Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Monterey Jack zei:

Nikita Mazespin gaat al rond.

Papa zal wel een zakje geld bovenhalen om hem te troosten 

Kunnen we afspreken dat die elke race de eerste ronde crasht aub

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie koers tussen de Grote 2 (naar analogie met het wielrennen). Wel de indruk dat Max eens te meer strenger is behandeld dan Lewis? Brengt wat leven in de brouwerij ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Mooie koers tussen de Grote 2 (naar analogie met het wielrennen). Wel de indruk dat Max eens te meer strenger is behandeld dan Lewis? Brengt wat leven in de brouwerij ;)

Hoezo?

inhalen buiten circuit mag niet, punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Carlito said:

Hoezo?

inhalen buiten circuit mag niet, punt.

Idd.

En zijn redenering waarbij hij zegt: laat mij maar doen, ik loop wel 5s uit om die penalty te ontmijnen. Tja, dat je hem daarna kan losrijden is niet van belang, je moet hem eerst correct inhalen. Je moet eerst in die positie geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Lotuzzz said:

 Wel de indruk dat Max eens te meer strenger is behandeld dan Lewis? Brengt wat leven in de brouwerij ;)

Vind je? 30 ronden 0 opmerkingen over track-limits. RedBull roept wat over de radio en er komt direct een opmerking van race control :lol:  Geen enkele auto is zijn tijd kwijt geraakt daar, lijkt me dus dat die track limits er niet toe deden.

Zijn trouwens 2 verschillende topics zoals Carlito aanhaalt. Track limits vs 'leaving the track and gaining an advantage'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Vind je? 30 ronden 0 opmerkingen over track-limits. RedBull roept wat over de radio en er komt direct een opmerking van race control :lol:  Geen enkele auto is zijn tijd kwijt geraakt daar, lijkt me dus dat die track limits er niet toe deden.

Zijn trouwens 2 verschillende topics zoals Carlito aanhaalt. Track limits vs 'leaving the track and gaining an advantage'.

Op zich gelijk maar het voelde onrechtvaardig aan omdat Mercedes op dat punt al een hele race buiten de tracklimits reed.  
 

Soit, genoten van mijn ami Gaetan Vigneron.  Was terug onnavolgbaar in zijn gekende stijl.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Salokin said:

Op zich gelijk maar het voelde onrechtvaardig aan omdat Mercedes op dat punt al een hele race buiten de tracklimits reed.  
 

Soit, genoten van mijn ami Gaetan Vigneron.  Was terug onnavolgbaar in zijn gekende stijl.

Max kreeg van zijn team dezelfde melding. Mercedes doet het, dus doe maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Carlito zei:

Hoezo?

inhalen buiten circuit mag niet, punt.

Ik bedoel vooral dat Max dat vond. Initieel over die tracklimiet in T4, en daarna nog met zijn inhaalactie. Ik zie ze ook liever binnen de lijnen inhalen, de oplossing is minstens 2 meter natuurlijk gras naast de piste leggen en we zijn van al die zever af. En die auto's zijn veel te groot voor 'close racing'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HAM is meer dan de helft van de rondes over die track limits gegaan. Laten we zeggen dat hij 0.2sec won? Mag hij 5.8 seconden gaan terug geven... just saying.

Lando deed ook zijn best anders :lol:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Subaru555 said:

HAM is meer dan de helft van de rondes over die track limits gegaan. Laten we zeggen dat hij 0.2sec won? Mag hij 5.8 seconden gaan terug geven... just saying.

Lando deed ook zijn best anders :lol:

 

Zo doen we dat in iRacing ook :lolz: 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Subaru555 zei:

HAM is meer dan de helft van de rondes over die track limits gegaan. Laten we zeggen dat hij 0.2sec won? Mag hij 5.8 seconden gaan terug geven... just saying.

Lando deed ook zijn best anders :lol:

 

Dat is nog binnen de regels... met vier wielen óver de lijn is een probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Subaru555 said:

HAM is meer dan de helft van de rondes over die track limits gegaan. Laten we zeggen dat hij 0.2sec won? Mag hij 5.8 seconden gaan terug geven... just saying.

Lando deed ook zijn best anders :lol:

 

Er waren geen track limits in bocht 4 tijdens de race. Blijkbaar was tijdens de rijders briefing gezegd: 'je mag buiten de lijnen gaan maar overdrijf niet' of iets gelijkaardig.

De fout ligt daar gewoon bij de FIA en de raceleiding. Als het niet mag moeten ze maar vanaf ronde 1 waarschuwingen geven. Deden ze niet. Als ze dan afkomen met zo een vage regel, dan vraag je om problemen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen straf om naar te kijken, deze openings-GP.

Ik had -eerst en vooral- een heel positieve indruk van Tsunoda!
Hoge verwachtingen van, verder. Lijkt me een kerel met z'n kop en ballen op de juiste plaats.

Heerlijk ook de vechtlust en crawl back van Perez.

Nice one Norris! Goeie hoop op de McLaren ook, dit jaar.

Niet helemaal zeker of Alonso nog z'n mojo heeft?
Of had hij echt (hard) last van de Alpine?

Vettel :fp:  hij knalt stomweg in de kont van Ocon en gaat nog een beetje bleiten dat Ocon van lijn veranderde. Pfff.

Dat van die track limits ... niet goed aangepakt van de FIA, imo.
Verraste HAM (in z'n reply op de melding door Bono) bewijst dat er dus verschillende opinies waren daarover.

Anderzijds wel correct dat VER z'n plaats terug gaf (of moest teruggeven van z'n team).
Jammer van dat foutje wel, had 'm eigenlijk graag zien winnen om meer druk te zetten op Mercedes...

 

Seizoen best leuk gestart, vind ik. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Monterey Jack said:

Blijkbaar was tijdens de rijders briefing gezegd: 'je mag buiten de lijnen gaan maar overdrijf niet' of iets gelijkaardig.

Dat werkt niet :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, gTa zei:

Niet helemaal zeker of Alonso nog z'n mojo heeft?
Of had hij echt (hard) last van de Alpine?

Vettel :fp:  hij knalt stomweg in de kont van Ocon en gaat nog een beetje bleiten dat Ocon van lijn veranderde. Pfff.

 

Alonso was af en toe op de limiet rijdend erover aan het gaan, is duidelijk zijn auto aan het leren kennen.. en dat doet hij rijdend voor zijn teamgenoot, met nog een paar wagens ertussen. Dus ik was juist onder de indruk... wat roestig en toch een pak rapper dan Ocon

Vettel heeft een Ferrari 2020 indruk nagelaten gisteren, hopelijk was dat een eenmalige en geen voorbode van een AM 2021 seizoen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tracklimits. Ik vraag mij af wat er mis is met "ge moet met uw wielen binnen de witte lijnen blijven". Als ze toch zover er buiten gaan rijden had de circuitbouwer die bocht maar anders moeten maken???

Kijk naar de motoGP, groen aanraken is "tracklimit warning" maakt nie uit welke bocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond anders wel dat VET, op zijn ene fout na, wel niet slecht reed.
Het duel met ALO vond ik pittig en bood zelfs wat nostalgie vond ik.
(Sainz kwam hem dan ook heel vlot en overtuigend moeien, knap van hem!)

Ik had Max de zege wel gegund.
Hopelijk zijn we vertrokken voor veel pittige duels dit jaar.
Oja en mocht een Ferrari of McLaren zich af en toe kunnen moeien, zou het echt wel vet zijn! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalige race :) hopelijk wordt Max WDC, maar ik vermoed van niet.

Wel jammer dat hij er niet meer over geraakt is. Vermoedelijk de banden gebruikt om er naartoe en er over te gaan, en daarna niet meer in de window om dat nog eens te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook genoten hier van de seizoensopener. Niet per se een extreem spannende race, maar toch wel een heel aantal leuke highlights + de bataille in de laatste laps tussen HAM en VER... Ik zat toch op't puntje van mijn zetel 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid