Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo zou ik m'n motorgarage vandaag verder aanvullen:

• 198x Honda CBX1000 - behoeft geen uitleg 
  • 2026 bimota Tesi H2 Tera - reismoto, geregeld ook als daily
  • 2024 Aprilia Tuono V4 Factory - hypersporty dagritter (en voor de occasionele trackday?)
  • 202x Horex VR6 Café Racer HL - gelenheids-/genietersrondritter
  • nieuwe Norton Manx - i'm triggered, een V4, nog geen idee of die eerder van het Ducati of eerder van het Honda/Aprilia type is
  • whatever MV Agusta ook brengt met die nieuwe V5 ❤️ 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
46 minuten geleden, gTa zei:

• 2024 Aprilia Tuono V4 Factory - hypersporty dagritter (en voor de occasionele trackday?)
  • nieuwe Norton Manx - i'm triggered, een V4, nog geen idee of die eerder van het Ducati of eerder van het Honda/Aprilia type is

Een absurd begerenswaardig lijstje!

Geplaatst:
1 uur geleden, gTa zei:

Zou ook mijn keuze zijn uit die 3. Echt maf ❤️ 

De 948 is en blijft ook een evergreen. Eén van de meest iconische moto's ooit, imo.

De GT1000 vind ik volledig om zeep geholpen door z'n achterkant. Lomp zadel, lelijke fender en visueel veel te hoog op z'n achterpoot.

Zijn sportievere broertje de 1000sport was idd veel knapper aan de poep. Je zag ook veel omgebouwde gt´s naar de sport.

https://motoclassics.nl/thumbs/1280×800/2019-04/dsc-3081-2.jpg

dsc-3081-2.jpg.b74f6a5c31622343e053db7af1463ef4.jpg

2008-Ducati-SportClassic-1000Bipostoa.jpg.a0d84e4131c8639d25289cae88fec210.jpg

Geplaatst:
1 uur geleden, gTa zei:

Dan toch geen BMW. 🙂 

Geplaatst:
35 minuten geleden, SpeedExceed zei:

Dan toch geen BMW. 🙂 

Misschien een K1600GT. (Of een custom project op die basis, al vermoed ik van niet.)

Ah, toch wel: een K1300S Motorsport Edition! Die zou er perfect bij mogen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
13 minuten geleden, gTa zei:

Misschien een K1600GT. (Of een custom project op die basis, al vermoed ik van niet.)

Ah, toch wel: een K1300S Motorsport Edition! Die zou er perfect bij mogen.

Een HP2 Sport, puur voor de coolfactor. (en ja, ik weet wat je vindt van de Boxer 😄 ) 

Geplaatst:
41 minuten geleden, msxx zei:

Een HP2 Sport, puur voor de coolfactor. (en ja, ik weet wat je vindt van de Boxer 😄 ) 

Zeer graag, want ik lees overal dat dat fantastisch rijdt. En dat zijn nog boxers met karakter dat me ligt.
Ik zag onlangs een annonce van een verzamelaar die zijn collectie van de 3 HP2's te koop had staan, was door de 100k voor de 3. :D 
Eigenlijk al even graag een R 1100 S of R 1200 S, als het boxer + speciaal + sportief moet zijn.

Maar ik zou niet zo heel snel naar BMW's grijpen voor mijn ultieme collectie. Behalve dan die K1300S Motorsport Edition. Indien plaats genoeg, dan idd nog een K1600GT erbij.

En mogelijks nog eerder dan voormelde boxers zou ik nog liever een 'perfecte' R1200C sourcen (of enkele exemplaren om dan "mijn" gewenste te kunnen samenpuzzlen).
Heb daar wel een zwak voor omdat die zo apart, best zeldzaam, ook miskend is. Velen vinden het een lelijk eendje en de markt moest er niet van weten. Dat trekt mij aan 🙂

Bij de hele oudjes zit ook wel nog wat wat ik graag zie, bv

bmw-r50-2-1959-v0-ig74mjvf6vyb1.webp.ba5078561719f1b383b4c569439e588e.webp

Geplaatst:

Een Kawasaki KR1-S, m'n broer heeft er nog zo eentje gehad. Zou ik nu nog wel willen. Een jankende tweecilinder 250cc tweetakt. Achterop met een pothelmpje op m'n kop tegen 200 per uur over de ring van Antwerpen. Waar is den tijd? 😄

04kawasaki-kr-1s.jpg?mode=max&quality=90

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Geen bmw K1 ? @gTa

Geplaatst:
6 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Geen bmw K1 ? @gTa

In een collectie van 20+ bikes misschien wel.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 minuten geleden, gTa zei:

een collectie van 20+ bikes

😍

Geplaatst:

Een Honda NR, als technologisch hoogstandje?

L_nr750_199205.jpg

Geplaatst:
14 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Geen bmw K1 ? @gTa

K1 is zo lomp als het maar kan zijn. Mijn K1100RS was lomp en K1 is zelfde maar nog iets breder. 
Dat is goed voor op de autostrade maar verder weinig nut. 

Daarboven komt nog dat er op de K1 geen koffers zitten, dus als reismoto kan je hem ook niet gebruiken.

Ik wou lang een K1, het ziet er prachtig uit vind ik, maar ik ben van dat idee afgestapt na mijn K1100RS.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Een R1200S wil ik wel nog 🥰

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
17 minuten geleden, CharlesV zei:

K1 is zo lomp als het maar kan zijn. Mijn K1100RS was lomp en K1 is zelfde maar nog iets breder. 
Dat is goed voor op de autostrade maar verder weinig nut. 

Daarboven komt nog dat er op de K1 geen koffers zitten, dus als reismoto kan je hem ook niet gebruiken.

Ik wou lang een K1, het ziet er prachtig uit vind ik, maar ik ben van dat idee afgestapt na mijn K1100RS.

Mijn vader spreekt al lang van verkopen, maar ben er tot nu toe nog in geslaagd om dat uit zijn hoofd te klappen. :D 

Geplaatst:
2 minuten geleden, Challazer zei:

Mijn vader spreekt al lang van verkopen, maar ben er tot nu toe nog in geslaagd om dat uit zijn hoofd te klappen. :D 

Tgohja, rijdt hij er nog mee? 

Geplaatst:
Op 14/11/2025 om 19:55, binnenmuisarchitekt zei:

Mega ambras gehad thuis toen ik de 748 had gekocht van Tjeu :lolz:

Ik heb het ook ooit eens mogen uitleggen tegen mijn madam toen ik een nieuwe winterstalling had gevonden voor mijn DUC😄

FB_IMG_1635308529517.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
13 uren geleden, gTa zei:

Heb 'm ook al in 't snotje van zodra die online kwam. :D   Ik ben niet bang van z'n kilometerstand, maar 't is nu echt niet iets voor erbij.

Ja ik vind dat precies niet veel geld, maar ik ben dan ook niet helemaal thuis in de motorprijzen. Als je daar nu 2-3 jaar plezier uit haalt en dan terug weg doet aan bv 5k, dan heb je vind ik zeer goedkoop plezier gehad. 

En hoe knap ik deze vind. 😍

• 2 weken later...
Geplaatst:

Momenteel volop een pani V2 S aan het configureren.

Maar ik twijfel nu over enkel de termi silencers of de complete lijn. Maar blijkbaar is dat “race only”. Dus illegaal als ze mij tegen houden? Heb daar nu ook weer niet veel goesting voor.

Mijn 1000GT had ook race uitlaten, maar dat was ook veel te luid. Om mee naar het werk te rijden hoeft dat echt niet. 

Nu ja, ik heb met de GT nooit controle gehad. 

Geplaatst:

Ducs zijn de laatste jaren sowieso 't luidst van allemaal, in die mate zelfs dat men van standaardexemplaren verwonderd is dat die gehomologeerd geraken...
Ik zou 'm idd niet met race only uitlaten laten leveren. En de optieprijzen van de optionele uitlaten bekijkend... ik zou dat std laten komen. :oops:  Een uitlaat is altijd makkelijk veranderd.

Geplaatst:

In BE controleren ze zo hard niet op open uitlaten, in FR ook niet. Maar DE en NL is erger. Nu, los van dat gegeven. Ik zou enkel de dempers nemen, dat asociaal gebulder past niet echt meer in dit overbevolkte landje.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Jantes zei:

In BE controleren ze zo hard niet op open uitlaten, in FR ook niet. Maar DE en NL is erger. Nu, los van dat gegeven. Ik zou enkel de dempers nemen, dat asociaal gebulder past niet echt meer in dit overbevolkte landje.

Bepaalde regio's, vooral deze waar er graag veel met motor gereden wordt, de laatste 2 jaar wel.
Alpenregio's en Vogezen, bv. En ze zijn er nu even streng als in Duitsland.

Geplaatst:
2 minuten geleden, gTa zei:

Bepaalde regio's, vooral deze waar er graag veel met motor gereden wordt, de laatste 2 jaar wel.
Alpenregio's en Vogezen, bv. En ze zijn er nu even streng als in Duitsland.

Afgelopen zomer drie weken in de streek rond de Ventoux rond getoerd, wel flikken gezien, maar geen enkel controle. Vorig jaar nog met de Speed Triple met bleirpijp op in de Alpen en de Provence, ook niks. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet klopt, hé. Ik zal ze waarschijnlijk net overal gemist hebben. 😁

In de Eifel is het elke zonnige zondag prijs, kom er ook gewoon niet meer. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid