Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden, Polygoon zei:

Wou je Mulhouse nog bezichtigen want dat is toch vrij vroeg voor een "overnight" stop, nee?

580km was dat, van bij ons. Tegenwoordig is rond de 600km genoeg voor mij. De tijden dat ik 900km aan een stuk doorgeef kan ik niet meer. Dan was ik de dag of avond nadien geen mens. Nu vertrekken we rond 9 a 10u rijden een 600km en zijn we rond 16 a 17u op de locatie.  Ideaal om daar nog wat te bezichtigen, restaurant te zoeken en nadien weer fris te vertrekken.

(Wat rond kuieren in mullhouse)

IMG_20230805_192736_633.thumb.jpg.4a6a951d783b16e9ce59dfb7e775d348.jpg

(En in Parma, een dikke 500km verder)

20230805_105410.thumb.jpg.c71ae0a69017874a4aca9f62687baf02.jpg

Is niet omdat het een ev is voor de haters, want de laatste vakantie met de Q7 ook zo gedaan en ik ben gewoon veel frisser dan.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook verre van de 20 uur aan een stuk knaller maar 6 uur vond ik wel heel kort, vandaar de vraag. 

Anderzijds, moest het wel voor de EV zijn had je beter een hotel gepakt met charger natuurlijk 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik ben ook verre van de 20 uur aan een stuk knaller maar 6 uur vond ik wel heel kort, vandaar de vraag. 

Anderzijds, moest het wel voor de EV zijn had je beter een hotel gepakt met charger natuurlijk 😛 

We zoeken een hotel dat ons het meeste aanstaat.😉 Qua ligging om nog het centrum te kunnen bezoeken en dergelijke. (En of er een parking aan is.)  Een destination lader staat niet op de nodige punten,  want vorig jaar bv speciaal zo een geboekt en de lader stond de hele dag en nacht bezet door dezelfde wagen. Dan heb je daar ook niets aan.( Dus indien aanwezig is dat mooi meegenomen, vooral dan om met 100% ( gratis) weer te kunnen vertrekken :D ) in Parma bv was er een tesla lader en een porsche lader. Toen we toe kwamen stond er een enyaq, op de porsche lader, en toen we de dag nadien vertrokken nog steeds.  En het hotel doet er niets aan wegens gratis service.  

Tis dus dubbel, ga je echt voor dat hotel met lader, waar je dan de kans hebt toch niet te kunnen laden, of kies je gewoon naar wat je wilt.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

Totale kost van 78€

Is laden bij Tesla dan goedkoper dan Fastned? Kennis met een Polestar is ermee naar Zuid-Fr gereden en betaalde langs de snelweg rond de €1/kWh.

Dat was dus een zeer dure rit naar het Zuiden. Het is een firmawagen dus hij heeft er geen last van maar toont maar aan dat het niet altijd goedkoper is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, dragonfly zei:

Is laden bij Tesla dan goedkoper dan Fastned? Kennis met een Polestar is ermee naar Zuid-Fr gereden en betaalde langs de snelweg rond de €1/kWh.

Dat was dus een zeer dure rit naar het Zuiden. Het is een firmawagen dus hij heeft er geen last van maar toont maar aan dat het niet altijd goedkoper is.

Tesla is sowieso goedkoper en al zeker tijdens hun daluren. Iets waar ik geen gebruik van kunnen maken heb wegens telkens rond de middag te laden. 😉 de reden dat er veel zijn met niet tesla´s die een abonnement aangaan bij tesla.  Dan laden ze aan dezelfde prijs tegenwoordig. 

Dit is een printscreen van de dichtstbijzijnde lader en zijn prijzen. 

Screenshot_20230806_131741_Tesla.thumb.jpg.b014733090363deb36a9e9956ac7713c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel jammer dat in de praktijk nog niet zoveel Tesla laadpunten opengesteld zijn voor andere wagens. In Vlaanderen bijna geen, enkel rond Brussel daar ergens als ik het goed voor heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Speedhunter zei:

Het is wel jammer dat in de praktijk nog niet zoveel Tesla laadpunten opengesteld zijn voor andere wagens. In Vlaanderen bijna geen, enkel rond Brussel daar ergens als ik het goed voor heb. 

Wat niet erg is...... want het is een van de hoofdredenen dat ik eentje gekocht heb. Want bij degene die wel open zijn, zie je sowieso een skoda ( sorry), bmw of audi, 2 plaatsen inpakken om te kunnen laden. Enkel de volvo´s staan deftig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben jij nu echt 3 dagen onderweg geweest naar iets in Italie. Dat zou niet voor mij zijn...

Ik heb nu nog nooit aan een lader gekomen waar er iemand verkeerd stond en dan eender welk merk.

Enige wat ik eens zag was een Tesla die nogal scheef stond en over de lijn, maar je kon er nog naast. Nu ja, dat lag niet aan de auto want zag dame vertrekken kort erna en ze moest iets verder keren (was verkeerd weggereden) en aan dat te zien is dat wreed ambetant dat je die tesla achteruit moet inparkeren :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/6/2023 at 11:28 AM, Polygoon said:

Anderzijds, moest het wel voor de EV zijn had je beter een hotel gepakt met charger natuurlijk 😛 

 

On 8/6/2023 at 10:00 AM, tuscani said:

kon zelfs volledig weg mocht ik een hotel met destination lader gekozen hebben

 

Toon mij eens 1 hotel met destination charger waar je dat ding kan reserveren?

Destination chargers aan hotels, daar mag je gewoon niet op rekenen. Ik kom hier regelmatig bij de Vandervalk en 1 keer op 2 staan al die plaatsen vol tegenwoordig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, ir_fuel zei:

 

 

Toon mij eens 1 hotel met destination charger waar je dat ding kan reserveren?

Destination chargers aan hotels, daar mag je gewoon niet op rekenen. Ik kom hier regelmatig bij de Vandervalk en 1 keer op 2 staan al die plaatsen vol tegenwoordig.

 

Eerlijk? Van de hotels die we al geboekt hebben "speciaal" voor een destination charger, ( niet veel, even denken, 4 :D) sinds we de Y hebben. Was er vorig jaar eentje die er de hele nacht aan gehangen heeft. Ik zag dan om 8u smorgens via de camera's dat hij weg was, en ben de wagen gaan aankoppelen. ( stond er naast, en het is dus het nieuwe handdoek leggen :D ) Daarmee was hij tegen het vertrek ook zo goed als vol. Andere locaties tot nu toe steeds geluk gehad,  al zal dat ook wel minderen, hoe meer ev´s er steeds bij komen. Maar speciaal boeken daarvoor doe ik dus niet meer. ( ik kijk wel of er een sc in de buurt is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/8/2023 om 10:00, tuscani zei:

Geen foto's buiten de bovenstaande,  en een korter verslag buiten vorige keer.

Donderdag vertrokken om 9u30 met 95% lading, richting Italië  ( cevita de bagnoregio) met enkele tussenstops natuurlijk. 

Eerste stop was in metz na 308km, met een batterijrest van 18% en een verbruik van 183Wh/km. Net tijd om te eten dus perfect. Tegen dat de broodjes op waren was de wagen meer dan vol genoeg.  Volgende stop was Strasbourg, voor nog een laadbeurt en plaspauze. En zo naar de eindbestemming van de eerste dag Mullhouse. Geen destination lader daar en daar heb ik een domme fout gemaakt.  In mullhouse zijn tesla sc´ers,  maar de batterij gaf nog 40% aan, ik had daar de avond zelf best nog even naartoe gereden,  want nu zat ik op de grens Zwitserland en moest ik de gotthard door, en idd na 2 u moest ik een 25min stoppen om bij te laden. ( met een half volle batterij vertrekken is dus niet aan te raden op reis) . En de sc waar hij me naartoe stuurde was dan ook nog een tragere ( max 125kw) terwijl er iets verder ( 9min ) waren van 250. Dat was dus een stop die wat tegenviel. Maar hop eens genoeg weer verder, de gotthard door en in Lugano stond een stop gepland om 14u. Ideaal dus als middagpauze. Vanuit Lugano door naar de eindbestemming van de 2de dag, Parma. En yes een destination lader.  :D ingeplugd en de volgende morgen kon ik weer verder met 95%. Hij gaf aan dat ik zonder laden er geraak, maar 6% is wat weinig om eenzaam op een berg te zitten. Dus onderweg nog een middagstop ingepland in Arrezo, als middagpauze.  Onze magen vullen en de batterij... en zo met 58% op de eindbestemming toe gekomen.  5 tussenstops dus voor 1475km. 1 "verkeerd" geplande ( kon zelfs volledig weg mocht ik een hotel met destination lader gekozen hebben) en 1tje om zekerheid te hebben op de eindbestemming.  ( want zoals ik vreesde moet ik niet rekenen op het huisje zelf qua laden. Maar er is wel een 50kW lader in het dorp beneden) 

Totale kost van 78€

Screenshot_20230806_093625_Tesla.jpg.a91f4acf4487fed10bf0eab5395e156f.jpg

Voor een rit van ( rit b)

20230806_093400.thumb.jpg.44a572f507b493c22b5bb2a6cda8679e.jpg

 

Qua omstandigheden kan ik kort zijn,... regen, regen en nog eens regen, oja en wegenwerken. Het jaar van de wegenwerken met meeste overtuiging. Qua snelheid,  overal de borden gevolgd dus 120 tot 134 waar het mocht.  Gelukkig zijn er geen controles ( of toch niet gezien ) in Italië want wegenwerken met 60km/u beperking is gewoon doorknallen. 

Nu wel wat beter weer

IMG-20230805-WA0016.thumb.jpg.fc3202dcc463a6df795b263edcbaf6a8.jpgIMG-20230805-WA0017.thumb.jpg.b392ad619399f71f0425b1ceaae8321f.jpg

Het zal verdikke toch aanpassen worden, eens ik moet overschakelen naar full EV.

Onze reis zag er net iets anders uit:  thuis ongeveer volgetankt vertrokken.    Ter hoogte van Wanlin hadden de dames goesting in een koffie, dus daar maar even tankkaartsgewijs de Total opgedraaid, en er toch 13 liter kunnen bij doen.  Middagstopje gedaan rond 14 uur.  Kwartiertje, tijd voor een broodje en een plasje.

Gereden tot in München, auto in de garage gezet.  De EV-plaatsen waren allemaal ingevuld.  's Morgens stadsbezoek gedaan, en na de middag door gereden tot het Gardameer, via Gamich Partenkirchen, Oostenrijk, Brennerpas.   Paar dagen ter plekke uitstappen/uitstapjes gedaan, en met 1200 km gereden, en nog een 200 op overschot, gaan tanken. 

Next stop Venetië.  Gereden tot aan de ferry, overzet naar het Lido.  Sleutels afgegeven aan de receptie, en drie dagen later terug gekregen.   Volgende stopplaats lag op een dik kwartier van Bologna.  Ter plekke diverse uitstappen gedaan, en sinds de vorige tankstop er ongeveer 950 km bij gekomen (mix van autostrade, bergwegen, druk stadsverkeer,...).

Bij onze terugkeer hebben we bijna de  omgekeerde route van tuscani gedaan.  Getankt bij vertrek in Bologna, beetje miserie gehad, wat ik kon maar voor 100 euro tanken.  Bak net niet vol dus.  Vertrokken, richting Chiasso, de Gotthard over (want het was weerom file) aan het panoramapunt een zonnige doch verfrissende picknick gehouden.  Doorgestoken tot Luzern, daar de auto twee dagen op een willekeurige plaats in de parkeergarage voor het hotel gezet. 

Twee dagen nadien vertrokken, in de gietende regen.  Ergens in de middle of nowhere in Frankrijk, tussen de regenvlagen door, gestopt, om een broodje te eten (in CH was alles dicht, wegens nationale feestdag).  Toen begon het weer te regenen, en zijn we maar ingestapt. De volgende stop was in Wanlin.  Met nog dik 250 km autonomie, heb ik de bak nog eens vol Total-diesel gekapt, en daar rij ik nu nog mee rond, en vermoedelijk moet ik voor het einde van de week niet meer gaan tanken.

Uiteindelijk net geen 3800 km gereden, en drie keer getankt.

 

Eerste hotel in München had (veel) laadpunten, doch allemaal bezet

Tweede hotel in Rovereto had eigen parking, een tiental plaatsen, 1 laadpunt (defect), en de overige plaatsen waren allemaal bezet.  In het dorp zelf heb ik geen openbare laadpunten gezien.  Op de industriezone iets verder wel

Derde hotel in Lido had een oprit, zonder laadpunten, waar er een auto of zes kon staan.  Hoe het zat in hun garage, daar heb ik geen idee van.

Vierde verblijf, een agriturismo had 1(traag) laadpunt, maar er waren wel vier gasten met een EV (2 x Tesla, 1 ID4, 1 Polestar).  Die gasten spraken wel onderling af, heb ik gemerkt.

Vijfde verblijf in Luzern:  de eigen 6 parkings die ze hadden, waren uitgerust met laadpunten, die niet allemaal bezet waren.  De parkings hielden ze wel vrij voor (full)EV's.  In de publieke parkeergarage waar we stonden, waren er ook EV-laadpunten.

Aan de snelwegtankstations waar we gestopt hebben, kon je ook laden, ook in dat verlaten hol in Frankrijk.

 

Mits enig planwerk, en wat extra reistijd, moet dit ook met een EV te doen zijn.  Bij reservatie werd er telkens wel gevraagd of de parking voor een EV of voor een ICE was.  Het hotel in Rovereto zou ik sowieso niet meer kiezen, dus dat kan ook opgelost worden.

Het vanzelfsprekende is er een stuk af, het vraagt wat meer voorbereiding en planning.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat haal ik dus niet met mijn dieselkot. Ik ben blij dat ik 800km haal op een tank (ik tank meestal 45L). Ik verwijt die ACC daarvan. Dat jojo-rijden kan niet zuinig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, ex-Mooseman said:

Het zal verdikke toch aanpassen worden, eens ik moet overschakelen naar full EV.

Onze reis zag er net iets anders uit:  thuis ongeveer volgetankt vertrokken.    Ter hoogte van Wanlin hadden de dames goesting in een koffie, dus daar maar even tankkaartsgewijs de Total opgedraaid, en er toch 13 liter kunnen bij doen.  Middagstopje gedaan rond 14 uur.  Kwartiertje, tijd voor een broodje en een plasje.

Gereden tot in München, auto in de garage gezet.  De EV-plaatsen waren allemaal ingevuld.  's Morgens stadsbezoek gedaan, en na de middag door gereden tot het Gardameer, via Gamich Partenkirchen, Oostenrijk, Brennerpas.   Paar dagen ter plekke uitstappen/uitstapjes gedaan, en met 1200 km gereden, en nog een 200 op overschot, gaan tanken. 

Next stop Venetië.  Gereden tot aan de ferry, overzet naar het Lido.  Sleutels afgegeven aan de receptie, en drie dagen later terug gekregen.   Volgende stopplaats lag op een dik kwartier van Bologna.  Ter plekke diverse uitstappen gedaan, en sinds de vorige tankstop er ongeveer 950 km bij gekomen (mix van autostrade, bergwegen, druk stadsverkeer,...).

Bij onze terugkeer hebben we bijna de  omgekeerde route van tuscani gedaan.  Getankt bij vertrek in Bologna, beetje miserie gehad, wat ik kon maar voor 100 euro tanken.  Bak net niet vol dus.  Vertrokken, richting Chiasso, de Gotthard over (want het was weerom file) aan het panoramapunt een zonnige doch verfrissende picknick gehouden.  Doorgestoken tot Luzern, daar de auto twee dagen op een willekeurige plaats in de parkeergarage voor het hotel gezet. 

Twee dagen nadien vertrokken, in de gietende regen.  Ergens in de middle of nowhere in Frankrijk, tussen de regenvlagen door, gestopt, om een broodje te eten (in CH was alles dicht, wegens nationale feestdag).  Toen begon het weer te regenen, en zijn we maar ingestapt. De volgende stop was in Wanlin.  Met nog dik 250 km autonomie, heb ik de bak nog eens vol Total-diesel gekapt, en daar rij ik nu nog mee rond, en vermoedelijk moet ik voor het einde van de week niet meer gaan tanken.

Uiteindelijk net geen 3800 km gereden, en drie keer getankt.

 

Eerste hotel in München had (veel) laadpunten, doch allemaal bezet

Tweede hotel in Rovereto had eigen parking, een tiental plaatsen, 1 laadpunt (defect), en de overige plaatsen waren allemaal bezet.  In het dorp zelf heb ik geen openbare laadpunten gezien.  Op de industriezone iets verder wel

Derde hotel in Lido had een oprit, zonder laadpunten, waar er een auto of zes kon staan.  Hoe het zat in hun garage, daar heb ik geen idee van.

Vierde verblijf, een agriturismo had 1(traag) laadpunt, maar er waren wel vier gasten met een EV (2 x Tesla, 1 ID4, 1 Polestar).  Die gasten spraken wel onderling af, heb ik gemerkt.

Vijfde verblijf in Luzern:  de eigen 6 parkings die ze hadden, waren uitgerust met laadpunten, die niet allemaal bezet waren.  De parkings hielden ze wel vrij voor (full)EV's.  In de publieke parkeergarage waar we stonden, waren er ook EV-laadpunten.

Aan de snelwegtankstations waar we gestopt hebben, kon je ook laden, ook in dat verlaten hol in Frankrijk.

 

Mits enig planwerk, en wat extra reistijd, moet dit ook met een EV te doen zijn.  Bij reservatie werd er telkens wel gevraagd of de parking voor een EV of voor een ICE was.  Het hotel in Rovereto zou ik sowieso niet meer kiezen, dus dat kan ook opgelost worden.

Het vanzelfsprekende is er een stuk af, het vraagt wat meer voorbereiding en planning.

 

 

Dat is wel extreem natuurlijk.

Ik haal(de) geen 500km met de tank van mijn auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, tuscani zei:

Groetjes vanuit Rome centrum.  

20230808_083435.thumb.jpg.da282ab39e795fff3b3ae5bd5f4033f8.jpg

Blauwe lijnen = betalend parkeren

Gele lijnen = 't is iets speciaals (bewonersparkeren,...)

Witte lijnen = doe maar

8 minuten geleden, gewoon ik zei:

ja dat haal ik dus niet met mijn dieselkot. Ik ben blij dat ik 800km haal op een tank (ik tank meestal 45L). Ik verwijt die ACC daarvan. Dat jojo-rijden kan niet zuinig zijn.

Dik 66 liter slikt die Superb.  Op vakantie was die wat gulziger (4 volwassenen, en koffer tjokkevol kleedjes en damesschoeisel), maar met een verbruik van 5,5 l/100 km nog altijd geen dronkaard.  Voordien zat ik op 4,7 gemiddeld ofzo.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is wel extreem natuurlijk.

Ik haal(de) geen 500km met de tank van mijn auto's.

besef ik ook wel.  Het is ook de eerste keer dat het zo extreem is.   Veel fun is er niet aan, aan die auto, maar hij is zuinig, heeft een grote autonomie, en er is veel plaats.  Daarmee zijn alle positieve punten opgesomd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Blauwe lijnen = betalend parkeren

Gele lijnen = 't is iets speciaals (bewonersparkeren,...)

Witte lijnen = doe maar

Dik 66 liter slikt die Superb.  Op vakantie was die wat gulziger (4 volwassenen, en koffer tjokkevol kleedjes en damesschoeisel), maar met een verbruik van 5,5 l/100 km nog altijd geen dronkaard.  Voordien zat ik op 4,7 gemiddeld ofzo.  

4euro voor een hele dag. Kan je niet voor sukkelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tuscani zei:

4euro voor een hele dag. Kan je niet voor sukkelen

voor jou wordt het dan 8 euro, want je staat op twee vakken :D

 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/8/2023 om 16:57, Stancke zei:

Ja wi matje 🙂

Ik navigeer naar Z-Frankrijk (Nice)

IMG_3337.thumb.PNG.2bdc2b8f2f7d3a8696bb588e6b9f5337.PNG

Ik klik op "route bekijken"

IMG_3338.thumb.PNG.f51b466d6e577ed7ae810b05a0696ab4.PNG

 

IMG_3339.thumb.PNG.36bf6aad584da235e8a286e34e18ec9a.PNG

Ik scroll door naar onder:

IMG_3340.thumb.PNG.ee251bf7231a1dd3b14055c71353c8f4.PNG

Dus als ik het goed begrijp wordt je aangeraden om 7 keer te stoppen op de heenrit naar Nice?

Dat is toch wel echt veel! Ik mag hopen dat het inderdaad verkeerd ingesteld staat.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Dat is wel extreem natuurlijk.

Ik haal(de) geen 500km met de tank van mijn auto's.

Vele leasewagens waren toch wel type Passat TDI of dergelijke van de Franse merken ofzo en die gingen toch wel boven de 1000 km, zeker aan 130 op cc op de snelweg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

 

Uiteindelijk net geen 3800 km gereden, en drie keer getankt.

 

 

 

 

Ik zat vorige week aan 7 keer tanken voor 4500km. Op zo een moment mis ik een diesel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Ik zat vorige week aan 7 keer tanken voor 4500km. Op zo een moment mis ik een diesel. 

Dan kan ik hier beter zwijgen 🤣. Ben teruggekomen van Spanje, niet ver van het huisje getankt, lpg, 1630 km gereden, dus tot deze op was, en de overige, 150 km op naft gereden, tot over de grens in Belgie, dan voor de eerste keer opnieuw getankt. 

Uiteraard tijdens de rit wel eens keer of 2 in Frankrijk gestopt voor benen eens te strekken of iets snel te eten.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ex-Mooseman zei:

voor jou wordt het dan 8 euro, want je staat op twee vakken :D

 

Ik zit op am, ook al is het een ev, ik draag zorg voor mijn wagen. 😉 parking was nog volledig leeg, dus heb mij op de zijkant gezet, als laatste wagen. Zo was er tenminste 1 kant veilig. Tot ik terug kwam en er toch nog eentje komen naast staan is. 😐

Ik zal @Tommie, @dragonfly en @ir_fuel ook tangen, aangezien ze je post leuk vonden. :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt deze regio trouwens goed mee qua laadpalen. In het dorpje 6km verder staat een 50kW lader en een paar 22kw, en een 20 min verder is er een stad waar er 12 50kW laders staan en nog tientallen 22kW. Maar sinds we hier zitten enkel eens aan de 50kW gaan  hangen tijdens een restaurantbezoek.  van 60% naar 90% in 40min, dus nog voor het eten op tafel stond, de wagen vlug gaan verzetten, wegens vol. ( we zaten 50m ofzo van de lader) en eenmaal nadat we van Rome terugtreden, terug bij een tesla sc.  Morgenavond gaan we terug in het dorpje gaan eten, en kan de wagen weer laden, om zaterdag voormiddag te vertrekken. Momenteel staat hij op 50%, want door de bergachtige omgeving valt het verbruik nog goed mee.( regeneratie in het bergaf rijden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

collega van bij mij op het werk heeft zo een Volvo XC40 recharge gekregen en was er nu mee naar Ierland op reis gegaan. was de eerste keer met een Full EV.
Vóór de overzet in Frankrijk hadden ze een hotelletje geboekt vlak bij een publieke laadpaal om de auto bij te laden tot 100% omdat er op de boot niet geladen kan worden en ze dan ook ineens een 300 a 350 km gerust zijn. Wat blijkt nu, ze hebben daar 100 euro moeten betalen want die auto heeft daar gestaan met volle batterij voor 3 of 4 uur op die plek. Je mag er blijkbaar enkel staan om te laden en niet zomaar parkeren. 🤦‍♂️

Ook had ze 2 laadkaarten bij en het was vaak wisselen omdat de ene wel ging en de andere niet. met kredietkaart betalen kon op sommige plekken. Maar met gewone bankkaart zoals bij tankstations gaat nergens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid