Ga naar inhoud

F1 Nieuws


TCT

Aanbevolen berichten

Draai of keer het hoe je wil, Audi is groot geworden door de reputatie van de Quattro. Punt.

Waarom de VW group twee merken in één discipline wil, begrijp ik ook niet. Ze trekken zich een paar jaar terug uit het WRC en nu kan het plots niet meer op 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

Draai of keer het hoe je wil, Audi is groot geworden door de reputatie van de Quattro. Punt.

Waarom de VW group twee merken in één discipline wil, begrijp ik ook niet. Ze trekken zich een paar jaar terug uit het WRC en nu kan het plots niet meer op 🤔

Ik denk wel dat het zou opvallen mochten ze dat Quattro systeem op hun F1 bak monteren.

😎

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, The Swede zei:

Recent dus. 

Ik had al kinderen toen ze begonnen => da’s niet historisch 

Maar voor uw kinderen wel.

Iets met generaties en andere referentiekaders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porsche heeft toch ook historie in F1 als motorenleverancier? Al dan niet in samenwerking met TAG? 

Ik vind het wel mooi dat er nog merken komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Polygoon said:

Lijkt me dat meer merken nooit slecht zijn voor de competitie binnen een sport.

 

In dit geval niet echt want ze worden "slechts" motorenbouwer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/5/2022 om 23:37, The Swede zei:

Draai of keer het hoe je wil, Audi is groot geworden door de reputatie van de Quattro. Punt.

Waarom de VW group twee merken in één discipline wil, begrijp ik ook niet. Ze trekken zich een paar jaar terug uit het WRC en nu kan het plots niet meer op 🤔

Audi is inderdaad bekend geworden met Quattro.

Maar in Le Mans hebben ze veel meer bewezen dan in al hun rally-jaren! 
Hun LM-triomfen zijn evenzeer, zo niet meer, een imagobuilder geweest als de quattro in de jaren 80. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Maxime S zei:

Audi is inderdaad bekend geworden met Quattro.

Maar in Le Mans hebben ze veel meer bewezen dan in al hun rally-jaren! 
Hun LM-triomfen zijn evenzeer, zo niet meer, een imagobuilder geweest als de quattro in de jaren 80. 

 

Als ik aan een willekeurig man in mijn familie vraag of hij de Quattro kent, dan zullen ze allemaal “rally!” zeggen. 
Vraag hen naar Audi in LM en enkel wat kenners zullen er iets van afweten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Artikel gisteren over Hamilton en zijn piercings :fp:

Hij staat niet meer in het centrum van de aandacht, dus gaan we wat aandacht zoeken. :rolleyes:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, The Swede zei:

Artikel gisteren over Hamilton en zijn piercings :fp:

Hij staat niet meer in het centrum van de aandacht, dus gaan we wat aandacht zoeken. :rolleyes:

Wat is daar mis mee?

Vettel doet net hetzelfde over het niet brandwerend ondergoed:

image.thumb.png.d8bdbcd5d803b8ce53623a2211c9cb61.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vettel is bijlange niet de aandachtshoer die Hamilton is. 

En die zijn punt is tenminste in het belang van de andere rijders en hij kaart het niet volgen van regels aan (regels die zinnig zijn in dit geval).

Hamilton kijkt enkel naar zijn eigen egootje en imago. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sainz goed bezig om 2de rijder te worden. Heeft hij eigenlijk al een probleemloos weekend gehad? -.-

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Scifo83 zei:

Sainz goed bezig om 2de rijder te worden. Heeft hij eigenlijk al een probleemloos weekend gehad? -.-

Doet me aan Axel Merckx denken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht. Ze gaan toch iets moeten doen aan die topsnelheid bij Ferrari.

Bizar dat Sainz geen bocht voor Verstappen kan blijven maar dan wel 10 ronden op hards voor nieuwe mediums van Sainz blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Salokin zei:

Zucht. Ze gaan toch iets moeten doen aan die topsnelheid bij Ferrari.

Bizar dat Sainz geen bocht voor Verstappen kan blijven maar dan wel 10 ronden op hards voor nieuwe mediums van Sainz blijft.

Een jaar geleden had je enkel gedroomd van 2 Ferrari’s op een podium 😉 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, msxx zei:

Een jaar geleden had je enkel gedroomd van 2 Ferrari’s op een podium 😉 

Het was geweten dat ze vorig jaar enkel schade trachtten te beperken en ze voor dit seizoen gingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Salokin zei:

Zucht. Ze gaan toch iets moeten doen aan die topsnelheid bij Ferrari.

Bizar dat Sainz geen bocht voor Verstappen kan blijven maar dan wel 10 ronden op hards voor nieuwe mediums van Sainz blijft.

Verstappen is nu eenmaal een goede starter. Sainz heeft daar weinig verkeerd gedaan. Verstappen vs Perez natuurlijk ook. Denk trouwens dat Ferrari gisteren meer verloor door de mindere tractie uit trage bochten dan door gebrek aan topsnelheid. Belangrijkste punt om in te halen was het rechte stuk voor 17 of nadien op start-finish, maar beide worden voorafgegaan door een trage bocht(encombinatie). Wat een saai kijkstuk trouwens. De eerste 45 ronden 0 actie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/5/2022 om 19:07, The Swede zei:

Als ik aan een willekeurig man in mijn familie vraag of hij de Quattro kent, dan zullen ze allemaal “rally!” zeggen. 
Vraag hen naar Audi in LM en enkel wat kenners zullen er iets van afweten 

Vergeet niet dat de R8 er min of meer gekomen is door de eerste Le Mans-bolides... 

Als je aan een vijftiger zult vragen hoe hij Audi kent, zal ie inderdaad rally zeggen. Een twintiger weet ik zo nog niet... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miami was dus meer show voor en na de race dan tijdens. 
Chance van de safety car, anders was het de saaiste race van het seizoen geweest...

En gans die show na de finish tot aan het podium... djeezes! 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Maxime S zei:

Als je aan een vijftiger zult vragen hoe hij Audi kent, zal ie inderdaad rally zeggen. Een twintiger weet ik zo nog niet... 

Audi 80 eigenlijk. De Quattro was toen Audi meer werd dan de Audi 80 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ik heb de race na 32 ronden afgezet. Oude wijn in nieuwe zakken is het geworden.

Idem. Draak van een parcours. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid