TCT 6.312 Geplaatst: 11 juni 2019 Auteur Geplaatst: 11 juni 2019 Het één staat los van het ander. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 9 minutes ago, TCT said: Ene gaat van de baan en gaat er gelijk een torpedo terug op Gesproken zoals iemand die nog nooit op het gras is terecht gekomen aan hoge snelheid. 2 Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 TCT: op dat moment is dat een reflex van Vettel om de wagen op de baan te houden. En Hamilton zat idd ook al naast de baan om de confrontatie op te zoeken Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 Zojuist, ir_fuel zei: Gesproken zoals iemand die nog nooit op het gras is terecht gekomen aan hoge snelheid. Dit dus, wilde het niet met zoveel woorden zeggen 1 Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 11 juni 2019 Auteur Geplaatst: 11 juni 2019 Je kan ook zorgen dat je niet in het gras terechtkomt. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 6 minuten geleden, TCT zei: Je kan ook zorgen dat je niet in het gras terechtkomt. Stop nu maar. 't Is mooi geweest. We hebben nu allemaal gezien hoeveel je er echt van kent... Quote
PJH 21.020 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 36 minuten geleden, ir_fuel zei: Eh Je vergeet er dan wel effe bij te zeggen dat hij van naast de piste kwam. Ja ok, maar Lewis is nog af het gas als Vettel de baan al terug op is. De hoek die de ferrari op dat moment maakt vertelt je al dat die nooit uit je weg zal kunnen geraken als je optrekt, dus Lewis had ruim de tijd om hem te zien komen. Alleen weet Lewis natuurlijk niet of hij opzettelijk zal blokken, of gewoon aan het glijden is, dus ik snap zeker dat hij optrekt en er voor gaat. 't is gewoon racing incident imo, geen straf voor nodig. Ferrari zou maar éé nstraf moeten krijgen, en da's voor het weeral verneuken van Leclercq zijn race 1 Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 11 juni 2019 Auteur Geplaatst: 11 juni 2019 Ja wat? Het feit dat die in eerste instantie op het gras komt is typisch Vettel die niet met druk omkan... Moet Hamilton dan ff wachten zodat vettel veilig kan joinen, of moet vettel, die de fout maakt, instaan voor de gevolgen... Zo contraire hier allemaal Mijn mening wordt gedeeld door Rosberg. Ik zal sebiet nog kenners zoeken die mijn mening delen. Die zijn er legio... Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 De bankracer heeft gesproken 1 1 Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 11 juni 2019 Auteur Geplaatst: 11 juni 2019 Misschien dat velen hier eens de namen moeten veranderen door coureur A en coureur B... Vreemde reacties hier. Dit staat zo los van mijn Hamilton fanboyisme 1 Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 Rosberg, de man die per ongeluk WK werd en er dan maar mee stopte? Ik hecht meer waarde aan de echte kampioenen die op Twitter al hun mening deelden. En iemand volgen is veel makkelijker dan zelf op kop rijden. Hij had dan ook nog eens DRS dus voor iemand met Hamilton zijn kunnen een walk in the park. Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 11 juni 2019 Auteur Geplaatst: 11 juni 2019 1 minuut geleden, dragonfly zei: Rosberg, de man die per ongeluk WK werd en er dan maar mee stopte? Ik hecht meer waarde aan de echte kampioenen die op Twitter al hun mening deelden. En iemand volgen is veel makkelijker dan zelf op kop rijden. Hij had dan ook nog eens DRS dus voor iemand met Hamilton zijn kunnen een walk in the park. Moest Vettel zijn fout niet hebben gemaakt en Hamilton niet hebben moeten inhouden, had Lewis er ook over gegaan. Ook die mening wordt gedeeld. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 3 minutes ago, TCT said: Misschien dat velen hier eens de namen moeten veranderen door coureur A en coureur B... Vreemde reacties hier. Dit staat zo los van mijn Hamilton fanboyisme Ik kijk normaal zelfs geen F1, dus het zal me worst wezen wie wint of verliest, en ik ben ook helemaal niet mee met alle verhalen/imago's rond de piloten. Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 11 juni 2019 Auteur Geplaatst: 11 juni 2019 4 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik kijk normaal zelfs geen F1, dus het zal me worst wezen wie wint of verliest, en ik ben ook helemaal niet mee met alle verhalen/imago's rond de piloten. Ah kom dan, van bankracer tot amateurracer... Jij zit iemand op te jagen en je gaat hem kunnen pakken binnen het momentum van je banden. Die andere maakt een fout. Jij houdt vaneigens niet in. Die andere komt terug op de baan en tikt je eraf als je niet remt. Je kent de regeltjes, wat doe je dan? Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 https://www.bbc.co.uk/sport/formula1/48583803 Quote By the letter of the law, Vettel was guilty. He either crowded another driver off the circuit - Hamilton into the wall on the exit of Turn Four, to the point where the Mercedes driver had to anchor on the brakes to avoid a collision. Or, as his defence said, his natural momentum took him across the full width of the circuit. But in that case he is guilty of rejoining the circuit in an unsafe manner, as he was not in full control of his car, to the extent that he ran Hamilton off the road in an unsafe manner. One of these scenarios has to be correct. If he was forced to run all the way into Hamilton, that's not safe. If he wasn't, then he deliberately did it, and that's not fair and deserves a penalty. You can't have it both ways, and you need to have it both ways to avoid the penalty here. Volledig eens met het artikel, volg je de regels dan is de straf terecht. Het al dan niet terechte bestaan van al die regeltjes, dat is een andere zaak. Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 8 minutes ago, Monterey Jack said: https://www.bbc.co.uk/sport/formula1/48583803 Volledig eens met het artikel, volg je de regels dan is de straf terecht. Het al dan niet terechte bestaan van al die regeltjes, dat is een andere zaak. Palmer zijn mening is van geen belang hier, hij is nog nooit kampioen geweest zelf niet "per ongeluk" Quote
PJH 21.020 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 Dus volgens de regels kun je een rijder een straf opleggen omdat hij zijn best doet uit de muur te blijven, en zo een hele hoop correcties moet doen? Quote
TCT 6.312 Geplaatst: 11 juni 2019 Auteur Geplaatst: 11 juni 2019 Zojuist, PJH zei: Dus volgens de regels kun je een rijder een straf opleggen omdat hij zijn best doet uit de muur te blijven, en zo een hele hoop correcties moet doen? Of we kunnen vanaf nu alle grasbochten straffeloos gaan afsnijden en gwn terug joinen. Den andere moet maar remmen want je hebt gras aan je banden... De straf is terecht, hoe je het ook draait of keert. 4 Quote
vince522 2.493 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 8 minutes ago, PJH said: Dus volgens de regels kun je een rijder een straf opleggen omdat hij zijn best doet uit de muur te blijven, en zo een hele hoop correcties moet doen? De vraag is of VET meer had kunnen doen om op een gecontroleerde manier de baan op te komen of heeft hij zich proberen te redden met in het achterhoofd de gedachte dat HAM voorbij kan gaan. De waarheid zal wellicht in het midden liggen. VET heeft zichzelf in die benarde positie gebracht en heeft bijkomend een andere rijder al dan niet bewust gehinderd. 1 Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 31 minutes ago, TCT said: Ah kom dan, van bankracer tot amateurracer... Jij zit iemand op te jagen en je gaat hem kunnen pakken binnen het momentum van je banden. Die andere maakt een fout. Jij houdt vaneigens niet in. Die andere komt terug op de baan en tikt je eraf als je niet remt. Je kent de regeltjes, wat doe je dan? Oh maar ik ben het eens met het feit dat volgens de letter van het reglement dit het op een onveilige manier terug op het circuit rijden is. In principe verlies je je voorrang zodra je buiten de witte lijnen van de piste gaat, zelfs al rijd je op kop. De vraag is alleen of het hier naar de letter moet toegepast worden. Wat ook een feit is is dat hij op dat punt gewoon geen andere keuze had. Remmen was geen optie, sturen was ook geen optie. En wat ook een feit is is dat als men alle reglementen tot de letter toepast er nooit nog ingehaald wordt, want degene die ingehaald wordt kan altijd de inhaler rammen bij het insturen en zeggen "ik zat voorop dus ik had voorrang". Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 16 minutes ago, PJH said: Dus volgens de regels kun je een rijder een straf opleggen omdat hij zijn best doet uit de muur te blijven, en zo een hele hoop correcties moet doen? Ja. Als jij er in Combes af gaat in Spa aan hoge snelheid, en je blijft schuiven en je komt terug op de piste en je ramt iemand dan ben je ook in fout, hoewel je je auto niet meer onder controle had op dat punt. Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 https://www.bbc.co.uk/sport/formula1/48583803 By the letter of the law, Vettel was guilty. He either crowded another driver off the circuit - Hamilton into the wall on the exit of Turn Four, to the point where the Mercedes driver had to anchor on the brakes to avoid a collision. Or, as his defence said, his natural momentum took him across the full width of the circuit. But in that case he is guilty of rejoining the circuit in an unsafe manner, as he was not in full control of his car, to the extent that he ran Hamilton off the road in an unsafe manner. One of these scenarios has to be correct. If he was forced to run all the way into Hamilton, that's not safe. If he wasn't, then he deliberately did it, and that's not fair and deserves a penalty. You can't have it both ways, and you need to have it both ways to avoid the penalty here. Volledig eens met het artikel, volg je de regels dan is de straf terecht. Het al dan niet terechte bestaan van al die regeltjes, dat is een andere zaak. Dank u! Dat is de nuchterheid zelve. Vettel weet verdomd goed dat hij in principe zijn plaats moet afstaan. Maar ik versta (zou ik ook doen) dat hij beslissing van team of koersdirectie afwacht.De fout is dat die veel te lang gewacht hebben terwijl de regels vrij duidelijk zijn.Ik herinner er aan dat Vettel door zijn eigen fout er af gaat, en met een pak stuurmanskunst er terug opkomt, het reglement is duidelijk. De interpretaties zijn verdeeld ..... als je dan moet kiezen, geef je voordeel aan de basis van het reglement. Stel u nu voor dat Vettel hetzelfde doet maar vanop een uitloopzone in asfalt, dan discussieert niemand ..... maw de interpretatie is “hij heeft onopzettelijk de piste verlaten na een fout van zichzelf en daarna bij het opkomen onopzettelijk HAM gehinderd om de koppositie te nemen ” Mocht Vettel een gevaar ontweken hebben en dit gebeurde is het voor mij geen sanctie. Maar hier maakt hij een fout en behoud hij zijn positie door via een exit de andere te hinderen. Dat is gewoon een feit.Ik vind dit dus terecht en de regel moet ook blijven bestaan, anders wordt het stockcar racen.Ik kan de discussies zeker volgen, daar niet van, maar dat gaat over interpretaties van interpretaties uiteindelijk..... 2 Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 Dus volgens de regels kun je een rijder een straf opleggen omdat hij zijn best doet uit de muur te blijven, en zo een hele hoop correcties moet doen?Hallo?Hij mag hij zeker zijn best doen om uit de muur te blijven maar hij moet ook akkoord zijn dat door een stuurfout met een exit tot gevolg zijn positie moet afstaan omdat hij hierdoor zijn concurrent dat belet (en mede in gevaar brengt) Quote
PJH 21.020 Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 3 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja. Als jij er in Combes af gaat in Spa aan hoge snelheid, en je blijft schuiven en je komt terug op de piste en je ramt iemand dan ben je ook in fout, hoewel je je auto niet meer onder controle had op dat punt. In fout ja, maar verdient dat straf gezien je dat niet met opzet doet? Een controlerend orgaan moet toezien op opzettelijk van de baan rijden enz, en dat is hier m.i. niet het geval, maar eerder een gevolg van. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.