Ga naar inhoud

2021 Mercedes-Benz C-Klasse (W206/S206)


Tiep

Aanbevolen berichten

Dat was tot een jaar geleden bij ons ook zo. Nu zijn ze aan het verzinnen wat te doen. In afwachting is mijn auto door de werkgever overgenomen van de lease maatschappij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De C 200d lijkt configureerbaar :)  Nog geen hybride te zien.

Screenshot 2021-07-20 at 09.48.45.png

aangepast door bn326160
Screenshot
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Sinds maandag onderweg met een C300:

Cg4A89C.png

dCl9FaV.png

pP9jEPo.png

 

Ik ben best wel onder de indruk van het rijden :) Heel stil en heel comfy zonder met een boot onderweg te zijn, echt supergoed gedaan imo. Hier en daar wat cheap aanvoelende stukken in het interieur maar globaal gezien wel dik ok. Motorisch verwacht ik misschien teveel van de '300' badge maar dat val precies toch wat tegen, toch zeker op qua sound.

Benieuwd naar de hybrid versies 🧐

 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestelling is vertrokken naar de LM.  Dieselstoof in AMG look, Premium Plus pakket, volleder, etc.  Levering is "ergens tussen de 6 en 8 maand, maar kan ook 5 zijn"... iemand enig idee hoe het echt zit?  Flink wat opties niet meer beschikbaar wegens "chiptekorten": geen Burmester (was bijna dealbreaker) meer beschikbaar, keyless entry enkel nog op de deuren, geen adaptieve ophanging meer beschikbaar.

Enfin, dat is wat men mijn vertelde, ben dan ook maar een paar minuten bij de dealer geweest; de beslissing was snel gemaakt tss C of E.  E in AMG line is toch wel wat minder "dynamisch" dan de C in AMG line dewelke gewoon mooi is.  Idd... wel wat plastic in interieur, zeker nu ik de bling bling Burmester roostertjes over de speakers niet heb 🤔

 

EDIT: naast bovenstaande leveringstermijnen vertelde men mij ook dat de benzine hybride die volgende maand komt een initiële leveringstermijn van 18 maand heeft??  Waarheid of fictie?

aangepast door Milton1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@PJH we zouden de jaartallen eens moeten vergelijken, maar mss is het wel omgekeerd 😉  Is m'n eerste Exige, maar gaat wel m'n 3de C worden 😉  Alhoewel die eerste 2 C's allemaal een massa meer problemen hebben gegeven in vergelijking met de huidige G30 / 5-serie dieselstoof.

 

De W205 blijft van looks de favoriet.  Deze W206 is mooi, maar de voorkant bekoort me niet zo.

 

@zwoemba heb je de standaard audio erin?  Indien ja, bevalt deze?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, BMWMB zei:

Zo'n C300 gaat tot 100 in 6 sec, en toch valt het tegen. Straf!

Ik heb er ook even in gereden en ja het valt tegen. Er is gelijk nergens echt "punch", en de sound is gewoon erg monotoon. Waarmee de performance zeker niet slecht is, maar het is geowoon zo "vlak". Zit geen greintje duw in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

220d is ideaal

ik vind de benzine motoren ook niet overtuigen, 180 is zelfs echt plat

terwijl bij de W205 de 180 echt nog leuk was, ook soundwise

interieur onder de knie-hoogte is veel minder mooi afgewerkt dan op de W205, verder wel knap 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, William Blake zei:

220d is ideaal

ik vind de benzine motoren ook niet overtuigen, 180 is zelfs echt plat

terwijl bij de W205 de 180 echt nog leuk was, ook soundwise

interieur onder de knie-hoogte is veel minder mooi afgewerkt dan op de W205, verder wel knap 

Terwijl de W205 met kop en schouders boven de F30 uitstak, had ik gelijk niet de indruk dat dat nu zo was. Pas op, ik heb niet echt veel lopen voelen en bekijken, maar gevoelsmatig vond ik hem zeker niet meer premium ogen/voelen dan de G20 van BMW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging er mij vooral om dat de EQS 450+ naar 100 gaat in goed 6 seconden, en op het filmpje van Carwow zie je hoe sloom hij reageert, waardoor ik concludeer dat die auto te traag is, en zeker voor dat budget, maar het werd onmiddellijk door velen tegengesproken. [emoji2373]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen ook bij de lease maatschappij een 200d Business met panodak besteld, daar de diesel hybride nog niet voor binnenkort zal zijn en de meeste van mijn opties (en meer) in BE er standaard opzitten. Getinte ruiten zijn helaas niet beschikbaar op de Business. En interieurverlichting of verwarmd stuur zijn ook niet beschikbaar zonder een heel pakket erbij te nemen.

Op 26/8/2021 om 16:27, Milton1 zei:

Levering is "ergens tussen de 6 en 8 maand, maar kan ook 5 zijn"... iemand enig idee hoe het echt zit?

Mijn W205 die 4-5 maanden zou zijn werden er uiteindelijk 7. Een vriend heeft zijn A sedan deze maand in ontvangst mogen nemen na 8 maand wachten, in die periode hebben m'n schoonouders een iX3 gekozen, besteld en in ontvangst genomen. Ik zou zeker niet te veel hoop hebben bij Mercedes.

19 uren geleden, Rabbit zei:

Terwijl de W205 met kop en schouders boven de F30 uitstak, had ik gelijk niet de indruk dat dat nu zo was. Pas op, ik heb niet echt veel lopen voelen en bekijken, maar gevoelsmatig vond ik hem zeker niet meer premium ogen/voelen dan de G20 van BMW.

Visueel zien de W205 en W206 er kunstwerkjes uit, ook heel fijn dat de versnellingspook niet de hele middenconsole inneemt (bij automaat), maar qua gevoel en afwerking vond ik het interieur van de F30 en G20 merkbaar beter/steviger. Zullen zien wat de W206 brengt, hopelijk kan de automaat, dankzij het mild-hybrid systeem, de BMW-automaten benaderen of voorbijstreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje verder aan 't opzoeken geweest owv de bestelling is doorgegaan zonder de Burmester audio optie (wegens niet beschikbaar).  Er is in DE nog een "advanced audio" optie die tussen het standaard audio systeem en de Burmester in zit.

 

Dealer heeft me er helemaal niets van gezegd en ook in de configurator niets te zien; dus ik vermoed dat mijn wagen met het standaard audio systeem zal geleverd worden... of is het advanced audio systeem de standaard in BE? (dit laatste zal wel wishful thinking zijn).... bummer.  Zo heb ik mijn maandelijk leasingsbedrag niet opgekregen... 😉

 

Is er iemand die het standaard-standaard systeem al gehoord heeft en is het zo slecht als ik het mij voorstel?

aangepast door Milton1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Op foto vind ik die niet echt geslaagd.  De E komt hier beter mee weg.

Je zou denken dat die hype toch wel wat gepasseerd is, sinds de introductie van de SUV's ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid