Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Tgohja, nen gesloten cockpit is volgens mij wel een goede zaak. In't slechtste geval had Ferrari al 2 rijders kwijt geweest op enkele jaren tijd. En uiteindelijk primeert nog altijd de veiligheid.

Kdenk dat da trouwens nog schoon kan zijn, zoals die Caparo hierboven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lewis Hamilton verruilt de ene zilveren auto mogelijk voor de andere. Volgens diverse media staat de Brit op het punt om een contract te tekenen bij Mercedes. Hij zou daar de opvolger moeten worden van Michael Schumacher, die zijn carrière dan beëindigt.

Volgens The Daily Mail kan Hamilton een contract voor drie seizoenen tekenen bij Mercedes. Hij zou in die drie jaar een slordige 75 miljoen euro aan salaris opstrijken. In een andere krant, The Guardian, bevestigt voormalig teambaas Eddie Jordan het gerucht. "Ik geloof dat Mercedes en Hamilton er al uit zijn. De deal hangt in de lucht."

Hamilton reed sinds zijn Formule 1-debuut in 2007 alleen nog maar voor McLaren. Zijn contract bij de Britse renstal loopt aan het eind van dit seizoen af. Hamilton (27), de wereldkampioen van 2008, staat momenteel op de vijfde plaats in de WK-stand.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/283504/hamilton-voor-drie-jaar-naar-mercedes/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tgohja, nen gesloten cockpit is volgens mij wel een goede zaak. In't slechtste geval had Ferrari al 2 rijders kwijt geweest op enkele jaren tijd. En uiteindelijk primeert nog altijd de veiligheid.

Kdenk dat da trouwens nog schoon kan zijn, zoals die Caparo hierboven.

Tgohja, nen gesloten cockpit is volgens mij wel een goede zaak. In't slechtste geval had Ferrari al 2 rijders kwijt geweest op enkele jaren tijd. En uiteindelijk primeert nog altijd de veiligheid.

Vraag me af, is er al eens een crashtest geweest waar ze zien wat het effect is van een auto die tegen de helm knalt?

Denk dat als die helm sterk genoeg is, die klap wel eens zou meevallen icm die sidewalls.

Geen voorstander alleszins van gesloten auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik denk ook dat als een coureur onderaan een flatgebouw staat en er valt een vleugelpiano op zijn hoofd dat er ook niet veel aan die helm gaat zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me af, is er al eens een crashtest geweest waar ze zien wat het effect is van een auto die tegen de helm knalt?

Denk dat als die helm sterk genoeg is, die klap wel eens zou meevallen icm die sidewalls.

Geen voorstander alleszins van gesloten auto's.

Kijk maar naar Massa zijne helm toen die bout ertegen vloog ;)

Ik denk dat nen helm niet veel helpt bij nen crash zoals zondag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij verdient een standbeeld, Jan!

Hij is 1 keer wereldkampioen geweest, dankzij teamorders en veel geluk.

Vooral dankzij Toyota en Glock.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar naar Massa zijne helm toen die veer ertegen vloog ;)

Ik denk dat nen helm niet veel helpt bij nen crash zoals zondag.

Die vloog bovenaan z'n vizier, niet de zijkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog, een auto met die snelheid tegen je hoofd krijgen zal geen deugd doen. Ik vraag me af hoe de nek zou reageren op dat extra gewicht. Ze hebben wel het Hans-systeem maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog, een auto met die snelheid tegen je hoofd krijgen zal geen deugd doen. Ik vraag me af hoe de nek zou reageren op dat extra gewicht. Ze hebben wel het Hans-systeem maar toch.

Hans is voor beweging voor-achter, niet links-rechts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah dat wist ik niet. Dus stel dat Grosjean op Alonso was gevlogen, dan bestaat de kans dat zijne nek gebroken was want hij was daar niet tegen beschermd?

Bij mijn weten wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit dus 1995?

Mark_Blundell_1995_Britain.jpg

Het ongeval van Senna, ligt mee aan de basis van de verhoogde cockpit rand:

  • Enerzijds om het hoofd van de coureur beter te beschermen
  • Beter bescherming tegen lateraal geweld op de nek

Het ongeval van Hakkinen Adelaide 1995 waarbij Hakkinen door een lekke band de bandmuur in ging en dagenlang in kunstmatige coma werd gehouden, zou vandaag de dag enkele een kapotte auto opleveren, niet een gekwetste coureur en dit door HANS en verhoogde cockpit randen e.d.

Hoe je het ook draait en keert, Senna zorgt nog steeds voor hetgeen waar hij steeds achter stond: een veiligere F1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind Schumachers keuze pas raar.

Vanuit sponsorobjectief gezien wel. Maar als je weet dat hij ooit een vaalgele EB110 gehad heeft en nog altijd een oldscool Fiat 500 heeft dan valt deze keuze nog wel mee :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit sponsorobjectief gezien wel. Maar als je weet dat hij ooit een vaalgele EB110 gehad heeft en nog altijd een oldscool Fiat 500 heeft dan valt deze keuze nog wel mee :-)

En heeft nog een Multipla gehad ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid