Ga naar inhoud

Toyota GR86


3000

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, mrbbs zei:

Telkens van die triestige reviews van fleet tv.. zouden ze dat geld beter niet inzetten voor jong talent om daar iets van te maken?

 

Exact. Wie kijkt dit nog vraag ik mij af? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, korneeldebruyn zei:

Exact. Wie kijkt dit nog vraag ik mij af? 

Het wordt zelfs gepost op autofora dus ze zullen blij zijn!

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Belgische configurator is er eindelijk.

Opvallend, de ducktail spoiler is altijd een optie, terwijl deze wél word "meegeleverd" in de hoogste uitvoering in de VS. Aan de prijzige kant ook wel voor een spoilertje, 2000 euro 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/4/2022 om 12:40, korneeldebruyn zei:

Exact. Wie kijkt dit nog vraag ik mij af? 

Als ge dan toch Zolder ter beschikking hebt. Wrm posten die eens geen rondetijd? Met een vergelijkingstabel achteraf, zou toch een interessant element zijn.

aangepast door Scifo83
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/5/2022 om 09:38, Dimitri zei:

Belgische configurator is er eindelijk.

Opvallend, de ducktail spoiler is altijd een optie, terwijl deze wél word "meegeleverd" in de hoogste uitvoering in de VS. Aan de prijzige kant ook wel voor een spoilertje, 2000 euro 😄

Prijzen kloppen niet.

Ik had de spatlappen besteld, prijs daarvan is ergens 195 euro. Niet 750+ euro zoals geadverteerd.  Doe prijzen /4 en je komt ongeveer op de werkelijke prijs uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Ik moet dringend nog eens naar Ecuyers of Bilsterberg om de momenten die ik had met de GT86 te herbeleven!

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, mrbbs zei:

Ik moet dringend nog eens naar Ecuyers of Bilsterberg om de momenten die ik had met de GT86 te herbeleven!

 

Ik ga mee! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

@Denniske Snap niet dat ze het aspect van de banden in hun verhaal niet meenemen.

De PS4 heeft zoveel meer grip op nat dan een V105 die naar ontwikkeling 10j achter staat:

 

Blijven 2 super leuke auto's!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een beetje de laatste der mohikanen.

Rwd, atmosferisch, manueel. Zal niet lang meer duren of zulke auto's bestaan gewoon niet meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel jammer dat de motor nog steeds rommel blijkt te zijn. Ik ben echt aan het overwegen om een 86 aan te schaffen binnen +/- 2 jaar, maar ik ga nog eerst zien hoe Toyota de problemen gaat aanpakken en hoe problematisch deze motoren zijn op lange termijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dimitri zei:

Wel jammer dat de motor nog steeds rommel blijkt te zijn. Ik ben echt aan het overwegen om een 86 aan te schaffen binnen +/- 2 jaar, maar ik ga nog eerst zien hoe Toyota de problemen gaat aanpakken en hoe problematisch deze motoren zijn op lange termijn.

 

Was dat een standaard blok? Of een geblazen versie? Van de geblazen versies lees je wel wat breuken, van de stock blokken was ik niet op de hoogte van problemen... 

En de oplossing is steeds voor de hand liggend

https://youtu.be/cb5z78SZoe8

(LS3 swap baby!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er gerust van wat de pers denkt 🙂 Enige wat mij boeit is dat ik er plezier in heb. Oude GT86 is bijna net zo snel, tot 170kph is het één wagen lengte. Maakt ook niks uit. Het platform is gewoon heel fijn, zeker voor die prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 12/12/2022 om 12:57, Dimitri zei:

Wel jammer dat de motor nog steeds rommel blijkt te zijn. Ik ben echt aan het overwegen om een 86 aan te schaffen binnen +/- 2 jaar, maar ik ga nog eerst zien hoe Toyota de problemen gaat aanpakken en hoe problematisch deze motoren zijn op lange termijn.

 

Had daar nog niks van gehoord (van standaardblokken) en het zou me ook erg verbazen als dat echt zo een probleem motor zou zijn.  Ik denk dat je van elke auto die beschikbaar is op de markt op social media wel dingen gaat terug vinden....in dit geval is de eerste link die ik krijg er eentje van een advocatenwebsite in de US...ja die zullen wel stoken 🙂 

Anyway, als je hem wil hebben moet je toch geen 2 jaar meer wachten.. tenzij je occasie koopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 24/12/2022 om 07:25, berengun zei:

Had daar nog niks van gehoord (van standaardblokken) en het zou me ook erg verbazen als dat echt zo een probleem motor zou zijn.  Ik denk dat je van elke auto die beschikbaar is op de markt op social media wel dingen gaat terug vinden....in dit geval is de eerste link die ik krijg er eentje van een advocatenwebsite in de US...ja die zullen wel stoken 🙂 

Savagegeese belicht het goed in hun nieuwe video over de GR86, er zijn twee aandachtspunten bij deze motoren:

- enorme hoeveelheid aan rtv siliconen, blijkbaar wel vaker een probleem bij Subaru motoren. Er zijn bij de huidige motoren an sich geen problemen daardoor, maar gezond voor de motor lijkt het mij toch ook niet.

- Toyota/ Subaru gebruikt te dunne olie stock.

Enfin, wie er meer info over wilt kan de video bekijken.

 

Quote

Anyway, als je hem wil hebben moet je toch geen 2 jaar meer wachten.. tenzij je occasie koopt

Ik zou het graag willen, maar de timing moet ook juist zitten 😃 eigenlijk komt deze GR86 op een slecht moment in mijn leven, waar er andere prioriteiten zijn dan een nieuwe auto. Maar langs de andere kant weet ik ook als liefhebber dat het de laatste keer zal zijn dat we nog zo'n kar nieuw kunnen kopen, en dat het binnenkort misschien zelfs niet meer mogelijk is om zo'n sportwagen aan te kopen en er te volle van te genieten.

Achja, keuzes maken in het leven, het is soms verdomd moeilijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste keer , goh ik weet het niet. 't is nog lang tot 2035, een datum die ik nog niet direct gehaald zie worden dankzij covid en de oorlog in Oekraine... Mazda is bijvoorbeeld gewoon bezig met een nieuwe MX5 en meerdere merken zullen een 'laatste ultieme benzine auto' willen maken voor de electrificatie een feit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Honda is de nieuwe Type R de laatste ultieme R met alleen maar een verbrandingsmotor, Toyota heeft zelf al meegedeeld dat deze GR86 ook de laatste zal zijn.

Ondertussen bestaan de Clio RS, Opel OPC en Peugeot GTI's niet meer, komt er geen opvolger meer van de Mégane RS en de Ford ST's. De Focus RS is ondertussen ook al een tijdje dood en begraven, en Hyundai's N divisie wordt vanaf nu ook helemaal elektrisch.

Alleen Mazda doet inderdaad verder met de MX-5, maar dat merk is toch ook wel echt een buitenbeentje. En dan is het nog de vraag hoe "puur" de nieuwe MX-5 zal zijn als het een hybride word, wat momenteel de geruchten zijn.

Voor de rest is er geen enkele fabrikant bezig met een nieuwe sportwagen te ontwikkelen voor de gewone man. Wat ook te begrijpen is, aangezien de co² regels een stuk strenger worden voor fabrikanten in 2025 en ze nu zwaar moeten investeren in EV's.

Dus de ICE sportwagen, en zeker de betaalbare, zijn dood en begraven. Deze GR86 zijn in mijn ogen nog wat de laatste stuiptrekkingen van dit segment.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/1/2023 om 11:51, 3000 zei:

Laatste keer , goh ik weet het niet. 't is nog lang tot 2035, een datum die ik nog niet direct gehaald zie worden dankzij covid en de oorlog in Oekraine... Mazda is bijvoorbeeld gewoon bezig met een nieuwe MX5 en meerdere merken zullen een 'laatste ultieme benzine auto' willen maken voor de electrificatie een feit is.

Vergeet het, EU7 maakt een big hoorah zeer moeilijk en duur. Dat gaan geen koopjes zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

neen, die gaat volledig uit productie wegens niet meer voldoen aan bepaalde Europese eisen.  Zeer spijtig, samen met de MX5 de enige nieuwe betaalbare drivers car

  • Whut?! 1
  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid