Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

damn gast, 15x stoppen, en dat elke keer langer dan 10 minuten. Ik zou snel gefrustreerd geraken.

Nu stop ik vaak aan de grens met Belgie of in Luxemburg voor te tanken en rijdt dan zover mogelijk. Als ik niet naar de toilet moet stop ik ook niet.

aangepast door Liquid Li0n
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

damn gast, 15x stoppen, en dat elke keer langer dan 10 minuten. Ik zou snel gefrustreerd geraken.

Nu stop ik vaak aan de grens met Belgie of in Luxemburg voor te tanken en rijdt dan zover mogelijk. Als ik niet naar de toilet moet stop ik ook niet.

Ik vind het heerlijk. Stoppen voor een koffietje, beentjes eens strekken, … 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

damn gast, 15x stoppen, en dat elke keer langer dan 10 minuten. Ik zou snel gefrustreerd geraken.

Nu stop ik vaak aan de grens met Belgie of in Luxemburg voor te tanken en rijdt dan zover mogelijk. Als ik niet naar de toilet moet stop ik ook niet.

Dat deed ik tot over 2 jaar ook altijd 😉. De tijd zo scherp mogelijk zetten 😎.  Paar uur van de gps tijd af rijden ,…. .  

Ik wist toen ik mijn ev kocht dat dat gedaan ging zijn. 

 

 

nu in 2 keer , hotelletje met zwembad en goed eten tussendoor , koffietje , taartje , croissant, bij een stop . Eens een babbel doen met ander mensen die staan op te laden .  
 

Het is anders , maar ik ben op verlof , het stoort me eigenlijk minder dan toen er vroeger ene voor mij stond om te tanken op reis 😀.

Ik kom ouder , de mensen die met uw meereizen vinden dit ook aangenamer , …. 

Mij aan 130km/h houden , kan ik wel nog niet , misschien komt dat ook nog wel later😬


 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Bart zei:

Dat deed ik tot over 2 jaar ook altijd 😉. De tijd zo scherp mogelijk zetten 😎.  Paar uur van de gps tijd af rijden ,…. .  

Ik wist toen ik mijn ev kocht dat dat gedaan ging zijn. 

 

 

nu in 2 keer , hotelletje met zwembad en goed eten tussendoor , koffietje , taartje , croissant, bij een stop . Eens een babbel doen met ander mensen die staan op te laden .  
 

Het is anders , maar ik ben op verlof , het stoort me eigenlijk minder dan toen er vroeger ene voor mij stond om te tanken op reis 😀.

Ik kom ouder , de mensen die met uw meereizen vinden dit ook aangenamer , …. 

Mij aan 130km/h houden , kan ik wel nog niet , misschien komt dat ook nog wel later😬


 

 

reizen wordt dan ook een pak duurder omv extra hotel en je krijgt de laadtijd kilos er bij 😅 omv langer stoppen dus snoepen. Ik word al vet genoeg met ouder worden 😞

Ik neem boterhammen en flesje water mee. Gezond, goedkoop en gemakkelijk!

heb ook zo een klein handdoekje van decathlon dat ik op mijn schoot leg. Voor de geinteresseerde, dit: 

https://www.decathlon.be/nl/p/microvezel-handdoek-maat-s-42-x-55-cm/_/R-p-158323?mc=8542768&c=ZWART

 

 

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

Duurder niet direct , ik blijf gewoon minder lang op mijn eindbestemming .
Die stop - hotels zijn ook vakantie , je ziet eens iets anders . 😉

met de vetter worden heb ik ook last met ouder worden . Maar ik word niet veel vetter met wat ik eet tussen 21/7 en 30/7 . 
Het ergste is wat ik eet tussen 30/7 en 21/7 ☺️.
 

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

reizen wordt dan ook een pak duurder omv extra hotel en je krijgt de laadtijd kilos er bij 😅 omv langer stoppen dus snoepen. Ik word al vet genoeg met ouder worden 😞

Ik neem boterhammen en flesje water mee. Gezond, goedkoop en gemakkelijk!

heb ook zo een klein handdoekje van decathlon dat ik op mijn schoot leg. Voor de geinteresseerde, dit: 

https://www.decathlon.be/nl/p/microvezel-handdoek-maat-s-42-x-55-cm/_/R-p-158323?mc=8542768&c=ZWART

 

 

Lekker zo’n soggy boterhammen die 10 uur voordien zijn gemaakt. :D 
Een hotel onderweg hoeft niet maar zonder stoppen, nee dankje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

reizen wordt dan ook een pak duurder omv extra hotel en je krijgt de laadtijd kilos er bij 😅 omv langer stoppen dus snoepen. Ik word al vet genoeg met ouder worden 😞

Ik neem boterhammen en flesje water mee. Gezond, goedkoop en gemakkelijk!

heb ook zo een klein handdoekje van decathlon dat ik op mijn schoot leg. Voor de geinteresseerde, dit: 

https://www.decathlon.be/nl/p/microvezel-handdoek-maat-s-42-x-55-cm/_/R-p-158323?mc=8542768&c=ZWART

 

 

Iedereen zijn eigen plezier op vakantie. Maar dat is absoluut niet mijn manier.

Dit lijkt op een groepsreis in een bus. Boterhammetjes mee en eten op je schoot. Enkel stoppen wanneer de chauffeur dat wil.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Polygoon zei:

Lekker zo’n soggy boterhammen die 10 uur voordien zijn gemaakt. :D 
Een hotel onderweg hoeft niet maar zonder stoppen, nee dankje. 

Het zal geen haute cuisine zijn , maar ook geen soggy boterham 😜

Ps . Ik zou mijn gezinsleden uit mijn auto Gooien als ze er durven in eten 😬

 

 

aangepast door Bart
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 2 weken geleden naar Loano  (midden tussen Nice en Genova) gereden. 

geladen in Reims, en in Chateauvillain (2x20min). 
Gestopt voor lunch midden tussen Dijon en Lyon. Tijdens lunch geladen (40min). 
Dan geladen voorbij Chamberry (20min). 
Had genoeg om op bestemming te komen, maar zou maar 10% meer gehad hebben, dus voor aankomst nog effe bijgeladen want wist niet hoe dat hier zou gaan  

En that’s it. Vind dat goed meevallen, relaxt reizen op die manier. Ik vraag me wel of hoe die mensen die 23 keer moeten laden dat doen…

Hier ter plaatse kon ik niet laden, maar op de parking van de yachthaven wel. Dus als we ‘s avonds op restaurant gingen, dan was mijn kar telkens vol. 

prijs aan superchargers is 0.51 eur/kwh. 
kar verbruikt op zo’n reis ongeveer 20 kwh denk ik. dus 10 eur/100 kms. Komt overeen met 5l diesel? Snelheid 120 bij max 110 en 140 bij max 130.

ter plaatse wel gratis kms. 

Morgen rij ik terug naar huis. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Bart zei:

Het zal geen haute cuisine zijn , maar ook geen soggy boterham 😜

Ps . Ik zou mijn gezinsleden uit mijn auto Gooien als ze er durven in eten 😬

 

 

soggy boterhammen zijn dat niet als je die zelf maakt. Zijn niet die driehoeken van in een tankstation ze. 

exact! Als er andere meerijden dan stop ik ook wel om te eten want die mogen ook niet eten erin. Als ik een vlek maak op een stoel heb ik het zelf gedaan, dat is anders dan wanneer er meerijden en die zijn ook helemaal niet zo voorzichtig als ik. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, DDke zei:

Ik ben 2 weken geleden naar Loano  (midden tussen Nice en Genova) gereden. 

geladen in Reims, en in Chateauvillain (2x20min). 
Gestopt voor lunch midden tussen Dijon en Lyon. Tijdens lunch geladen (40min). 
Dan geladen voorbij Chamberry (20min). 
Had genoeg om op bestemming te komen, maar zou maar 10% meer gehad hebben, dus voor aankomst nog effe bijgeladen want wist niet hoe dat hier zou gaan  

En that’s it. Vind dat goed meevallen, relaxt reizen op die manier. Ik vraag me wel of hoe die mensen die 23 keer moeten laden dat doen…

Hier ter plaatse kon ik niet laden, maar op de parking van de yachthaven wel. Dus als we ‘s avonds op restaurant gingen, dan was mijn kar telkens vol. 

prijs aan superchargers is 0.51 eur/kwh. 
kar verbruikt op zo’n reis ongeveer 20 kwh denk ik. dus 10 eur/100 kms. Komt overeen met 5l diesel? Snelheid 120 bij max 110 en 140 bij max 130.

ter plaatse wel gratis kms. 

Morgen rij ik terug naar huis. 

Ik weet niet welke ev of range jij hebt natuurlijk .  

mijn taycan zit tussen de 25 en 30 kWh/100 km. ( snelheid tussen 130 a 180 km/h , afhankelijk van de verkeers drukte ) 

 

als je een abonnement neemt ( zit 3 jaar gratis bij mijn auto )  betaal je in Frankrijk 0,33eur/kWh aan de snelladers .  Rit naar zuid Frankrijk was rond de 90€ aan stroomkosten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Bart zei:

Ik weet niet welke ev of range jij hebt natuurlijk .  

mijn taycan zit tussen de 25 en 30 kWh/100 km. ( snelheid tussen 130 a 180 km/h , afhankelijk van de verkeers drukte ) 

 

als je een abonnement neemt ( zit 3 jaar gratis bij mijn auto )  betaal je in Frankrijk 0,33eur/kWh aan de snelladers .  Rit naar zuid Frankrijk was rond de 90€ aan stroomkosten.

 

 

 

55728507-0595-4691-A89B-F256EACBFBBB.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, DDke zei:

Ik ben 2 weken geleden naar Loano  (midden tussen Nice en Genova) gereden. 

geladen in Reims, en in Chateauvillain (2x20min). 
Gestopt voor lunch midden tussen Dijon en Lyon. Tijdens lunch geladen (40min). 
Dan geladen voorbij Chamberry (20min). 
Had genoeg om op bestemming te komen, maar zou maar 10% meer gehad hebben, dus voor aankomst nog effe bijgeladen want wist niet hoe dat hier zou gaan  

En that’s it. Vind dat goed meevallen, relaxt reizen op die manier. Ik vraag me wel of hoe die mensen die 23 keer moeten laden dat doen…

Hier ter plaatse kon ik niet laden, maar op de parking van de yachthaven wel. Dus als we ‘s avonds op restaurant gingen, dan was mijn kar telkens vol. 

prijs aan superchargers is 0.51 eur/kwh. 
kar verbruikt op zo’n reis ongeveer 20 kwh denk ik. dus 10 eur/100 kms. Komt overeen met 5l diesel? Snelheid 120 bij max 110 en 140 bij max 130.

ter plaatse wel gratis kms. 

Morgen rij ik terug naar huis. 

Dat is om en bij de 2 uur "tankstops". Ik zou dat echt niet kunnen..... maar als dat voor jou stressloos is, fijn natuurlijk. Zolang men me maar niet verplicht zo te reizen :D miljaarde. 

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, DDke zei:

Buiten vakantie zit ik op 17.1 kwh. 

model 3 is onklopbaar qua verbruik 😉 ook al vele trips mee gedaan en nog nooit veel tijd verloren met opladen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel grappig, dat stoppen en "koffie drinken" "naar de wc gaan" "iets eten".

Al eens gezien waar de FastNed chargers staan?

Daar is NIKS. Kan je gaan socializen met de Poolse truckers op de parking.

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik vind het wel grappig, dat stoppen en "koffie drinken" "naar de wc gaan" "iets eten".

 

Dat is wat ik NU doe met m'n ICE hè 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Polygoon zei:

Dat is wat ik NU doe met m'n ICE hè 🙂 

Dat zou voor mij teveel zijn.

Van Zuid-FR tot thuis stop ik 1x lang om te eten dus dan kan die hypothetisch wel 30-60 minuten opladen.

Daartussen de moeite niet want enkel voor een plasje als het niet anders kan. En wanneer er geen vrouw mee is nog liefst op een vuile Aire zodat je geen 15 minuten verliest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Tommie said:

Ik zie een grote markt voor prostitutie aan laadpalen. 

Ben je al te laat voor. Die truckstops hebben dat al :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, dragonfly said:

Dat zou voor mij teveel zijn.

Van Zuid-FR tot thuis stop ik 1x lang om te eten dus dan kan die hypothetisch wel 30-60 minuten opladen.

Daartussen de moeite niet want enkel voor een plasje als het niet anders kan. En wanneer er geen vrouw mee is nog liefst op een vuile Aire zodat je geen 15 minuten verliest.

Ik moet altijd meer stoppen op de terugrit dan op de heenrit. Vermoed verschil in motivatie :D 

Je kan ook overal 160 rijden, dan krijg je af en toe een verplichte stop. Wel zien dat je 90 euro in het handschoenkastje hebt liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Ik moet altijd meer stoppen op de terugrit dan op de heenrit. Vermoed verschil in motivatie :D 

Hier omgekeerd. Heenweg nog vrij relaxed.

Terugrit is ASAP home zijn of ter plaatse te laat vertrokken wegens nog een uitstap... 😄 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid