Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Oei... weinig feedback hier na de GP van gisteren. 

Er waren nochtans wel enkele leuke/opmerkelijke dingen te zien. 

Zo begrijp ik de straf voor RAI niet. Als ik me niet vergis, spint onder safety car, en komt ie de baan terug op en neemt zijn positie terug in. 
Er zijn er toch nog die dat deze GP gedaan hebben en niet dezelfde straf kregen? 

Incident BOT-RUS: Ik weet eigenlijk niet wie schuld treft. RUS was duidelijk furieus, maar ik ben geneigd te zeggen dat de fout grotendeels bij hemzelf ligt? 
Maar BOT heeft alleszins zijn teamgenoot ferm geholpen door die crash. Was de race doorgegaan, no way dat HAM nog tweede was geworden!

Bij de herstart en de spin van VER onder safety car, vond ik dat LEC te braaf was. Die hield precies in om VER weer voor te laten. Had ie niet beter wat stouter geweest en hem voorbijgegaan? Dan was VER toch sowieso zijn plaats kwijt? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Maxime S zei:

Oei... weinig feedback hier na de GP van gisteren. 

Er waren nochtans wel enkele leuke/opmerkelijke dingen te zien. 

Zo begrijp ik de straf voor RAI niet. Als ik me niet vergis, spint onder safety car, en komt ie de baan terug op en neemt zijn positie terug in. 
Er zijn er toch nog die dat deze GP gedaan hebben en niet dezelfde straf kregen? 

Incident BOT-RUS: Ik weet eigenlijk niet wie schuld treft. RUS was duidelijk furieus, maar ik ben geneigd te zeggen dat de fout grotendeels bij hemzelf ligt? 
Maar BOT heeft alleszins zijn teamgenoot ferm geholpen door die crash. Was de race doorgegaan, no way dat HAM nog tweede was geworden!

Bij de herstart en de spin van VER onder safety car, vond ik dat LEC te braaf was. Die hield precies in om VER weer voor te laten. Had ie niet beter wat stouter geweest en hem voorbijgegaan? Dan was VER toch sowieso zijn plaats kwijt? 

Allemaal waar, maar hoe kan je Norris vergeten :P :inlove:

Bottas en Russell lijkt me gedeelde schuld. En ook een beetje dat van DRS, waarbij het snelheidsverschil zodanig groot is dat het bijna niet te verantwoorden is dat je zo hard van lijn verandert als Bottas. Langs de andere kant is het zuiver inherent aan racerij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Allemaal waar, maar hoe kan je Norris vergeten :P :inlove:

Bottas en Russell lijkt me gedeelde schuld. En ook een beetje dat van DRS, waarbij het snelheidsverschil zodanig groot is dat het bijna niet te verantwoorden is dat je zo hard van lijn verandert als Bottas. Langs de andere kant is het zuiver inherent aan racerij.

 

Heerlijke wedstrijd van Norris inderdaad. Terechte driver of the day!

De Alpines en VET stelden toch ook weer teleur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Strijd tussen Norris en Hamilton op het einde was ook de max. Heeft toch een aantal keer moeten proberen eer ie er voorbij was. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Maxime S zei:

Oei... weinig feedback hier na de GP van gisteren. 

Er waren nochtans wel enkele leuke/opmerkelijke dingen te zien. 

Zo begrijp ik de straf voor RAI niet. Als ik me niet vergis, spint onder safety car, en komt ie de baan terug op en neemt zijn positie terug in. 
Er zijn er toch nog die dat deze GP gedaan hebben en niet dezelfde straf kregen? 

Incident BOT-RUS: Ik weet eigenlijk niet wie schuld treft. RUS was duidelijk furieus, maar ik ben geneigd te zeggen dat de fout grotendeels bij hemzelf ligt? 
Maar BOT heeft alleszins zijn teamgenoot ferm geholpen door die crash. Was de race doorgegaan, no way dat HAM nog tweede was geworden!

Bij de herstart en de spin van VER onder safety car, vond ik dat LEC te braaf was. Die hield precies in om VER weer voor te laten. Had ie niet beter wat stouter geweest en hem voorbijgegaan? Dan was VER toch sowieso zijn plaats kwijt? 

Kimi: Ongelukkig voorval... hij was bezig zich terug te positioneren naar zijn oude plek, maar was daar niet op tijd mee klaar.... en dan komt er een mengeling van regels om de hoek over hoe hiermee om te gaan. 
Als je daar niet mee klaar bent voor de safety car line, dan moet je de pits in rijden en iedereen terug laten passeren. Aangezien hij dat niet gedaan heeft krijgt hij een straf die daarmee gelijk staat. Wat onzinnig wat mij betreft, maar niet volgens de regels, dus tjah...

Russel is zijn wagen kwijt geraakt doordat hij op het natte moest rijden van Bottas. Kan je Bottas ongelijk geven? Hard maar fair... Russel nam daar een risico...

Spin van Verstappen: was er dus geen. Hij is niet volledig gedraaid en twee van zijn wielen waren nog op het asfalt. Dat hij de controle even kwijt was, dat is duidelijk... maar hij was de auto nog niet volledig kwijt.

 

Teleurstelling van de dag: Ricciardo, die had bij Renault behoorlijk wat races nodig en datzelfde lijkt nu bij McLaren te gebeuren. Komt wel goed in de 2e helft van het jaar dan ... hoop ik voor hem :D 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Maxime S zei:

Oei... weinig feedback hier na de GP van gisteren. 

Er waren nochtans wel enkele leuke/opmerkelijke dingen te zien. 

Zo begrijp ik de straf voor RAI niet. Als ik me niet vergis, spint onder safety car, en komt ie de baan terug op en neemt zijn positie terug in. 
Er zijn er toch nog die dat deze GP gedaan hebben en niet dezelfde straf kregen? 

Incident BOT-RUS: Ik weet eigenlijk niet wie schuld treft. RUS was duidelijk furieus, maar ik ben geneigd te zeggen dat de fout grotendeels bij hemzelf ligt? 
Maar BOT heeft alleszins zijn teamgenoot ferm geholpen door die crash. Was de race doorgegaan, no way dat HAM nog tweede was geworden!

Bij de herstart en de spin van VER onder safety car, vond ik dat LEC te braaf was. Die hield precies in om VER weer voor te laten. Had ie niet beter wat stouter geweest en hem voorbijgegaan? Dan was VER toch sowieso zijn plaats kwijt? 

Racing incident van Russel, Bottas bewoog teveel naar rechts en had het snelheidverschil moeten zien, maar er was nog meer dan genoeg plaats. Russel is Kevin Estre niet en dat heeft hij nu geleerd. 

Norris schitterend gereden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi uitgelegd. Ik vind toch dat Bottas het uitlokt door naar rechts te gaan. Jammer dat George moest plooien voor Toto.

Aja en leve HALO zeker 😮 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/4/2021 om 19:42, Bouncing Bullet zei:

Racing incident van Russel, Bottas bewoog teveel naar rechts en had het snelheidverschil moeten zien, maar er was nog meer dan genoeg plaats. Russel is Kevin Estre niet en dat heeft hij nu geleerd. 

Norris schitterend gereden !

Genoeg plaats, dat klopt als je de beelden bekijkt, maar ga je het risico nemen er dichter bij te rijden, misschien squeezed 'ie je nog meer? Russel heeft eieren voor z'n geld gekozen op het randje en dat viel tegen in deze omstandigheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai amateurs zeker 😛 

Neen zeer jammer maar heerlijk om ze te zien rijden. En na de crash blijft die gewoon op het circuit staan 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Benieuwd welke banen ze gaan kiezen: 2x in Eu en 1x erbuiten. Silverstone en Spielberg? USA of Brazilië buiten EU? Benieuwd naar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel verschil met andere jaren is er toch niet? 

"Kans op een overval onder schot met eventueel de dood tot gevolg" vs "kans op een overval door een COVID-lijder met de dood tot gevolg "

Plus, F1 is een 'mannenwereld', allemaal geen probleem dus in Brazilië!

:D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid