Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

8 minutes ago, Roger said:

10 seconden is een grap.

Waarom? 

Causing a collision is normaal altijd 10 seconden. Had even goed een race incident kunnen zijn. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aanval op iemand zijn leven is dus een 10 seconden penalty? Als dit niet wordt herzien na de race hoef ik geen F1 meer te zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, mrbbs said:

Een aanval op iemand zijn leven is dus een 10 seconden penalty? Als dit niet wordt herzien na de race hoef ik geen F1 meer te zien. 

Hamilton zat er toch naast? Komaan zeg. Hij houdt zelfs in als Max naar binnen stuurt. 

'Een aanval op zijn leven' overdrijf anders eens. Anders moet je Hamilton maar levenslang schorsen omdat ze willen racen.

En dan nog laten herzien na de race, dat zou pas belachelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast ja, maar niet ervoor. In dat geval ben je als rijder verplicht de bocht op te geven.  Dit zijn de regels van het racen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, mrbbs zei:

Een aanval op iemand zijn leven is dus een 10 seconden penalty? Als dit niet wordt herzien na de race hoef ik geen F1 meer te zien. 

😅

Een aanslag op iemands leven... Suske toch...

😅😅😅😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, mrbbs said:

Naast ja, maar niet ervoor. In dat geval ben je als rijder verplicht de bocht op te geven.  Dit zijn de regels van het racen.

Kijk naar alle andere acties met Norris en Leclerc. Max had niet zo hard moeten insturen.

FECB63C9-F6EF-4819-A20D-B3E6572052FB.thumb.jpeg.138ec4498e5452caacbb9b3b7f48fdf8.jpeg

In deze situatie geeft niemand de bocht op als die naar rechts gaat.

72EB5901-C5D3-4E12-B917-B6907DAEA376.thumb.jpeg.9dcd5f5142e89716528893057b57321c.jpeg

Hier zit Max verder voor omdat Hamilton inhoudt voor de bocht, Max stuurt naar de apex.

Maar oke, 't is een moordenaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, mrbbs zei:

Naast ja, maar niet ervoor. In dat geval ben je als rijder verplicht de bocht op te geven.  Dit zijn de regels van het racen.

 

Was gwn raceincident.

Allebei niet willen afgeven. Jammer dat het zo eindigt. Ma bon 't was heel de ronde al klets na klets.

Max had al tweemaal tegen Lewis gereden. Tuurlijk zegt die mens dat het dan genoeg is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Monterey Jack said:

Kijk naar alle andere acties met Norris en Leclerc. Max had niet zo hard moeten insturen.

FECB63C9-F6EF-4819-A20D-B3E6572052FB.thumb.jpeg.138ec4498e5452caacbb9b3b7f48fdf8.jpeg

In deze situatie geeft niemand de bocht op als die naar rechts gaat.

72EB5901-C5D3-4E12-B917-B6907DAEA376.thumb.jpeg.9dcd5f5142e89716528893057b57321c.jpeg

Hier zit Max verder voor omdat Hamilton inhoudt voor de bocht, Max stuurt naar de apex.

Maar oke, 't is een moordenaar.

Zoals je kan zien zit hij achter Max. Max stuurt zelfs nog naar buiten wanneer hij Hamilton naast zich ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, Monterey Jack said:

Waarom? 

Causing a collision is normaal altijd 10 seconden. Had even goed een race incident kunnen zijn. 

Meningen kunnen verschillen, maar als je maar 10 seconden krijgt bij dergelijke aanrijding (die gezien er een straf kwam toch door de stewards als zijn fout wordt gezien) wetende dat hij ook gewoon zijn auto kon laten herstellen voor de restart, dan ben je niet genoeg gestraft toch? Max is veel harder gestraft, en die ging niet in de fout (wederom, anders hadden de stewards die straf niet uitgedeeld).

In mijn ogen is de overtreder zwaar beloond vandaag, en dat zou nooit de bedoeling mogen zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet uw straf toch uitdelen op basis van het incident, niet de gevolgen er van? Bij zo incidenten is het nooit eerlijk, wat moeten ze dan doen? De andere piloot uit de race halen? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de F2 een unsafe release zonder gevolgen = 10 sec penalty

George Russel die klein beetje te ver schuift = 3 plaatsen penalty

Rechtstreekse concurrent los van de baan rijden = ook maar 10 seconden penalty 

 

:roll: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou de 10 seconden al los van de pitstop kunnen zien, dus echt een stop and go. En als voor de restart hersteld moet worden dat je achteraan start.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft een raceincident. Die moeten ze echt niet te zwaar bestraffen imo. Andersom had ik van hetzelfde gedacht geweest. Hoe zalig was die openingslap wel niet. Klets na klets, allebei super agressief, heerlijk!!

 

Blijft sowieso het jaar van Max dit jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier gewoon een soort Schumacher - Villeneuve gevoel bij, met dan nu diegene die achterop ligt die gewoon alles of niets speelt. In een redenering “als we er beide uit liggen verlies ik geen extra punten, als hij er alleen uit ligt kan ik punten inhalen”. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan gewoon alle schuld op Max steken en beweren dat hij er volledig naast zat toen Max instuurde. Die moet toch nog eens de beelden herbekijken 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is gewoon race incident. Lewis heeft getoucheerd en had schade aan vleugel. Dat was op zich een goei straf geweest op zich moest hij van vleugel wisselen.

Maar hij kwam bewust niet binnen en men gokte op rooie vlag. Met succes

 

Dus ik begrijp dat de stewards er toch een penalty op plakten want nu kwam hij wel heel goedkoop weg. 20 of 25sec had een fairer straf grweest, de tijd ve pitstop.

 

10sec is wat mager. Maar Max is ook geen heiligen he. Hoeveel heeft die er al afgereden of schade berokkend. Lewis is in se een vrij faire piloot.

 

Het ergste vind ik dat Leclerq een zege bestolen is. What a drive in die tragere Ferrari [emoji122][emoji122]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de indruk (indruk) dat Hamilton bij Norris en Leclerc dichter bij de apex kwam. Logisch aangezien hij van die mannen iets meer ruimte kreeg. Soit, raceincident.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, TCT zei:

Het blijft een raceincident. Die moeten ze echt niet te zwaar bestraffen imo. Andersom had ik van hetzelfde gedacht geweest. Hoe zalig was die openingslap wel niet. Klets na klets, allebei super agressief, heerlijk!!

 

Blijft sowieso het jaar van Max dit jaar.

Het zijn vijgen na pasen maar gaat verstappen echt dezelfde straf hebben gekregen?

Op Silverstone, tegen een britse rijder, wolff die al direct begin te bellen naar de fia om te zeggen dat hij een mail heeft verstuurd met zijn data,…

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, kefkie said:

 

Op Silverstone, tegen een britse rijder, wolff die al direct begin te bellen naar de fia om te zeggen dat hij een mail heeft verstuurd met zijn data,…

Ja want RedBull heeft niet geprobeerd :lolz: Volgens hen is Copse een bocht waar je niet mag inhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Incident deed me denken aan Senna - Prost, waar Senna Prost eraf reed na de start. Senna had toen eigenlijk ook een race ban moeten krijgen. 

Zelfde met Lewis, hij plooit er hem tussen terwijl hij wist het gat ging verdwijnen. Maar ja, de Britten hebben altijd een streepje voor in deze sport en wordt hun een hand boven het hoofd gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, mrbbs said:

Incident deed me denken aan Senna - Prost, waar Senna Prost eraf reed na de start. Senna had toen eigenlijk ook een race ban moeten krijgen. 

Zelfde met Lewis, hij plooit er hem tussen terwijl hij wist het gat ging verdwijnen. Maar ja, de Britten hebben altijd een streepje voor in deze sport en wordt hun een hand boven het hoofd gehouden.

“These things are nasty to look at, but there is a clear regulation and that is something that is black and white on paper… that if the front axle is over the middle of the car on the outside, it's your corner. Now you can say, is that a corner that is equivalent to any other? Maybe not. But again, an accident involves two drivers.

“At the end they were racing each other hard... During the race we saw overtaking there. Charles and Lewis was another example, and I think you just need to give each other [room]. That would have been my opinion.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, mrbbs said:

Incident deed me denken aan Senna - Prost, waar Senna Prost eraf reed na de start. Senna had toen eigenlijk ook een race ban moeten krijgen. 

Zelfde met Lewis, hij plooit er hem tussen terwijl hij wist het gat ging verdwijnen. Maar ja, de Britten hebben altijd een streepje voor in deze sport en wordt hun een hand boven het hoofd gehouden.

Een paar meningen:

Toto:

Quote

“Max gives him the space, Hamilton is up the inside, but at no point... has he moved in front of Max Verstappen. Max is coming in and Lewis… does appear to be wide of the apex. When they’re making contact, his trajectory is heading wide of the apex.

“[Max] has given Lewis racing room, but he’s also, I think, expected Lewis to back out of it, that’s the critical thing. I think Lewis expected Max to back out of it, and Max expected Lewis to back out of it.

“Max could have given Lewis more room, but Lewis equally could have gone more to the kerb on the right-hand side… If you ask me, they could have both done more to avoid the incident, but I would put it down as a racing incident.”

Horner:

Quote

“I have reviewed the footage many times and still cannot help but feel that putting a wheel up the inside at Copse, one of the fastest corners in this World Championship, was ill-judged and a huge risk by Lewis to both drivers.

“He was not significantly alongside Max as you can see from the point of contact, Lewis’ front left to Max’s right rear. The move was never on and resulted in a 51G impact for Max.”

Zegt er wel niet bij dat Hamilton eerder vertraagde, maar goed

Palmer:

Quote

“To be honest, [Lewis] is actually pretty much completely alongside Max – and then you’ve got two championship challengers gunning for the inside line at Copse, and one of them had to back out.

“[Lewis] was completely alongside – obviously he misses the apex slightly and moves into Max, but Max also keeps turning in, and he’s taking a huge risk doing that at Copse corner.

“It’s a tough one, a really tough one. I could have seen it as a racing incident, both racing each other so hard.”

Chandhok:

Quote

“Max gives him the space, Hamilton is up the inside, but at no point... has he moved in front of Max Verstappen. Max is coming in and Lewis… does appear to be wide of the apex. When they’re making contact, his trajectory is heading wide of the apex.

“[Max] has given Lewis racing room, but he’s also, I think, expected Lewis to back out of it, that’s the critical thing. I think Lewis expected Max to back out of it, and Max expected Lewis to back out of it.

“Max could have given Lewis more room, but Lewis equally could have gone more to the kerb on the right-hand side… If you ask me, they could have both done more to avoid the incident, but I would put it down as a racing incident.”

Albon:

Quote

“This has been brewing since race one of the championship… Part of me thinks Max could have closed [the door] to stop Lewis from ever going into that position, but at the same time… when Lewis overtook Charles, it was a similar position to me, maybe slightly different angles.”

en er staan er hier nog wel wat: https://www.formula1.com/en/latest/article.hamilton-vs-verstappen-we-round-up-all-the-opinions-after-their.75U2zIFVsOCN6Sa0lN7Rdl.html

Iedereen heeft er zo wat zijn idee rond of zegje over, beide hadden iets kunnen doen om het te vermijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Monterey Jack zei:

 

Zegt er wel niet bij dat Hamilton eerder vertraagde, maar goed

 

Da's uiteraard inherent aan de kleinere straal nemen, en zeker bij snelle brede bochten heeft dat een groot effect. Je zóu een onderscheid kunnen maken tussen de 'binnenkant' hebben, of de snellere lijn, en dat kan dan in dit geval de buitenkant zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. 

Moet wel zeggen dat wat Bottas daar aanhaalde wel correct was. Heel die eerste ronde werd er heel hard geduelleerd, misschien wel te hard. In bocht 1 gaat Max buitenom, buiten de piste. Op Wellington knijpt Hamilton de deur dicht maar gaat Max binnenkant bocht in Brooklands om dan zeer breed uit te gaan. Scheelde niets voor Hamilton zijn voorvleugel. Dan de verdedigende actie tussen Woodcote en Copse, met dan uiteindelijk het contact. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid