Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Hij zegt dat ze 6 auto's voorgelegd krijgen, zonder uitleg over prijs, en dat niemand naar de Skoda is gaan zien, dus zal die daar wel tussen staan.

Maar het is gewoon een feit dat er een hoop snobisme is in bedrijfswagenland.

Dat is! Toen ik 10j geleden een Octavia koos (mooi uitgerust) ipv een kale 3-reeks, zei mijn collega letterlijk ‘gij durft, straks moeten we allemaal met zoiets rijden!’ :lolz:. Een tijd later heeft hij toch toe gegeven dat mijn keuze niet zo slecht was…

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ugeken zei:

Dat is! Toen ik 10j geleden een Octavia koos (mooi uitgerust) ipv een kale 3-reeks, zei mijn collega letterlijk ‘gij durft, straks moeten we allemaal met zoiets rijden!’ :lolz:. Een tijd later heeft hij toch toe gegeven dat mijn keuze niet zo slecht was…

Toen ik mijn Superb bestelde toen ik als Belg voor een NL firma werkte, was iedereen jaloers. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, tuscani zei:

De plastiek? :D

 

Btw, mijn collega die absoluut een A4 wou toen ik mijn eerste Superb bestelde heeft 4j rond gereden met een plastieken stuur. Leder stuur vergeten aanvinken bij bestelling :lolz:.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/7/2022 om 23:54, Rabbit zei:

Dat rijden op secundaire wegen schrikt me minder af en lijkt me leuker dan autosnelweg. Als ik genoeg tijd zou hebben en geen kroost van 3 zou ik raat nog aandurven langs binnen met de i3. hier zou ik wel toekomen met een 13-14kwh.

Maar op de snelweg vind ik dat toch tegenvallen met 37kwh aan een verbruik van 15-17kwh.

Nu goed het is dan ook een stadsmus. En  de taycans, ix’en van deze wereld doen t ook niet beter. Ik vind de enige rondtrok waardige auto’s momenteel de Tesla’s.

 

De mijne is binnendoor 17 en snelweg 21 met nog een kleinere batterij 🙂 Maar inderdaad er mee rondtoeren is op zich geen probleem, zelfs met 4 uur aan een gewone publieke laadpaal kan ik weer 120 kilometer verder. Maar dagen van 500 kilometer en meer doen dat is toch een opgave op die manier denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu krijgt sally precies toch ook een streske.  We moeten door de godhart tunnel morgen, en als ik de controle doe, is zijn laadbeurt achter de tunnel met 10% over. Sally wilt voor de tunnel ook nog laden, voor mocht er file zijn. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

stel dat je een uur start/stop file zou rijden met zo'n EV ding, waarbij je 5km aflegt. Ben je dan 5km range kwijt, of loopt dat echt op? Ik gok dat je daar rangegewijs echt quasi niks van merkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tis dat dat ik niet weet. :D

verbruikt dat ook terwijl je stil staat en zoals bij andere wagens je airco en andere dingen opstaan.  ( het is toch nog steeds een computer bij wijze van spreken)

Ik heb bv vorige week mijn guard control opgezet voor 3dagen, puur om te testen omdat ik op een openbare parking stond. En was op 3dagen 18% kwijt. ( Zonder 1m te rijden, maar wel 124 meldingen, van mensen die te dicht gekomen waren :lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, tuscani zei:

Nu krijgt sally precies toch ook een streske.  We moeten door de godhart tunnel morgen, en als ik de controle doe, is zijn laadbeurt achter de tunnel met 10% over. Sally wilt voor de tunnel ook nog laden, voor mocht er file zijn. :D

In Zwitserland zijn er genoeg laadpalen om even te stoppen. In Italië wat minder 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, dragonfly zei:

In Zwitserland zijn er genoeg laadpalen om even te stoppen. In Italië wat minder 😛 

Ik weet het iets voor de tunnel is er een ionity, maar tis gewoon omdat de wagen zou stoppen na de tunnel om te laden bij een tesla charger. 

We zien wel. :D

Italië zal ook wel meevallen, tis een goede test.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PJH zei:

stel dat je een uur start/stop file zou rijden met zo'n EV ding, waarbij je 5km aflegt. Ben je dan 5km range kwijt, of loopt dat echt op? Ik gok dat je daar rangegewijs echt quasi niks van merkt?

Idd. Je trekt een beetje op, maar je recupereert weer bij 't vertragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

Nu krijgt sally precies toch ook een streske.  We moeten door de godhart tunnel morgen, en als ik de controle doe, is zijn laadbeurt achter de tunnel met 10% over. Sally wilt voor de tunnel ook nog laden, voor mocht er file zijn. :D

Heb al wel verschillende filmpjes gezien van range tests en zelfs op 0% kunnen die nog een tijd doorrijden. Zoals bij diesel en benzine wagens tenslotte waar je met actieradius 0km nog 30 a 40km kan rijden.

1 uur terug, tuscani zei:

Tis dat dat ik niet weet. :D

verbruikt dat ook terwijl je stil staat en zoals bij andere wagens je airco en andere dingen opstaan.  ( het is toch nog steeds een computer bij wijze van spreken)

Ik heb bv vorige week mijn guard control opgezet voor 3dagen, puur om te testen omdat ik op een openbare parking stond. En was op 3dagen 18% kwijt. ( Zonder 1m te rijden, maar wel 124 meldingen, van mensen die te dicht gekomen waren :lol: )

ja de bekende vampire drain

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gotthard is bijna altijd prijs qua file.

Zelfs al is de weg er naar toe heel rustig, toch is er altijd file.  Men wil alle kans op file in de tunnel vermijden, en daarom staan er een reeks verkeerslichten voor de tunnel, waarbij men de auto’s in blokken los laat.

Als het kan: ga er over.  Minder stress, leuker uitzicht.  En neem niet de laatste afrit, want dan ben je al een tijd aan het aanschuiven.  Beter een afrit of twee eerder er af.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ex-Mooseman said:

Als het kan: ga er over.  Minder stress, leuker uitzicht.  En neem niet de laatste afrit, want dan ben je al een tijd aan het aanschuiven.  Beter een afrit of twee eerder er af.

Dan gaat hij niet toekomen om met 10% aan de lader te arriveren medunkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dan gaat hij niet toekomen om met 10% aan de lader te arriveren medunkt.

zoals ik hier boven zei...met 0% kan je zelfs nog wat verder rijden zonder panikeren 

of check dit filmpje:

 

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dan gaat hij niet toekomen om met 10% aan de lader te arriveren medunkt.

De GPS via de top laten sturen dan herberekent die z’n charging punten toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees ook van sommigen dat ze idd bij een bergpas serieus verlies krijgen omhoog. En eens de afdaling begint, ze met +100km erbij, beneden komen. Moet een leuke ervaring zijn, maar slecht voor mijne tikker zo als eerste reis. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, tuscani zei:

ik lees ook van sommigen dat ze idd bij een bergpas serieus verlies krijgen omhoog. En eens de afdaling begint, ze met +100km erbij, beneden komen. Moet een leuke ervaring zijn, maar slecht voor mijne tikker zo als eerste reis. :D

 

Tipje: Volg gewoon de routeplanner van je wagen.

Die heeft net een update gehad die een hele reeks extra parameters meeneemt in de berekening van je restpercentage ( de bandenspanning, temperatuur, windrichting en kracht, luchtdruk, opladen telefoons, enz worden nu meegenomen bvb). Die is dus heel dikwijls gewoon juist, op de percent na.

Als je wat stress hebt, dan kan je gewoon bij elke stop 5 à 10 minuten langer laden. 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, DDke zei:

Tipje: Volg gewoon de routeplanner van je wagen.

Die heeft net een update gehad die een hele reeks extra parameters meeneemt in de berekening van je restpercentage ( de bandenspanning, temperatuur, windrichting en kracht, luchtdruk, opladen telefoons, enz worden nu meegenomen bvb). Die is dus heel dikwijls gewoon juist, op de percent na.

Als je wat stress hebt, dan kan je gewoon bij elke stop 5 à 10 minuten langer laden. 😉

 

Hoe zie je dat van je update? Ik heb de laatste 3 weken 3 updates gehad maar dat was telkens dezelfde met uitleg van  de sensor binnen voor vermoeidheid. Ik krijg wel ook de resterende batterijpercentage nu bij een route.

 

Versie 2022.20.7 heb ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tuscani zei:

Hoe zie je dat van je update? Ik heb de laatste 3 weken 3 updates gehad maar dat was telkens dezelfde met uitleg van  de sensor binnen voor vermoeidheid. Ik krijg wel ook de resterende batterijpercentage nu bij een route.

 

Versie 2022.20.7 heb ik

Da's de goeie. Zoek er maar eens op 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, DDke zei:

Da's de goeie. Zoek er maar eens op 😉

 

Idd in het Engels gevonden. Wist ik niet, want kwam ook niet op het scherm als update.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid