Ga naar inhoud

Het schoorvoetende "Ik heb wreed veel goesting in een eerste moto!"-topic voor aspiranten & beginners

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
15 minuten geleden, tuscani zei:

Idd, maar met al de kosten en miserie door sterfgeval van mijn boekhouder was dat vorig jaar niet echt aan de orde. Aan de nieuwe moet ik het nog eens vragen qua inbreng.  :D

Toch ook een speciaal excuus dat :lolz: Ja mijn boekhouder is dood gevallen dus ik mag geen moto kopen :lolz: 

• Grappig 5
Geplaatst:
18 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Toch ook een speciaal excuus dat :lolz: Ja mijn boekhouder is dood gevallen dus ik mag geen moto kopen :lolz: 

Er zijn  nog andere lijken uit de kast gevallen en heb een bedrag met 4 nullen privé mogen ophoesten... ( 4 x ducati)  dus financieel stond het even op hold ja

Geplaatst:
3 uren geleden, Polygoon zei:

Maar zo'n initiatiecursus is misschien wel een leuk begin.
Naast het gevaar blijft het toch een serieuze investering ook, zo'n motorrijbewijs.

Voor de goedkoop moet je het niet doen....

Geplaatst:

Dat het niet goedkoop is!!

Geplaatst:
21 minuten geleden, Dawud zei:

21 minuten geleden, Dawud zei:

Tweemaal zo duur als je zou verwachten!

Geplaatst:
Op 21/1/2025 om 17:44, gTa zei:

Toffe bike.

Maar dat is zo'n schoolvoorbeeld van een bike die je écht moet rijden eer je dat koopt, vind ik.
Je kan je daar stevig in vergissen (zithouding en -comfort, bediencomfort, veercomfort, pit/power, etc.)

Blind kopen op wat je mooi vindt ... je moet dat echt niet doen.
Ook afgaan op tests en assumpties maken dat dat wel op jou van toepassing zal zijn, is ook een gevaarlijke.

Daarom: rijbewijs halen en dan zachtjes uitkijken naar wat er is, en vooral: testrijden.
Hoe meer (verschillende) bikes je test, hoe beter je kan inschatten hoe elke bike is.

Inderdaad, ik heb zo gewoon mijn Hypermotard 796 gekocht destijds na een kort testritje. 
Maar eigenlijk was dat zadel met z'n 825 mm hoogte veel te laag voor mij, en zaten mijn knieën zeer getrokken.

De nieuwe Hypermotard heeft een zadelhoogte van 904 mm zie ik, zou voor mij al een pak beter zijn.

18 uren geleden, DDke zei:

Alle moto's boven de 300 cc zijn snel als je die open trekt.

Goh, misschien eventjes.

Maar net zoals jij heb ik ook Transalp gereden om mee te starten, en na een half jaartje had ik het wel gezien met die 56 pk.
Mijn Hypermotard daarna heeft echter nooit te traag aangevoeld.

Geplaatst:
1 uur terug, gewoon ik zei:

rij jij nog moto @kwiekie?

Neen, denk ondertussen bijna 2 jaar geleden mijn Hypermotard verkocht.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nog niet echt gemist heb, behalve wanneer ik in leuke regio's kom.
In 2024 in de paasvakantie wel een dagje moto gereden in Spanje, met mijn vrouw achterop, en daar wel weer enorm van genoten.

Ik zie mezelf eerder een cabrio kopen over afzienbare tijd om van te genieten met vrouw en kind dan een moto.

Ik droom ook eerder van ooit wat meer offroad te doen zoals jan.van.gent regelmatig doet.
Of voor mijn 40e verjaardag een offroad motorreis te doen.
Ofwel ooit een motor waarmee het ook doenbaar is om eerst anderhalf uur autostrade te doen om mooie dagtrips te maken.

Dit jaar wel al geboekt voor de eerste 2 openroads ritten om mijn rij-passie wat te voeden 🙂  

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
Op 21/1/2025 om 08:13, ICM zei:

@binnenmuisarchitekt  @Tjeu Hier staat Ducati Superbike. 

Geradbraakt afstappen, maar wel kippevel als je boven de 10.000 ging :inlove:

Stilvallen, panelen eraf en wat gapen. Niks zien en zweten als een rund in dat leder. Toch maar tankdop eens openen, ah is die nu leeg? Bidon nafte halen. Reservelampje dus kapot. Of bij het binnen rijden van Gent Zuid en rij auto’s achter je, plots niet meer kunnen schakelen. Wat gesticuleren naar de auto’s achter mij dat mijn ros het begeven heeft. Blik naar beneden, plasje vloeistof (geen pipi).Avonturen :inlove:

Met de moto rijden is zo wijs. De vrijheid is onbeschrijfelijk. Kan een auto echt niet aan tippen, ook geen 981 boxster.

Geplaatst:

Miljaar ik zit weer op autoscout naar duc’s te kijken, merci eh @ICM!

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Zoooo jammer dat de mantra zo onbetrouwbaar was, anders had ik die echt wel gehouden. 

Geplaatst:
Op 23/1/2025 om 11:03, CharlesV zei:

De vrouwen die hun vent niet met de moto laten rijden zijn dan misschien nog de kwezels die op hun gsm zitten tijdens het rijden.

Op de gsm tijdens het rijden met de moto?

😁

Geplaatst:
Op 23/1/2025 om 08:36, ma: zei:

heel die uitrusting die moet gekocht worden en ergens gelegd worden

Denk 3 of 4 keer aan gehad in 3j tijd toen😆

FB_IMG_1683692296167.jpg

20170316_185656.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Nadien de moto als pronkstuk in de living gedeponeerd. Madam vond dat niet zo leuk😅

20191207_140537.jpg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Bon, dat blijft hier toch wat harder in mijn been bijten dan verwacht.

Heeft er iemand goede adresjes voor zo'n initiatie?

Ik wil wat vermijden op een plaats terecht te komen zoals die circuitinitiaties cadeauboxen waar ze meer een "experience" verkopen genre "wow met een Ferrari tegen 40/u over Zolder" dan een leermoment.

Geplaatst:
9 minutes ago, Polygoon said:

Ik wil wat vermijden op een plaats terecht te komen zoals die circuitinitiaties cadeauboxen waar ze meer een "experience" verkopen genre "wow met een Ferrari tegen 40/u over Zolder" dan een leermoment.

Gewoon rijlessen pakken.

Geplaatst:
25 minuten geleden, Polygoon zei:

Huur dan een scooter hé

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Gewoon rijlessen pakken.

Dit dus en nadien dan goed beseffen dat de moto met jou aan het rijden is ipv omgekeerd. Duurt even vooraleer de rollen omgedraaid zijn.

Geplaatst:
2 minuten geleden, dragonfly zei:

Huur dan een scooter hé

Bedankt voor je vermogen tot begrijpend lezen.
Dat is dus net wat ik wil vermijden :D 

Geplaatst:
Zojuist, Polygoon zei:

Bedankt voor je vermogen tot begrijpend lezen.
Dat is dus net wat ik wil vermijden :D 

Het is geen golf 😛 

Geplaatst:
Zojuist, dragonfly zei:

Het is geen golf 😛 

Ik snap je punt niet goed.
Ik wil proeven van motorrijden en ik heb de keuze tussen een lessenreeks van 20 uur of een scooter.

Jouw antwoord: there is no in-between?

Geplaatst:
4 minutes ago, Polygoon said:

een 11kW moto kopen/huren.

Geplaatst:
6 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik snap je punt niet goed.
Ik wil proeven van motorrijden en ik heb de keuze tussen een lessenreeks van 20 uur of een scooter.

Proeven zonder dat je effectief kan rijden is moeilijk. Daar heb je weinig aan.

Geplaatst:
2 minuten geleden, dragonfly zei:

Proeven zonder dat je effectief kan rijden is moeilijk. Daar heb je weinig aan.

Welja, het idee is natuurlijk een stukje te leren rijden zonder de commitment te maken om de hele lessenreeks te volgen.
Dat is de insteek van een initiatiecursus.

Mijn verwachting is niet om daar rijklaar buiten te komen klaar voor een rijbewijs. Eerder om te kijken: is dat rijden op twee wielen iets voor mij.

Geplaatst:
6 minuten geleden, ir_fuel zei:

een 11kW moto kopen/huren.

Ik ben (nog) niet op zoek naar een rijbewijs (of moto waar ik geen extra rijbewijs voor nodig heb).
Alsook: een begeleide initiatie lijkt me beter dan gewoon met een gehuurde helm en motor op stap te gaan ...

Geplaatst:
1 minuut geleden, Polygoon zei:

Welja, het idee is natuurlijk een stukje te leren rijden zonder de commitment te maken om de hele lessenreeks te volgen.
Dat is de insteek van een initiatiecursus.

Mijn verwachting is niet om daar rijklaar buiten te komen klaar voor een rijbewijs. Eerder om te kijken: is dat rijden op twee wielen iets voor mij.

https://clubmot.be/product/initiatie/

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid