Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Het enige dat ik niet snap is Vitantonio Liuzzi? Ooit een farceke gehad met champagne?

Da's gewoon de tijdelijke steward die ze oproepen. Alle stewards op het document hebben een naam van een champagne in hun naam gekregen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lewis heeft niks te verliezen, en de reservemotoren tellen niet mee in de cost cap waar de teams zich moeten aan houden.

In theorie kan Lewis elke GP een nieuw blok steken als hij wil :D

Dat krijg je dan met al die klote regeltjes.
Ik blijf er bij: atmo manuele V12's en motoren en banden en tanken zoveel ze willen, en laat ze doen :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, mrbbs zei:

Hilarisch toch :)

Ze zouden die gasten eens moeten thuis laten voor volgend jaar, laat ze eens doen tijdens het racen. Al die zever met track limits, investigations,...

Check de namen van die stewards eens.... 😉 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, PJH said:

Lewis heeft niks te verliezen, en de reservemotoren tellen niet mee in de cost cap waar de teams zich moeten aan houden.

In theorie kan Lewis elke GP een nieuw blok steken als hij wil :D

Ja idd, als je ziet van hoe ver hij kan terug komen. En dan kunnen ze nog meer vermogen uit dat ding persen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ICM zei:

Zeg eens.

Hij draait niet expliciet open om HAM weg te duwen.

of

Hij laat de auto expliciet naar buiten lopen.

of

Hij had duidelijk onderstuur.

Opzettelijk onderstuur. Max :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De hoek waarmee hij richting bocht gaat, is onmogelijk te halen met Lewis nog uit te remmen. Hij wist dus dat hij dat nooit kon halen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft toogpraat he. Het is gewoon overduidelijk (elke discussie en analyse is verdeeld) dat het geen "clear" error is. 

Je zou kunnen stellen dat hij te weinig moeite doet om in te sturen, daar valt wel iets voor te zeggen ook, maar het is gewoon niet klaar genoeg..........

Dit is ook aan enorme snelheden natuurlijk. 

Persoonlijk heb ik wel een "vermoeden" dat hij Ham idd wel buiten wil houden. Zeker geen doel om hem te raken wel om zich heel breed te maken (onwettelijk breed?). 

Maar nogmaals, het is dan zo goed uitgevoerd dat het veel ruimte laat om het niet als bewust te zien. 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, PJH zei:

De hoek waarmee hij richting bocht gaat, is onmogelijk te halen met Lewis nog uit te remmen. Hij wist dus dat hij dat nooit kon halen.

Ja dat is toch weer dat verhaal van Copse Corner ook dan. Kwam Hamilton helemaal uit een verloren lijn. Dit is nog fatsoenlijk, gewoon errrrrg laat geremd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Ja dat is toch weer dat verhaal van Copse Corner ook dan. Kwam Hamilton helemaal uit een verloren lijn. Dit is nog fatsoenlijk, gewoon errrrrg laat geremd.

Het was echt wel 'gij komt hier niet door al moet ik een stuk door de tulpen rijden'. Het verschil was dat er een runoff was waardoor ze zich dat konden permitteren zonder kleerscheuren.  De runoff was een essentieel deel van het maneuver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Het was echt wel 'gij komt hier niet door al moet ik een stuk door de tulpen rijden'. Het verschil was dat er een runoff was waardoor ze zich dat konden permitteren zonder kleerscheuren.  De runoff was een essentieel deel van het maneuver.

Het heeft er schijn van. Maar zoals hierboven enkele reacties zeggen, eigenlijk zie/weet je niks he.

Hypothese dat je ook onderstuur kan induceren door stuurhoek te verscherpen, en dat ziet er dan braaf uit op de onboards. Zou ie zo uitgekookt zijn... Ik denk graag van wel :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

image.png.f5868f03d186ad1575b264553999b032.png

Ik begrijp de verwarring wel, Verstappen heeft zich een beetje misrekend in de snelheid waarmee hij de bocht kan halen.

Moet toch al heel stout zijn om te denken dat hij hiermee gewoon Hamilton van de baan wou dwingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk ben je niks met die onboard, en heb je de data van de auto nodig. En dan nog eens de data van de auto de rondes ervoor toen hij daar gepasseerd is, en dan kan je beginnen vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Ja dat is toch weer dat verhaal van Copse Corner ook dan. Kwam Hamilton helemaal uit een verloren lijn. Dit is nog fatsoenlijk, gewoon errrrrg laat geremd.

Het gaat hier niet om laat remmen, daar zijn die bakken om gemaakt. Het gaat hier om de rem te snel los te laten en daardoor gewicht van de voorwielen halen en zo onderstuur creëren. Wees maar zeker dat een coureur zulks opzettelijk doet. Ma bon, hoe zou je zelf zijn in Max zijn plaats. Zou andersom juist hetzelfde zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Ja idd, met opzet je voorbanden aan gort rijden. Dat doet elk slim chauffeur in een uithoudingsrace.

Dat doet die dan ook niet elke bocht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Het heeft er schijn van. Maar zoals hierboven enkele reacties zeggen, eigenlijk zie/weet je niks he.

Hypothese dat je ook onderstuur kan induceren door stuurhoek te verscherpen, en dat ziet er dan braaf uit op de onboards. Zou ie zo uitgekookt zijn... Ik denk graag van wel :D

Ge weet dat hij besloten had zo laat te remmen dat hij de bocht opofferde om Hamilton te blokkeren en dat hij de plaats had om dat zonder malheuren te doen. In welke mate hij de bocht naar buiten bijtunede met onderstuur is maar een discussie over de afwerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat frappant is is dat hij bewust gebruik maakt van de uitloopzone. Je hoort hem terug op de gas gaan vlak voor de buitenste curb om uit te accelereren naast de piste en verder te rijden.

Hij zou perfect kunnen blijven vertragen en zonder compleet off track te gaan de bocht nog gehaald hebben. Hij is er eigenlijk veel te hard in gedoken, en profiteert daarna van de situatie. Leg daar een grindbak en het was een gans ander verhaal geweest. Dan had Hamilton er gestoken en Verstappen zou 80 per uur te traag nog door die bocht gesukkeld zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat frappant is is dat hij bewust gebruik maakt van de uitloopzone. Je hoort hem terug op de gas gaan vlak voor de buitenste curb om uit te accelereren naast de piste en verder te rijden.

Hij zou perfect kunnen blijven vertragen en zonder compleet off track te gaan de bocht nog gehaald hebben. Hij is er eigenlijk veel te hard in gedoken, en profiteert daarna van de situatie. Leg daar een grindbak en het was een gans ander verhaal geweest. Dan had Hamilton er gestoken en Verstappen zou 80 per uur te traag nog door die bocht gesukkeld zijn.

Vooral frappant is dat dat allemaal mag omdat er geen aanrijding was. Idem met dat 'weaven'. Hadden die situaties tot een serieuze crash van één of beiden geleid, het kot was te klein. Nu noemt men dat 'racen'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, ICM said:

Idem met dat 'weaven'.

Daar heeft hij zwart-wit voor gehad. Hij wist goed genoeg dat dat niet mag, maar hij kent ook de straf. Je mag dat 1 keer doen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid