Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

https://www.gpblog.com/nl/nieuws/106684/schiet-red-bull-zichzelf-in-de-voet-probleem-brandstofpompen-was-al-bekend.html

Quote

Max Verstappen en Sergio Perez vielen allebei uit met problemen die vermoedelijk te maken hebben met de brandstofpomp. Het zou niet voor het eerst in dit nog prille Formule 1-seizoen zijn dat er bij teams problemen zijn met de brandstofpomp. Dat weet Ted Kravitz te melden in de nabeschouwing van Sky Sports.

De brandstofpomp in de koningsklasse van de autosport is een gestandaardiseerd onderdeel. "Het is een gewone brandstofpomp, ontworpen en geleverd door een Italiaans bedrijf. Het is een onderdeel dat voor alle renstallen hetzelfde", legt Kravitz uit bij de Britse uitzendgemachtigde.

Problemen met brandstofpomp bekend
De pitreporter vervolgt zijn verhaal: "Ze [de leverancier] hadden er een probleem mee, ze zagen de problemen aankomen, dus gaven ze de teams de kans om de brandstofpomp te inspecteren. Sommige teams moesten hem vervangen, McLaren deed dat omdat ze konden zien dat de pomp niet alle brandstof opving. En de pomp had problemen met de E10-brandstof, is mij verteld." Er wordt dit jaar met andere brandstof gereden ten opzichte van vorig seizoen. 

Kravitz vermoedt dat Red Bull in tegenstelling tot bijvoorbeeld McLaren niet van de mogelijkheid gebruik heeft gemaakt om het onderdeel te wisselen. "Ik denk niet dat Red Bull zijn brandstofpomp heeft vervangen. Misschien buiten de schuld van Red Bulls zelf, zijn ze in de fout gegaan." 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/3/2022 om 00:14, gTa zei:

Geen verkeerde race, leuke mix van karren/teams doorheen 't veld, al moet het zich nog wel wat uitkristalliseren.
Krijgt McLaren dat ooit goed, dit jaar? In tweede orde ook Benz: die lopen toch een pak achterstand op per ronde, op de Ferrari's en de RedBulls.
Ze gaan toch nog een effortke mogen doen bij Mercedes opdat we echt van 3 evenwaardige ketels in de topcategorie kunnen spreken.
Ik ben absoluut geen Verstappen-fan maar die brandstofpomp-failure had-ie echt niet verdiend, zuur voor 't WK ook.
Wel tof idd om te zien dat Leclerc zich niet schaamt neffens Verstappen, laat hopen op veel meer.

't Verwart me wel dat de livery van de Racing Point van 2 jaar geleden nu op concurrent Renault (zoals die toen heetten) hangt. Messes me up 😄

Was gewoon ook slimmer gereden van Leclerc dan van Verstappen.

Ik stelde mij bij de laatste poging van Verstappen ook al de vraag waarom hij het opnieuw in bocht 1 per sé nog wilde proberen (hij kwam van erg ver), dan weet je toch dat Leclerc je zoals daarvoor al gebeurde terugpakt in het volgende stuk met DRS?

Leclerc gaf het zelf ook aan in zijn post-race interview, dat hij vroeg remde voor bocht 1 om perfect op te lijnen om Max dan terug te pakken in het volgende stuk.

Ik had gedacht dat Max dat wel ging doorhebben en het eens op een andere manier ging proberen maar niet dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, kwiekie said:

Was gewoon ook slimmer gereden van Leclerc dan van Verstappen.

Ik stelde mij bij de laatste poging van Verstappen ook al de vraag waarom hij het opnieuw in bocht 1 per sé nog wilde proberen (hij kwam van erg ver), dan weet je toch dat Leclerc je zoals daarvoor al gebeurde terugpakt in het volgende stuk met DRS?

Leclerc gaf het zelf ook aan in zijn post-race interview, dat hij vroeg remde voor bocht 1 om perfect op te lijnen om Max dan terug te pakken in het volgende stuk.

Ik had gedacht dat Max dat wel ging doorhebben en het eens op een andere manier ging proberen maar niet dus.

Max heeft nog meer domme dingen gedaan, zoals binnenkant bocht gaan hangen bij de restart, waardoor P1 vol kon uitaccelereren en hij daar aan de apex veel te kort aan het afdraaien was.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, kwiekie zei:

Was gewoon ook slimmer gereden van Leclerc dan van Verstappen.

Ik stelde mij bij de laatste poging van Verstappen ook al de vraag waarom hij het opnieuw in bocht 1 per sé nog wilde proberen (hij kwam van erg ver), dan weet je toch dat Leclerc je zoals daarvoor al gebeurde terugpakt in het volgende stuk met DRS?

Leclerc gaf het zelf ook aan in zijn post-race interview, dat hij vroeg remde voor bocht 1 om perfect op te lijnen om Max dan terug te pakken in het volgende stuk.

Ik had gedacht dat Max dat wel ging doorhebben en het eens op een andere manier ging proberen maar niet dus.

Dat vond ik ook verrassend.....

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Max heeft nog meer domme dingen gedaan, zoals binnenkant bocht gaan hangen bij de restart, waardoor P1 vol kon uitaccelereren en hij daar aan de apex veel te kort aan het afdraaien was.

Legde hij na de finish uit aan Leclerc dat het vanwege het stuurinrichtings issue was.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Max heeft nog meer domme dingen gedaan, zoals binnenkant bocht gaan hangen bij de restart, waardoor P1 vol kon uitaccelereren en hij daar aan de apex veel te kort aan het afdraaien was.

Viel me ook op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hamilton uit in Q1

Zware klapper van Schumacher in Q2 en naar het ziekenhuis gevlogen met de helikopter. Was wel bij bewustzijn.

Is al een bijzondere kwalificatie geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Too soon

Is niet fit om morgen te starten helaas, maar er wordt nog niets gelost over de blessures.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Monterey Jack zei:

Is niet fit om morgen te starten helaas, maar er wordt nog niets gelost over de blessures.

Valt gelukkig mee. HAAS heeft gelijk om niet te rijden. Ze hebben geen auto dus alles gaan opbouwen om misschien toch buiten de punten te finishen heeft weinig zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, dragonfly zei:

Valt gelukkig mee. HAAS heeft gelijk om niet te rijden. Ze hebben geen auto dus alles gaan opbouwen om misschien toch buiten de punten te finishen heeft weinig zin.

Voila

https://nl.motorsport.com/f1/news/guenther-steiner-opbouwen-auto-mick-schumacher-gp-australie/9366055/

Volgens Guenther Steiner laat Haas Mick Schumacher niet starten, omdat het opbouwen van de auto mogelijk gevolgen heeft voor de Grand Prix van Australië.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toffe race toch weer in het middenveld en voor de winst. Zuur voor Checo. Nieuwe wagens kunnen toch duidelijker dichter bij elkaar blijven 

En dan dit ook:

Auwtch

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke race, toch. Geen fan van 't circuit al zijn is sector 1 wel een yummie one.
Ook duidelijk dat de 2022 auto's echt veel beter de voorligger kunnen volgen in high speed stuff, zalig.
Eveneens duidelijk dat wereldkampioen worden betekent dat je daarna aan 't zagen slaat als een kleuter.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke race, met veel toffe battles op verschillende fronten.

Het opzettelijk gas lossen voor de DRS-zone om zo te bepalen wie het voordeel zal hebben, vind ik echter geen goeie evolutie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Maxime S zei:

Leuke race, met veel toffe battles op verschillende fronten.

Het opzettelijk gas lossen voor de DRS-zone om zo te bepalen wie het voordeel zal hebben, vind ik echter geen goeie evolutie...

De DRS zones zitten hier ook wel heel kort op elkaar, anders is dat minder een issue.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Maxime S zei:

Was er eigenlijk een verklaring voor het grote verschil in prestatie tussen Russel en Hamilton? 

Ze hebben bij Hamilton wat aanpassingen gedaan die niet echt goed waren. Blijkbaar gebruiken ze twee verschillende setups om zo veel mogelijk data te behalen.

Edit: ik stel me ondertussen wel de vraag of de voorbereiding van Hamilton misschien niet optimaal was. Door zijn getalm over het al dan niet stoppen.. Al zal die beslissing misschien al veel langer genomen dan dat ze het wereldkundig gemaakt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, GTX zei:

Ze hebben bij Hamilton wat aanpassingen gedaan die niet echt goed waren. Blijkbaar gebruiken ze twee verschillende setups om zo veel mogelijk data te behalen.

Edit: ik stel me ondertussen wel de vraag of de voorbereiding van Hamilton misschien niet optimaal was. Door zijn getalm over het al dan niet stoppen.. Al zal die beslissing misschien al veel langer genomen dan dat ze het wereldkundig gemaakt hebben.

Bandendruk en meer front-end dan Russel. 

Zijn pace op volle tanks was on par met Russel, Quali dramatisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid