Ga naar inhoud

Ferrari 296 GTB


Redfive

Aanbevolen berichten

12 uren geleden, BMWMB zei:

Maar langs de andere kant is het ook wel een droom die verwezenlijkt kan worden, want ik heb altijd gezegd dat ik ooit eens iets 'exotischer' wil.

Als het kan, dan moet je dat doen. Nog nooit zijn Ferrari's zo bruikbaar geweest en het is een merk die tot de verbeelding blijft spreken. De restwaarde is bovendien meestal niet meer zo dramatisch in vergelijking met vroeger, gezien Ferrari langere garantie's geeft en de maintenance kosten niet meer van die orde zijn als vroeger.

Dit gezegd zijnde, zou ik wel nog altijd een Ferrari V8 atmo mid-engined krel in huis halen, maar dan begint garantie helaas een issue te worden gezien de leeftijd van dat type aandrijving nu. Next best thing is dan waarschijnlijk deze hier...

Samengevat: gewoon doen als je het kunt, fuck wat de rest van je denkt. Als het je ding toch niet is raak je er meestal nog wel vanaf.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens met een GTC4 gereden, die motor was spectaculair. Wat een karakter en sound. De auto zelf was wel wat te veel GT/boot, groot verschil met de middenmotors die heel licht en agiel aanvoelen. Maar ik vermoed dat je dat indirecte minder hebt bij een F12 dan bij een GTC4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren zoeen zien staan in nieuwpoort. Zag er best ingetogen en compact uit. Helemaal niet schreeuwerig of in your face. Sobere en knappe lijn. 
 

Als het kan waarom niet. Ik zou er in principe nooit zo’n geld kunnen aan uitgeven. Als ik het budget opzij had liggen dan zou ik liever een restomod project beginnen. Auto’s kunnen goed zijn en zeer goed maar eens boven de 100k zijn de verschillen te vinden in kleine zaken. Hij mag dan wel 2 keer zoveel kosten als een dikke 911, maar hij gaat nooit twee keer zo goed zijn. Dan liever een project of meerdere die je helemaal naar je hand kan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, -Fred- zei:

Gisteren zoeen zien staan in nieuwpoort. Zag er best ingetogen en compact uit. Helemaal niet schreeuwerig of in your face. Sobere en knappe lijn. 
 

Awel, heb het hier ook ergens gezegd, meest sympa Ferrari sinds lang!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds vorige week komt er bijna dagelijks een Ferrari FF hier zich keren.  Klinkt enorm vet, mede door zijn agressief optrekken, maar de kleur trekt op niet veel.. iets flets rood, bijna mat zelfs.  En de met plakband opgekleefde Poolse nummerplaat helpt niet veel. :D

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/12/2022 om 14:35, vince522 zei:

Hoe saai kan je een F12 speccen :noparty:

Ja, en verduisterde ruiten achteraan, terwijl er geen achterbank is. 🤦🏼‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/12/2022 om 23:47, BMWMB zei:

I

Maar langs de andere kant is het ook wel een droom die verwezenlijkt kan worden, want ik heb altijd gezegd dat ik ooit eens iets 'exotischer' wil. De 296 GTS vind ik een bloedmooie auto, en het rijplezier is fenomenaal.

 

Doen man, wat een ander daar van gaat denken moet ge u geen reet van aantrekken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/12/2022 om 11:19, Super95 zei:

Mogen ze zo komen afzetten. Zelfs in zijn saaie spec. Één van de mooiste Ferrari’s die er gemaakt zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/12/2022 om 11:19, Super95 zei:

Dat is volgens mij 10x knapper en puurder dan zo een hybride ding. En een pak cheaper. Ik zou t wel weten…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Als je een motorwissel onder "vielen mee" klasseert, dan wel :lolz:

ah dat wist ik niet.... maar 't was onder garantie? dan is dat toch geen probleem? :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, ir_fuel zei:

't Zijn nog altijd onbetrouwbare auto's, ondanks dat het beter is dan vroeger. 

Ze zijn onbetrouwbaar, maar ik heb ook het idee dat er soms wordt overdreven (muv de electrics). Je hoort ook dikwijls die verhalen dat de interieurs nogal “plastiek” aanvoelen en dat het allemaal fiat knoppen zijn in de ‘90’s modellen. Valt toch allemaal wel mee? Ik krijg net altijd de indruk dat die build quality van het interieur eerder solide is. Met de meeste van die auto’s wordt ook zelden gereden, dan zijn ze automatisch al vatbaarder voor schade. Je kan van high-revving V8’en en V12’s toch ook niet dezelfde betrouwbaarheid verwachten zoals bv een 2ltr diesel? Porsche lijkt mij de enige in supercar-wereld die auto’s bouwt waar je iedere dag mee kan hoonen, ‘s avonds in de garage kan zetten en dan dat de dag erna opnieuw kan doen zonder veel zorgen. Dat je er een heel stevig budget voor nodig hebt staat dan ook wel buiten kijf 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Jules_W zei:

 Porsche lijkt mij de enige in supercar-wereld die auto’s bouwt waar je iedere dag mee kan hoonen, ‘s avonds in de garage kan zetten en dan dat de dag erna opnieuw kan doen zonder veel zorgen. Dat je er een heel stevig budget voor nodig hebt staat dan ook wel buiten kijf 😄 

Dan heb ik toch de verkeerde Porsche gevonden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid