Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat ze Stoffel in de Haas zetten ipv Grosjean.

Geplaatst:
3 minuten geleden, TCT zei:

Dat ze Stoffel in de Haas zetten ipv Grosjean.

McLaren zei altijd dat Vandoorne nog beter was dan Magnussen. Hun vorige afgeschoten talent.

Geplaatst:

RAI is soft geworden sinds hij papa geworden is. Jammer :( Maakt ook teveel fouten maar is bij Ferrari inderdaad de back-up van Vettel :noparty: 

VAN too little too late zeker. Zondag heb ik hem voor het eerst zijn plaats zien verdedigen alsook een goede start nemen.

Papa Sainz wil zijn zoon niet naast Alonso zetten wat verstandig is. Zal dus afwachten worden

Geplaatst:
2 hours ago, dragonfly said:

VAN too little too late zeker. Zondag heb ik hem voor het eerst zijn plaats zien verdedigen alsook een goede start nemen.

Ik vond zijn onboard best frappant, die klonk echt moedeloos. 

Geplaatst:
1 uur geleden, Monterey Jack zei:

Ik vond zijn onboard best frappant, die klonk echt moedeloos. 

Ja logisch ook, hij was goed bezig. Om dan uit te vallen :( 

Ze gaan de MGU-K prefentief wisselen na Verstappen zijn uitvalbeurt dus weer strafsplaatsen

https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18175/mclaren-wil-situatie-red-bull-voorkomen-nieuwe-mgu-k-van-renault-in-belgi-.html

Geplaatst:

Heel triestig dat McLaren hun rijder(s) in twijfelt trekt, terwijl ze zelf 0,0 goed werk leveren. 

Hoe kan VAN nu bewijzen wat ie waard is met een auto die op geen bal trekt? Gewoon oneerlijk. 

• Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
1 uur terug, Maxime S zei:

Hoe kan VAN nu bewijzen wat ie waard is met een auto die op geen bal trekt? Gewoon oneerlijk. 

akkoord. maar zo goed als nooit 'ns ne keer rapper dan alonso? laat staan duidelijk beter. dit is F1. als ge niet presteert en ge brengt geen budget mee, ligt ge buiten.

Geplaatst:
5 uren geleden, #166 zei:

akkoord. maar zo goed als nooit 'ns ne keer rapper dan alonso? laat staan duidelijk beter. dit is F1. als ge niet presteert en ge brengt geen budget mee, ligt ge buiten.

Komaan, wees eens redelijk. Welke rookie is wel meteen sneller dan zijn teamgenoot die daarenboven tweevoudig wereldkampioen is. 
Akkoord, het is nog gebeurd, maar je weet even goed als ik dat zoiets hoogst uitzonderlijk is !? 

Vergeet niet dat bij zijn allereerste GP, toen ie inviel voor Alonso 3 jaar geleden, ie wel meteen punten scoorde voor McLaren en voor Button eindigde (als ik me goed herinner). Daar heeft ie, met een McLaren die toen min of meer nog marcheerde, wel onmiddellijk getoond wat ie waard was. 

4 uren geleden, Frekkel zei:

Stop nu toch eens met dat gezeik dat hij nooit sneller is dan Alonso. Hoe kan je sneller zijn als om te beginnen een wagen krijgt die niet aansluit bij uw rijstijl, je drie kwart van de tijd hetzelfde materiaal niet krijgt, uw vrijdag mag opofferen voor testwerk voor het team en in qualy uw eigen run mag opofferen voor een 'tow'. En bedenk daarbij nog een strategie die de tweede rijder vaak slachtofferd voor de eerste. Tel daar nog wat zwakke pitstops en materiaal problemen bij en hoe kan je verwachten van iemand met nog geen twee seizoenen ervaring, in een tijd dat er niet ongelimiteerd getest kan worden, dat hij sneller is dan iemand met 300+ GP starts waarvan de teambazen kniediep in zijn gat zitten uit blinde adoratie?

Absoluut, 200% gelijk!

Alleen wil ik er aan toevoegen dat die 'blinde adoratie' niet onterecht is. ALO is volgens mij nog altijd de beste, meest complete rijder van het pak. Hij heeft in het verleden getoond wat ie waard is, en mag volgens mij terecht meer eisen stellen dan andere rijders. Mocht McLaren een auto op niveau van Ferrari, of Mercedes hebben, dan waren ze de voorbije 3 seizoenen minstens 1 keer wereldkampioen bij de piloten en teams geweest! 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dat ze allemaal sjanse hebben dat ik geen tijd heb om mee te doen!

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
1 uur terug, Maxime S zei:

Absoluut, 200% gelijk!

Alleen wil ik er aan toevoegen dat die 'blinde adoratie' niet onterecht is. ALO is volgens mij nog altijd de beste, meest complete rijder van het pak. Hij heeft in het verleden getoond wat ie waard is, en mag volgens mij terecht meer eisen stellen dan andere rijders. Mocht McLaren een auto op niveau van Ferrari, of Mercedes hebben, dan waren ze de voorbije 3 seizoenen minstens 1 keer wereldkampioen bij de piloten en teams geweest! 

Akkoord dat de beste man best wel een stukje kan sturen maar waarom zou je miljoenen pompen in een rijder die niet geroemd wordt om zijn ontwikkelingskwaliteiten (althans dat is toch wat ik er vaak over lees, ik weet natuurlijk niet uit eerste hand als dit waar zou zijn) als je een kutwagen hebt? Is dat budget niet beter te spenderen? En is het nodig hem steeds voor te trekken als het over updates en strategie gaat? Al zou de roddel dat het contractueel zo vast staat dat wel kunnen verklaren. De enige reden die ik kan bedenken is dat hij qua marketing van goudwaarde is, maar voor de ontwikkeling van het team zou ik hem zo snel mogelijk lozen. 

Geplaatst:

Waar ligt het bij McLaren nog aan?

Chassis hadden ze vroeger 1 van de betere. Nu nog?
Honda was de boeman. Alo zat toen al te zagen achter ne Renault. Nu heeft hem die en is t nog altijd gene vette, terwijl ze nu bijna elk weekend op hun dood krijgen van diezelfde Honda.
Banden kan ook niet, want die zijn voor iedereen t zelfde.
De inbrengt van de rijders in de ontwikkeling? Als ze allemaal iets te zeggen hebben gaat volgens mij de reserverijder erin zetten ook nie helpen. Die zal tijdens t testen ook wel iets te zeggen hebben zeker?

Geplaatst: (aangepast)
4 uren geleden, Maxime S zei:

Komaan, wees eens redelijk. Welke rookie is wel meteen sneller dan zijn teamgenoot die daarenboven tweevoudig wereldkampioen is. 
Akkoord, het is nog gebeurd, maar je weet even goed als ik dat zoiets hoogst uitzonderlijk is !? 

is het onredelijk om van een toptalent in de opstapklassen te verwachten dat hij af en toe beter doet dan zijn, toegegeven een van de besten ooit, teammaat? op dit niveau wordt er niet gewacht. de cijfers zijn er, ik vrees (maar hoop van niet) dat onze landgenoot daar zal op afgerekend worden. stoffel kan ongetwijfeld aan een stuur draaien, maar er is meer nodig om aan de top mee te draaien.

hongarije was goed. eindelijk nog 'ns agressief (bij de start en in de verdediging), maar dat hebben we toch veel te weinig gezien dit jaar. het probleem alleen maar bij het team en zijn teammaat zoeken, kunt ge toch niet als excuus blijven gebruiken.

4 uren geleden, Maxime S zei:

Vergeet niet dat bij zijn allereerste GP, toen ie inviel voor Alonso 3 jaar geleden, ie wel meteen punten scoorde voor McLaren en voor Button eindigde (als ik me goed herinner). Daar heeft ie, met een McLaren die toen min of meer nog marcheerde, wel onmiddellijk getoond wat ie waard was.

nee, ben ik niet vergeten. maar de hype rond stoffel is voorbij. teams zullen wel inzien dat ie kan rijden, maar denken ze ook nog dat ie 'speciaal' is? toch belangrijk bij een piloot die quasi geen budget meebrengt.

ik vraag me trouwens af of er hier evenveel geduld zou getoond worden, moest het hier over een portugees of zweed gaan.

aangepast door #166
Geplaatst:
47 minuten geleden, #166 zei:

hongarije was goed. eindelijk nog 'ns agressief (bij de start en in de verdediging), maar dat hebben we toch veel te weinig gezien dit jaar. het probleem alleen maar bij het team en zijn teammaat zoeken, kunt ge toch niet als excuus blijven gebruiken.

Nagel op de kop

Geplaatst:
2 uren geleden, #166 zei:

is het onredelijk om van een toptalent in de opstapklassen te verwachten dat hij af en toe beter doet dan zijn, toegegeven een van de besten ooit, teammaat? op dit niveau wordt er niet gewacht. de cijfers zijn er, ik vrees (maar hoop van niet) dat onze landgenoot daar zal op afgerekend worden. stoffel kan ongetwijfeld aan een stuur draaien, maar er is meer nodig om aan de top mee te draaien.

Heb jij een portie stront in de ogen of negeer je bewust mijn reply?

Eind vorig seizoen heeft Zak Brown letterlijk gezegd dat :"Stoffel korter bij Fernando zit dan de cijfertjes laten vermoeden. In vele gevallen is de wagen van Fernando sneller". (lees: hij krijgt al de updates eerst, al heeft stoffel hier en daar wel eens een motorupgrade eerst gekregen, wellicht omdat de betrouwbaarheid eerst moest getest worden.) Niks wijst er op dat dit dit jaar niet het geval is, getuige Monaco. Ik geloof dat Hongarije eigenlijk één van de weinige, zoniet de eerste, race van het seizoen was waarbij beide wagens uitgerust waren met de laatste nieuwe aero updates. We hebben allemaal gezien hoe hun pace was.

Dus om op uw vraag te antwoorden, nogmaals. Ja het is onredelijk om van iemand die geen twee seizoenen op de teller heeft, in een auto die niet aan zijn favoriete rij eigenschappen voldoet, die tevens vaak theoretisch de mindere is in een tijd dat ongelimiteerd testen een utopie is te gaan verwachten dat hij iemand verslaat die weet wat wereldkampioen worden is, +300 gp starts achter zijn naam heeft, een teambaas in zijn gat zitten heeft, vaak de superieure wagen heeft die ook al is hij enorm slecht, toch naar zijn rij voorkeuren ontworpen is en de beste strategie krijgt. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Bij Hongarije zijn ze voor Stoffel terug gegaan naar een oudere spec van de aero, de nieuwe ontwikkelingen van de laatste maanden werkten gewoon niet op zijn auto. Niemand die wist waarom. De laatste races waren de auto's van beide dus helemaal verschillend, dat gaven ze bij McLaren ook gewoon toe. 

McLaren is doodziek op dat vlak, hopelijk laat de nieuwe wind zich daar snel voelen. 

Geplaatst:
9 uren geleden, Monterey Jack zei:

Bij Hongarije zijn ze voor Stoffel terug gegaan naar een oudere spec van de aero, de nieuwe ontwikkelingen van de laatste maanden werkten gewoon niet op zijn auto. Niemand die wist waarom.

Waar heb je dat gelezen? Ze hebben zijn oude chassis gebruikt maar van aero heb ik niets gezien...

Geplaatst:
12 minutes ago, dragonfly said:

Waar heb je dat gelezen? Ze hebben zijn oude chassis gebruikt maar van aero heb ik niets gezien...

Chassis en vloer dacht ik? Terug naar de spec van een paar races terug

Geplaatst:
1 minuut geleden, Monterey Jack zei:

Chassis en vloer dacht ik? Terug naar de spec van een paar races terug

Dat is niet de aero hé :D 

Geplaatst:
4 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Want enkel boven op de auto is er aero?

Tuurlijk niet maar Jack gaf de indruk dat ze hem een ander bodywork & vleugels gegeven hebben ;) 

Vloer hadden ze trouwens al eens vervangen dus zal echt wel het chassis geweest zijn.

Geplaatst:
1 hour ago, dragonfly said:

Dat is niet de aero hé :D 

Vloer is een van de belangrijkste zaken in de aero, maar het kwam inderdaad verwarrend over, my bad.

Ze zijn gewoon maar wat aan het proberen, want ze weten niet waar de fout zit, ze zijn ook niet zeker dat het effectief het chassis (alleen) is. Hongarije wees in die richting, maar de problemen kunnen nog steeds terugkomen als ze verder gaan in het development. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid