Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, dragonfly zei:

Dat zou voor mij teveel zijn.

Van Zuid-FR tot thuis stop ik 1x lang om te eten dus dan kan die hypothetisch wel 30-60 minuten opladen.

Daartussen de moeite niet want enkel voor een plasje als het niet anders kan. En wanneer er geen vrouw mee is nog liefst op een vuile Aire zodat je geen 15 minuten verliest.

Ik denk dat je dat binnen een jaar of 2 wel kan ze. Denk zelfs in 1 keer van Z-Fr naar huis. 
Vrees dan wel wat voor mijn restwaarde 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Bart zei:

😳 is dat zo zuinig 

Wat steken jullie uit? Ecorunnen of zo ?😳.   
 

ik gebruik dat spel waarvoor het gemaakt is 😬😜

2 uren geleden, Tommie zei:

Ik zit momenteel met de i4 M50 op 18,6 kWh/100km. :D 

 

2 uren geleden, DDke zei:

Buiten vakantie zit ik op 17.1 kwh. 

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, DDke zei:

Ik denk dat je dat binnen een jaar of 2 wel kan ze. Denk zelfs in 1 keer van Z-Fr naar huis. 
Vrees dan wel wat voor mijn restwaarde 😅

Voor die 1 of 2 keer per jaar dat de meesten een langere afstand doen ….🤷‍♂️.   Meer range zou leuker zijn maar is niet cruciaal vind ik . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tommie zei:

Ik zie een grote markt voor prostitutie aan laadpalen. 

Kloppen ze op uw ruit en storen ze je terwijl je Netflix aan het kijken bent of 1 of ander spel op je scherm.  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Bart zei:

Wat steken jullie uit? Ecorunnen of zo ?😳.   
 

ik gebruik dat spel waarvoor het gemaakt is 😬😜

 

Momenteel met een dikke 4000km op de teller ook een 17kwh, voor model Y.

Volgende week naar Italië ermee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, tuscani zei:

Momenteel met een dikke 4000km op de teller ook een 17kwh, voor model Y.

Volgende week naar Italië ermee. 

Elk zijn goesting hè 😊.
Ik rijd ermee alsof het een panamera turbo zou zijn ☺️.na de  peage kotjes full pull weg , na een treintje die mij 10 min beziggehouden heeft aan 110km/h , maak ik ook eens alle paarden wakker voor enkele minuten , tot de volgende troep auto’s aan 115/uur 🙄

En af en toe  wil er dan nog eens iemand wat spelen , laatst was het een g63s 😎.  Tja 😜.

die g was echt grappig , 200 km aan een stuk ,  ik ga maar niet zeggen hoe 🤫 , dan was mijn batterij natuurlijk leeg , en hij volgde me bij de afslag van een laadstation / tankstation . 
ik ga bij de laders staan en plug in , hij gaan tanken . Komt naar mij toe , ik dacht shit die gaat boel komen maken. ( want het was er wel los over, mochten de blauwe vrienden dat gezien hebben 😱)


 Maar nee , die vent was super vriendelijk en vertelde , ik heb alles eruit moeten halen om u te kunnen volgen 🤣, en dacht ale , die zijn batterij gaat langer mee dan mijne naftbak 🤣
 
Ik wil maar zeggen , je kan nog plezier hebben met een ev ook .  

ok de range is wat aanpassen . Maar je krijgt er de prestaties voor die momenteel fiscaal zeer gunstig zijn. 
 

10 d€ biv en 2 a3 d€ / jaar , vaa van 25d€ op zijn minst voor een gelijkwaardige ic . 

 Ik vind dat teveel geld , waar ik niks aan heb ik zal mij wel aanpassen en wat meer stoppen als het zoveel goedkooper is 😬.  

Sommige doen hier alsof als een ev koopt = dat dat hetzelfde rijgevoel geeft van een sprinter . Maar irl valt dat heel goed mee 😊
 

 

aangepast door Bart
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Bart zei:

dan was mijn batterij natuurlijk leeg , en hij volgde me bij de afslag van een laadstation / tankstation . 
ik ga bij de laders staan en plug in , hij gaan tanken . Komt naar mij toe ,

En toen reed hij weg en zag je hem nooit meer terug. Hoe lang moest je laden?

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ICM zei:

En toen reed hij weg en zag je hem nooit meer terug. Hoe lang moest je laden?

20 min . 25€.  , hij 5 min 200€ + alle andere kosten nog vaa , bivv , tax .

Met al zijn rand kosten kan ik nog een keer of 2 e xtra op congé gaan. 😜

 

tis te zien waar uw prioriteiten liggen hè 😊

 

voor wat in de buurt te rijden , maakt range niet uit , dus voor die 1 of 2 keer per jaar met de auto.  Ik neem dat nadeel er wel bij 😎

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat ik hier niet de enige ben die graag weinig stopt en enkel is voor de pissen. In de heenweg vind ik dat je op reis bent van zodra je vertrokken bent. Maar in de weg naar huis kan het niet zo snel mogelijk thuis zijn, zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, dragonfly said:

Hier omgekeerd. Heenweg nog vrij relaxed.

Terugrit is ASAP home zijn of ter plaatse te laat vertrokken wegens nog een uitstap... 😄 

Ik heb dan meer last van vermoeidheid achter het stuur.

Veel ASAP is er tegenwoordig niet meer aan met al die controles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bart zei:

Elk zijn goesting hè 😊.
Ik rijd ermee alsof het een panamera turbo zou zijn ☺️.na de  peage kotjes full pull weg , na een treintje die mij 10 min beziggehouden heeft aan 110km/h , maak ik ook eens alle paarden wakker voor enkele minuten , tot de volgende troep auto’s aan 115/uur 🙄

En af en toe  wil er dan nog eens iemand wat spelen , laatst was het een g63s 😎.  Tja 😜.

die g was echt grappig , 200 km aan een stuk ,  ik ga maar niet zeggen hoe 🤫 , dan was mijn batterij natuurlijk leeg , en hij volgde me bij de afslag van een laadstation / tankstation . 
ik ga bij de laders staan en plug in , hij gaan tanken . Komt naar mij toe , ik dacht shit die gaat boel komen maken. ( want het was er wel los over, mochten de blauwe vrienden dat gezien hebben 😱)


 Maar nee , die vent was super vriendelijk en vertelde , ik heb alles eruit moeten halen om u te kunnen volgen 🤣, en dacht ale , die zijn batterij gaat langer mee dan mijne naftbak 🤣
 
Ik wil maar zeggen , je kan nog plezier hebben met een ev ook .  

ok de range is wat aanpassen . Maar je krijgt er de prestaties voor die momenteel fiscaal zeer gunstig zijn. 
 

10 d€ biv en 2 a3 d€ / jaar , vaa van 25d€ op zijn minst voor een gelijkwaardige ic . 

 Ik vind dat teveel geld , waar ik niks aan heb ik zal mij wel aanpassen en wat meer stoppen als het zoveel goedkooper is 😬.  

Sommige doen hier alsof als een ev koopt = dat dat hetzelfde rijgevoel geeft van een sprinter . Maar irl valt dat heel goed mee 😊
 

 

Ik rij op dezelfde manier zoals met de q7 hoor.  Nu ook naar oostende en niet op het eerste vak. Was gewoon om de "zuinigheid" van tesla te melden ( naar aanleiding van je reactie op de 3p)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bart zei:

20 min . 25€.  , hij 5 min 200€ + alle andere kosten nog vaa , bivv , tax .

Met al zijn rand kosten kan ik nog een keer of 2 e xtra op congé gaan. 😜

 

tis te zien waar uw prioriteiten liggen hè 😊

 

voor wat in de buurt te rijden , maakt range niet uit , dus voor die 1 of 2 keer per jaar met de auto.  Ik neem dat nadeel er wel bij 😎

Ah pardon, ik wist niet dat je een kar van 200k reed voor de goedkoop 😛

Rond de kerktoren, akkoord.

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik heb dan meer last van vermoeidheid achter het stuur.

Veel ASAP is er tegenwoordig niet meer aan met al die controles.

kameraad van mij is begin juli van Zuid Frankrijk terug naar huis gereden, hij stuurde me een foto dat zijn gemiddelde 130 km/u was en 9u30 gereden en geen controles gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Liquid Li0n said:

hij stuurde me een foto dat zijn gemiddelde 130 km/u was en 9u30 gereden en geen controles gezien.

Proficiat.

's Nachts dan zeker. Dat doe ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ICM zei:

Ah pardon, ik wist niet dat je een kar van 200k reed voor de goedkoop 😛

Rond de kerktoren, akkoord.

Tco is voor een car van 200 goedkoop. 

koop u een ic van 200 ,en uw tco gaat iets volledig anders zijn.😉

ik geef niet graag geld waarvoor ik niets in de plaats krijg . ic is voor mij geen meerwaarde om die meerkost te verantwoorden. Maar elke zijn gedacht daarover 😉
 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Liquid Li0n zei:

kameraad van mij is begin juli van Zuid Frankrijk terug naar huis gereden, hij stuurde me een foto dat zijn gemiddelde 130 km/u was en 9u30 gereden en geen controles gezien.

Ik moet zeggen dat ik in de heenrit naar IT ook geen flik ben tegengekomen. Ook geen minuut file gehad trouwens. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Liquid Li0n zei:

kameraad van mij is begin juli van Zuid Frankrijk terug naar huis gereden, hij stuurde me een foto dat zijn gemiddelde 130 km/u was en 9u30 gereden en geen controles gezien.

Ik stuurde dat ook altijd naar mijn maten 😄

ik heb er zo nog een pak zitten van mijn pana hybrid  dat ik hier niet zou durven posten. 😇 . In Frankrijk = coyote , Waze , beetje vroeg opstaan of heel laat vertrekken en nooit geen flikken gezien 😎.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Topictitel zegt : hoe ziet een roadtrip eruit met een EV ?

Voor mij een roadtrip is niet naar zuid Frankrijk, twee weken aan t hotel liggen met een occasionele uitstap, en dan terug komen : mits beetje plannen zal dat inderdaad wel lukken met beetje nieuwe EV.

Een roadtrip voor ons is echter door de dolomieten rijden, de alpenpassen, de route napoleon, ... en als je moe bent stop je aan een hotel (liefst in een bocht van een bergweg zodat je alles kan in t oog houden wat passeert), bestel een fles wijn of een pint bier, schuift uw voeten onder tafel en geniet na van de mooie dag.  DWZ geen planning, geen grote wegen met laadmogelijkheden, ... Dan ben je beter af zonder EV.

Het is maar wat je zelf nodig hebt

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, berengun zei:

Topictitel zegt : hoe ziet een roadtrip eruit met een EV ?

Voor mij een roadtrip is niet naar zuid Frankrijk, twee weken aan t hotel liggen met een occasionele uitstap, en dan terug komen : mits beetje plannen zal dat inderdaad wel lukken met beetje nieuwe EV.

Een roadtrip voor ons is echter door de dolomieten rijden, de alpenpassen, de route napoleon, ... en als je moe bent stop je aan een hotel (liefst in een bocht van een bergweg zodat je alles kan in t oog houden wat passeert), bestel een fles wijn of een pint bier, schuift uw voeten onder tafel en geniet na van de mooie dag.  DWZ geen planning, geen grote wegen met laadmogelijkheden, ... Dan ben je beter af zonder EV.

Het is maar wat je zelf nodig hebt

Nee, het plannen van het laden is een deel van het avontuur.

Daarnaast is het veel gezonder regelmatiger gedurende de dag een beetje te eten, dan één keer zwaar 's avonds.

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 3
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, berengun zei:

Topictitel zegt : hoe ziet een roadtrip eruit met een EV ?

Voor mij een roadtrip is niet naar zuid Frankrijk, twee weken aan t hotel liggen met een occasionele uitstap, en dan terug komen : mits beetje plannen zal dat inderdaad wel lukken met beetje nieuwe EV.

Een roadtrip voor ons is echter door de dolomieten rijden, de alpenpassen, de route napoleon, ... en als je moe bent stop je aan een hotel (liefst in een bocht van een bergweg zodat je alles kan in t oog houden wat passeert), bestel een fles wijn of een pint bier, schuift uw voeten onder tafel en geniet na van de mooie dag.  DWZ geen planning, geen grote wegen met laadmogelijkheden, ... Dan ben je beter af zonder EV.

Het is maar wat je zelf nodig hebt

Voor velen is vakantie de vrijdagnacht rond middernacht vertrekken en dan smorgens toekomen in zuid-frankrijk.

Vervolgens 14 dagen recuperen van die rit en dan naar huis de zondagnacht.

Maandag op hun werk klagen dat vakantie vermoeiend is.

Het roadtrip gedeelte zit in het feit dat ze verder dan hun gebruikelijke woon-werk afstand hebben afgelegd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis hier "roadtrip". Dat is verworden tot "ik geraak op mijn vakantiebestemming en och dat rusten tussendoor en voor die 2 keer per jaar valt dat nog mee" :D 

Tijd voor wat animo ! :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, berengun zei:

Topictitel zegt : hoe ziet een roadtrip eruit met een EV ?

Voor mij een roadtrip is niet naar zuid Frankrijk, twee weken aan t hotel liggen met een occasionele uitstap, en dan terug komen : mits beetje plannen zal dat inderdaad wel lukken met beetje nieuwe EV.

Een roadtrip voor ons is echter door de dolomieten rijden, de alpenpassen, de route napoleon, ... en als je moe bent stop je aan een hotel (liefst in een bocht van een bergweg zodat je alles kan in t oog houden wat passeert), bestel een fles wijn of een pint bier, schuift uw voeten onder tafel en geniet na van de mooie dag.  DWZ geen planning, geen grote wegen met laadmogelijkheden, ... Dan ben je beter af zonder EV.

Het is maar wat je zelf nodig hebt

goed punt. of een roadtrip doen doorheen europa met caravan met een EV is al zeker helemaal een ramp.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik mis hier "roadtrip". Dat is verworden tot "ik geraak op mijn vakantiebestemming en och dat rusten tussendoor en voor die 2 keer per jaar valt dat nog mee" :D

Wij leven hier in een heel beperkt ecosysteem. Mensen die hier zitten, zitten hier omdat ze graag met een auto rijden. Die andere 11mil Belgen haalt een auto van stal om mee naar de winkel te gaan en 1 keer per jaar op vakantie met veel gezucht. Daarom ook al die artikeltjes plots.

Het rijden voor het plezier is quasi dood, niemand doet dat nog (jammer!). Logisch ook, want als je dat zou doen dan bliksemen ze u neer omwille van lawaai/uitstoot/rijke smeerlap/enz enz. Onze soort is dus een uitstervend ras helaas. Ik geloof momenteel ook dat de EV de laatste nagel in de doodskist is, na al die trajectcontroles/flitsers/kosten/...

Ik heb dat zelf gemerkt met de Taycan Turbo die ik een dag heb mogen lenen van Alexanderr. Als daily is er volgens mij weinig die beter is. Ik vond dat echt een fantastische auto met alle comfort die je nodig hebt, power alsof het niks is, bruikbaarheid van vermogen, ruimte genoeg, best ok qua looks voor een EV, enz enz. Ik kon er werkelijk weinig fout over zeggen. Maar ga ik dat gebruiken om een roadtrip mee te doen? Jamais, zoals het nu is. Op het einde van de dag is dat een saaie auto als je dat wil gebruiken voor de spirited drives. Het heeft niet echt veel sensatie en emotie (want een roadtrip =/= stoplichtsprintjes doen) en weet daarom niet uren aan een stuk te boeien op kleinere wegen. Net om die reden ben ik zeer benieuwd wat de toekomst gaat brengen voor bvb cayman/boxster/elise/exige/caterham/ariel/... auto's... gaan ze dat leuk kunnen maken? I hope so!

Verder is de bruikbaarheid van zo'n kraam nog altijd mottig als je 't over roadtrippen hebt. Een typische dag in het Openroads kantoor speelt zich af in regio's waar weinig volk is (en dus ook weinig SuC's), er wordt aangenaam gereden voor 2-300km, en daarna zijn we moe en gaan we asap naar huis. Als je dan beseft dat een EV het beste laadt tussen 20 en 80% van zijn batterij, dan kun je al maar 60% meer gebruiken van je range -> Nog geen 200km dus voor de meeste. Leg daar het van/naar de beschaving rijden om te gaan laden naast, en het is nog minder. En dan ga je sportief gaan rijden wat het verbruik doet stijgen en de range nog verder doet afnemen.... nee, dat gaat niet werken. Ik zie er absoluut het nut niet van in om met een relatief saai spel te gaan rijden, laat staan met die nadelen nog eens. Meer range maakt het allemaal een pak zwaarder momenteel, waardoor de prijs van de consumables enorm gaan stijgen en de wegligging achteruit gaat dus het probleem is niet te fixen. Momenteel is het m.i. dus niet mogelijk om een "roadtripproof"speelding te bouwen. De energiedensiteit van de huidige generatie aandrijflijnen is daarvoor gewoon te laag. Daar zit echter wel evolutie in, dus er is hoop.

En dat brengt ons uiteindelijk tot volgende eindconclusie: kies de juiste tool, voor de juiste taak.
- Sportwagen voor rijplezier? Manueel, benzine, lightweight
- Sportwagen voor de pats? Waarschijnlijk een EV, want een luide motor is vandaag de dag een merkteken van een trage auto en dat doet je penislengte geen goed
- Daily? EV met pakt 300pk en 400km range moet toch echt wel ruim voldoende zijn voor iedereen, zelfs vertegenwoordigers enz
- Iets trekken? Waarschijnlijk een grotere diesel met turbo als je afstanden wenst te doen
- Voor de goedkoop? Stadswagentje met een klein benzine/dieselblokje onder de kap. Een Ford Fiesta van 5 jaar oud ofzo.

Daarom hoop ik dat er ooit vrede op aarde komt en dat alles gewoon naast elkaar mag bestaan. Een beetje zoals LGBTQ+ maar dan voor auto's. Gewoon rijden met wat je leuk vindt en wat past voor de situatie 🙂

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

een gt3 , Ferrari , andere exoten , ik vind dat prachtig , maar wil ik dat ?  Neen. Anderen die dat willen prima , ze doen maar alle begrip voor . 

Het probleem is als ik in onze vriendenkring kijk, dat de meesten geen tijd hebben /willen maken om in hun zeldzame vrije momenten alleen of met maten een paar dagen weg gaan .Als je dan eens een paar dagen verlof hebt ga je liever eens met uw gezin weg .Nochtans zijn er in mijn kennissenkring heel wat met serieuze vermogens tussen. Dus ergens wel liefhebbers. Maar allemaal zijn het daily’s ,geen super speciallekes .

Als je dan een modale daily hebt als gezinswagen , en iets speciaal in uw garage , wanneer ga je daar dan nog mee rijden ?  1dkm / jaar ? Naar klanten , gezinsuitstap, congé met kinderen , gaan eten = niet mogelijk .

En de rest met uwe modale daily .Wat is het nut daar dan van ?  En ik denk dat ik redeneer zoals 90% van de autobestuurders . 😄
 

maar voor die 10% andere have fun , en profiteer ervan zolang het nog kan 👍.

 

 


 

 


 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik mis hier "roadtrip". Dat is verworden tot "ik geraak op mijn vakantiebestemming en och dat rusten tussendoor en voor die 2 keer per jaar valt dat nog mee" :D 

Tijd voor wat animo ! :D 

Zo ver wilde ik het nog niet trekken want ze verbloemen hier graag alle nadelen en problemen 🙂 

Vorig jaar zo 6.000km gedaan en dat zou met een EV een nachtmerrie geweest zijn.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid