Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb lang nagedacht over de opvolger van m'n Speed Triple. Heel lang getwijfeld tussen een R Nine T of een KTM 1290R Super Duke. Ik heb ooit test gereden met een 1290R gen1. Dat was/is werkelijk een bruut beest van een moto met een ongelooflijk zalig stuurgedrag, is wel werken met die dikke nerveuze twin onder je achterste, maar wat een ding. Maar zoals CharlesV al zegt, wat kan je daar in godsnaam nog mee aanvangen. Zulke dingen dienen om de gas open te draaien, anders is daar geen hol aan om daar mee te rijden. Afgelopen zomer drie weken met de R Nine T in de Provence rondgereden. Oké, bij snelle lastwissels voel je 't geheel wat licht torsen, slap aanvoelen. Maar voor de rest, ik heb daar zeker zoveel fun mee beleefd als met de krachtigere en stijvere Speed Triple. Ik begrijp dan weer wel dat je zo eens iets anders wilt, maar persoonlijk zou ik die Griso bijhouden. Zulk een apart en schoon ding met meer dan voldoende vermogen. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Je rijdt voor het gevoel, de ervaring en alles wat erbij komt.

Tegelijk... blijf ik bij een 100 a 120pk toch wat op mijn honger zitten. Heb heel fijn gereden met een Aprilia Futura met koppelrijk blok welke ook graag toeren maakte. En het ging goed vooruit maar meer ook niet. Dan miste ik dat streepje sensatie.

De sweetspot ligt voor mij rond de 150pk. Er gebeurt echt wat als je hem opentrekt en het is nog te benutten bij de ruimere dagtrips. In Vlaanderen is 80pk al niet meer te benutten dus daar doet de discussie zich eigenlijk niet voor...

Geplaatst:

Voor mij is alles wat pakweg +100 Pk heeft genoeg, zelfs in de bergen. Bovendien zeggen me die piekvermogens niet veel, onderin vlot oppakken vind ik net zo belangrijk. Ik heb ook niet de skills om met bakken vermogen om te gaan. 

Geplaatst:
2 uren geleden, msxx zei:

Je rijdt voor het gevoel, de ervaring en alles wat erbij komt.

Tegelijk... blijf ik bij een 100 a 120pk toch wat op mijn honger zitten. Heb heel fijn gereden met een Aprilia Futura met koppelrijk blok welke ook graag toeren maakte. En het ging goed vooruit maar meer ook niet. Dan miste ik dat streepje sensatie.

De sweetspot ligt voor mij rond de 150pk. Er gebeurt echt wat als je hem opentrekt en het is nog te benutten bij de ruimere dagtrips. In Vlaanderen is 80pk al niet meer te benutten dus daar doet de discussie zich eigenlijk niet voor...

Agreed, maar niet voor alle motoren. 2 cilinder met 120 pk (zoals Multi V2, of F900 XR bvb) voelt een pak tammer dan de 120 van mijn CP3. Terwijl ze op papier quasi gelijk zijn.  Karakter doet veel aan de beleving imho. 

Geplaatst:

Als we het over geluid hebben…

ik krijg terug kippenvel als ik er aan terug denk, eenmaal boven de 10.000 was gewoon ongelooflijk. Ik mis dat ding. 

• Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
8 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Als we het over geluid hebben…

ik krijg terug kippenvel als ik er aan terug denk, eenmaal boven de 10.000 was gewoon ongelooflijk. Ik mis dat ding. 

Dat snap ik.

Geluid of luid? Heb je @gTa zijn zespitter al eens mogen aanhoren? 🙂  Dat is muziek, maar wel met een volume welke al eens een alarm doet afgaan 😄 

Geplaatst:

Geluid. Heel specifiek boven die 10.000. Ruw en rauw maar tegelijk ook mooi.

Mijn 1000 GT met open termi’s was luid. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Deze voormiddag iemand gepasseerd op een moto met een "apenhanger" stuur, op de snelweg. Iemand daar al eens mee gereden? Hoe hou je dat langer dan 10 minuten vol van met je handen op dezelfde hoogte of hoger dan je hoofd te zitten? Deo heb je iig niet nodig op zo een ding :lolz:

• Grappig 1
Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

Deze voormiddag iemand gepasseerd op een moto met een "apenhanger" stuur, op de snelweg. Iemand daar al eens mee gereden? Hoe hou je dat langer dan 10 minuten vol van met je handen op dezelfde hoogte of hoger dan je hoofd te zitten? Deo heb je iig niet nodig op zo een ding :lolz:

Ik heb daar wel eens mee gereden. Als het op hoogte van je schouders is, dan rijdt dat wel relaxed… rechtdoor…

Maar is een drama om bochten mee te pakken, en al zeker korte bochten op traag tempo. 

Geplaatst:
7 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Geluid. Heel specifiek boven die 10.000. Ruw en rauw maar tegelijk ook mooi.

Mijn 1000 GT met open termi’s was luid. 

Ik had een 748S met open Termignoni's. Ik startte vorige week nog m'n andere, met gewone Termignoni's, en was terug verrast door het volume. Dus al vergeten hoe luid die andere niet was. :inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist, ICM zei:

Ik had een 748S met open Termignoni's. Ik startte vorige week nog m'n andere, met gewone Termignoni's, en was terug verrast door het volume. Dus al vergeten hoe luid die andere niet was. :inlove:

Wacht even, je hebt hem gestart? 🙂  En ook gereden..? 

Geplaatst:
6 minuten geleden, msxx zei:

Wacht even, je hebt hem gestart? 🙂  En ook gereden..? 

50 meter. Benzine en accu vervangen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Godver zo  wijs :inlove:

Senna kleurkes 

Geplaatst:

Mega ambras gehad thuis toen ik de 748 had gekocht van Tjeu :lolz:

Ze heeft het mij nooit vergeven denk ik, mijn ex.

Maar ik moest en zou dat dink hebben.

• Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Geplaatst:
2 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Mega ambras gehad thuis toen ik de 748 had gekocht van Tjeu :lolz:

Ze heeft het mij nooit vergeven denk ik, mijn ex.

Maar ik moest en zou dat dink hebben.

Laat me ambigu antwoorden.

”De slette!”

• Grappig 1
Geplaatst:

Ik hou het op de 748 :D

Geplaatst:

P1040676.jpeg

P1040670.jpeg

duc2.jpeg

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:

Plaatjes uit de oude doos :inlove:

Geplaatst:
15 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Plaatjes uit de oude doos :inlove:

Die Mantra… echt wow!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zou ook mijn keuze zijn uit die 3. Echt maf ❤️ 

De 948 is en blijft ook een evergreen. Eén van de meest iconische moto's ooit, imo.

De GT1000 vind ik volledig om zeep geholpen door z'n achterkant. Lomp zadel, lelijke fender en visueel veel te hoog op z'n achterpoot.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Eigenlijk is bimota een merk dat mij ook volledig op 't lijf geschreven is ... zonder ermee gereden te hebben, maar toch ik ben er zeker van. :D 
Zo'n Tesi H2 Tera ... miljaar ik wil dat zo hard. 

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid