Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De KTM V-twin en de BMW 4-in-lijn zijn idd twee uitersten in dat segment.

Geplaatst:

PXL_20250506_143532881(1)_klein.jpg

ga je dan bijklussen voor de Franse Gendarmerie, @gTa?

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Wat zou ik in daar moeten gaan uitspoken...? Plus: daar lijkt dat langs geen kanten op, die zijn uni plat blauw (lichter van kleur, bovenstaande foto toont de werkelijke kleur niet goed, zoals ik al zei) met geel. En 't zijn RT's waar ze mee rijden (dacht ik).

Nu, zo'n blauwe (nieuwe) RT overweeg ik eerlijk gezegd ook:

P90596285_lowRes_the-new-bmw-r-1300-r.thumb.jpg.5970bb0a0a45e93fa58fafbaf83d6623.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dat blauw met rood/witte striping doet me wreed aan een flikkenmoto denken😄

Geplaatst:

De nieuwe R1300RT is echt vet vind ik! Veel mooier dan de 1250. 

Zeker in dat Blue Ridge Mountain Metallic. 

Jammer dat ze maar 4 kleuren aanbieden. Zou ook mooi zijn in een bordeaux-achtig rood. 

Maar die prijzen zijn wel gek. En @gTa een RT en waardebehoud? Dat heb ik precies gemist 😛 Een GS behoudt toch over het algemeen veel meer zijn waarde dan een gelijkaardige RT? Ik kijk veel naar R1150RT/GS en daar zijn de vraagprijzen van een GS altijd 2 tot 3 keer zo hoog als van de gelijkaardige RT. Zijn natuurlijk al moto's van bijna 25 jaar oud, maar ligt die ratio dan anders bij nieuwere modellen?

Geplaatst:
2 uren geleden, CharlesV zei:

Maar die prijzen zijn wel gek. En @gTa een RT en waardebehoud? Dat heb ik precies gemist 😛 Een GS behoudt toch over het algemeen veel meer zijn waarde dan een gelijkaardige RT? Ik kijk veel naar R1150RT/GS en daar zijn de vraagprijzen van een GS altijd 2 tot 3 keer zo hoog als van de gelijkaardige RT. Zijn natuurlijk al moto's van bijna 25 jaar oud, maar ligt die ratio dan anders bij nieuwere modellen?

Niet op lange termijn bekeken, maar op korte tot middellange termijn (3 tot 6 jaar, pakt). De GS spant uiteraard de kroon maar de RT's doen dat ook zeer goed.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
17 uren geleden, msxx zei:

@Jokke_vlo hoeveel km heeft jouw K1600GT eigenlijk? Ben je er nog regelmatig mee op werktrip gegaan via de Vogezen?

Staat al 2 jaar stil, had mezelf beloofd dit jaar terug te beginnen..... need some extra time 🙂

• Omhelzing 1
Geplaatst:
16 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Staat al 2 jaar stil, had mezelf beloofd dit jaar terug te beginnen..... need some extra time 🙂

Ik kan wel een 3-tal m² plaats maken in mijn garage, de TLC én de kilometers krijgt ze hier dan met hopen! :D 

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
1 uur geleden, gTa zei:

Ik kan wel een 3-tal m² plaats maken in mijn garage, de TLC én de kilometers krijgt ze hier dan met hopen! :D 

Idem, jij 2mnd en dan bij mij 2mnd?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hola, ik wil ook wel meedoen! 

Nieuwe slaapplaats voor de moto is bijna klaar. Gezien de Guzzi weg is, maar daar wel een plek voor voorzien was, kan er dus wel eens een moto komen logeren! 

jmhQu7q.jpeg

• Grappig 1
Geplaatst:

Ge ziet: geen gebrek aan warme gevoelens op dit forum; @Jokke_vlo!!

(That said: mijn ander aanbod, niet dat van hierboven, of eerder vraag eigenlijk, die blijft gelden.)

• Grappig 1
Geplaatst:

Als die motor af en toe wat frans zou willen praten, dan kan ik ook nog wel wat plaats vinden ze. :D 

• Grappig 1
Geplaatst:
1 uur geleden, DDke zei:

Als die motor af en toe wat frans zou willen praten, dan kan ik ook nog wel wat plaats vinden ze. :D 

NEIN, Sie spricht nur Deutsch!!

• Grappig 2
Geplaatst:

Tussen al dit pk- en eurogeweld, de V-Strom 800 DE is verkocht en een NC750X is onderweg 😁

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
Op 6/5/2025 om 22:28, msxx zei:

Sommige mensen rijden minder met een moto in 1,5jr tijd dan wij in 8 dagen 😄 

Hoi! zelfs minder dan jullie op 4-5 dagen denk ik :D 

• Omhelzing 1
Geplaatst:
9 uren geleden, 3000 zei:

Tussen al dit pk- en eurogeweld, de V-Strom 800 DE is verkocht en een NC750X is onderweg 😁

Nice, congrats!!

Laatste maanden al redelijk wat Honda "hoogpoter-tourers" van dichtbij kunnen bekijken en dat was iedere keer weer een aangename aanblik. Naar verluidt rijden ze ook erg goed.

Welke kleur nam je?

Geplaatst:

Aan de motards hier. Het S4rs verhaal heb ik wat opgeborgen, door de financiële toestanden hier vorig jaar. En ondertussen de bedenking gemaakt dat 130pk op 2 wielen zonder hulpmiddelen, misschien toch niet het beste idee is, voor te beginnen.

Ik zit nog steeds 2dehands markt wat in het oog te houden naar mijn andere liefdes/dromen. Namelijk de R9t en een Scrambler. De R9t omdat ik dat nog steeds een dijk van een model vind. (in de gepaste kleurencombo) En puur op afwerking is die top. (verwarmde handvaten, abs, dat boxerblok,...) De scrambler omdat ik steeds een Ducati-lover geweest ben door het typische twin-geratel. Bij de Scrambler zou de keuze eerder naar een 800cc gaan, omdat ze daar een gelimiteerde versie hebben in voor mij schitterende kleuren. En 800cc zal waarschijnlijk wel meer dan voldoende zijn, voor mijn sporadische gebruik? Ik lees ook (vroeger en nu) dan een lichtere fiets, sowieso ook plezieriger bolt. Enkel voor lange afstanden, zit je wat op je honger. (wat in mijn geval niet echt een hekel punt zou zijn) Het moeilijke is vooral de prijszetting in mijn gedachten. Beide zitten in de 9000€ klasse, maar dan lijkt de BMW me meer waar voor je geld te geven?

dus puur hypothetische "die of dat vraag" Welke heeft jullie voorkeur?

de R9t (model van 21 met max 10K km op)

a15fc97a-4c02-4184-8333-afdabd9a2e18_ddfb91cf-246a-4de9-87ef-e05dfff6f010.thumb.jpg.6a706596ad8806c0f013a3b496c06ec6.jpg

Scrambler Italian independent 800cc (2016 met kmstanden tussen de 1000 en max 5000)

Ducati-WW-Web-%C2%A9Dricot-Thierry-44-su

of zelfs een nieuwere versie de Nightshift van 2023

Scrambler-Nightshift-Next-Gen-riding-mot

Geplaatst:
2 uren geleden, gTa zei:

Nice, congrats!!

Laatste maanden al redelijk wat Honda "hoogpoter-tourers" van dichtbij kunnen bekijken en dat was iedere keer weer een aangename aanblik. Naar verluidt rijden ze ook erg goed.

Welke kleur nam je?

Een zwarte. Ik wou wel een rode of witte maar die gingen maar half juli beschikbaar zijn. Met de zwarte rij ik binnen een week of 2.

Geplaatst:
31 minuten geleden, tuscani zei:

Aan de motards hier. Het S4rs verhaal heb ik wat opgeborgen, door de financiële toestanden hier vorig jaar. En ondertussen de bedenking gemaakt dat 130pk op 2 wielen zonder hulpmiddelen, misschien toch niet het beste idee is, voor te beginnen.

Ik zit nog steeds 2dehands markt wat in het oog te houden naar mijn andere liefdes/dromen. Namelijk de R9t en een Scrambler. De R9t omdat ik dat nog steeds een dijk van een model vind. (in de gepaste kleurencombo) En puur op afwerking is die top. (verwarmde handvaten, abs, dat boxerblok,...) De scrambler omdat ik steeds een Ducati-lover geweest ben door het typische twin-geratel. Bij de Scrambler zou de keuze eerder naar een 800cc gaan, omdat ze daar een gelimiteerde versie hebben in voor mij schitterende kleuren. En 800cc zal waarschijnlijk wel meer dan voldoende zijn, voor mijn sporadische gebruik? Ik lees ook (vroeger en nu) dan een lichtere fiets, sowieso ook plezieriger bolt. Enkel voor lange afstanden, zit je wat op je honger. (wat in mijn geval niet echt een hekel punt zou zijn) Het moeilijke is vooral de prijszetting in mijn gedachten. Beide zitten in de 9000€ klasse, maar dan lijkt de BMW me meer waar voor je geld te geven?

dus puur hypothetische "die of dat vraag" Welke heeft jullie voorkeur?

de R9t (model van 21 met max 10K km op)

a15fc97a-4c02-4184-8333-afdabd9a2e18_ddfb91cf-246a-4de9-87ef-e05dfff6f010.thumb.jpg.6a706596ad8806c0f013a3b496c06ec6.jpg

Scrambler Italian independent 800cc (2016 met kmstanden tussen de 1000 en max 5000)

Ducati-WW-Web-%C2%A9Dricot-Thierry-44-su

of zelfs een nieuwere versie de Nightshift van 2023

Scrambler-Nightshift-Next-Gen-riding-mot

Ooit een Scrambler als vervangmotor meegekregen. Ik vond het oprecht maar een 'brommertje'. Vreselijk apparaat. Maar ik kwam dus wel van een Multistrada met veel meer vermogen, veel betere vering en veel betere remmen.

Mijn verwachting is dat de R9T een echte motor is, ik zou hem zelf nog overwegen voor in de provincie rond te rijden en goed wetende dat je daar een zeer degelijke dagtocht mee kan rijden ook. De Scrambler komt nooit op een shortlist bij mij.

Scrambler is duurder dan een Yamaha MT-09 en zal het altijd afleggen, kan niet in de schaduw staan. 

Voldoende afgekraakt zo? 😄 

• Grappig 1
Geplaatst:

Yamaha XSR900 (eventueel in retro jasje) geen optie? 

Lijkt me toch een beter optie dan zo'n scrambler.
② YAMAHA XSR900***MOTODOC.BE*** — Motoren | Yamaha — 2dehands

Of voor bij de Abarth te zetten:
② Yamaha XSR900 Abarth Limited Edition 348/695 — Motoren | Yamaha — 2dehands

Al is die huidige "legend red" kleurstelling echt wel de max. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Qua specials is er ook de cb1000r in beperkte oplage.  Heel knap en zelfs gespoten in Dendermonde.  :D

3-4r_0.jpg?auto=format,compres&h=880&ixl

Naamloos.png.f7efab11e1763dfb66bd6ca8bc55ae2c.png

Geplaatst:
4 minuten geleden, tuscani zei:

Qua specials is er ook de cb1000r in beperkte oplage.  Heel knap en zelfs gespoten in Dendermonde.  :D

3-4r_0.jpg?auto=format,compres&h=880&ixl

De foto kan ik niet openen, maar de CB1000R is een motor waar je blij van wordt. Maar onderschat hem niet, is feitelijk een supersport met een 'redelijke zitpositie' en zonder windbescherming. Topmotor!

image.png.9da44fa1ce90357161404700c17cdde0.png

Geplaatst:

Heb hem al een paar keer gezien, en had het vooral over de looks. :D zal zeker weer overkill zijn voor mij, maar was als reactie op de Yamaha. Ik zoek vooral de " emotionele klik"  die ik niet direct heb bij de Yamaha.  Bij de cb heb ik dat ook weer door mijn joebarteam verzameling. :D

Geplaatst:

Ik heb de Ducati Scrambler en de Honda CB1000R niet gereden, dus op dat vlak kan ik niet oordelen.

De Scramblers heb ik altijd (veel) te duur gevonden voor wat je krijgt. Da's een moto die eerder schaal 7/8e aanvoelt en qua afwerking blinkt dat toch niet uit.
Er zijn wel leuke versies van (qua looks), geef ik toe ... maar de donkere versies die je hier post vind ik niet zo speciaal. Vanop een paar tientallen meter kan dat eender welke Jap of Chinees zijn, tbh. 😞

Dan lijkt een R Nine-T wel duidelijk meer moto, ja. Zeker voor dezelfde prijs. Die heb ik wel gereden en die is ook voor een beginner he-le-maal OK.
Rijdt echt ontspannen, bijna als een fiets. Dus allerminst indrukwekkend (in negatieve zin) of beangstigend (je zal al Sally hebben die genoeg zo kijkt, neem ik aan).
De versie die je toont is meteen een speciaaltje, met hele leuk afwerkingsdetails. Van alle moto's die je opsomt mogelijks ook de minst zorgwekkende (onderhoud, technische betrouwbaarheid, cardan, etc.).
Naar herverkoop (stel dat het je uiteindelijk niet bevalt of je wil na x jaar iets anders) ook de zekerste, lijkt me.

De Honda die je toont ... ik moet er wat aan wennen. Leuke kleurencombinatie (HRC tricolor + zilver) maar de wielen doen zwaar afbreuk aan het geheel, imo.
Je leest best veel goeds over de CB1000R, maar ik denk wel dat dat een categorie "zwaarder" is dan een R Nine-T, zowel qua power als qua imposantheid van rijden.
Zeker goed voor ervaren motards, misschien niet helemaal wat je wil als beginnend motard.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid