter en vooral je ziet ze niet op elke hoek. Zijn ook iets groter en dus comfyder. Wel zwaarder en dus trager in hun klasse. 

Tis voor aan de kust en voor 2 volwassene en gepensioneerde vrouwen. ( Renske is niet bij de laatste groep voor alle duidelijkheid en vooraleer ik een virtuele slag van de matrak krijg ) die ga je toch niet op een puberscooter zoals een nitro of zo zetten.... die willen gewoon een mooie look en wat fun in de zon hebben. Anders kan je ze evengoed een camino geven, dan kunnen ze nog trappen als de benzine op is. 

• Grappig 2
Geplaatst:
8 uren geleden, tuscani zei:

Tis voor aan de kust en voor 2 volwassene en gepensioneerde vrouwen. ( Renske is niet bij de laatste groep voor alle duidelijkheid en vooraleer ik een virtuele slag van de matrak krijg ) die ga je toch niet op een puberscooter zoals een nitro of zo zetten.... die willen gewoon een mooie look en wat fun in de zon hebben. Anders kan je ze evengoed een camino geven, dan kunnen ze nog trappen als de benzine op is. 

Hangt af wat haar jeugd was. Het aantal boosters op de weg is aanzienlijk toegenomen, die dingen hebben terug een cool-factor. Laatste keer in Knokke zag je die echt vaak. Dus waarom dan geen leuk aangeklede Nitro? 

Dito met Neos, is opzich al een retro design, vandaar ook de naam, en die heeft altijd vrouwvriendelijke kleuren gehad. 

https://images.app.goo.gl/PRecscXrzGFeJP9D6

Maar als het puur over badge gaat, dan is het gesprek snel rond. 

Voor aan de zee en in 50cc zou ik wel voor de 2takt gaan met kickstart. Heeft meer punch, stuk minder onderhoud, beter bestand tegen langere stilstand. Voor de rest is daar doorheen de jaren amper iets aan gewijzigd. Dus kiezen wat mooi is. 

Geplaatst:
9 uren geleden, gTa zei:

Dus dan wordt het een guitige Vespa. Moet een 50cc'tje zijn, klasse B wel. Dan schiet er niet veel meer over, heb al wat online zitten zien.

Er zijn zover hij nog weet niet echt bepaalde jaren te vermijden. Afhankelijk van hoe oud je nog zoekt, opletten dat je een 4takt koopt. Zat nog verassend lang in hun gamma.
Er kwam met regelmaat wel eens eentje binnen met een raar probleem (elektronisch, water dat lekt op de batterij, ... ) Het blijft een Italiaan, mooie dingen kunnen ze maken, maar degelijk en doordacht niet elke dat van de week. 

Geplaatst:

ça va, merci - we gaan gewoon een Vespa Primaveraatje halen - nu nog eentje vinden to the liking of the misseseses

zel wel zoiets worden, vermoed ik:

image.png.2aa988c3364768fe33c8d6a78bea1dd0.png

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 uren geleden, gTa zei:

Het gaat dienen om max 10 keer per jaar een retourtje Delhaize te doen voor klein gerief, of om naar de bakker of traiteur in Middelkerke te rijden, of om eens naar Nieuwpoort te bollen (mijn moeder) om iets te gaan eten. Meer niet.
De verwachtingen inzake rijgedrag liggen bijzonder laag en ik vrees dat in dit geval looks en 'gekend merk' veel belangrijker zijn. En de beide dames zeggen "Vespa" + "en het moet een guitige zijn".

Naar de bakker in Middelkerke vanuit Knokke?

Geplaatst:
8 minuten geleden, Ugeken zei:

Naar de bakker in Middelkerke vanuit Knokke?

Neenee, upgrade'je gedaan. Westende-Bad.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)

Aha, optioneel lederen zadel is af te raden. Dat wordt nat en kan je niet afdrogen, stel dat hij eens in een bui buiten staat. Fake/plastic gedoe is beter, al verwacht ik niet dat het lederen zadel veel verkocht is op een 50cc, is wss iets dat vooral bij de grotere modellen terug te vinden zal zijn. Maar ik geef het maar even mee.

aangepast door Tjeu
Geplaatst:

Ik hoef niks van al die dingen, 't is voor de dames. Zij vragen mij, ik ken er niks van, ik geef hun eisen door, ik hoop op nuttig advies. :D

Geplaatst:

en wat heb je gisteren nu gekocht ?

Geplaatst:

De Honda, want zag toevallig een post passeren op fb waarin hij vragen stelde over een stuur bij eentje.  :D

• 3 weken later...
Geplaatst:
Op 12/6/2024 om 10:59, ex-Mooseman zei:

en wat heb je gisteren nu gekocht ?

Nog niks. Er zijn er al 2 afgevallen, die ik wel zou hebben gekocht mochten ze in orde zijn geweest.

Er is nu een derde in 't vizier. Komt uit de (ruime) regio waar m'n K 13 R ook vandaan kwam, da's nog wel een leuke parallel.
Tot nu toe (heel veel documentatie, historiek, facturen, etc) ziet het 'dossier' er goed uit, maar ik heb nog niet veel foto's.
Een heel pak detailfoto's opgevraagd, die komen in de komende dagen.

Als-ie vanop afstand oké lijkt, neem ik in de komende 2 weken ergens eens een vluchtje naar 't zuiden van Frankrijk en keer ik per moto terug.
Ga 't spel dan wel al meteen (op voorhand) in mijnen EuropAssistance steken :D

Geplaatst:
Op 9/6/2024 om 21:11, gTa zei:

ça va, merci - we gaan gewoon een Vespa Primaveraatje halen - nu nog eentje vinden to the liking of the misseseses

zel wel zoiets worden, vermoed ik:

image.png.2aa988c3364768fe33c8d6a78bea1dd0.png

't Gaat toch nen elentrieken vlo worden ipv dit. :D   Biedingske gedaan op ne Riese & Müller, 'k denk dat ik hem aan mijn vingers heb.

Geplaatst:

Woensdag of donderdag per TGV naar Marseille sporen.  ❤️  Hopelijk is 'm écht goed en kan ik ermee terug naar huis rijden. Zou zalig zijn, vrijdag is m'n verjaardag; leuk cadeautje toch. :D 

image.png.385edca4af60a483f0d6ad174f2a9bac.png

Ketel komt met ne hele nest facturen, zoals het eigenlijk hoort (maar 't is slechts een minderheid die écht met historiek komt).

2024-06-29 20_20_06-Downloads.jpg

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Voor wat zijn de schakelaars op de onderste middelste foto?

Geplaatst:
11 minuten geleden, tuscani zei:

Voor wat zijn de schakelaars op de onderste middelste foto?

Je kan daar vanalles op aansluiten. Er zijn er die daar extra mistlichten of verstralers op aansluiten, of handvatverwarming (ga ik vermoedelijk wel doen). In dit geval is er een politiesirene geïnstalleerd op de moto, met 3 verschillende sirenes. :D  (not kidding)  Hoe zalig is dat. :lolz:   Vermits dit ding m'n go to bike zal zijn om de rondritten met de Blue Knights te doen, gaat dat wel nog geregeld gebruikt worden. :D  Ik wil ook nog een set verstralers voor erop (links/rechts van de koplamp), maar moet nog een knappe set uitzoeken.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik zag afgelopen vrijdag één rondrijden in ons gebeuren. Ik dacht dus dat je al eentje gevonden had.

Geplaatst:

Er rijdt hier idd ene rond, duotone blauw metallic / crème, als ik me niet vergis.
Heb de man een jaar of 2-3 geleden uitgebreid gesproken erover. Heeft me een korte testrit aangeboden zelfs, maar heb dat aanbod afgeslagen.

Geplaatst:

En dan terug over die heerlijke l'Autoroute du Soleil. 

(Daar heb ik al een paar keer tegen de limiter aangezeten, zeker het stuk tussen Lyon en Dijon!)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid