Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden, gTa zei:

Ja dat is wel straf dat Lewis op exáct hetzelfde moment in de race, in exact dezelfde ronde, op exact dezelfde plaats en in exact dezelfde omstandigheden twéé rijders inhaalt. :roll: 

Zoiets wordt maar een argument met gewicht/waarde als je er data bij haalt, dus snelheid, exacte positie, G-krachten, gierkrachten, stuurhoek, bandentemperatuur, staat van de banden, enz.
Nu zit je (vind ik) gewoon twee ogenschijnlijk gelijkaardige situaties te vergelijken om daar een argumentje uit te proberen distilleren om 1 van de 2 vergeleken situaties een oordeel te vellen. Houdt gewoon geen steek.

Is het fishy? Kan zijn, ik vermoed dat Lewis in 't geval van Max ook niet veel moeite zal gedaan hebben om een tikje te vermijden. Nogal wiedes, die 2 karakters kennende. Maar hij heeft ook niks gedaan wat overduidelijk tegen de regels of zelfs tegen fatsoenlijk racen in ging. 't Is op 't lijntje, dat wel. En daarom vind ik de straf ook niet helemaal ongepast: 'k kan begrijpen waarom ze die hebben gegeven. Voor de rest (wegens gebrek aan feiten die 't tegendeel bewijzen): race incident tussen 2 hardhoofden. Now let's move on. (En blij zijn dat er verdomme nog eens ellebogen gebruikt worden on track; Max doet dat ook vaak, die heeft er ook al genoeg uit geknikkerd "op het randje" zoals hij er nu uitgeknikkerd is geweest.)

Denk dat je er voor 99% op zit.

Dat het de laatste kans was (of zo toch gezien wordt door Mercedes/Hamilton) om Max nog in te kunnen halen in de race, én dat Hamilton openlijk vond dat hij tot dat moment altijd de verstandigste gespeeld had en daar mee ging stoppen, dat is de andere 1% in dit verhaal :) 
Dat maakt het voor mij niet 'moedwillig eraf rijden', maar wel 'vooraf besloten' om geen gas te lossen, no matter what.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, mrbbs zei:

Alle kom kom, het was toch zo te zien dat Max en Hamilton zoveel sneller waren dan de rest. Je had echt wel kunnen voorspellen dat 10s niet genoeg zouden zijn.

Betreft het uitvoeren van een penalty binnen de 3 ronden weet ik niet meer wanneer dit is afgeschaft, maar ik herinner mij dat wel.

 

 

Die 3 ronden gelden uiteraard niet voor een tijdstraf welke gecombineerd dient/mag worden met een pitstop. Dat ging over drive through en over stop-and-go.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar Palmer zijn analyse kijkt legt hij dat allemaal in detail uit, ook de verschillen tussen de situaties. Maar ja, allemaal fake news en Anti-Maxers.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Monterey Jack said:

Als je naar Palmer zijn analyse kijkt legt hij dat allemaal in detail uit, ook de verschillen tussen de situaties. Maar ja, allemaal fake news en Anti-Maxers.

Heb je een analyse van een niet Brit? Hoe zou je zelf zijn als het een Vlaming had geweest op Spa?

Het is allemaal een kwestie van interpretatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Monterey Jack zei:

Als je naar Palmer zijn analyse kijkt legt hij dat allemaal in detail uit, ook de verschillen tussen de situaties. Maar ja, allemaal fake news en Anti-Maxers.

Niet weer beginnen he 😛 

De F1 wereld is hier simpelweg verdeeld over. Palmer versus Button, Wolf versus Horner, etc. etc.

Er is geen waarheid, daarom dat ik denk dat gta er boenk op zit, race incident, maar wel een 'meest schuldige' in de vorm van Hamilton. 

We hebben tenminste iets om het over te hebben dit F1 seizoen, dat is lang geleden!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, mrbbs zei:

Heb je een analyse van een niet Brit? Hoe zou je zelf zijn als het een Vlaming had geweest op Spa?

Niet zo anti-Brits doen, Button is een voorbeeld van een Brit die de mening van Palmer alvast niet deelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, msxx said:

Niet zo anti-Brits doen, Button is een voorbeeld van een Brit die de mening van Palmer alvast niet deelt.

Eén van de weinige..  

https://www.gpblog.com/en/news/89677/barichello-had-given-hamilton-bigger-penalty-after-crash-with-genius-verstappen.html

Ook Barichello kon zelfs inschatten dat Hamilton nog een grote kans had op winnen met slechts 10s penalty..

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, msxx said:

Niet weer beginnen he 😛 

De F1 wereld is hier simpelweg verdeeld over. Palmer versus Button, Wolf versus Horner, etc. etc.

Er is geen waarheid, daarom dat ik denk dat gta er boenk op zit, race incident, maar wel een 'meest schuldige' in de vorm van Hamilton. 

We hebben tenminste iets om het over te hebben dit F1 seizoen, dat is lang geleden!!

Ik begin niet weer over waarheid of geen waarheid. Ik verwijs gewoon naar de uitleg en het verschil tussen beide gevallen (Verstappen Leclerc) die Palmer aanhaalt.

Ik ben het eens met wat jij zegt en wat Gta zegt en wat heel wat anderen hier zeggen. Race incident met iets meer schuld van Hamilton dus die 10 seconden daarvoor. 

Trouwens, Michael Masi moet ook al heel de week zeggen dat een straf wordt gegeven aan de hand van de fout/het contact, niet de gevolgen. Dat Verstappen de muur in vliegt aan 51g mag eigenlijk zelfs niet meespelen in de beslissing van de stewards (wat het uiteraard wel gaat doen en ergens maar normaal is ook)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's hetzelfde als in voetbal he, tackle met gestrekt been vooruit is geel (?), onafhankelijk of je je tegenstander verwondt, of ie erover springt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/22/2021 at 12:09 PM, Lotuzzz said:

Da's hetzelfde als in voetbal he, tackle met gestrekt been vooruit is geel (?), onafhankelijk of je je tegenstander verwondt, of ie erover springt.

Rood. Maar ook in het voetbal wordt er al eens rood gegeven waar geel meer op zijn plaats is, omdat een speler een (zichtbare) blessure oploopt. En ook in het voetbal heb je soms belachelijke straffen voor een wedstrijdbepalende foutieve ingreep. Controverse is wat een sport ook wat leuk maakt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Monterey Jack zei:

wolff beweert hetzelfde over vandoorne's teammaat, de vries.

kans is toch klein, denk ik. williams heeft centen nodig en die brengt stoffel niet mee. enigste mogelijkheid die ik zie, is dat mercedes de motoren met een serieuze korting zou gaan leveren.

aangepast door #166
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/7/2021 om 11:02, Monterey Jack zei:

Ik ben het eens met wat jij zegt en wat Gta zegt en wat heel wat anderen hier zeggen. Race incident met iets meer schuld van Hamilton dus die 10 seconden daarvoor.

Ik zie geen enkele schuld bij Verstappen. Hamilton kreeg de ruimte om te passeren als hij de bocht juist had maar niet de ruimte om er ondersturend door te gaan. Hamilton nam het risico . De enige kwesties zijn hoe zwaar ge optreedt tegen het nemen van zo'n risicos wanneer ze fout lopen en wanneer ze niet fout lopen. Een houding die dergelijke risicos tolereert betekent nog altijd niet dat die Verstappen een deel van de schuld geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Red Bull submitted four pieces of evidence, which were all slides created by the team, to show:

  • GPS data available to them of both Hamilton and Verstappen’s car
  • GPS data drawing “various alleged comparisons" with the line taken by Hamilton when passing Charles Leclerc for the lead later in the race at the same corner
  • Alleged lap simulations of the incident
  • What was described as a “re-enactment” of Hamilton’s lap one line at Silverstone based on a lap allegedly driven by Alex Albon

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-stewards-dismiss-red-bull-request-to-review-hamiltons-british-grand.4tB8ExYNrCExZN3QXSPMUP.html?fbclid=IwAR1JaOBiPRuEYt9s5z2h-cQQqttsn6mat5vt6BXqzBXpJjlHFAMkCQODG0Y

Dat is het toch heel erg ver gaan zoeken 😲

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het eerst in 8 jaar maakt Red Bull nog eens kans op de titel, er staat voor hen heel veel op het spel natuurlijk. Niet geschoten is altijd mis, maar bij voorbaat leek het toch al kansloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, Monterey Jack said:

Dat is het toch heel erg ver gaan zoeken 😲

 

 

En nu terug naar de orde van de dag, benieuwd of Hongarije tot actie gaat leiden, of dat het terug een ouderwetse processie wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid