Ga naar inhoud

Toyota GR86


3000

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Zat er toch aan te komen. Atmo 2.4...

Is dit WLTP 246 en NEDC2.0 216gr?

Ik ging sowieso uit van een cijfer tussen 210-220. Maar zou aangenaam zijn mocht dit eerder aan de ondergrens gaan liggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 11/19/2021 at 3:37 PM, Ceke said:

Dat gelooft toch niemand? Alsof je die 10kg van een turbo gaat voelen op het gewicht van zo'n wagen? Dan mag je hem nog op een stoel op het dak zetten. Idem met grotere remmen. 

Kost gewoon veel meer om te maken en meer kans op problemen achteraf. Atmo is gewoon de veiligere en goedkopere keuze voor een wagen die vaak in de limiter gaat gereden worden en waar drifters mee aan de slag gaan. 

Uw blok wordt ook wel een stuk zwaarder en je hebt zwaardere koeling nodig. Loopt toch allemaal op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Uw blok wordt ook wel een stuk zwaarder en je hebt zwaardere koeling nodig. Loopt toch allemaal op.

Ik voel geen verschil tussen een MX5 ND 1.5 en 2.0 qua roll of zwaar op de neus. 

En de ene heeft een turbo en de andere niet...

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Ceke zei:

Ik voel geen verschil tussen een MX5 ND 1.5 en 2.0 qua roll of zwaar op de neus. 

En de ene heeft een turbo en de andere niet...

 

Denk dat je een beetje (heel erg) mis bent....

MX-5 is altijd NA

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, msxx zei:

Welke safety regulations hebben ze het precies over, enig idee? Het zegt me zo niets... 

Het gaat hem om de emissie regulations. Wel content dat ze hem alsnog naar Europa brengen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, mrbbs zei:

Godverdomme 😣

Einde is echt wel in zicht nu voor de betaalbare sportwagen. Geen Clio RS meer, geen Peugeot GTI, deze dan nog...beste is achter de rug lijkt me.

Toch content dat Toyota hem toch nog naar hier gehaald heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Dimitri zei:

Godverdomme 😣

Einde is echt wel in zicht nu voor de betaalbare sportwagen. Geen Clio RS meer, geen Peugeot GTI, deze dan nog...beste is achter de rug lijkt me.

Toch content dat Toyota hem toch nog naar hier gehaald heeft. 

MX-5

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, msxx zei:

Stoelverlaging, dan lukt dat wel.

Serieus? Lijkt me toch straf, ik ben nu toch echt wel een heel stuk te lang momenteel, zou het dak langs geen kanten kunnen sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Dimitri zei:

Serieus? Lijkt me toch straf, ik ben nu toch echt wel een heel stuk te lang momenteel, zou het dak langs geen kanten kunnen sluiten.

Iedereen is anders he (verhouding boven/onderlichaam, manier van zitten, etc.).

Met 1m89 was het voor mij krap maar doenbaar. Sinds de verlaging is het ronduit goed.

De beperking was eigenlijk vooral wat ik kon zien zonder te bukken, oftewel ik zat tegen de binnenspiegel/raamlijst aan te kijken. Dat is nu een pak beter. Mijn haar raakte soms het dak, nu helemaal niet meer. Verlaging was in totaal 32mm.

Stoel kan ik niet meer verstellen, maar dat is in mijn geval ook niet nodig.

https://pacomotorsports.com/product/nd-miata-seat-lowering-brackets/ 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, msxx zei:

Denk dat je een beetje (heel erg) mis bent....

MX-5 is altijd NA

Wow ja, weet niet waar ik zat met mn gedachten gisteren...

Heb er ondertussen al zoveel zien passeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dimitri zei:

Daar pas ik niet in met mijn 1m93 😅

1m93 en met het verstelbaar stuur geen enkel probleem.

De ND is wel een pak kleiner als de NA, daar had ik echt een zee aan ruimte bij wijze van spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Dimitri zei:

Daar pas ik niet in met mijn 1m93 😅

Beperkt toch serieus hard onze keuzes he! Ben zelf 1m90 met een lang bovenlichaam, zelfs bij mijn Mercedes W204 kom ik bijna tot tegen het dak.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, msxx zei:

Iedereen is anders he (verhouding boven/onderlichaam, manier van zitten, etc.).

Met 1m89 was het voor mij krap maar doenbaar. Sinds de verlaging is het ronduit goed.

De beperking was eigenlijk vooral wat ik kon zien zonder te bukken, oftewel ik zat tegen de binnenspiegel/raamlijst aan te kijken. Dat is nu een pak beter. Mijn haar raakte soms het dak, nu helemaal niet meer. Verlaging was in totaal 32mm.

Stoel kan ik niet meer verstellen, maar dat is in mijn geval ook niet nodig.

https://pacomotorsports.com/product/nd-miata-seat-lowering-brackets/ 

Waar kunnen we komen testen 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik pas met mijn 1m93 (langer bovenlijf) niet in een ND Miata. Zetel kon niet ver genoeg achteruit en probleem in de hoogte. Zelfs als de zetel met 3cm zou zakken had het niet gelukt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, msxx zei:

Welke safety regulations hebben ze het precies over, enig idee? Het zegt me zo niets... 

Cybersecurity en software update management aka CSMS en Sums. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Elwood zei:

Toch wel een prachtige auto… maar als ik de biv hierboven lees…

biv klopt volgens mij niet. Volgens mijn laatste berekening was dat tussen 2500-3500 euro.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid