Ga naar inhoud

Het schoorvoetende "Ik heb wreed veel goesting in een eerste moto!"-topic voor aspiranten & beginners

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
45 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Geen Transalp, maar Tenéré. Heeft hier geen topique 😞 

Is dat geen Afrika Twin?

Geplaatst:
2 minuten geleden, Tjeu zei:

Is dat geen Afrika Twin?

sorry, ge hebt gelijk.
Het is zijn maat die een Tenéré heeft. (vind ik stiekem leuker dan de AT)

Geplaatst:
1 uur terug, Monterey Jack zei:

Dat is niet nodig hoor. Maar zoals hierboven ook aangegeven, de goede beginners motoren zijn niet de leuke / coole modellen. Het kan natuurlijk allemaal, ik heb zelf ook leren rijden zonder ABS, maar ik ben nu toch blij dat ik het heb. 

Eventueel kijken naar iets uit de jaren 90, een Honda CB500, Kawasaki Er5, Suzuki gs500,…

Is goed lijstje. GS500 is behoorlijk compact en met 45 pk niet flitsend, maar wel een fijn hokje :inlove: Suzuki is toch kampioen in de kleinere modellen. 

In jaren 90 waren er ook een aantal leuke retro modellen @Polygoon. Kawa Estrella of W650, Yamaha SR500, Aprilia moto 6.5, Suzuki TU250x, Honda xb500, Enfield bullet 500, zr7, zrx1100, cb sevenfifty, gsx750, xjr1200,...

Stuk voor stuk ook degelijk gerief. Behalve de moto 6.5, das kak om aan te werken.

Geplaatst: (aangepast)

Waarom staat de Bandit600 hier nog nie in t lijstje?  😀 Stond in de tijd op mijn shortlist samen met de XJ600. Is toen de Yamaha geworden als eerste moto.

aangepast door Joske
Geplaatst:

Als je ABS wil ga je toch niet tè oud mogen gaan. Zelfs mijn Monster uit 2008 had nog geen ABS (was wel al optie toen maar pas vanaf 2010 standaard).

Eerlijk gezegd heb ik ABS als beginnend bestuurder (eind jaren '90) nooit gemist

Een Fazer 600 zou ik ook durven aanraden. Alleskunner met het blok van de Thundercat maar dan minder piekerig.

Idem maar dan iets jonger de FZ6 (S2) met het R6 blok.

Een Hornet  (CB600) is ook tof maar zuipt nogal.

Geplaatst:

Met de huidige banden kan je best cava zonder ABS starten, maar dat wel met een reminstallatie die en krachtig genoeg is en zeer fijn te doseren valt. Geen te sportief gedoe. Enkele 320mm schijf met vier zuigers of dubbele schijf met twee zuigers is perfect. Maar dan dus wel top banden eronder die uitblinken in progressie zoals een Michelin Road 6. 

Ik rij nog steeds zonder ABS en mis het enkel bij regen of bij file filteren. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid