Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 uren geleden, gTa zei:

Netter twji nji! Nnoddn enne nien!

@DDke Hij heeft er twee, hé! Een oude en een nieuwe!

Geplaatst:
1 uur geleden, gTa zei:

@DDke Hij heeft er twee, hé! Een oude en een nieuwe!

Amai. 
Ik dacht bij mezelf: ChatGPT vergist zich, dit wil zeggen:
Hij heeft er 2 he! Niet één. 🤣

Maar wij zaten er dus alletwee naast 😅

Maar nu je het zegt, ik hoor mijn ma het zo zeggen :D

• Grappig 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Een gele Panigale V2

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Een gele Panigale V2

Machtig ❤️

Met racing Termignoni's, graag. :D 

2025-11-09 19_48_32-Ducati Configurator — Mozilla Firefox.jpg

2025-11-09 19_48_13-Ducati Configurator — Mozilla Firefox.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Yes! :inlove:

de termi’s zitten in mijn config

Geplaatst:

Voor mij graag deze, dan. :D 

2025-11-0920_34_10-c22f2441-9286-43d8-834b-865acb947c57_08fc715c-d9c7-4c1d-a92c-c8a709cfb477.webp(.thumb.jpg.40d950afb883b860a97579cf7d58a5ee.jpg

De gele Aruba.it kleurstelling samen met de zilverkleurige velgen (wat Ducati toen deed om meer hitte weg te stralen en zo de bandentemperatuur beter onder controle te kunnen houden) = ❤️ 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Enkele jaren terug een testrit gereden met een MV Agusta Brutale 800 RR. Het meest zalige dingetje waar ik ooit mee gereden heb. Verslavende sound (driecilinder) en even beweeglijk als een MTB, dat ding weegt dan ook niets. Heeft lang in m'n kop gezeten om er eentje aan te schaffen. Maar een kennis van me had er eentje en op een gegeven moment had die problemen met de ECU, veel gedoe en uiteindelijk moest die opgestuurd worden naar Italië voor updates, heeft maanden geduurd eer die terug was. En dan een koplamp die stuk trilde... . Spijtig dat die schone Italiaanse dingen altijd wel iets voorhebben. 😄

9a12380b212b4d2eab2696a05b07c2c8.jpg

Geplaatst:
48 minuten geleden, Jantes zei:

Enkele jaren terug een testrit gereden met een MV Agusta Brutale 800 RR. Het meest zalige dingetje waar ik ooit mee gereden heb. Verslavende sound (driecilinder) en even beweeglijk als een MTB, dat ding weegt dan ook niets. Heeft lang in m'n kop gezeten om er eentje aan te schaffen. Maar een kennis van me had er eentje en op een gegeven moment had die problemen met de ECU, veel gedoe en uiteindelijk moest die opgestuurd worden naar Italië voor updates, heeft maanden geduurd eer die terug was. En dan een koplamp die stuk trilde... . Spijtig dat die schone Italiaanse dingen altijd wel iets voorhebben. 😄

9a12380b212b4d2eab2696a05b07c2c8.jpg

@Joske is een voorbeeld van iemand die er wel tevreden over is. Althans, hij geeft daar toch regelmatig blijk van 🙂 

Maar ik ken ook wat horrorverhalen rondom MV Agusta die mij ook zouden weerhouden van aanschaf.

Geplaatst:

Ik erken dat het altijd wat is met Italiaanse schones. Maar ze maken dat altijd méér dan goed op zoveel andere vlakken. ❤️ 

Mijn grootste goesting momenteel zit op een Tuono V4 Factory, meer bepaald in de wit/zwart/gouden uitvoering van 2024. Miljaar ik heb daar een crushke op!

image.jpeg.7e0fc1627cdbc5c6eb9f60f955463c5d.jpeg

In het ideale geval ook met de goudkleurige velg vooraan, zoals de RSV4 Factory met dezelfde kleurstelling:

2024-aprilia-rsv4-factory-1100-ultra-gold-0.webp.739c3a637c589c9ab9aa48a990a011ed.webp

Miljaar da's mooi. ❤️ 

En dat blok, en de sound daarvan.... DAMN

Het helpt niet dat mijn nieuwe Guzzi mécanicien helemaal zot is van die dingen en me zit te pushen om daar eens mee te gaan rijden. :D 

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

V4 heeft inderdaad een fantastisch geluid 

Mijn testrit met een rsv4 blijft me nog zo hard bij :inlove:

Geplaatst:
24 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

V4 heeft inderdaad een fantastisch geluid 

Die V4 zeker.

De meest verkochte Italiaanse V4 van deze tijden, daarentegen... ik voel het niet (qua sound). 

Honda heeft ook een pak fantastisch klinkende V4 in 't œuvre, amai. RC30 bv, maar evezogoe de VFR1200F.

24 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Mijn testrit met een rsv4 blijft me nog zo hard bij :inlove:

Beetje bang van de bruikbaarheid met die clipons. Misschien onterecht.

Geplaatst:

Sportieve zit sowieso, maar zeker niet zo extreem als een 916/748

kerel uit mijn straat rijdt regelmatig voorbij met zijn tuono, wauw wauw wauw :inlove:

rsv 4 voelde trouwens ontzettend licht aan

Geplaatst:

Volgend jaar eens testrit doen met de pani V2 en dan beslissen. Al denk ik dat een streetfighter beter bij mij zou passen. Vooral de zithouding. Misschien eens beide rijden. 

Geplaatst:
10 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Volgend jaar eens testrit doen met de pani V2 en dan beslissen. Al denk ik dat een streetfighter beter bij mij zou passen. Vooral de zithouding. Misschien eens beide rijden. 

Kosten maken!

Doe je goed :D 

Op mijn vorige job even gedacht om een Multi te halen om naar Brussel/Antwerpen te pendelen, maar nu niet meer relevant :D 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

De allerschoonste motosound is ongetwijfeld het geluid van een V4, uiteraard een zuiver subjectief gegeven. 😆

Mijn broer had ooit een Honda VFR800 met van die open BOS uitlaten. Als dat spel doortrok, dat was kippenvel! 

Geplaatst:
8 minuten geleden, Jantes zei:

De allerschoonste motosound is ongetwijfeld het geluid van een V4

Iceman Bullshit GIFs | Tenor

Geplaatst:

Een twin is het enige juiste antwoord

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

✌️

Geplaatst:
2 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Van jullie had ik toch meer inclusie en diversiteit verwacht 😂

• Grappig 1
Geplaatst:

Koudstart met de R Nine T met Unit Garage uitlaat. Lekker geluid maar ongelooflijk asociaal... ook eraf gegooid dus. 🤨

Geplaatst:
Op 10/11/2025 om 16:53, gTa zei:

Ik erken dat het altijd wat is met Italiaanse schones. Maar ze maken dat altijd méér dan goed op zoveel andere vlakken. ❤️ 

Mijn grootste goesting momenteel zit op een Tuono V4 Factory, meer bepaald in de wit/zwart/gouden uitvoering van 2024. Miljaar ik heb daar een crushke op!

image.jpeg.7e0fc1627cdbc5c6eb9f60f955463c5d.jpeg

In het ideale geval ook met de goudkleurige velg vooraan, zoals de RSV4 Factory met dezelfde kleurstelling:

2024-aprilia-rsv4-factory-1100-ultra-gold-0.webp.739c3a637c589c9ab9aa48a990a011ed.webp

Miljaar da's mooi. ❤️ 

En dat blok, en de sound daarvan.... DAMN

Het helpt niet dat mijn nieuwe Guzzi mécanicien helemaal zot is van die dingen en me zit te pushen om daar eens mee te gaan rijden. :D 

Eigelijk zou ik dit naast mijn rsv1000 moeten zetten 😍 Tuono dan wel, zodat ik er effectief mee rij.

Geplaatst:

Ik moet helaas het algemene idee ondersteunen dat een V4 in regel mooier klinkt dan een V2. (Bij uitbreiding: hoe meer cilinders, hoe mooier (melodieuzer) de sound.)

Veel V-twins klinken indrukwekkend, maar "mooi"? Zeker als ze bijna geen toeren doen... Een stille Harley b.v. klinkt maar naar weinig.
't Is enkel als die loud pipes heeft dat het indrukwekkend / vet / cool / etc is. Dan hoor je bwvs elke ontsteking apart, maar een mooi klinkend, samenhangend geheel is dat toch niet.

De moderne boxer twin van BMW is ook zo: mooi klinkt dat eigenlijk nooit, maar 't wordt wel gesmaakt als het wat luider kan. Maar die prot vooral, die zingt eigenlijk niet.

Een hoger draaiende V-twin zoals Ducati ze maakt(e) en zoals mijn Guzzi ook heeft, klinken m.i. al wat beter. Vooral hun diepe tonen zijn indrukwekkend. Maar een echte melodieuze sound kan je dat nog altijd niet noemen, imo. (Is uiteraard persoonlijk zoiets: sommigen vinden een melodieuze sound ondergeschikt aan het "coole" van een extreem luide, knallende, briesende, etc. motorsound.)  Een V4 zoals Ducati ze nu maakt doet m.i. niet beter dan hun knapst klinkende V2, al zijn ze in hun allerhoogste toeren (10-11k tpm en meer) wel verdomd lekker...

Als je echter een V4 die niét als een V2 moet draaien, voluit hoort gaan (Aprilia, Honda, ...) dan wordt het toch een ander paar mouwen. ❤️  Zelfs met een stille uitlaat klinken die gewoon altijd mooi en dat zegt eigenlijk bijna alles, imo.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

507d8940-28f6-4a1b-9406-3a072343dabd_0144e99f-4bdb-4804-af31-17a3bff52651.thumb.webp.4e1b7690d3ded14abbdf09eba2ba3337.webp

Godverdomme ❤️

Op 10/11/2025 om 16:53, gTa zei:

In het ideale geval ook met de goudkleurige velg vooraan, zoals de RSV4 Factory met dezelfde kleurstelling

't Is alsof de goden ermee gemoeid zijn!

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/aprilia-tuono-v4-1100-factory-benzine-wit-507d8940-28f6-4a1b-9406-3a072343dabd?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=12&position=12&search_id=1n0iiagvhe0&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown&new_taxonomy_available=false&boosting_product=none&relevance_adjustment=organic&applied_boost_level=t10&boost_level=t10

vraagprijs 15,8k EUR

Da's een klein oplegske boven wat ik voor de Guzzi kan krijgen.

Twijfel slaat weer toe...

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
5 minuten geleden, gTa zei:

Over de looks ga ik niet discussiëren. 

Maar waar ga je daar meer plezier mee beleven dan met de Guzzi? 

Die Guzzi lijkt me zelf leuk als je gewoon wat mee flaneert en wat rond cruiset. Die Aprilia is gewoon een beest die je uitnodigt om echt hard mee te gaan. Ik vind zo'n sportieve moto's ook de max, maar 't kopke zegt nee, niet in dit kloteland. Als je tijd hebt om af en toe eens naar Lux, Duitsland, Vogezen, ... te gaan, ja maybe...

Geplaatst:

Klopt wel, wat je zegt. M'n vorige (K1300R) vond ik al "te snel" (als in: kan je hier eigenlijk quasi niet gebruiken). En die rijdt dan nog fantastisch aan boemeltempo, met die dikke smeuïge 1300 4-in-lijn.

En de mantel uitvegen van een veel minder goeie moto (zoals mijn Griso) met z'n beperkingen inzake chassis, vering/demping, etc. is ook erg leuk.

Maar ja, goesting is vaak niet zo rationeel hé. :D 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid