Ga naar inhoud

Wat uit de BMW stal voor +/- €45.000,00


davy

Wat uit de BMW stal voor +/- €45.000,00  

42 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat uit de BMW stal voor +/- €45.000,00



Aanbevolen berichten

Ik zou de 1m coupé uit dat lijstje kiezen. Zeldzame en imo knappe verschijning, ben ook wel fan van de e8x reeksen. Maar voor 45k zou ik ook wat breder kijken dan enkel bmw. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rabbit zei:

Die Alfa QV is ook wel een dik spel 😍 Zou zelfs mijn voorkeur genieten

Alfist, RWD-lover e.d. zijnde: ik vond die auto eigenlijk teleurstellend. Ik miste daar eerlijk waar gebrek aan motorkarakter in. Snel, krachtig, ja, maar daar zit geen ziel in. Klinkt erg lelijk (voor een 6-cilinder). Dat zou zo'n knetterend speciale überbak moeten zijn... en 't voelt aan als een "Bon we hebben hier nu nog van de bazen ne zak geld gekregen om iets te maken dat ons blazoen weer op moet poetsen, maar 't is al vrijdagmiddag. Euh, Fabrizio en Eugenio, doede golle keer rap iets met wat gerief uit de crashed cars bin? Danke! En goe weekend allemaal!"  't Zit er bijna allemaal in wat er eigenlijk in moet zitten ... maar 't vonkt niet.

Turbo's helpen natuurlijk niet. En for the record: ik moet de S55 ook niet qua karakter en sound.

Een S65 V8 is helemaal zo snel niet maar zo ongelofelijk veel fijner/edeler om mee te rijden. :inlove: 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, davy zei:

 

Een e46 M3CS zit ook al een tijdje in mijn gedachten, alleen jammer dat deze er enkel is met de SMG...

 

Die zijn toch handgeschakeld gemaakt ook toch?

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, toere zei:

Vind ik toch niet hoor. 

Heeft wel de sportuitlaat nodig. 

Je 2e zin bewijst al eigenlijk mijn stelling. Het klinkt als een kermisketel. Opvallend, schreeuwerig, protterig ... maar er zit niks melodieus in, geen raffinement.

Het verschil met de mooie klank van heel wat 6-in-lijns van BMW (behalve de S55 dan b.v.) en met de vroegere V6'en van Alfa (zelfs de 2.0 TB V6) is enorm groot...

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, gTa zei:

Je 2e zin bewijst al eigenlijk mijn stelling. Het klinkt als een kermisketel. Opvallend, schreeuwerig, protterig ... maar er zit niks melodieus in, geen raffinement.

Het verschil met de mooie klank van heel wat 6-in-lijns van BMW (behalve de S55 dan b.v.) en met de vroegere V6'en van Alfa (zelfs de 2.0 TB V6) is enorm groot...

 

Goed punt maar wel een slechte vergelijking. Turbomotoren vergelijken met 6-in-lijn atmo bmw motoren is sowieso op elk vlak een wereld van verschil. Vergelijk die alfa v6 met bv de S55 en dan klinkt die wel nog oke. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat ik een 330e touring gekocht heb vind ik het een beetje gek om 2 tourings te staan hebben en daardoor is de B3 weg en zou ik terug een coupe willen.
Ik ging voor een M4CS gaan maar na een testrit is deze zeker en vast de meerprijs tegenover een gewone M4 niet waard en daardoor ben ik terug beginnen twijfelen...
Een M3CSL is mij te duur, de Z4 heeft maar 2 zitplaatsen en de M2 competition heb ik al gehad dus wil ik iets anders.

In dat geval zonder enige twijfel een 1M.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Balleke zei:

M4 zou ik zeggen is geen optie want je hebt nu een B3, dat scheelt toch zoveel niet zeker in ervaring?

Totaal andere wagen hoor. Als weekendwagen M4 anytime

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jules_W zei:

Goed punt maar wel een slechte vergelijking. Turbomotoren vergelijken met 6-in-lijn atmo bmw motoren is sowieso op elk vlak een wereld van verschil. Vergelijk die alfa v6 met bv de S55 en dan klinkt die wel nog oke. 

Ik vergelijk niet enkel met atmo motoren (anders had ik dat er wel bij geschreven), maar idd de vergelijking met atmo's is gewoon niet fair.
Maar zelfs vgl met de N54 en N55 en B58 b.v., die klinken véél knapper dan die Alfa 2.9 V6T, daar zit nog melodie in, b.v.
Enkel de BMW S55 vind ik echt niet knap klinken, een beetje zoals die Alfa quoi: kermisketelsound. Ik vind er niks aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, vince522 zei:

Het ligt wellicht aan mij maar ik zou geen €40-50K willen uitgeven aan een E46 M3, doe mij maar een 1M of M2 Comp.

Daar gaat het ook niet om...
Je vindt er aan 25k-30k en je hebt dan nog ruimte genoeg voor aanpassingen naar je wensen, als je die al wilt doen; 'normaal' ga je er ook je broek niet aan scheuren gezien ik die ook niet meer exponentieel zie zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, B3noît said:

Daar gaat het ook niet om...
Je vindt er aan 25k-30k en je hebt dan nog ruimte genoeg voor aanpassingen naar je wensen, als je die al wilt doen; 'normaal' ga je er ook je broek niet aan scheuren gezien ik die ook niet meer exponentieel zie zakken.

Ja en nee, het ging over een CS zoals het exemplaar hierboven. Een ‘gewone’ E46 M3 zal je wel vinden voor een kleiner budget en dat lijkt me dan wel doenbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, davy zei:

Wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen een gewone en de CS?

Mtrack mode, csl stuurinrichting en remmen, en lichter chassis als ik me niet vergis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jenkins zei:

En de velgen :inlove: 

Dezelfde stijl wel maar ik dacht dat er ergens verschillen zaten qua maten of gewicht? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/2/2021 om 22:25, Jules_W zei:

Dezelfde stijl wel maar ik dacht dat er ergens verschillen zaten qua maten of gewicht? 

Klopt, de op CS 19x8 voor en 19x9,5 achter, respectievelijk 10.4 en 11.5kg

Op de CSL zijn ze vooraan 8,5 en achteraan 9,5, respectievelijk 10.5 en 11.35 kg.

Volgens het internet alez :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, davy said:

Het zal wss een f80 M3 competition worden...

stel hem dan maar voor 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid