Ga naar inhoud

2021 Mercedes-Benz C-Klasse (W206/S206)


Tiep

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Rabbit zei:

Als ik zie welke kisten sommige collega consultants in loondienst mogen bestellen: eqc, ix3, 5 reeksen, en dat zijn belangen geen managers 🙂 

TCO is alles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er nu iets bekend over lagere motorisaties? Of na hoeveel maanden maakt MB daar meestal meer bekend over? 🧐 Want nu zijn ze serieus stevig; idem voor de prijzen, verschil met een BMW 3 of A4 is momenteel groot uiteraard

aangepast door WallyB
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2 hours ago, WallyB said:

Is er nu iets bekend over lagere motorisaties? Of na hoeveel maanden maakt MB daar meestal meer bekend over? 🧐 Want nu zijn ze serieus stevig; idem voor de prijzen, verschil met een BMW 3 of A4 is momenteel groot uiteraard

Ik weet niet in welke mate dit klopt, maar lager dan een 200 d of 180 (voor benzine) gaan ze precies niet meer.

Quote

Später folgenden dann – zum 20. Juli 2021 – folgende Motorvarianten:

Limousine:

  • C 200 d (OM 654) 120 + 15 KW
  • C 220 d 4MATIC (OM 654) 147 + 15 kW
  • C 300 d 4MATIC (OM 654) 195 + 15 kW
  • C 300 e (M 254) 150 + 90 kW

T-Modell:

  • C 200 d (OM 654) 120 + 15 kW
  • C 220 d 4MATIC (OM 654) 147 + 15 kW
  • C 180 (M 254) 125 + 15 kW

Im September 2021 sind dann noch folgende Antriebsvarianten zu erwarten:

T-Modell:

  • C 200 4MATIC (M 254) 150 + 15 kW
  • C 300 (M 254) 190 + 15 kW
  • C 300 4MATIC (M 254) 190 + 15 kW
  • C 300 e (M 254) 150 + 90 kW

Der Plug-In Hybrid Diesel sowie die AMG-Baumuster folgenden erst 2022.

Via Mercedes-Benz-Passion Blog

Jammer eigenlijk. Ik ben wel tevreden over mijn C 180 d met 122 pk. Zonder ironisch te zijn. In minder dan 10 seconden naar 100 is goed genoeg en mijn verbruik is onder de 5 liter.

Zal ook wel zijn dat die nieuwe serieus zwaarder is geworden zeker? 

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, WallyB zei:

Is er nu iets bekend over lagere motorisaties? Of na hoeveel maanden maakt MB daar meestal meer bekend over? 🧐 Want nu zijn ze serieus stevig; idem voor de prijzen, verschil met een BMW 3 of A4 is momenteel groot uiteraard

Vorige maand werd me gezegd dat de hybrides en 200d pas vanaf Juni-Juli beschikbaar zouden zijn. Maar deze week telefoon gekregen (had me voor marketingcommunicatie opgegeven) en zou de C tout-court pas vanaf Juni te bestellen zijn ...?

 

3 minuten geleden, Marvin zei:

Ook altijd interessant voor de cheapo's zoals ik ... De basisversie:

Blick auf die Serienausstattung der neuen C-Klasse

Blick auf die Serienausstattung der neuen C-Klasse

Blick auf die Serienausstattung der neuen C-Klasse

In België hebben we (voorlopig althans) wel het uitgebreide infotainment systeem als basisuitrusting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, bn326160 said:

In België hebben we (voorlopig althans) wel het uitgebreide infotainment systeem als basisuitrusting.

Juist, 't was me zelf niet opgevallen dat dat scherm niet doorliep. Maar vermoed dat de rest van de zwarte treurlook wel dezelfde zal zijn, bijvoorbeeld op de business solutions. 

Prijslijsten zijn nog altijd de oude op de website?

aangepast door Marvin
Edit: prijslijstopmerking toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Marvin said:

 

Ik weet niet in welke mate dit klopt, maar lager dan een 200 d of 180 (voor benzine) gaan ze precies niet meer.

Via Mercedes-Benz-Passion Blog

Jammer eigenlijk. Ik ben wel tevreden over mijn C 180 d met 122 pk. Zonder ironisch te zijn. In minder dan 10 seconden naar 100 is goed genoeg en mijn verbruik is onder de 5 liter.

Zal ook wel zijn dat die nieuwe serieus zwaarder is geworden zeker? 

Hmm ja, maar zou toch vreemd zijn, hun concurrenten blijven in principe toch 3/A4. Nu prijzen ze zich eruit..

aangepast door WallyB
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, WallyB zei:

Hmm ja, maar zou toch vreemd zijn, hun concurrenten blijven in principe toch 3/A4. Nu prijzen ze zich eruit..

Met gelijke uitrusting zou dat niet zo zijn. Op een C in België zitten zoveel zaken standaard dat het qua basisprijs idd opvalt.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/4/2021 om 12:06, bn326160 zei:

Vorige maand werd me gezegd dat de hybrides en 200d pas vanaf Juni-Juli beschikbaar zouden zijn. Maar deze week telefoon gekregen (had me voor marketingcommunicatie opgegeven) en zou de C tout-court pas vanaf Juni te bestellen zijn ...?

De nieuwe C-Klasse zou in BE al bestelbaar moeten zijn vanaf 30/03, maar dat zijn dan niet de hybridevarianten bv. Die komen later pas, maar vraag me niet wanneer juist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Tiep zei:

De nieuwe C-Klasse zou in BE al bestelbaar moeten zijn vanaf 30/03, maar dat zijn dan niet de hybridevarianten bv. Die komen later pas, maar vraag me niet wanneer juist.

Gisteren offerte laten opstellen bij de garage voor een 220d Launch en dat ligt nu bij de leasemaatschappij. Verwachte leveringstermijn is 6 maand. Hybride wordt pas in 2022 verwacht en over de 200d hadden ze geen informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, William Blake zei:

Benzine hybride en 200d dacht ik tegen juli bestelbaar

Is er toevallig ook reeds informatie beschikbaar over de CO2 uitstoot en/of richtprijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, bn326160 zei:

Is er toevallig ook reeds informatie beschikbaar over de CO2 uitstoot en/of richtprijs?

Nog niet, maar uitstoot van de PHEV zal onder de 25 gram zitten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Die nieuwe designtaal van Mercedes blijf ik moeilijk vinden. Vorige C klasse vond ik heel knap, al was die daarvoor wel knapper. Ook deze is maar "meh".

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel, ik dacht direct bij de eerste foto's, dat wordt mijn volgende.

Nu enkele maanden later, ik ga niet zeggen dat ik hem al beu ben, maar laat ons zeggen dat ik nog niet in de garage geweest ben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Carwow heeft ook reeds hun video staan.

Toch wel jammer van de afwerking met hard plastic op vele plaatsen. Visueel mooi interieur, maar qua materiaalkeuze toch niet meer wat het geweest is (W204).

Ondertussen is de lease van m'n huidige C klasse wel afgelopen, maar is het nog steeds wachten geblazen op de C200d of de C300de. Momenteel is het voor mij duurder om een C220d te bestellen dan een E300de...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan kies je toch voor een E300de ?  Veel meer auto dan een C.  Rijdt wel wat wolliger, maar dat zou me niet storen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom de 300de en niet de 300e?

Ondertussen op de configurator van de C-klasse:

"Voor bepaalde modellen kan de communicatiemodule (LTE) tijdelijk beperkt leverbaar zijn. Dit heeft vooral gevolgen voor de Mercedes me connect-services en het noodoproepsysteem (eCall). Voor meer en up-to-date informatie kunt u terecht bij uw Mercedes-Benz dealer."

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/7/2021 om 16:06, ex-Mooseman zei:

dan kies je toch voor een E300de ?  Veel meer auto dan een C.  Rijdt wel wat wolliger, maar dat zou me niet storen.

Je zit wel met die stomme koffer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/7/2021 om 16:06, ex-Mooseman zei:

dan kies je toch voor een E300de ?  Veel meer auto dan een C.  Rijdt wel wat wolliger, maar dat zou me niet storen.

Als ik zou gedwongen worden te bestellen, zeker, maar bij voorkeur leg ik niet zo veel bij voor een auto dat niet mijn eigendom is. Leasemaatschappij kent de situatie en contract wordt nog wat verlengd, vermoedelijk omdat ik nog niet aan de maximale aantal km's zit.

Op 2/7/2021 om 16:13, Maaher zei:

En waarom de 300de en niet de 300e?

Car policy laat voorlopig nog altijd enkel diesel toe 🤷‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid