Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Porker zei:

Ik denk bij extreme koude ook hoor. Aan -40 zo buiten zitten moet ook moordend zijn.

I object. Mechanische grip is veel lager dan, door de temperaturen. De winterbanden voor F1 zijn nog niet ver doorontwikkeld dus de bochtensnelheden zakken met 2/3e tot niveaus die we bijna kennen in gewone sportauto's. Maw: de F1-races op sneeuw en ijs kunnen wij, gewone stervelingen ook aan inzake nekspierheid. Maar ik sta open voor gewichtige tegenargumenten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn grote idool van mijn jeugd wordt 66jaar vandaag. Samen met Senna schreef hij de mooiste periode van de formule 1 [emoji122][emoji122][emoji122]
Tezamen goed voor 7 titels

IMG_8390.jpg
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/2/2021 om 13:39, gTa zei:

I object. Mechanische grip is veel lager dan, door de temperaturen. De winterbanden voor F1 zijn nog niet ver doorontwikkeld dus de bochtensnelheden zakken met 2/3e tot niveaus die we bijna kennen in gewone sportauto's. Maw: de F1-races op sneeuw en ijs kunnen wij, gewone stervelingen ook aan inzake nekspierheid. Maar ik sta open voor gewichtige tegenargumenten!

Ge hebt gelijk. T resultaat hebben we afgelopen seizoen meer dan eens gezien dat bij de laatste races het veel kouder was dan normaal dat iedereen kloeg over "no grip".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin toch wel uit te kijken naar de start van het seizoen.

De Red Bull zou blijkbaar heel goed geboren zijn lees ik hier en daar.
Ik dacht nochtans dat men met dezelfde auto als vorig jaar moes rijden dit seizoen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/2/2021 om 13:39, gTa zei:

I object. Mechanische grip is veel lager dan, door de temperaturen. De winterbanden voor F1 zijn nog niet ver doorontwikkeld dus de bochtensnelheden zakken met 2/3e tot niveaus die we bijna kennen in gewone sportauto's. Maw: de F1-races op sneeuw en ijs kunnen wij, gewone stervelingen ook aan inzake nekspierheid. Maar ik sta open voor gewichtige tegenargumenten!

Is die 2/3 bochtsnelheid of G kracht, maw dat ge niet boven 1.5G komt in een snelle bocht bij -40?

Ik zou ook een onderscheid maken tussen sneeuw en droog bij lage temperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Is die 2/3 bochtsnelheid of G kracht, maw dat ge niet boven 1.5G komt in een snelle bocht bij -40?

Ik zou ook een onderscheid maken tussen sneeuw en droog bij lage temperatuur.

Noordelijk vs zuidelijk halfrond maakt ook een verschil. En laat ons de maanstand niet vergeten: als dat invloed heeft op gigantische voorwerpen zoals de totale watermassa op onze planeet (en dus de getijden), dan MOET dat ook effect hebben op zoiets kleins als een F1-autootje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, gTa zei:

Noordelijk vs zuidelijk halfrond maakt ook een verschil. En laat ons de maanstand niet vergeten: als dat invloed heeft op gigantische voorwerpen zoals de totale watermassa op onze planeet (en dus de getijden), dan MOET dat ook effect hebben op zoiets kleins als een F1-autootje.

Tot zover het gedeelte 'open voor gewichtige tegenargumenten'.

Dit is een commerciele band met een Tg (glass transition temperature) van -60C  : https://tiresvote.com/catalog/michelin/x-ice-north-4/

Ik beweer dat ze op een droge baan van -40 ook heel snel een band ineen kunnen flansen waarmee ze 4G kunnen trekken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D  'k Ga stoppen met mijn gezwets, 't is ondertussen echt bevuiling van 't topic hier. :D 

Ik volg je! Ttz ik heb geen tegenargumenten!

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/2/2021 om 11:01, Maxime S zei:

Begin toch wel uit te kijken naar de start van het seizoen.

De Red Bull zou blijkbaar heel goed geboren zijn lees ik hier en daar.
Ik dacht nochtans dat men met dezelfde auto als vorig jaar moes rijden dit seizoen? 

Eind vorig jaar waren ze ook sneller dan Mercedes hè, en ze hebben de vloer moeten aanpassen aan de nieuwe regels. Ook hebben ze een achterophanging nu vergelijkbaar met Mercedes.

als het trouwens ook klopt wat Salo zei en Ferrari vorig jaar met minder brandstof moest rijden dan de rest zullen ook zij er weer staan dit seizoen. 
 

McLaren gaat ook heel sterk zijn denk ik, dus kan best nog spannend worden!

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Carlito zei:

als het trouwens ook klopt wat Salo zei en Ferrari vorig jaar met minder brandstof moest rijden dan de rest zullen ook zij er weer staan dit seizoen. 

Dit is interessant ... dus Ferrari moest vorig jaar (als straf?) met minder naftflow bollen dan al de rest, niet met even veel flow? En dit jaar mogen ze dan gelijk trekken met de rest?

Zou wel nog wijs zijn (voor de spanning dit jaar)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, gTa said:

Dit is interessant ... dus Ferrari moest vorig jaar (als straf?) met minder naftflow bollen dan al de rest, niet met even veel flow? En dit jaar mogen ze dan gelijk trekken met de rest?

Zou wel nog wijs zijn (voor de spanning dit jaar)!

Ik denk dat het eerder iets anders is qua opzet: dat Ferrari het jaar voorheen door hun gefoefel met meer naft reden dan mocht en ze alles daarop hadden afgesteld :D Toen ze dat moesten terugdraaien was de balans weg in hun auto. Nu zal die er hopelijk weer terug zijn, of niet, het blijft Ferrari :D 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

Dit is interessant ... dus Ferrari moest vorig jaar (als straf?) met minder naftflow bollen dan al de rest, niet met even veel flow? En dit jaar mogen ze dan gelijk trekken met de rest?

Zou wel nog wijs zijn (voor de spanning dit jaar)!

Heeft het ondertussen al wel terug ingetrokken het commentaar 

 

https://www.gpfans.com/nl/artikelen/62165/f1-steward-ferrari-mocht-afgelopen-seizoen-als-straf-minder-brandstof-verbruiken/

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, dragonfly zei:

Sowieso was er vorig jaar iets aan de hand want het verschil was veel te groot 🙂 

Yep, maar ik dacht eigenlijk dat dat lag aan wat hier hoger al stond: de ganse motor & afstelling hield rekening met "den truc" waarmee ze tegen de lamp gelopen zijn, dus zonder den truc was dat gewoon één van de zwakste van 't veld en de regels mbt evoluties ed (ken er onvoldoende van) verhinderden dat dat tijdens 't seizoen nog voldoende gecompenseerd kon worden.

Maar als het echt effectief een straf was en ze dus met een beleidsmatig opgelegde handicap rond reden die komend seizoen wegvalt, dan geeft dat wel hoop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, gTa said:

Maar als het echt effectief een straf was en ze dus met een beleidsmatig opgelegde handicap rond reden die komend seizoen wegvalt, dan geeft dat wel hoop!

Waarom zou de FIA dat doen? Kan toch alleen maar het geval zijn omdat Ferrari zonder die handicap de regels schond? Ik zie echt niet in waarom ze bij de FIA een team bewust zouden beperken als alles 'normaal' is.

Salo heeft ook een Ferrari verleden, dus die zal wel wat gewoon zijn :D 

Laat ons hopen dat het dit jaar wat spannender is, maar ik vrees er voor. Mercedes was al midden 2020 gestopt met updates (laatste was Spa) en heeft zich dan dus al kunnen richten op 2021 (en 2022). RedBull is maar nadien beginnen inhalen en was op het einde van het jaar evenwaardig. Dat is al verschillende jaren zo, naar het einde van het jaar komen ze dichter. Ik denk echter dat Mercedes weer rustig gaat starten op de testdagen om dan bij race 1 weer een mooie voorsprong te hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/2/2021 om 14:39, gTa zei:

Noordelijk vs zuidelijk halfrond maakt ook een verschil. En laat ons de maanstand niet vergeten: als dat invloed heeft op gigantische voorwerpen zoals de totale watermassa op onze planeet (en dus de getijden), dan MOET dat ook effect hebben op zoiets kleins als een F1-autootje.

Je lacht maar in de wijn wereld is dat een enorm hot topic aan het worden. Biodynamische (niet te verwarren met biologische) wijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Monterey Jack zei:

Waarom zou de FIA dat doen?

Daarom dat ik inpikte op wat Cerlutti daar typte!
Ik weet het ook niet!
Zeg het!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, gTa said:

Daarom dat ik inpikte op wat Cerlutti daar typte!
Ik weet het ook niet!
Zeg het!

Is toch een grote klucht met de geheimhouding :lol: Ze hebben iets gedaan maar niemand mag weten wat! 1 jaar later, ja maar vorig jaar heeft de FIA iets gedaan tegen Ferrari hoor! Maar niemand mag het weten!

Meanwhile in Brackley:

Formula 1 Surprise GIF by Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

Formula 1 Yes GIF by Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

Formula 1 Yes GIF by Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid