Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Klopt. 

Moet wel zeggen dat wat Bottas daar aanhaalde wel correct was. Heel die eerste ronde werd er heel hard geduelleerd, misschien wel te hard. In bocht 1 gaat Max buitenom, buiten de piste. Op Wellington knijpt Hamilton de deur dicht maar gaat Max binnenkant bocht in Brooklands om dan zeer breed uit te gaan. Scheelde niets voor Hamilton zijn voorvleugel. Dan de verdedigende actie tussen Woodcote en Copse, met dan uiteindelijk het contact. 

Tja als dat op een doordraaier als Wellington als dubieus gepercipieerd werd, moet je in Copse zeker al geen fratsen uitsteken 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

leclerq was outstanding. knap hoelang 'm heeft standgehouden.

ricciardo die (een iets snellere) sainz toch nog weet af te houden. niet de eerste keer dat 'm zoiets lukt. chapeau.

dat het ooit lelijk ging worden tussen verstappen en hamilton was te voorspellen. die eerste paar bochten waren overdreven agressief, voor iemand die mijlenver op kop ligt in het kampioenschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Lotuzzz said:

Tja als dat op een doordraaier als Wellington als dubieus gepercipieerd werd, moet je in Copse zeker al geen fratsen uitsteken 😛

Goh, dubieus is het niet, maar als je op millimeters van elkaar de strijd aan gaat, dan kan dat al eens fout uitdraaien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, #166 said:

 

dat het ooit lelijk ging worden tussen verstappen en hamilton was te voorspellen. die eerste paar bochten waren overdreven agressief, voor iemand die mijlenver op kop ligt in het kampioenschap.

Idd.

HAM kwam ook met teveel snelheid de bocht in om die binnenkant-lijn te houden, en VER smijt zich er te kort voor en blijft haperen met zijn wiel.

Voor mij een racing incident. Uiteindelijk hebben ze HAM toch een lichte straf gegeven, omdat VER er uiteraard nog berooider vanaf is gekomen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het naïef om dit als race incident te bestempelen. Het stinkt naar een ego dat alles of niets heeft gespeeld. En hij wordt er voor beloond ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Penalty penalty penalty.... penalty is een strafschop in het voetbal, en voetbal is voor janetten.

Laat ze koersen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Roger said:

Ik vind het naïef om dit als race incident te bestempelen. Het stinkt naar een ego dat alles of niets heeft gespeeld. En hij wordt er voor beloond ook.

Ze hebben alletwee een ego hoor, daar moet je je geen zorgen over maken :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net ook eens gekeken.

Het is niet alsof Verstappen niet wist dat Hamilton eraan kwam he, hij zag het snelheidsverschil, hij heeft zelfs nog een schijnbeweging naar rechts gemaakt voor de bocht dus hij wist dat hij daar was, en hij zat er echt wel ver naast voor het insturen. Ik heb echter geen idee van hoe goed die mannen mekaar kunnen zien in de spiegels, want het was nu ook geen enorme botsing. Lichtjes wiel tegen wiel maar dat is natuurlijk genoeg. Om nu zomaar te zeggen dat het de schuld is van Hamilton, dunno...

Voor een keer ben ik het eens met @PJH, laat ze koersen. 't was hard tegen hard, en dan gaat het er soms over. Nu goed, nooit content he. Ofwel rijden ze processie en is 't gezaag, ofwel wordt er hard gevochten en dan is het direct gejank als er brokken van komen. Ge moet weten wat ge wilt he. Anders moeten ze maar de GP van Monaco 20 keer rijden op een seizoen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik heb echter geen idee van hoe goed die mannen mekaar kunnen zien in de spiegels, want het was nu ook geen enorme botsing. Lichtjes wiel tegen wiel maar dat is natuurlijk genoeg. Om nu zomaar te zeggen dat het de schuld is van Hamilton, dunno...

Spiegels, da's imo niet belangrijk hier. Max laat plaats genoeg dus hij wist dat hij er was. Dan hoeft hij hem zelfs niet meer te zien op dat ogenblik.

Wat je wel ziet is dat Lewis te ver naar buiten zit. Dat gaat over 1.5 meter ofzo, maar da's in zo'n situaties al ruim voldoende voor een groot accident. Hoe komt dat is dan de vraag? Omdat ze aan het koersen waren....

Die banden nog net niet op temperatuur, net een andere lijn moeten pakken om in te sturen, net niet correct geremd (want dat is flat out, maar je ziet lewis vertragen wat de balans mss omzeep helpt), net een zuchtje wind..... wie gaat het zeggen? Niemand, omdat het niet belangrijk is. Ik denk niet dat Hamilton zo zot is om zo iets te veroorzaken met opzet, want voor 't zelfde geld ligt hij er zelf af. Dat is gewoon koers rijden en soms gaat dat eens fout.

fb19bc6d67d2b0c7ddf9cf17e6e807fd.png

en op naar de volgende race :) en daar mogen ze van mij koersen van lap 1 tot de aller laatste.

Edit: en christian horner moet ook zo niet melken. Een bocht waar je niet "mag" inhalen, wat is dat nu voor zever.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minutes ago, PJH said:

Edit: en christian horner moet ook zo niet melken. Een bocht waar je niet "mag" inhalen, wat is dat nu voor zever.

Dat is die mannen hun job nu eenmaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kijkt op de onboard van Verstappen zie je op het moment dat hij instuurt een correctie maakt om Hamilton meer ruimte te geven. Meer kon ruimte kon Max ook niet geven op dat moment. Voor een zevenvoudig wereldkampioen zou je toch moeten weten dat je daar niet meer tussen past zonder een aanrijding te veroorzaken. Hamilton maakt nu de fouten die Verstappen in het begin van zijn carrière maakte.

In ieder geval is het duidelijk dat dit een wanhoopspoging was, was de laatste bocht dat Hamilton nog een kans maakt om Max te bedreigen.  Na 5x te hebben verloren kan Hamilton het niet meer aan. Hij zal straks nog meer lik op stuk krijgen van Verstappen en Hamilton zal uiteindelijk mentaal knappen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, mrbbs said:

Als je kijkt op de onboard van Verstappen zie je op het moment dat hij instuurt een correctie maakt om Hamilton meer ruimte te geven. Meer kon ruimte kon Max ook niet geven op dat moment. Voor een zevenvoudig wereldkampioen zou je toch moeten weten dat je daar niet meer tussen past zonder een aanrijding te veroorzaken. Hamilton maakt nu de fouten die Verstappen in het begin van zijn carrière maakte.

In ieder geval is het duidelijk dat dit een wanhoopspoging was, was de laatste bocht dat Hamilton nog een kans maakt om Max te bedreigen.  Na 5x te hebben verloren kan Hamilton het niet meer aan. Hij zal straks nog meer lik op stuk krijgen van Verstappen en Hamilton zal uiteindelijk mentaal knappen. 

Je bent nogal emotioneel betrokken zeg :lol:

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, mrbbs said:

Mijn visie van de feiten, meer is't niet.

Aangezien je in de toekomst ziet, de lotto cijfers van komende week aub.

:D

 

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, PJH zei:

Edit: en christian horner moet ook zo niet melken. Een bocht waar je niet "mag" inhalen, wat is dat nu voor zever.

dit. samen met de email van der toto en het gejank van dr. marko.

achter de schermen, moet michael masi zich toch een breuk lachen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, #166 zei:

dit. samen met de email van der toto en het gejank van dr. marko.

achter de schermen, moet michael masi zich toch een breuk lachen.

En veel tutters uitdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

had LEC graag zien winnen. 
Ik kijk nu al uit naar het volgende duel tussen VER en HAM. hopelijk langer dan 1 ronde :inlove: 
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hamilton vs verstappen vs leclerc vs alonso zien in 1000pk sterke auto’s zonder downforce en met een ok maar niet overdreven mechanische grip 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/18/2021 at 6:02 PM, Monterey Jack said:

Kijk naar alle andere acties met Norris en Leclerc. Max had niet zo hard moeten insturen.

FECB63C9-F6EF-4819-A20D-B3E6572052FB.thumb.jpeg.138ec4498e5452caacbb9b3b7f48fdf8.jpeg

In deze situatie geeft niemand de bocht op als die naar rechts gaat.

72EB5901-C5D3-4E12-B917-B6907DAEA376.thumb.jpeg.9dcd5f5142e89716528893057b57321c.jpeg

Hier zit Max verder voor omdat Hamilton inhoudt voor de bocht, Max stuurt naar de apex.

Maar oke, 't is een moordenaar.

Heb ook wat beelden voor jou, eerder zag je hoe Max net meer ruimte voor zichzelf maakt. Hamilton mist gewoon de apex, dat hij het gewoon dan toegeeft.

BE5982B8-C459-4D22-9887-64FA638A2F1F.jpeg

F347F7E7-086D-4F79-84F1-51FF819A8F10.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

tjah dan wil je het niet zien hé

Hamilton zit er niet langs bij het insturen van de bocht anderszou hij Max zijn achterwiel niet raken. Hij mist gewoon de apex, dat hij dan een man is en daarvoor uit komt.

Soit, maakt niet uit. Volgende races geeft Max Hamilton voet van stuk.

Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, mrbbs said:

 

Soit, maakt niet uit. Volgende races geeft Max Hamilton voet van stuk.

 

Denk je nog aan mij voor die cijfers?

Bedankt.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, mrbbs said:

tjah dan wil je het niet zien hé

Hamilton zit er niet langs bij het insturen van de bocht anderszou hij Max zijn achterwiel niet raken. Hij mist gewoon de apex, dat hij dan een man is en daarvoor uit komt.

Soit, maakt niet uit. Volgende races geeft Max Hamilton voet van stuk.

Image

Waarom zie jij dan niet dat Hamilton er naast zat, dan gas moet lossen om Copse aan te snijden, en Max gewoon de bocht in gaat zoals er niemand zou zijn? Beetje eindeloze discussie lijkt me. Had Max eens 2x nagedacht ipv altijd op het randje te rijden, hij stond nog altijd ruim aan de leiding in het klassement. 

In uw eerdere post staan trouwens 2 totaal andere foto's van een heel stuk eerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Monterey Jack said:

In uw eerdere post staan trouwens 2 totaal andere foto's van een heel stuk eerder.

Ja ik wou je duidelijk maken dat Max daar net ruimte creëert en een incident probeert te vermijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Waarom zie jij dan niet dat Hamilton er naast zat, dan gas moet lossen om Copse aan te snijden, en Max gewoon de bocht in gaat zoals er niemand zou zijn? Beetje eindeloze discussie lijkt me. Had Max eens 2x nagedacht ipv altijd op het randje te rijden, hij stond nog altijd ruim aan de leiding in het klassement. 

In uw eerdere post staan trouwens 2 totaal andere foto's van een heel stuk eerder.

Hij heeft nochtans gelijk…

Button denkt er ook zo over:

 

9EDC2D5B-163C-4966-805A-E10A66F2A214.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid