Ga naar inhoud

2021 Mercedes-Benz C-Klasse (W206/S206)


Tiep

Aanbevolen berichten

En vooral  ............emotieloos. Let op is een algemene opmerking is niet alleen deze auto he. Heb zo twee weken terug 5 dagen (mee)gereden met een X5 45e..... dat hoor je dus niet meer. Top auto, daar niet van, maar compleet emotieloos.

Hoe snel het ook gaat, na een paar keer het gas indrukken heb je het gehad wanneer je zintuigen niet meer geprikkeld worden. (of onvoldoende) 

 

 

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

En vooral  ............emotieloos. Let op is een algemene opmerking is niet alleen deze auto he. Heb zo twee weken terug 5 dagen (mee)gereden met een X5 45e..... dat hoor je dus niet meer. Top auto, daar niet van, maar compleet emotieloos.

Hoe snel het ook gaat, na een paar keer het gas indrukken heb je het gehad wanneer je zintuigen niet meer geprikkeld worden. (of onvoldoende) 

 

 

Noem me eens 1 auto, die de zintuigen nog prikkelt, onder de 50k en dagelijks inzetbaar is. Het is pover. Volgens mij is er niks meer.

  • Vind ik leuk 1
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Rabbit zei:

Noem me eens 1 auto, die de zintuigen nog prikkelt, onder de 50k en dagelijks inzetbaar is. Het is pover. Volgens mij is er niks meer.

Golf GTI manueel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stoeme vraag: rijdt dit ding al rond? Want die moet dan wel zo discreet zijn, dat ik er nog geen enkele gezien heb. 🤔

Ziet er op zich wel erg knap uit en voor één keer ben ik wel te vinden voor het vernieuwend interieur. Past hier veel meer dan in een S.

'k Vind hem zelf zo verfrissend dat hij, tenminste naar mijn mening, de 3 en de A4 er plots laat uitzien als "van een vorige generatie".

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, The Swede zei:

Stoeme vraag: rijdt dit ding al rond? Want die moet dan wel zo discreet zijn, dat ik er nog geen enkele gezien heb. 🤔

 

 

Als hij gecamoufleerd op de Ring rijdt, denk je dat je hem dan al op straat gaat tegenkomen?

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Rabbit zei:

Noem me eens 1 auto, die de zintuigen nog prikkelt, onder de 50k en dagelijks inzetbaar is. Het is pover. Volgens mij is er niks meer.

Voor 50k moogt ge de mijnen komen halen. :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd nu zelf niet echt rond met een wagen met de mooiste sound, maar neem het weg en het zou mij toch ook veel minder boeien. Dan zijn het enkel de looks nog die het voor mij doen, omdat de meest sportieve versies meestal wel wat breder op hun poten staan en dat gaat hen goed af. Maar om daar nu mijn geld in te steken .. ik zie mij dan nog eerder voor comfort gaan 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rabbit zei:

Kzoe wel wiln wi! Ma kgaat u nie aan doen. Met wat zou jij anders rijden e ?!

Met dat geld kan ik iets halen dat evenzeer zal volstaan voor mijn gebruik en goesting :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Rabbit zei:

Noem me eens 1 auto, die de zintuigen nog prikkelt, onder de 50k en dagelijks inzetbaar is. Het is pover. Volgens mij is er niks meer.

Mini cooper s
(prikkelen is relatief, maar toch een auto die plezant en redelijk precies rijdt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/9/2021 om 16:29, Rabbit zei:

Noem me eens 1 auto, die de zintuigen nog prikkelt, onder de 50k en dagelijks inzetbaar is. Het is pover. Volgens mij is er niks meer.

Uiteraard zijn er zeker nog autos die de zintuigen prikkelen : Onze MX5 doet dat, de GR Yaris doet dat en onze Hilux ook (maar dan op een andere manier).

Maar je hebt absoluut een punt.  20-25 jaar geleden was ik absoluut fan van een manuele BMW 320i (ik hoefde geen sportprestaties, gewoon een "edele" motor die je instant geluk geeft bij het starten : een zilveren met oranje pinkers als het kon, een donkerblauwe mocht ook als het echt niet anders kon.  Maar zeker met oranje pinkers.  Toen kon ik het niet betalen, en dan dacht ik ... mijn tijd komt nog.  Nu zou dat geen probleem zijn, maar het kan niet meer.  Wil je een auto met mooie sound shop je tegenwoordig kort door de bocht bij M performance, M, AMG, enz , en dan nog, vaak eigenlijk veel minder eerlijke sounds dan de oude 320i.  Voor een daily, voor mij persoonlijk, absoluut onnodig, en hoef niet (met de hulp van allerhande electronica) een optrekje realiseren in minder dan 5 seconden....spannend....

On topic zal ik vanmiddag een test gaan doen met de nieuwe C.  Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden, maar wil uitzoeken wat het gevoel geeft, dat is uiteindelijk het enige wat telt : stap je er graag in, zit je er graag in en voel je jezelf er goed in.  Qua motor geen illusies....Waar je vroeger wilde ravotten, met de bmx gaan springen, met de opgedreven honda wallaroo naar school, enz enz , tegenwoordig geniet ik vooral van een goed glas wijn, iets lekkers om te eten, muziekje op de achtergrond en goed gezelschap.  En dus zal het het gevoel zijn vanbinnen dat mij zal moeten prikkelen.  Ben benieuwd

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, William Blake zei:

nee klopt goed gezien!

is ook een andere motor 

Dit trekt inderdaad nergens op. Welke motorisatie zou dit zijn, de C45?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Ik vond nu wel dat de oude nog niet echt moest vervangen worden. Kon best nog een paar jaar mee. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dan ook in ontvangst mogen nemen! 2 maanden vroeger dan verwacht.

Business 200d, lease spec zegmaar. Zo zullen er nog wel een aantal op de weg verschijnen binnenkort, vermoed ik.

Eerste indruk ik dat ie vlotter vertrekt/schakelt dan de 1.6L 200d die de W205 heeft gekregen bij z'n facelift. Het ontbreken van knoppen is nog wat wennen, maar touch input voor CarPlay is wel top. Maar kan nog niet echt oordelen na 15km. Volgende maand ermee op vakantie.

Front.jpg

Side.jpg

Rear.jpg

Interior.jpg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke mogelijkheden zijn er om een C300e lager te leggen?
In feite is een paar cm lager dan het AMG-pakket al voldoende.

Deze ligt qua rijhoogte eigenlijk perfect, al lijkt me dat niet stock te zijn?

0c1acd0d-1b25-4586-b608-17731226e22e.thumb.jpg.e3f66f75a06073d4a25a65485a1b1436.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid