Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, josenjef zei:

Maar jij hebt een Tesla 😉 Hij heeft 5 stops van 37 minuten nodig om 1200 kilometer af te leggen.

@tuscani zet ze gerust eens naast elkaar op ABPR, jouw Tesla en "mijn" EQA250.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, flupke73 zei:

Conclusie; om te reizen moet je minimaal 400km effectief kunnen rijden met je EV

Zelfs met 400km effectief, wat de EQA volgens mij heeft met z'n upgraded batterij, rij je niet zo snel meer over en weer naar de Bourgogne imho 🙂.
Moest ik er nu een week naartoe gaan wordt deze discussie een non-issue en is dat beetje laden onderweg geen probleem uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Dat is gelukkig wel het geval 🙂 
Dit is aan reference speed 100% (uiteraard :ninja:)

image.png.a8262e4b243fb7b695bfe44f064c1c9a.png

Had over deze post gezien. Wij kunnen waarschijnlijk sneller laden dan ook. Want 37min hebben we eigenlijk nooit stilgestaan dacht ik. En onze verste rit was 367km. ( 100% tot 15%) 

vergelijk maken  weet ik niet hoe je dat doet sorry. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tuscani zei:

Had over deze post gezien. Wij kunnen waarschijnlijk sneller laden dan ook. Want 37min hebben we eigenlijk nooit stilgestaan dacht ik. En onze verste rit was 367km. ( 100% tot 15%) 

vergelijk maken  weet ik niet hoe je dat doet sorry. 

Geef eens de regio/dorp/stad waar je zat zal een vergelijking maken met mijn rit en jouw rit 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Polygoon zei:

Sinds ik "in de markt" ben voor een EV toets ik elke rit af of deze mogelijk zou zijn met een EV.
Dit weekend voor het eerst een keer gehad van "mja, dit wordt em niet in de toekomst".

We zijn van Antwerpen naar Beaune gereden (net geen 5 uur rijden) voor 2 overnachtingen. Voor mij is dat de limiet qua afstand om te doen voor een weekendje. Zondagochtend vertrokken om 5 uur en dinsdagavond, na een gezellig restaurantbezoekje, om 20:30 daar vertrokken. Ik heb het dan niet per se over de rit zelf maar wel de tijdspanne. De rit zelf is namelijk perfect te doen met een EV, genoeg chargers onderweg en whatsnot. Enkel, als je daar heen en terug nog eens telkens x uur moet bijtellen is het voor mij de moeite niet meer waard om tot daar te gaan voor een kort weekendje.

Ik kies m'n auto's gelukkig niet voor die ene rit per jaar maar voor 95% van m'n gebruik, het is echter een toegeving die zal moeten gedaan worden in de toekomst. EV's zijn nu eenmaal een achteruitgang voor "lange" afstand.

Misschien zijn wij, autoliefhebbers, daar ook anders in dan de gemiddelde persoon. M'n vriendengroep verklaarde me zot om zo ver te rijden voor 2 overnachtingen.

Komkom… zelfs voor een set wielen rijden we 1000km over en weer 🙃

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Polygoon said:

Waze houdt al rekening met de gemiddelde snelheid die je normaal rijdt. 
Ik rij er dus bijna nooit nog tijd af 🙂 .

Die was bij mij vorige week compleet aan het flippen in Fr. De op voorhand berekende reistijd kwam neer op 135 km/h gemiddeld :lolz:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Die was bij mij vorige week compleet aan het flippen in Fr. De op voorhand berekende reistijd kwam neer op 135 km/h gemiddeld :lolz:

 

Je had goed doorgereden in de doorreis

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Polygoon zei:

Dat is gelukkig wel het geval 🙂 
Dit is aan reference speed 100% (uiteraard :ninja:)

image.png.a8262e4b243fb7b695bfe44f064c1c9a.png

Dat is inderdaad 1 stop teveel voor zo'n traject. 37 minuten kan je nog verliezen als je iets wil eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De simpele tourplanner van  tesla doet het in 2 stops met een Y. Hij laad eerst nog in edegem wat natuurlijk niet nodig is.  Maar dus 50min laden. 

1392669085_Screenshot_20220817-233939_SamsungInternet.thumb.jpg.0088a0dd59a3f391a45c7ad79138c2a3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, tuscani zei:

De simpele tourplanner van  tesla doet het in 2 stops met een Y. Hij laad eerst nog in edegem wat natuurlijk niet nodig is.  Maar dus 50min laden. 

1392669085_Screenshot_20220817-233939_SamsungInternet.thumb.jpg.0088a0dd59a3f391a45c7ad79138c2a3.jpg

image.png.e6c53fe315992135c3015eecc35c0607.png

Groot verschilletje nog met de EQA. 1 uur en een kwartier of een halfuurtje.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, tuscani zei:

De simpele tourplanner van  tesla doet het in 2 stops met een Y. Hij laad eerst nog in edegem wat natuurlijk niet nodig is.  Maar dus 50min laden. 

1392669085_Screenshot_20220817-233939_SamsungInternet.thumb.jpg.0088a0dd59a3f391a45c7ad79138c2a3.jpg

LaadT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, gewoon ik said:

Je had goed doorgereden in de doorreis

Dat was de doorreis.

Volgens mij hield die nog rekening met mijn 150+ km/h tripje van 3 jaar geleden waar ze me toen staande hebben gehouden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat was de doorreis.

Volgens mij hield die nog rekening met mijn 150+ km/h tripje van 3 jaar geleden waar ze me toen staande hebben gehouden ...

nochtans heb je toen ook de bestemming niet in de berekende tijd gehaald

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/8/2022 om 11:07, tuscani zei:

Dat bedoel ik toch niet?  Ik bedoel dat het "extra verlies" in tijd omdat je met een ev zou gaan, best zou meevallen.  Omdat je dat aanhaalde in je tekst.  

Als ik amper 40min verlies op 900km tegenover een ice. Zal het verschil op een 500km nog minder zijn. 

Jij praat in vakantie modus. Als je dat moet doen voor je werk op bv 3 dagen, ben je 2 uur extra kwijt. Jij vindt dat niet significant? 

Altijd toch de context meenemen ipv daar zo easy over te gaan. Bovendien: voor je job kan je niet zo makkelijk hotels kiezen in functie van laadpalen, laat staan (de hotels waar ik kom) dat het evident is een parkeerplaats te kunnen claimen om te laden ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Jij praat in vakantie modus. Als je dat moet doen voor je werk op bv 3 dagen, ben je 2 uur extra kwijt. Jij vindt dat niet significant? 

Altijd toch de context meenemen ipv daar zo easy over te gaan. Bovendien: voor je job kan je niet zo makkelijk hotels kiezen in functie van laadpalen, laat staan (de hotels waar ik kom) dat het evident is een parkeerplaats te kunnen claimen om te laden ! 

ik vermoed dat polygoon ook in vakantiemodus naar ginds gaat.

 

dat het voor u moeilijker is, is al langer geweten. 😉

want het gaat hier over roadtrip en de meeste trips zijn voor vakantie. :D

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

🙂 🙂 

Het begrip roadtrip krijgt een nieuwe invulling........ hoe gaan we dan een auto gerichte rit die niet gaat van punt a naar b over autostrade noemen? 

Zodat ik de juiste uitspraken kan doen. Want nu wordt het wel wat op een hoopje gesmeten. 

In de letterlijke zin is van hier naar St Tropez rijden over de autostrade een roadtrip, mee eens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, Jokke_vlo said:

voor je job kan je niet zo makkelijk hotels kiezen in functie van laadpalen

Je mag in jouw geval het stuk "in functie van laadpalen" schrappen

:lolz:

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Jokke_vlo said:

In de letterlijke zin is van hier naar St Tropez rijden over de autostrade een roadtrip, mee eens. 

Dat is wat de gemiddelde Belg daaronder verstaat ja.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Akkoord, hoe noemen we dan de ritten voor autoliefhebbers die langs bergketens of mooie binnenwegen gaan? Kwestie ergens ook dat te kunnen benoemen ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Akkoord, hoe noemen we dan de ritten voor autoliefhebbers die langs bergketens of mooie binnenwegen gaan?

Openroads ❤️

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid