gTa 28.025 Geplaatst: 18 februari 2021 Auteur Geplaatst: 18 februari 2021 1 uur terug, Parsifal zei: Omdat het niet de moeite is om er een topic over te maken. De Ypsilon heeft net een facelift gehad @gTa I know. Is z'n tweede al, trouwens. Maar nu ook (eindelijk) 't interieur en ICE aangepakt, beetje conform facelift van de 500 (4 jaar geleden). 1 uur terug, Parsifal zei: Gewoon eentje bestellen in Italië. Dan rijdt ze zeker met een uniek stuk rond. Zot. Voor 16k koop ik me wel wat anders. Quote
Parsifal 4.574 Geplaatst: 18 februari 2021 Geplaatst: 18 februari 2021 9 minuten geleden, gTa zei: I know. Is z'n tweede al, trouwens. Maar nu ook (eindelijk) 't interieur en ICE aangepakt, beetje conform facelift van de 500 (4 jaar geleden). Zot. Voor 16k koop ik me wel wat anders. Kost dat 16k???? Ik dacht 9k max ofzo Ongelooflijk eigenlijk dat Lancia erin slaagt om met één stokoude koekendoos die je enkel in Italië kan krijgen méér auto's verkoopt dan Alfa of DS in heel europa met een compleet modelgamma Quote
Ugeken 11.750 Geplaatst: 18 februari 2021 Geplaatst: 18 februari 2021 Yeti? https://www.2dehands.be/a/auto-s/skoda/m1633968113-skoda-yeti-1-2-tsi-ambition-outdoor-gps-toit-o-p-carne.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 18 februari 2021 Geplaatst: 18 februari 2021 4 uren geleden, Ugeken zei: Zie mijn post op de vorige bladzijde , maar te laat intussen. Hij stond er toch nog via een nieuwe link en zelfs goedkoper? Of ook al weg? Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 18 februari 2021 Geplaatst: 18 februari 2021 Hier dus https://www.2dehands.be/a/auto-s/audi/m1667515289-audi-a2-1-4-benzine-83-000-km-airco.html?previousPage=VIP&correlationId=ee535c22-87f1-4753-83c7-e413de7f27e6# 300euro goedkoper, gezet wegens verlopen advertentie Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 18 februari 2021 Geplaatst: 18 februari 2021 Vriendin had een A2. Had 180.000km op de klok en nooit iets noemenswaardig mee gehad, ook een 1.4 TDI. Bijzonder knappe karren. Alleen een absolute ramp op drempels. Nooit een wagen gereden die zo snel tegen de grond duikt als een A2, op een Golf IV 1.9 SDI met lekke dempers vooraan na. Ik vond het een geweldige knappe wagen en dat is het nog steeds. Echt een knap ontwerp, netjes in lijn met de eerst TT. (edit, wel graag in het zwart, andere kleuren staan hem minder goed) Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 18 februari 2021 Geplaatst: 18 februari 2021 En met dat lamellen dak. Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 18 februari 2021 Auteur Geplaatst: 18 februari 2021 50 minuten geleden, Parsifal zei: Kost dat 16k???? Ik dacht 9k max ofzo Ongelooflijk eigenlijk dat Lancia erin slaagt om met één stokoude koekendoos die je enkel in Italië kan krijgen méér auto's verkoopt dan Alfa of DS in heel europa met een compleet modelgamma Alfa + "compleet modelgamma" in 1 zin? Nou. Ja OK technisch gezien kan je 2 modellen een "gamma" noemen, yep. :lol: Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 18 februari 2021 Auteur Geplaatst: 18 februari 2021 55 minuten geleden, Parsifal zei: Kost dat 16k???? Ik dacht 9k max ofzo Ongelooflijk eigenlijk dat Lancia erin slaagt om met één stokoude koekendoos die je enkel in Italië kan krijgen méér auto's verkoopt dan Alfa of DS in heel europa met een compleet modelgamma Ik lieg! https://www.lancia.it/configuratore/ypsilon/#/version Edit: ah nee toch niet, ik lieg nooit Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 18 februari 2021 Auteur Geplaatst: 18 februari 2021 20k nieuw full option en dan hebt ge nog geen pano-dak (vind het niet?) Quote
Parsifal 4.574 Geplaatst: 18 februari 2021 Geplaatst: 18 februari 2021 46 minuten geleden, gTa zei: Alfa + "compleet modelgamma" in 1 zin? Nou. Ja OK technisch gezien kan je 2 modellen een "gamma" noemen, yep. Het gamma is dubbel zo groot als dat van Lancia En ze verkopen in heel europa. Niet alleen in Italië Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 19 februari 2021 Geplaatst: 19 februari 2021 10 hours ago, gTa said: Ik lieg! https://www.lancia.it/configuratore/ypsilon/#/version Edit: ah nee toch niet, ik lieg nooit Ge kunt daar misschien nog een schel afonderhandelen Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 19 februari 2021 Geplaatst: 19 februari 2021 Die witte "Silver" vraagt er wel wat om om opgehoogd te worden, grotere velg met hoogprofiel bandje en wat verbreed te worden genre een rally/bajabug. Maar dan wat minder extreem dan de laatste. Bestaan blijkbaar wel wat race versies van. 2 Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 19 februari 2021 Auteur Geplaatst: 19 februari 2021 1 uur geleden, ir_fuel zei: Ge kunt daar misschien nog een schel afonderhandelen Yessa, izza logiccal, a bit of parlare on the prezzo! 2 Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 19 februari 2021 Geplaatst: 19 februari 2021 13 uren geleden, Parsifal zei: Kost dat 16k???? Ik dacht 9k max ofzo Ongelooflijk eigenlijk dat Lancia erin slaagt om met één stokoude koekendoos die je enkel in Italië kan krijgen méér auto's verkoopt dan Alfa of DS in heel europa met een compleet modelgamma Over welke aantallen spreken we dan concreet? Quote
Parsifal 4.574 Geplaatst: 19 februari 2021 Geplaatst: 19 februari 2021 3 minuten geleden, Martini Racing zei: Over welke aantallen spreken we dan concreet? In 2020 verkocht: - Lancia 43.109 exemplaren alleen in Italië - Alfa Romeo 36.526 exemplaren in heel europa - DS 43.040 exemplaren in heel europa Peanuts als je dat vergelijkt met andere merken natuurlijk. 1 Quote
Ugeken 11.750 Geplaatst: 19 februari 2021 Geplaatst: 19 februari 2021 13 minuten geleden, Martini Racing zei: Over welke aantallen spreken we dan concreet? Die dingen zijn blijkbaar gigantisch populair in IT. Quote
Parsifal 4.574 Geplaatst: 19 februari 2021 Geplaatst: 19 februari 2021 2 minuten geleden, Ugeken zei: Die dingen zijn blijkbaar gigantisch populair in IT. Blijkbaar was België het enige land dat niet aan de middellandse zee lag waar Lancia's nog relatief populair waren. Quote
ex-Mooseman 14.568 Geplaatst: 19 februari 2021 Geplaatst: 19 februari 2021 31 minuten geleden, Ugeken zei: Die dingen zijn blijkbaar gigantisch populair in IT. echt wel. Wat wil je ook: die stads- en dorpscentra zijn gebouwd op het formaat van steekkarren en Fiat Topolini. En als je dan toch wat in stijl wenst te verplaatsen, dan zijn er niet zoveel alternatieven (zie de zoektocht in dit topic). Probeer je SUV of middenklasse wagen maar eens schramloos kwijt te geraken in centro storico. Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 19 februari 2021 Auteur Geplaatst: 19 februari 2021 1 uur terug, Parsifal zei: Blijkbaar was België het enige land dat niet aan de middellandse zee lag waar Lancia's nog relatief populair waren. Kweenie, ge vindt er makkelijk even veel in NL, stel ik vast. Ook in Frankrijk vind je er wel wat, maar in verhouding tot 't kleinere NL (en B ook) minder. In Duitsland zijn er verrassend weinig, ja. En enkel basismodellekes, quasi. Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 25 februari 2021 Auteur Geplaatst: 25 februari 2021 @RRD @Carlito @LampeDebussere @Matthi @Alexanderr @Challazer en elke andere forummer met zinvolle input: Er luidt een gezegde "koop gijn aauwtoow baai een Hollander, die verkoop je toch maar gore brol waarvan de motor in de dressing is gezet, je bent soowiesoow de sjaak". In welke mate klopt dat? Toch niet absoluut (100%) want kijk, onze eigen forumhollander RRD is toch een eerbare tiep, nietwaar! En stel dat ik toch een auto bij een Hollander wil kopen, zijn er extra zaken waar ik op moet letten? De auto in kwestie heeft een volledige onderhoudshistoriek en zo'n kentekenplaat-check document (met gecertifieerde km-stand, schadevrij, enz.) Is dat te vertrouwen of is zoiets eigenlijk maar marketinglulkoek voor de nitwit buyer? Welke papieren krijg ik wel/niet mee? Komt de plaat mee met de auto? (zoals in Frankrijk) Bestaan er in NL exportplaten waarmee ik de auto hier zelf in BE aan de keuring kan aanbieden? (met de gewone NL platen zal dat niet lukken, neem ik aan) Qua prijs-onderhandeling: zijn NL eerder van 't D type (stug, nauwelijks marge voor onderhandelen) of eerder van 't F/E/I type (best wat marge)? In NL geldt BPM, heeft dat nog enige impact op 2e hands auto's? (ik neem aan van niet) Enz. Danke voor enige tips! Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 25 februari 2021 Geplaatst: 25 februari 2021 Laatste puntje ivm BPM: er kan altijd nog een restbedrag open staan, als je de plaat van de auto kent, kan je dat online opsnorren —> https://www.vwe.nl/Autobedrijf/In-en-verkoop/bpm-calculator-export Indien nog openstaande BPM die in de aankoopprijs is vervat, zou dat al meteen in korting moeten komen voor een buitenlandse (EU) koper. Ze storten mogelijks wel pas terug na bewijs van inschrijving binnen een welbepaalde termijn. 1 Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 25 februari 2021 Auteur Geplaatst: 25 februari 2021 47 minuten geleden, bt. zei: Laatste puntje ivm BPM: er kan altijd nog een restbedrag open staan, als je de plaat van de auto kent, kan je dat online opsnorren —> https://www.vwe.nl/Autobedrijf/In-en-verkoop/bpm-calculator-export Indien nog openstaande BPM die in de aankoopprijs is vervat, zou dat al meteen in korting moeten komen voor een buitenlandse (EU) koper. Ze storten mogelijks wel pas terug na bewijs van inschrijving binnen een welbepaalde termijn. Thanks! Meteen gecheckt en staat niks meer open. Quote
Ugeken 11.750 Geplaatst: 25 februari 2021 Geplaatst: 25 februari 2021 1 uur terug, gTa zei: @RRD @Carlito @LampeDebussere @Matthi @Alexanderr @Challazer en elke andere forummer met zinvolle input: Er luidt een gezegde "koop gijn aauwtoow baai een Hollander, die verkoop je toch maar gore brol waarvan de motor in de dressing is gezet, je bent soowiesoow de sjaak". In welke mate klopt dat? Toch niet absoluut (100%) want kijk, onze eigen forumhollander RRD is toch een eerbare tiep, nietwaar! En stel dat ik toch een auto bij een Hollander wil kopen, zijn er extra zaken waar ik op moet letten? De auto in kwestie heeft een volledige onderhoudshistoriek en zo'n kentekenplaat-check document (met gecertifieerde km-stand, schadevrij, enz.) Is dat te vertrouwen of is zoiets eigenlijk maar marketinglulkoek voor de nitwit buyer? Welke papieren krijg ik wel/niet mee? Komt de plaat mee met de auto? (zoals in Frankrijk) Bestaan er in NL exportplaten waarmee ik de auto hier zelf in BE aan de keuring kan aanbieden? (met de gewone NL platen zal dat niet lukken, neem ik aan) Qua prijs-onderhandeling: zijn NL eerder van 't D type (stug, nauwelijks marge voor onderhandelen) of eerder van 't F/E/I type (best wat marge)? In NL geldt BPM, heeft dat nog enige impact op 2e hands auto's? (ik neem aan van niet) Enz. Danke voor enige tips! Ik weet het nu binnenkort te zeggen . Verkoper kan transitplaten regelen (zelfde combinatie als huidige NL-plaat) voor 14d incl. Verzekering. 1 Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 25 februari 2021 Auteur Geplaatst: 25 februari 2021 1 uur terug, Ugeken zei: Ik weet het nu binnenkort te zeggen . Verkoper kan transitplaten regelen (zelfde combinatie als huidige NL-plaat) voor 14d incl. Verzekering. Aha, thanks! En weet je ook al of je er mee bij de keuring in BE terecht kan? Of is dat wat je binnenkort zal weten te zeggen? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.