Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Akkoord, hoe noemen we dan de ritten voor autoliefhebbers die langs bergketens of mooie binnenwegen gaan? Kwestie ergens ook dat te kunnen benoemen ? 

Een roadtrip, volgens mij, is een route van A naar B met verschillende tussenstops. Je rijdt van Antwerpen naar Berlijn en stopt voor een rondje nurburgring, maakt een detour naar Stuttgart voor een automuseum. Of neemt een stukje Zwarte Woud of Alpen mee. Je gaat meer om te rijden dan om de uiteindelijke eindbestemming.

Een rondrit is dan eerder wat we doen zoals de ardennenrit. Dat is vaak in een lus of vaak maar 1 of 2 dagen rijden mét een roadbook.

Vakantierit is gewoon snelste weg van thuis naar hotel om daar dan de vakantie te beleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Een roadtrip, volgens mij, is een route van A naar B met verschillende tussenstops. Je rijdt van Antwerpen naar Berlijn en stopt voor een rondje nurburgring, maakt een detour naar Stuttgart voor een automuseum. Of neemt een stukje Zwarte Woud of Alpen mee. Je gaat meer om te rijden dan om de uiteindelijke eindbestemming.

Een rondrit is dan eerder wat we doen zoals de ardennenrit. Dat is vaak in een lus of vaak maar 1 of 2 dagen rijden mét een roadbook.

Vakantierit is gewoon snelste weg van thuis naar hotel om daar dan de vakantie te beleven.

In dit geval liever geen EV.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

In dit geval liever geen EV.

Wel juist daarom nu wordt alles op een hoopje gesmeten terwijl het Idd twee totaal verschillende dingen zijn.

De woke cancel cultuur mag nog even uitgesteld worden hier 🤓

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Wel juist daarom nu wordt alles op een hoopje gesmeten terwijl het Idd twee totaal verschillende dingen zijn.

De woke cancel cultuur mag nog even uitgesteld worden hier 🤓

er wordt hier gewoon op een hoopje gesmeten omdat iedereen nu wel weet dat een roadtrip (zijnde het bergpaadjes afknallen en dergelijke) niet tot (momenteel toch) de mogelijkheden behoort van een ev. ( al zal het vermoedelijk wel kunnen) dit topic bestaat dan ook grotendeels uit "grote verplaatsingen maken met een ev", zonder daarom alleen maar plezierritjes  te zijn.

als iedereen hier blijft doordrammen kan er idd beter een tweede topic gemaakt worden. 😉 Een "hoe ziet een grote vakantietrip eruit met een ev-topic" en een "hoe ziet er een plezier roadtrip eruit met een ev-topic".

 

ik denk dat mede door dit topic, er wel nog mensen meer overtuigd zijn dan je wel degelijk op reis kan gaan met een ev (mijzelf inclusief).

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik helemaal mee akkoord ! Het gaat er over dat de twee op een hoopje worden gesmeten. Ik ben er trouwens van overtuigd dat heel dat ev bezitters het een “event” vinden (en er dus plezier in hebben) op te reis te gaan zoals je het beschrijft. Het is een beetje een pionieers gevoel hè….

Beetje zoals met de stoomlocomotief die in het begin niet sneller was dan een paard 😇😂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is dat.

Op reis, dus de kortste weg naar de vakantiebestemming, in de zomer, wil ik graag doen met een EV. Dat plannen vind ik dan idd een deel van de fun.

Op reis, in de winter, naar bijvoorbeeld een ski-oord, liever niet met een EV. Dan nemen we hier de Rangerover.

Op roadtrip, dus verre plezierritten, ook liever niet met een EV, maar liefst met een auto met rijplezier. 

Ik heb het geluk de keuze te hebben, maar moest ik vandaag alles in 1 auto moeten nemen, dan kocht ik mij een leuke diesel, benzine of hybride, afhankelijk van wat er beschikbaar zou zijn in mijn auto naar keuze.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hybride is willen en niet kunnen, en is daarom mijn laatste keuze. Hybride is een tussenoplossing uitgevonden door de Europese autobouwers, omdat ze nog geen deftige EV konden bouwen. Gelukkig is dat aan ‘t veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de Japanners toch al veel langer met hybrides bezig zijn, en nu nog steeds….misschien is dat the best of both worlds en moeten we ons met zoiets niet afvragen hoe een road trip eruit ziet😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar eens naar de Chinezen. Die brengen de ene na de andere EV uit. Dat de Jappen maar opletten dat de Chinezen niet gaan lopen met hun marktaandeel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de staat blijft subsidiëren zal de markt inderdaad verstoord blijven. Ik bedoelde enkel dat hybrides geen Europese uitvinding zijn als surrogaat voor EV’s

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Hybride is willen en niet kunnen, en is daarom mijn laatste keuze. Hybride is een tussenoplossing uitgevonden door de Europese autobouwers, omdat ze nog geen deftige EV konden bouwen. Gelukkig is dat aan ‘t veranderen.

S klasse hybride 😍😍😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Hybride is willen en niet kunnen, en is daarom mijn laatste keuze. Hybride is een tussenoplossing uitgevonden door de Europese autobouwers, omdat ze nog geen deftige EV konden bouwen. Gelukkig is dat aan ‘t veranderen.

Kan weer tellen qua onzin. :inlove:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, BMWMB said:

Hybride is willen en niet kunnen, en is daarom mijn laatste keuze. Hybride is een tussenoplossing uitgevonden door de Europese autobouwers, omdat ze nog geen deftige EV konden bouwen. Gelukkig is dat aan ‘t veranderen.

Hoelang bestaat de Toyota Prius?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, saabi zei:

Ik denk dat de Japanners toch al veel langer met hybrides bezig zijn, en nu nog steeds….misschien is dat the best of both worlds en moeten we ons met zoiets niet afvragen hoe een road trip eruit ziet😅

Mijn moeder heeft zo een Honda hybride van +10 jaar oud, geweldige auto met 0 karakter. Mijn Honda EV heeft bakken meer karakter en stuurt veel leuker. Ik zou eens met een moderne hybride van het merk moeten rijden, maar ik geloof nooit dat ze na al die jaren karakter in die CVT hebben gekregen 🙂 

Er zijn er natuurlijk betere, maar bijvoorbeeld in de C300e denk ik zalige auto en dan komt die viercilinder er tussen ... En dat is goed gebouwd en al wat je wilt, maar wat mij stoort is het dubbele karakter. Liever een full EV of een full ICE dan een beetje van de twee, hoewel het op papier een ideale oplossing lijkt. Maar dat zijn die jappen met hun CVT al heel veel jaren, de beste op papier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, josenjef said:

Mijn moeder heeft zo een Honda hybride van +10 jaar oud, geweldige auto met 0 karakter. Mijn Honda EV heeft bakken meer karakter en stuurt veel leuker. Ik zou eens met een moderne hybride van het merk moeten rijden, maar ik geloof nooit dat ze na al die jaren karakter in die CVT hebben gekregen 🙂

Ik heb ooit een Prius als rental gehad in de VS (toen ik naar een trackday ging daar om met een Corvette te rijden nota bene, "Who's Prius is that?!!" :lolz:). Wat een verschrikkelijk apparaat was me dat door die CVT.

5 minutes ago, josenjef said:

Er zijn er natuurlijk betere, maar bijvoorbeeld in de C300e denk ik zalige auto en dan komt die viercilinder er tussen ... En dat is goed gebouwd en al wat je wilt, maar wat mij stoort is het dubbele karakter. Liever een full EV of een full ICE dan een beetje van de twee, hoewel het op papier een ideale oplossing lijkt. Maar dat zijn die jappen met hun CVT al heel veel jaren, de beste op papier.

CVT zuigt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, josenjef zei:

Mijn moeder heeft zo een Honda hybride van +10 jaar oud, geweldige auto met 0 karakter. Mijn Honda EV heeft bakken meer karakter en stuurt veel leuker. Ik zou eens met een moderne hybride van het merk moeten rijden, maar ik geloof nooit dat ze na al die jaren karakter in die CVT hebben gekregen 🙂 

Er zijn er natuurlijk betere, maar bijvoorbeeld in de C300e denk ik zalige auto en dan komt die viercilinder er tussen ... En dat is goed gebouwd en al wat je wilt, maar wat mij stoort is het dubbele karakter. Liever een full EV of een full ICE dan een beetje van de twee, hoewel het op papier een ideale oplossing lijkt. Maar dat zijn die jappen met hun CVT al heel veel jaren, de beste op papier.

 

mja, mocht ik minder electronica issues gehad hebben (of nog langer garantie) reed ik nog met de Q7 hoor.  Was voor mij een ideale wagen qua set-up. in de week puur elektrisch en langere afstanden met de V6 diesel.  hybride was/is voor mij een ideale mix. (als de combo overeen komt natuurlijk. geen asma motortje dat moeite heeft met het gewicht.)

alles hangt dus gewoon af van de inhoud van de kast. net zo goed je met een kleine ev moeilijker een verre reis gaat maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, BMWMB zei:

… zegt een verkoper van zo’n Europees merk. 😄

Als dat bekent dat mijn mening 0 waarde heeft voor jou, dan mag je gerust mij negeren. But I'll call out bullshit when I see bullshit.

  • Vind ik leuk 2
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, tuscani zei:

mja, mocht ik minder electronica issues gehad hebben (of nog langer garantie) reed ik nog met de Q7 hoor.  Was voor mij een ideale wagen qua set-up. in de week puur elektrisch en langere afstanden met de V6 diesel.  hybride was/is voor mij een ideale mix. (als de combo overeen komt natuurlijk. geen asma motortje dat moeite heeft met het gewicht.)

alles hangt dus gewoon af van de inhoud van de kast. net zo goed je met een kleine ev moeilijker een verre reis gaat maken

Het romige van een 6-cilinder kan ik wel geloven dat dat een betere match is. Die S-klasse die @Jokke_vlo hier aanhaalt wil ik ook graag geloven dat dat een heerlijke setup is en dat daar PHEV wel een genot is.

Een heel jaar met een PHEV rijden met astma motor voor die ene verre reis zou ik toch niet zien zitten hoor. De standaard dieselrijders van vroeger met 30 000 kilometer en meer per jaar daar zie ik het plaatje nog wel kloppen. Zeg maar van 320d naar 320e.

aangepast door josenjef
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tommie zei:

Als dat bekent dat mijn mening 0 waarde heeft voor jou, dan mag je gerust mij negeren. But I'll call out bullshit when I see bullshit.

Popcorn Eten GIFs - Get the best GIF on GIPHY

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, josenjef zei:

 

Een heel jaar met een PHEV rijden met astma motor voor die ene verre reis zou ik toch niet zien zitten hoor. De standaard dieselrijders van vroeger met 30 000 kilometer en meer per jaar daar zie ik het plaatje nog wel kloppen. Zeg maar van 320d naar 320e.

ik ook niet, daarmee dat ik het schreef. :D

ev, hybride, .... alles is goed voor mij,  als je een deftige setup hebt. (hybride met een deftige ice motor erbij, ev met een deftige batterij en snellaadsysteem)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, josenjef zei:

Een heel jaar met een PHEV rijden met astma motor voor die ene verre reis zou ik toch niet zien zitten hoor.

Het feit dat men de aankoop van een wagen afstemt op die ene verre reis per jaar is al waanzin om te beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid