Ga naar inhoud

toog-topic | ik heb goesting in die (bijkomende) moto

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

de kuisvrouw gaat content zijn met zo'n zwarte stofvanger 😁

Geplaatst:
3 uren geleden, gTa zei:

Evident. Motor helemaal uit elkaar, alle onderdelen in de 'foggy oil for men' en daarna terug toe. En tank volledig uitgespoeld en gecoat tegen 't roesten.

Ik heb hier op 'den allee' een Honda Dax staan. Gewoon benzine afgelaten, benzineleiding en carburator grondig gereinigd. Ruik je niets meer van. Als je in een verwarmd huis een brommer/moto stockeert, dan roest die tank niet. 

Geplaatst:
1 uur geleden, Jantes zei:

Ik heb hier op 'den allee' een Honda Dax staan. Gewoon benzine afgelaten, benzineleiding en carburator grondig gereinigd. Ruik je niets meer van. Als je in een verwarmd huis een brommer/moto stockeert, dan roest die tank niet. 

Mjah kan zijn (ik geloof je hoor) maar ga 't toch zo doen (allez, is het voornemen) obv advies van een moto-restaurateur (eigenaar van bovenvermelde R50/2). Zeker ifv preservation 

Geplaatst: (aangepast)

Geef mij dan maar deze, ooit live gezien bij Twin Motorcycles in NL, bloedmooi! Voor mij persoonlijk de schoonste moto die ik ooit live gezien heb. Franse moto, eerst onder de naam Wakan, later Avinton. Met een 1.640cc (100 cubic inches) S&S blok. Blok kon uiteindelijk niet meer voldoen aan de emissienormen, sinds 2019 bestaan ze niet meer. 

Wakan Roadster 100, die ik in NL gezien heb.

wakan-wakan-100-roadster-strada-full-114

Dit is een Avinton Collector Edition C, dit is gewoon alles. Hier geef ik een nier voor af. 🤣

i000.jpg

aangepast door Jantes
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Miljaar ja, absurd mooi ❤️ 

Is zoiets nog te koop, vandaag de dag?

Geplaatst:

Call me nuts ... maar altijd een ENORM zwak gehad voor het lelijke eendje & astronomische flop "R 1200 C" van BMW.
Dat zou ik nu eens écht graag in mijn gang zetten, zie. Liefst een gewone Classic, als 't even kan in 't ivoor met blauw lederen zadel en blauw lederen zadeltassen.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=445363052&isSearchRequest=true&ms=3500%3B%3B%3BR1200c&od=down&pageNumber=2&ref=srp&refId=0371331c-6c07-8482-c910-10704dbbac35&s=Motorbike&sb=p&searchId=0371331c-6c07-8482-c910-10704dbbac35&vc=Motorbike

Een stevige portie te duur voor mijn goesting om in de gang te zetten, maar ... waauw. ❤️ 

Uit elkaar halen moo conservering en genieten van de quirky, aparte, speciale looks. (Aka TES LELLEK :D )  Ik ben tuk op zo'n dingen.

Call me nuts twice, maar ik zou mijn madam daar nog op laten rijden. ❤️  Ik kan me vergissen maar zou zoiets niet iet of wat doenbaar zijn voor een 1m76 madam (geen trillend espenblaadje) na een inloopperiode op een lichtere naked?

Damn. ❤️ 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

BMW R1200C

BMW R1200C

Perfecte nummerplaat (met schrijffout wel): ik ben aan het ijlen, zullen velen denken. :D 

Fuck that. Ik vind het een enig ding. ❤️ 

• Grappig 1
Geplaatst:

Sorry, afschuwelijk. 🤗🤣

Geplaatst:

Er is een reden waarom het geflopt is 🤣

Geplaatst:

Om de drie uur een Dafalgan en voldoende water blijven drinken.

• Grappig 4
Geplaatst:

Mijn madam verklaart me ook gek. :D Ikzelf eigenlijk ook, maar net omdat het zo apart is en "niemand" het wil, wil ik dat wél. (I'm just wired that way.)

Door wat te scrollen door aangeboden fietsen kwam ik early models in Stahlblau metallic tegen ... en dat was een keiharde knal terug in de tijd, want dat was mijn favo kleur toen.

eadde52d-ca9e-4ac3-b17d-dff7e1fcacb9?rul

Ruitje en ruithouders eraf, klaar.

Ander exemplaar:

9c1fd83f-5edd-4f7a-ac4c-5b625f25ca52?rul

Striping :inlove:   En dat blauw, just f*cking waauw, ik ben al sinds eind vorige eeuw zot van stahlblau. ❤️ 

Ook leuk: de lelijke eendjes doen af en toe meetings!

66e66733-a0c9-43d9-9725-22ea6f48f733?rul

Dan kan je in groep aartslelijk gaan zitten wezen, I like! :D 

Op die kleurstelling zou ik wel een oud voorwiel sourcen (voor de naaf) alsook een R1150GS spaakwiel (19" ipv deze 18") en de velg van het GS-wiel laten verchromen om zo een 19" C-voorwiel te maken.
Dan kunnen er whitewall Metzelers op. :D :inlove: 

Ik zie het al helemaal zitten!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Dit is ook een bike die ik owv z'n speciale looks (en magnifieke details) perfect "geconserveerd" in de gang zou kunnen hebben zonder de neiging/wens om ermee te rijden.
Ik heb dat blok gehad in m'n R1100R (de R1200C is wel de 1150-evolutie) en dat is eigenlijk helemaal geen inspirerend blok, klinkt als pis. In de 1200C ook nog eens chronisch underpowered.

Bijna elke andere moto die ik in m'n gang zou willen, is er meteen ook ene die ik zou willen rijden.
Zeker een CBX1000... no way dat ik die gewoon zou laten staan, je koopt dat net owv z'n 6-in-lijn.
De CB750 Four zou ik niet noodzakelijk "moeten" rijden, maar ik vind ze eigenlijk erg duur als deco-stuk. (Wel zo ongeveer de mooiste moto ooit gemaakt, imho.)

Geplaatst:
3 uren geleden, CharlesV zei:

Er is een reden waarom het geflopt is 🤣

Gek genoeg hebben ze er daar eigenlijk veel van verkocht in de USA.
Zelfs hier vond dat nog altijd méér klanten dan je zou denken.
Uiteindelijk hebben ze er daar een 30.000 van gemaakt & verkocht, over 7 jaar tijd.
Ongeveer even veel als naked (R), om maar iets te noemen. Schrok ik toch van!

De R18 zou ik ook wel in m'n gang willen, alleen vind je 'r daar nog geen van die cheap genoeg zijn. :D 

Edit: de nog lelijker Montauks en CL's vonden dus ook hun weg naar nog best wel wat klanten:

1997: 8.161 (R 1200 C Classic)
1998: 7.618 (R 1200 C Classic)
1999: 6.407 (R 1200 C Classic)
2000: 4.558 (R 1200 C Classic, R 1200 C Independent)
2001: 4.882 (R 1200 C Classic, R 1200 C Independent)
2002: 4.163 (R 1200 C Classic, R 1200 C Independent, R 1200 CL)
2003: 6.556 (R 1200 C Classic, R 1200 C Independent, R 1200 CL)
2004: 3.394 (R 1200 C Classic, R 1200 C Independent, R 1200 C Montauk, R1200 CL)

29.788 units R1200C, manufacturing from 1997 to 2004
1.505 units R850C, manufactured from 1998
5.160 units R1200CL, manufactured from 2002-2004
3.276 units R1200C Montauk, manufactured from 2003 to 2004
6.010 units Independent R1200, manufactured from 2000 to 2004

Geplaatst:

Enige dat ik daar van onthouden heb is dat je de passagiersstoel kon kantelen als ruggesteun bij het alleen rijden. :D

Geplaatst:
3 uren geleden, gTa zei:

Ook leuk: de lelijke eendjes doen af en toe meetings!

Dan kan je in groep aartslelijk gaan zitten wezen, I like! :D 

🤣

Geplaatst:

Zei daar iemand lelijke BMW? 😄

image.jpeg.82e8fece4b2f88e76108d728af18612a.jpeg

Geplaatst:
Op 25/2/2026 om 12:53, gTa zei:

maar net omdat het zo apart is en "niemand" het wil, wil ik dat wél.

That's the spirit! 

Geplaatst:
7 uren geleden, 3000 zei:

Zei daar iemand lelijke BMW? 😄

image.jpeg.82e8fece4b2f88e76108d728af18612a.jpeg

De 996 van BMW 😅

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:

Idem, ook bijna eentje gehad tvv mijn gecrashte R1100R. Mocht van mij zowel de oranje als de groene zijn, maakt me niet uit. De witte liever niet.

Maar uiteindelijk toch niet zo'n denderende moto. Reed niet zo inspirerend, power was nog altijd niet je dat, motorsound en -karakter was ook niet top, zwaar voor een "roadster" te zijn, remsysteem niet top (onbetrouwbaar, gevoelig, duur in herstelling, ...) etc. Voor het geld dat BMW daarvoor wou kon je eigenlijk véél beter vinden.

Maar ik heb er ook een zwak voor. Objectief onnozel, maar "een zwak hebben" is vaak subjectief.

Idem voor de R1200C bij mij, dus.

Geplaatst:

@gTa kan je een budgetplakken op die moto voor in de ga g? Vind het wel een plezante oefening eigenlijk. 

Geplaatst:

Momenteel denk ik aan 6k tot 8k, maar da's dan wel helemaal in orde gezet. Voor de juiste zou ik tot 10k kunnen gaan.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid